ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

معمای میزبانی جام جهانی در قطر



اخبار,اخبارورزشی,جام جهانی  قطر


اخبار ورزشی  - معمای میزبانی جام جهانی در قطر

امتیاز میزبانی جام جهانی 2022 درحالی به قطر داده شده است که این کشور علاوه بر نداشتن شرایط مناسب آب و هوایی، از هرگونه پیشینه و افتخارات ورزشی بی بهره است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز با اشاره به موضوع تبرئه قطر از اتهام پرداخت رشوه برای میزبانی جام جهانی فوتبال سال 2022 تأکید کرد، این مسأله فیفا را در تنگنای جدیدی قرار داده است.

این روزنامه نوشت، انتشار خلاصه نتیجه تحقیق 42 صفحه ای که به صورت رسمی، روسیه و قطر را از اتهام فساد تبرئه می کند، باعث شد رئیس اتاق تحقیقات با صدور بیانیه آتشین، ارتباط خود را با نتایج این تحقیق تکذیب کرده و ضمن آن که صدور بیانیه را به فیفا نسبت داد؛ آن را دارای اشتباهات و نقایصی در توضیح حقایق توصیف کند.

فایننشال تایمز خاطرنشان می کند، این انتقادات باعث شد چهره فیفا که بیش از تبرئه قطر و روسیه به تبرئه خود از فساد می اندیشید بیش از پیش خدشه دار شود.

روزنامه تایمز نیز با انتشار گزارشی با عنوان "راز پنهانی قطر"؛ از نتایج تحقیقات انتقاد کرد و نوشت که این نتایج بحث برانگیز، سوالات زیادی را مطرح می کند که باید به آنها پاسخ داده شود.

تایمز خاطرنشان کرد بزرگ ترین سوالی که همچنان مطرح می ماند این است که چگونه کشوری مانند قطر با آن هوای گرم و نمره ضعیفش در رعایت حقوق بشر و تعداد کم ساکنان و وسعت اندکش و نیز عدم برخورداری از هرگونه پیشینه ورزشی، توانست میزبانی جام جهانی را از آن خود کند.


 اخبار ورزشی  - تابناک 


ویدیو مرتبط :
تبانی قطر برای میزبانی جام جهانی 2022

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ لفظی فیفا و قطر بر سر میزبانی جام جهانی بالا گرفت



 

 

جنگ لفظی فیفا و قطر بر سر میزبانی جام جهانی بالا گرفت

 

جنگ لفظی میان فیفا و قطر پس از آن که فیفا از شدت گرما در آن کشور در ماه های ژوئن و ژوئیه ( حدود تیر و مرداد و زمان برگزاری جام جهانی فوتبال ) انتقاد کرد، به بالاترین حد خود رسید.

''محمد بن همام'' رییس قطری کنفدراسیون فوتبال آسیا و عضو کمیته اجرایی فیفا در پاسخ به این انتقاد مسئولان فیفا در وبلاگ شخصی خود بر مشکلات بالقوه ای دست گذاشت .

او این سخنان را پس از آن ایراد کرد که بازرسان فیفا نسبت به ریسک دمای بالای هوا برای بازیکنان فوتبال و کارشناسان و مسئولان هشدار دادند و گفتند دمای هوا در قطر گاهی به 50 درجه سلسیوس می رسد.

''چاک بلیزر'' یکی از اعضای فیفا گفته است: شما می توانید در ورزشگاه ها، دستگاه تهویه هوا بگذارید اما برای کل کشور هم می توانید چنین کنید؟

این جمله ، طعنه ای به پافشاری قطر بر تعبیه سیستم خنک کننده داخل ورزشگاه ها بود. اکنون بن همام با همین منطق به طعنه بلیزر پاسخ داده است.

بن همام در وبلاگ شخصی خود نوشت: ''هنگامی که یکی از همکاران از من درباره پیشنهاد میزبانی زادگاهم ( قطر) و هوای داغ آنجا و خطراتی که برای سلامت بازیکنان خواهد داشت ، پرسید، من دو نکته را به او یادآوری کردم. اول ، فناوری پیشرفته و راه حل تکنیکی که قطر برای چالش دمای بالای هوا در ورزشگاه ها در نظر گرفته است. دوم، آیا به یاد نمی آورید که جام جهانی 1994 در آمریکا برگزار شد؟ در آنجا ، برخی از مسابقات در میانه روز و دمای بیش از 50 درجه سلسیوس انجام می شد.

هنگامی که او به من گفت به خاطر می آورد، پرسیدم آیا کسی در آن زمان از به خطر افتادن سلامت بازیکنان و مسئولان فوتبال در جریان برگزاری جام جهانی فوتبال در آمریکا انتقاد کرد؟

برعکس، حتی تماشاچیان آمریکایی هم گرمای هوا را فراموش کردند و اکنون با گذشت کمتر از 16 سال متقاضی میزبانی جام جهانی شده اند.''

این در حالی است که بازرسان فیفا، قطر را برای میزبانی جام جهانی، '' پرمخاطره ترین انتخاب '' ارزیابی کرده اند. از نظر این بازرسان، آمریکا ریسک کمی دارد، هرچند که در ارزیابی کلی و به خاطر نبود ضمانت های لازم از سوی دولت آن کشور، در رده میانی به لحاظ مخاطره پذیری قرار گرفته است.

استرالیا در میان کشورهای داوطلب میزبانی جام جهانی 2022 دارای بهترین شرایط تکنیکی ارزیابی شده و با اختلاف اندکی ، بالاتر از کره جنوبی قرار گرفته است.