ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

معرفی ستاره های جام جهانی 2014/ گروه C



اخبار,اخبار ورزشی,جام جهانی 2014


اخبار ورزشی - معرفی ستاره های جام جهانی 2014/ گروهC

در گروه سوم جام جهانی ۲۰۱۴ تیم‌های ملی کلمبیا، ژاپن، ساحل عاج و یونان حضور دارند.

به گزارش جام نیوز، رسانه‌ها پیش از آغاز جام‌های جهانی از هر تیم یک بازیکن را به عنوان ستاره یا نمادی از آن تیم برمی‌گزینند که اغلب نیز سرشناس‌ترین عضو تیم خود هستند. چهار ستاره گروه سی جام جهانی چه کسانی هستند؟

 **هوندا - ژاپن
کیسکوکه هوندا بهترین بازیکن جام ملتهای ۲۰۱۱ آسیا و یکی از ستارگان پرتعداد تیم ملی فوتبال ژاپن است. نخستین تیمی که جواز حضور در جام جهانی ۲۰۱۴ را کسب کرده‌.

آنها تا قبل از سال ۱۹۹۸ تجربه حضور در جام جهانی را نداشتند اما پس از صعود به آن رقابت‌ها، در تمام دوره‌های بعدی هم حاضر بودند. حضوری مقتدرانه که حاصل آن دو بار راهیابی به مرحله یک هشتم نهایی بوده.
 
در یک هشتم نهایی جام ۲۰۰۲ به ترکیه باختند و در جام قبلی هم بازی برابر را در ضربات پنالتی به پاراگوئه واگذار کردند. پنجمین حضورشان در جام جهانی یعنی همین جام بیستم، از حیث تجربه و تجمع ستارگان،  بهترین دوره تاریخی فوتبال ژاپن است.

گرچه در رنکینگ فیفا بین تیم‌های آسیایی، پایین‌تر از ایران هستند اما قهرمانی جام ملت‌های آسیا را در اختیار دارند و بیشترین لژیونر را در لیگ‌های اروپایی: کاواشیما در استاندارد لیژ، ناگاتومو در اینترمیلان، شینجی کاگاوا در منچستر یونایتد، مایا یوشیدا در ساوت‌همپتون و البته هفت بازیکن هم در بوندس لیگا.

آلبرتو زاکرونی سرمربی ژاپن به قدری در برخورداری از ستاره‌ها دستش پر بود که نام آریا جسور را حتی در فهرست ۳۰  نفر نهایی هم قرار نداد. بازیکنی که اگر خاطر قوانین سختگیرانه کشورش نبود، تیم ملی ایران را در جام جهانی همراهی می‌کرد.

کیسوکه هوندا نیز از ستارگان ژاپن در جام بیستم است. شاغل در سری آ. زننده گل سه امتیازی به کامرون در جام جهانی قبل. روز پیروزی مقابل دانمارک هم گل اول را به ثمر رساند. در مرحله یک هشتم نهایی نیز که در ضربات پنالتی مغلوب پاراگوئه شدند، ضربه خود را به هدف نشاند. در هر سه این بازیها هم بازیکن برتر زمین معرفی شد.

از سال ۲۰۰۸ در اروپا توپ می‌زند. از ناگویا گرامپوس به ونلو در هلند پیوست و سال ۲۰۰۹ عنوان بهترین بازیکن دسته دوم لیگ هلند را نصیب خود کرد. سپس با زسکا مسکو فاتح لیگ برتر و جام حذفی روسیه شد. حالا عضوی از تیم پرآوازه آث میلان است.

کمتر بازیکن آسیایی مانند او در رده ملی، دروازه تیم‌های ملی صاحب نام فوتبال جهان را باز کرده. شیلی، اسکاتلند، کامرون، دانمارک و حتی ایتالیا، اروگوئه، هلند و بلژیک نیز در برابر او تسلیم شده‌اند. هوندا قصد دارد در جام بیستم، تیم‌های دیگری را به این فهرست چشم نواز، بیافزاید.

**دروگبا - ساحل عاج
بعد از این که ساحل عاج به جام جهانی ۲۰۰۶ صعود کرد، دیدیه دروگبا از طرفین جنگ خواست سلاح‌ها را زمین بگذارند، درخواستی که به جنگ داخلی پنج ساله پایان داد. او همچنین برای تحکیم صلح و دوستی در کشور بحران‌زده‌اش، به برگزاری یک بازی رسمی در شهری که مرکز تجمع شورشی‌ها بود، کمک کرد.

سال ۱۹۸۹ که یازده ساله بود، ساعل حاج گرفتار بحران اقتصادی شدیدی شد. پدر و مادر دیدیه شغل خود را از دست دادند. تصمیم گرفتند به خاطر آینده پسرشان او را به فرانسه بفرستند تا زیرنظر عمویش که فوتبالیست بود و در دسته‌های پایین بازی می‌کرد، به تمرین بپردازد. اوایل در دفاع راست بازی می‌کرد ولی عمو گفت مردم فقط به مهاجمان نگاه می‌کنند. دیدیه هم پست خود را تغییر داد.

دروگبا در المپیک مارسی خوش درخشید و سال ۲۰۰۴ راهی چلسی شد. با آبی‌های لندن لیگ قهرمانان اروپا را فتح کرد و سه بار فاتح لیگ برتر شد، چهار بار هم جام حذفی. سوپر لیگ و جام حذفی ترکیه را نیز با گالاتاسرای به دست آورده.
 
در رده ملی، دو بار نایب قهرمان جام ملت‌های آفریقا شده و دو بار هم بهترین بازیکن قاره آفریقا. سال ۲۰۰۷ همراه با کاکا، کریستیانو رونالدو و لیونل مسی یکی از چهار بازیکن برتر جهان شد.


بهترین بازیکن و آقای گل لیگ فرانسه، دو بار برنده کفش طلای لیگ برتر انگلیس، حضور در تیم منتخب سال یوفا و فیفا، آقای گل جام ملت‌های آفریقا.

اولین گل ملی را سال ۲۰۰۳ به کامرون زده و جالب آنکه تا دو سال فقط به تیم‌های آفریقایی گل زد. تا اینکه بعد از ۱۶ مرتبه گلزنی، موفق شد دروازه ایتالیا را باز کند.

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ توانست ۹ بار توپ را از خط دروازه حریفان عبور دهد. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ هم شش بار. او که در جام جهانی ۲۰۰۶ به آرژانتین گل زده بود، در جام جهانی ۲۰۱۰ نیز موفق شد مقابل برزیل گلزنی کند.

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ فقط دو گل زد، البته دو گل بسیار حساس به مراکش و سنگال. حالا در سومین جام جهانی‌اش که سومین جام جهانی تاریخ فوتبال کشورش هم هست، به اولین صعود می‌اندیشد تا خداحافظی شکوهمندی با تیم ملی را رقم بزند.

 **کاراگونیس - یونان
در ۳۷ سالگی، از باتجربه‌ترین بازیکنان حال حاضر در جام جهانی ۲۰۱۴ است. گیورگوس کاراگونیس، رکورددار بازی ملی در یونان. دو سال قبل به عنوان بازیکن آزاد از پاناتینایکوس به فولام پیوست که آن موقع، مارتین یول هدایت این تیم را برعهده داشت.
 
همبازی اشکان دژآگه، پانزدهمین سال عضویت در تیم ملی را سپری می‌کند. طی این مدت ۱۳۲ بازی ملی انجام داده. اوج درخشش او که باعث شد هواداران فوتبال در سرتاسر جهان با نامش آشنا شوند، سال ۲۰۰۴ بود و جام ملت‌های اروپا که آنها ناباورانه قهرمان شدند.


او گل افتتاحیه رقابت‌ها را وارد دروازه پرتغال کرد. آنها تیم لوئیز فیلیپه اسکولاری را بردند. نتیجه‌ای که همگان به حساب شگفتی‌های رایج بازی‌های افتتاحیه گذاشتند. اما در بازی دوم نیز اسپانیای ایناکی سائز را ۱-۱ متوقف کردند.

یونانی‌های شگفتی‌ساز با سرمربیگری اوتو ری هاگل، فرانسه را با زیدان و بقیه بزرگانش در یک چهارم نهایی کنار زدند. در بازی ۱۲۰ دقیقه‌ای نیمه‌نهایی بر جمهوری چک غلبه کردند و در فینال، مثل بازی اول، مجدداً پرتغال را بردند تا کاراگونیس، جام را بالای سر ببرد. بزرگترین افتخار در تاریخ فوتبال یونان و بزرگترین شگفتی در هزاره جدید فوتبال اروپا.

او که تجربه بازی در اینترمیلان و بنفیکا را دارد، بیش از هر باشگاه دیگری برای پاناتینایکوس توپ زده. کاراگونیس در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ هم بازی کرده و به فنلاند گل زده. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۶ دروازه آلبانی را باز کرده. در جام جهانی ۲۰۱۰ هم کاپیتان کشورش بوده. آنجا ۲-۰ به کره جنوبی و آرژانتین باختند که در هر دو بازی فقط یک نیمه در زمین بود.


اما وقتی ۲-۱ نیجریه را مغلوب کردند، ۹۰ دقیقه توپ زد. تنها پیروزی یونان در ادوار جام‌های جهانی و به عبارتی دیگر، تنها مسابقه از شش دیداری که یونان در جام‌های جهانی برگزار کرده و نباخته.

در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ با بوسنی رقیب ایران همگروه بودند و پس از این تیم در رده دوم قرار گرفتند. در مرحله حذفی، پس از دو بازی رفت و برگشت از سد رومانی گذشتند تا پس از جام‌های جهانی ۱۹۹۴ و ۲۰۱۰ برای سومین بار، حضور در معتبرترین تورنمنت فوتبال دنیا را تجربه کنند.

یکی از پیرترین تیم‌های جام بیستم با سرمربیگری فرناندو سانتوز که همراه با کارلوس کی‌روش و پائولو بنتو، سه سرمربی پرتغالی حاضر در جام جهانی خواهند بود.

 **فالکائو - کلمبیا
یکی از ستارگان پرتعداد کلمبیا در جام بیستم است. جامی که در کشور همسایه برگزار می‌شود و آنها نیز احساس میزبانی می‌کنند.

رادامل فالکائو ملقب به ببر، در ریور پلات چهره شد و با این تیم لیگ آرژانتین را فتح کرد. در ۲۳ سالگی به پورتو پیوست و ضمن قهرمانی و آقای گلی در لیگ داخلی، در لیگ اروپا هم قهرمان شدند و او برترین گلزن مسابقات بود.

با چنین کارنامه درخشانی رفت آتلتیکو مادرید و عجیب آنکه مثل پارسال، تیمش قهرمان لیگ اروپا شد و خودش هم آقای گل.

فالکائو در ورزشگاه ویسنته کالدرون مهارناپذیر بود. قهرمانی در کوپا دل ری و سوپر کاپ اروپا را به افتخاراتش افزود. ۹۱ بازی و ۷۰ گل زده برای ببر کلمبیایی. با پیراهن این تیم پنج بار دروازه دپورتیوو لاکورونیا را باز کرد. قبل از او در تاریخ ۱۰۹ ساله آتلتیکو کسی نتوانسته بود پنج گل در یک بازی بزند.

 قرار بود جای سرجیو آگوئرو را پر کند که به منچسترسیتی رفته بود، اما عملکرد درخشانش باعث شد هواداران هرگز جای خالی مهاجم آرژانتینی را حس نکنند.


همه جا صحبت از فالکائو بود اما انتخاب نامناسب و پیوستن به موناکو باعث شد یکسال قبل از جام جهانی، هیاهوی جهانی پیراهن اسم او فروکش کند.

۲۰ گل ملی در کارنامه او ثبت شده. در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ فقط یک گل به بولیوی زد، تیمش هم شرایط خوبی نداشت و از راهیابی به جام نوزدهم بازماند.

اما نمایشش در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ شکوهمند بود. ۹ گل به ثمر رساند و بهترین آمار را بعد از سوارز اروگوئه‌ای و مسی آرژانتینی به جا گذاشت. دو گل به شیلی زد، دو تا به پاراگوئه، دروازه اروگوئه را هم گشود و تیمش مقتدرانه به جام جهانی رسید.

پنجمین باری است که کلمبیایی‌ها در جام جهانی بازی خواهند کرد اما قبلاً فقط یک بار در جام ۹۰ به کاپیتانی کارلوس والدراما از گروه‌شان بالا آمده‌اند.

این بار، اوضاع کاملاً متفاوت است. زیرا کلکسیونی از ستاره‌های لالیگا، سری آ و بقیه لیگ‌های معتبر جهان را در اختیار دارند. حتی به خاطر رتبه ایده‌آلی که در رنکینگ فیفا دارند، در قرعه‌کشی، سرگروه بودند و با سرمربیگری خوزه پکرمن آرژانتینی، در گروهی با حضور ساحل عاج، یونان و ژاپن، جز به صعود نمی‌اندیشند.
اخبار ورزشی - جام نیوز


ویدیو مرتبط :
مروری بر چهار ستاره شدن آلمان ها (جام جهانی 2014)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معرفی ستاره های جام جهانی 2014/ گروه D



اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های جام جهانی 2014

 

اخبار ورزشی - معرفی ستاره های جام جهانی 2014/ گروه D

سرنوشت گروه چهارم جام جهانی که دشوارترین گروه جام بیستم نامیده شده، تحت‌الشعاع وضعیت لوئیس سوارز است.

 در گروه دی جام جهانی ۲۰۱۴ تیم‌های ملی ایتالیا، اروگوئه، انگلستان و کاستاریکا حضور دارند. رسانه‌ها پیش از آغاز جام‌های جهانی از هر تیم یک بازیکن را به عنوان ستاره یا نمادی از آن تیم برمی‌گزینند که اغلب نیز سرشناس‌ترین عضو تیم خود هستند.

چهار ستاره گروه دی جام جهانی چه کسانی هستند؟

** پیرلو - ایتالیا
در ۳۵ سالگی از بهترین بازیکنان حال حاضر فوتبال دنیاست. خوش تکنیک، نابغه بازی‌سازی، متخصص نواختن ضربات آزاد. همیشه خونسرد برای اتخاذ بهترین تصمیم‌ها و از گلسازترین هافبک‌های سالیان اخیر در فوتبال جهان، کاپیتانی که فوتبال ایتالیا به او مباهات می‌کند.

نشریه ESPN به نقل از زبیگنیف بونیک اسطوره فوتبال لهستان نوشته: سپردن توپ به پیرلو مانند پنهان کردن توپ در نقطه‌ای امن است. مارچلو لیپی هم درباره او گفته: پیرلو رهبری بی‌صداست. او به وسیله پاهایش حرف می‌زند.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های جام جهانی 2014


فرمانده بی‌صدا، این بار با تیمی به زمین خواهد آمد که در فهرست ۳۰ نفره‌اش جز سه بازیکن از پاری سن ژرمن، بقیه در سری آ بازی می‌کنند. آنها جیان لوئیجی بوفون یکی از مجرب‌ترین و مطمئن‌ترین دروازه‌بان‌های فوتبال جهان را در اختیار دارند. با بازیکنانی نظیر چیه‌لینی در خط دفاعی، پیرلو در میانه میدان و ماریو بالوتلی در خط حمله، آتزوری در تمام خطوط و نقاط مختلف زمین، مهره‌هایی رشک‌انگیز را به زمین می‌فرستد.


همراه با تیم ملی ایتالیا نایب قهرمان یورو ۲۰۱۲ شده و قهرمانی در جام جهانی ۲۰۰۶ را هم در کارنامه دارد. در رده‌های نوجوانان، جوانان و امید  برای تیم ملی بازی کرده و در جام قهرمانی زیر ۲۱ سال اروپا به قهرمانی رسیده. سابقه بازی در جام جهانی ۲۰۰۲ را دارد و  مدال برنز المپیک آتن را هم به گردن آویخته.


بهترین پاسور در جام جهانی ۲۰۰۶ که در سه بازی هم بهترین بازیکن میدان شناخته شد. همراه با میلان دوبار جام قهرمانی باشگاه‌های اروپا، دو بار سوپرکاپ اروپا و یک بار هم جام باشگاه‌های جهان را کسب کرد. همراه با نیم دوجین قهرمانی در جام‌های داخلی.


۱۳ گل ملی دارد که یکی را در جام جهانی زده، جام ۲۰۰۶ و به تیم سختکوش غنا. از دیگر گل‌های خاطره‌انگیز ملی‌اش هم گلی است که در یورو ۲۰۰۸ به فرانسه زد. گل او به کرواسی در یورو ۲۰۱۲ نیز فوق‌العاده حساس بود. اگر این گل را نمی‌زد کروات‌ها به جای ایتالیا صعود می‌کردند.


در برزیل نیز چه گل بزند و چه گل بسازد، نام، تجربه، نبوغ و خلاقیت تحسین انگیز پیرلو، برای تعیین بخشی از سرنوشت جام بیستم کفایت می‌کند.


** جرارد - انگلستان
انگلستان یکی از هشت کشوری است که تاکنون موفق به فتح جام جهانی شده‌اند. تیمی که نام بزرگی دارد و هوادارانی پر شمار در سطح جهان. اما در جام‌های جهانی، انتظارات را برآورده نمی‌کنند.


تیمی که تمام بازیکنانش در بریتانیا توپ می‌زنند. به کاپیتانی پسر وفادار آنفیلد. استیون جرارد تمام عمر ورزشی خود را در لیورپول گذرانده. از هفت سالگی. در تیم خردسالان لیورپول بازی کرده تا نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان. او ۲۷ سال است که فقط برای یک تیم توپ می‌زند. سن سال‌های حضور او در لیورپول، از سن اغلب همبازیانش در این باشگاه هم بیشتر است!

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های جام جهانی 2014

 
۱۴ سال هم هست که در تیم ملی انگلستان بازی می‌کند. ۱۰۹ بازی ملی، فقط دیوید بکام و پیتر شیلتون بیشتر از او برای تیم ملی به میدان رفته‌اند.


سپتامبر ۲۰۰۱ در بازی معروف انگلستان مقابل آلمان برای راه‌یابی به جام جهانی، نخستین گل ملی خود را به ثمر رساند اما به دلیل مصدومیت نتوانست در جام جهانی ۲۰۰۲ حضور یابد.

جرارد پیش از جام جهانی، فرصت قهرمانی با لیورپول در لیگ برتر را از کف داد. جامی که به نظر می‌رسید از رگ گردن هم به این تیم نزدیک‌تر است، در هفته‌های پایانی به طرز عجیبی از دستان استیون دور شد.


اما او با لیورپول افتخارات فراوانی کسب کرده. قهرمانی جام یوفا، جام حذفی و جام اتحادیه. قهرمانی جام خیریه و سوپرکاپ اروپا. فتح لیگ قهرمانان اروپا.


اما با تیم ملی چطور؟ حاصل ۱۴ سال بازی در تیم ملی و حضور در بیش از صد مسابقه کدام جام معتبر بوده؟ هیچ! شکستن چنین طلسم غم‌انگیزی در جام جهانی ۲۰۱۴ هم اگر نه محال، اما بی‌اندازه دشوار است.

جرارد در جام جهانی ۲۰۰۶ گل دوم تیمش را در دقیقه ۹۱ وارد دروازه ترینیداد و توباگو کرد. یک گل هم در دقیقه ۸۵ به سوئد زد. آنها در یک هشتم نهایی اکوادر را بردند اما در مرحله بعدی و در ضربات پنالتی به پرتغال باختند. یکی از پنالتی‌ها را هم او خراب کرد.

در جام جهانی ۲۰۱۰ که جرارد کاپیتان بود، به سختی از گروهشان صعود کردند. هم با الجزایر مساوی کردند و هم با آمریکا و فقط یک برد خفیف مقابل اسلواکی به دست آوردند. در یک هشتم نهایی نیز با شکست سنگین ۴-۱ مقابل آلمان حذف شدند.


سه‌شیرها غیر از فتح جام جهانی ۱۹۶۶ که خودشان میزبان بودند، هرگز حتی در نیمه‌نهایی جام جهانی هم حضور نداشته‌اند. برای مردان روی هاجسون، امسال اوضاع سخت‌تر هم هست. در گروهی که سه تیم از چهار تیمش قبلاً قهرمان جام جهانی شده‌اند.

از ۱۹ دوره‌ای که تاکنون جام جهانی برگزار شده، هفت دوره‌اش را تیم‌هایی فتح کرده‌اند که در گروه دی حضور داشتند!

** سوارز - اروگوئه
چگونه ممکن است کشوری با کمتر از سه و نیم میلیون جمعیت، مدعی فتح جام جهانی باشد؟ طرح چنین ابهامی درباره تیمی که قهرمان اولین دوره جام جهانی شده، غیرضروری است.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های جام جهانی 2014


حتی اگر اولین دوره را معیار ندانیم، آنها در آخرین دوره هم به نیمه‌نهایی رسیده‌اند. تازه همه می‌دانند اروگوئه کشوری است که بزرگترین حسرت تاریخ ورزش برزیل را رقم زده و در فینال جام جهانی ۱۹۵۰، سلسائو را با ۲۰۰ هزار تماشاگرش ناکام گذاشته. برزیلی‌ها بعد از ۶۴ سال برای رهایی از کابوس همسایه کوچک جنوبی، قصد دارد فینال جام بیستم را در همان ورزشگاه برگزار کنند.
 
حضور ستاره‌هایی مانند ادینسون کاوانی، آبل هرناندز، کریستین استوآنی، والتر گارگانو، گاستون رامیرز و مارتین کاسرس برای هر تیمی غنیمت است.


برخورداری از مثلت اروگوئه‌ای آتلتیکو مادرید یعنی دیگو گودین، خوزه ماریا خیمه‌نز و کریستین رودریگز هم پشتوانه‌ای اطمینان بخش به حساب می‌آید. اما داشتن دیگو فورلان در جام ۲۰۱۰ و لوئیز سوارز ۲۰۱۴ برای هر تیم ملی در فوتبال جهان مانند رویاست.

از اصالت و غنای شکوهمند فوتبال اروگوئه همین بس که شکسته شدن رکورد تعداد گل ملی این کشور ۸۰ سال طول کشید! فورلان و سوارز رکوردی را فروریختند که متعلق به هکتور اسکارونه بهترین بازیکن اولین دوره جام جهانی در سال ۱۹۳۰ بود.

لوئیس در خانواده‌ای پر جمعیت متولد شد. پابلو یکی از برادران بزرگتر او هم فوتبالیست است و در لیگ گواتمالا توپ می‌زند. از لحظه‌ای که دوست دختر دوران نوجوانی‌اش سوفیا بالبی همراه با خانواده راهی بارسلونا شد، لوئیز هم برای مهاجرت به اروپا بی‌تابی می‌کرد.

نمایندگان باشگاه گرونینگن هلند برای جذب بازیکنی دیگر به اروگوئه آمده بودند اما این جوان نابغه باشگاه ناسیونال چشمشان را گرفت. لوئیز سوارز در ۱۹ سالگی به هلند آمد و سپس به آژاکس پیوست و پنج سال موفقیت‌آمیز را در آمستردام سپری کرد. البته به عشقش سوفیا هم رسید و ازدواج کردند، دو تا بچه هم دارند.


ستاره تابناک باشگاه لیورپول، هنگام جام جهانی ۲۰۱۰ عضو آژاکس بود. در گروه اول صدرنشین شدند، جایی که فرانسه فینالیست دوره قبلی و آفریقای جنوبی میزبان از راهیابی به دور بعد بازماندند. تک گل سه امتیازی مقابل مکزیک را هم او به ثمر رساند.


در یک هشتم نهایی ۲-۱ کره جنوبی را شکست دادند که هر دو گل را سوارز زد. در یک چهارم نهایی مقابل غنا اخراج شد و فرصت بازی در مرحله نیمه نهایی مقابل هلند را از دست داد تا تیمش بدون او به هلند ببازد و از راهیابی به فینال باز بماند.

اروگوئه با سوارز سزاوارانه به مقام چهارم جام جهانی ۲۰۱۰ رسید. حالا همان تیم و حتی به مراتب با تجربه‌تر و پر ستاره‌تر، بی‌آنکه در ترکیب خود، نیازی به حتی یک بازیکن از لیگ پرهیجان داخلی داشته باشد، مدعی تکرار موفقیت دوره قبلی است.

** ناواس - کاستاریکا
تیم بی‌ستاره کاستاریکا در جام جهانی ۱۹۹۰ دروازه‌بانی گمنام اما فوق‌العاده داشت به نام لوئیز کونخو که به تیم منتخب آن دوره از رقابت‌ها نیز راه یافت. حالا دوباره کاستاریکا به جام جهانی رسیده و باز دروازه‌بانی شاخص همراه دارد. نه گمنام است و نه فوق ستاره.

کیلور ناواس. از تیمی با بهترین خط دفاعی بین تمام تیم‌های آمریکای شمالی در مرحله نهایی از دور مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴. او در سه بازی دروازه‌اش را جلوی جامائیکا، هندوراس و پاناما بسته نگه داشت و کمک کرد تا تیمش بالاتر از مکزیک راهی جام بیستم شود.

اخبار,اخبار ورزشی ,ستاره های جام جهانی 2014

 
ناواس در لالیگا سنگربان لوانته است. همو که در هفته سی و ششم، مقابل آتلتیکو مادریدی که برای مسجل کردن قهرمانی به میدان آمده بود، هرچه با سر و پا به داخل چارچوب زدند، گرفت. تمام توپ‌های به ظاهر برگشت‌ناپذیر دیگو کاستا را دفع کرد تا آتلتکیو پس از فتح چلسی در لندن، ناباورانه مقابل تیمی نه چندان مشهور زانو بزند.

مهاجمانی که ناواس در جام جهانی باید توپ‌هایشان را دفع کند، از آتلتکیو مادرید هم خطرناک‌تر هستند. سخت‌ترین گروه، گروه دی. با حضور ایتالیا، اروگوئه و انگلستان. سه تیمی که هر سه مدعی کسب جام قهرمانی هم هستند. از طرفی، او خط دفاعی خبره لوانته را نیز مقابل خود نخواهد داشت.

کیلور ناواس چه اندازه باید رشادت به خرج دهد و چقدر شگفتی در مهار موقعیت‌های طلایی حریفان نیاز دارد تا سرخابی پوشان آمریکای مرکزی را به مرحله دوم رهنمون کند؟ اگر چنین اتفاق دور از ذهنی رخ دهد، بی‌شک یکی از بزرگترین شگفتی‌های جام بیستم رقم خورده.

به هر حال در سه صعود قبلی‌شان یک بار این کار سترگ را انجام داده‌اند. در جام ۹۰ در گروهی که برزیل هم حضور داشت، در صعود به یک هشتم نهایی سلسائو را مشایعت کردند و دو تیم مدعی سوئد و اسکاتلند را از گردونه رقابت‌ها بیرون انداختند.

اما سنگربان لالیگایی کاستاریکا، برای خلق این ماجراجویی بزرگ تنها نیست. جونیوز دیاز مدافع ماینتس آلمان و اسکار دوآرته مدافع بروژ بلژیک. کریستین بولانوس از اف ث کپنهاگ. برایان رویز از آیندهوون و جان رویز از لیل فرانسه، همچنین بهترین گلزن این کشور آلوارو سابوریو، سنگربان جسور خود را در مصاف با سه غول فوتبال اروپا و آمریکای جنوبی همراهی خواهند کرد.
اخبار ورزشی - جام نیوز