ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مضحکه مدیریتی پرسپولیس


روزهای حضور حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس بالاخره به پایان رسید و هواداران پرسپولیس، به خواسته شان برای کنار رفتن این مربی رسیدند.

آی اسپورت: روزهای حضور حمید درخشان روی نیمکت پرسپولیس بالاخره به پایان رسید و هواداران پرسپولیس، به خواسته شان برای کنار رفتن این مربی رسیدند. تردیدی وجود ندارد که حمید درخشان، سهم زیادی در نتایج اسفبار این فصل پرسپولیس داشت اما نه او و نه بازیکنان تیمش، مقصران اصلی این وضعیت به شمار نمی روند. گناهِ اصلی دچار شدن پرسپولیس به دردهای امروز را باید در جایی بالاتر از مربی و بازیکن ها جستجو کرد. روی صندلی های تصمیم سازی که یک فصلِ تمام، تیم محبوب پایتخت را به بازی گرفتند و تا آستانه نابودی پیش بردند.

پرسپولیس لیگ چهاردهم، زیرِ سایه شعارها کارش را آغاز کرد. قرار بود هیات مدیره «ورزشی» از راه برسد و اسپانسر، همه مشکلات مالی را حل کند اما تیم، مهره های کلیدی فصل گذشته را به خاطر مشکلات مالی از دست داد و در فصل نقل و انتقالات نیز نتوانست فعالیت مناسبی داشته باشد. کمی بعد، همه هواداران پرسپولیس متفق القول به اخراجی دایی فکر می کردند اما شهریار طوری اخراج شد که حتی سخت ترین منتقدان او نیز، طرفش را گرفتند. اشک های بهترین گلزن تاریخ تیم ملی در روز افتضاح درفشی فر، تصمیم درست اخراج او را با غلط ترین و شتاب زده ترین روش ممکن به نمایش گذاشت تا درخشان درست از روز اول شروع کار، تحت فشار زیادی باشد. کمی بعد و در شرایطی که به نظر می رسید اوضاع آرام شده است، مدیرعامل تیم راهی زندان شد تا فصل نقل و انتقالات نیم فصل نیز با بی سروسامانی سرخ آغاز شود و به پایان برسد. نتایج درخشان از زمان ورود مدیرعامل جدید نیز تعریفی نداشت اما تیم مدیریتی باشگاه نه بعد از ناکامی برابر مسجدسلیمانی های 10 نفره، نه بعد از تحقیر در عربستان و نه در تعطیلات 20 روزه لیگ، دست به برکناری درخشان نزدند و درست دو روز مانده به بازی کلیدی النصر، با او خداحافظی کردند. این، یعنی نمونه کامل هرج و مرج و بحران در مدیریت باشگاه.

حقیقت آن است که محمود گودرزی و امیررضا خادم، هرگز نمی توانند نمره قبولی مدیریت پرسپولیس را از آن خود کنند. آن ها نه موفق به اداره تیم شدند، نه توانستند برای تیم اسپانسر جور کنند و نه حتی قادر به فروش آن بودند. ضربه اصلی به پیکره پرسپولیس لیگ چهاردهم، درست از همین جا وارد شد و همه تلخکامی های آزادی، از نابلدی های مدیریت در سئول آمدند. از «ظریف» هایی که ورزش نداشت. از «ضخیم» هایی که رو صندلی اداره ورزش کشور بودند.که با کشتی گیرها، پرسپولیس را به پل بردند.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با جعفر کاشانی در مورد تغییرات مدیریتی پرسپولیس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییرات مدیریتی پرسپولیس در سکوت!/ رویانیان رفتنی است



تغییرات مدیریتی پرسپولیس,باشگاه پرسپولیس,تغییرات مدیریتی در استقلال

تغییرات مدیریتی پرسپولیس در سکوت!/ رویانیان رفتنی است

تغییرات مدیریتی در پرسپولیس این روزها به یکی از دغدغه‌های جدی مدیران وزارت ورزش و جوانان تبدیل شده است؛ تغییراتی که این بار به نظر می‌رسد در سکوت و بدون جنجال رسانه‌ای انجام خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، کمتر از 20 روز دیگر عمر پایان دولت دهم هم به سر می‌آید و دولت جدید و منتخب با انتخاب وزرا کار را آغاز‌ می‌کند اما در این روزهای آخر مدیران وزارت ورزش و جوانان اکنون یک دل نگرانی بزرگ دارند و آن هم چیزی نیست جز تغییرات مدیریتی در استقلال و پرسپولیس؛ تغییراتی که در چند روز آینده قطعی خواهد شد تا دو باشگاه پر طرفدار تهرانی لیگ جدید را با مدیران جدیدشان آغاز کنند.

 

هر چند جایگاه علی فتح‌الله‌زاده به عنوان مدیرعامل استقلال محکم به نظر می‌رسد و تغییرات مدیریتی در استقلال تنها به اضافه شدن چند نفر به هیات مدیره محدود خواهد شد، اما رویانیان به عنوان مدیرعامل، آینده‌ای روشن ندارد. اظهار نظر اخیر محمد عباسی که گفته "نیروهای مسلح مخالف تمدید ماموریت رویانیان است" شاید کافی باشد تا متوجه جایگاه متزلزل رویانیان در راس هرم مدیریتی باشگاه پرسپولیس باشیم.

 

ضمن این که این ذهنیت وقتی تقویت می‌شود که بدانیم باران چشمه، رییس تربیت بدنی نیروهای مسلح هم بر خلافع موضع‌گیری‌های قبلی‌اش این بار درباره نظر این ارگان مربوط به تمدید قرارداد رویانیان سکوت کرده است.

 

مرتبه قبلی وقتی رویانیان برای امضای قرارداد با باشگاه روبین کازان عازم روسیه شد از وزارت ورزش و جوانان خبر رسید که رویانیان برکنار شده است و صحبت‌های فداحسین مالکی، رییس هیات مدیره هم این موضوع را قطعی کرد. ضمن این که حضور دو نفر جدید در هیات مدیره باشگاه پرسپولیس به طور قطع از تغییرات مدیریتی در باشگاه پرسپولیس خبر می‌داد.

 

با این حال واکنشی که تعدادی از پیشکسوتان، هواداران و رسانه‌ها به این تغییرات مدیریتی در آخرین روزهای دولت دهم داشتند باعث شد وزارت ورزش و جوانان با پذیرش این درخواست، با ابقای رویانیان هر چند به صورت موقتی موافقت کند، اما نامه‌ای که عباسی به حمید سجادی، معاونش نوشت نشان می‌داد که خواست دولت برای ایجاد تغییرات در باشگاه پرسپولیس قطعی است.

 

با این حال اکنون سه هفته‌ای از این اتفاقات می‌گذرد و هنوز نامه دستوری عباسی به معاونش با پاسخ عملی سجادی روبرو نشده اما با توجه به تحولاتی که ایجاد شده ، ایجاد تغییرات قطعی است.

 

علی پروین یکی از اعضای فعلی هیات مدیره باشگاه پرسپولیس است که ابتدا در نقش موافق برکناری رویانیان وارد صحنه شد، اما وقتی دید که شانسی برای مدیر عاملی پرسپولیس ندارد با انجام مصاحبه تند علیه وزارت ورزش و جوانان، موضع خود را تغییر داد. همین موضوع باعث شده که پروین برای حضور در هیات مدیره جدید باشگاه پرسپولیس شانس بالایی نداشته باشد. در کنار پروین محمود خوردبین که گفته می‌شد به توصیه رییس جمهور به هیات مدیره اضافه خواهد شد با تغییر تصمیم وزارت ورزش راهی به هیات مدیره پیدا نخواهد کرد.

در کنار این دو بر اساس اخبار رسیده احتمال انتخاب نشدن فداحسین مالکی و محمدجعفر کامبوزیا در هیات مدیره هم وجود دارد. ضمن این که افشین پیروانی و مهدی مهدوی کیا هم به پیشنهاد حضور در هیات مدیره پاسخ منفی داده‌اند و اکنون ترکیب هیات مدیره پرسپولیس یک علامت سوال بزرگ است.

 

اما برای مدیریت باشگاه پرسپولیس همه زوایا آنقدر مبهم نیست. اگر رفتن رویانیان را قطعی بدانیم که به نظر می‌رسد با اصرار موجود این اتفاق قطعی است، از اکبر غمخوار، ناصر شفق و عباس انصاری فرد به عنوان سه گزینه متحمل برای جانشینی رویانیان نام برده می‌شود که در این میان غمخوار اعلام کرده که با او تنها برای حضور در هیات مدیره صحبت شده است.

 

در این میان عباس انصاری فرد و شفق دو گزینه‌ای هستند که برای خود شانس بالایی قائلند، اما به نظر می‌رسد با توجه به تحولات رخ داده شانس مدیرعامل سابق تراکتورسازی برای حضور در پرسپولیس بیشتر از انصاری فرد، مدیرعامل سابق پرسپولیس باشد.

 

با این همه این بار وزارت ورزش و جوانان قصد دارد در سکوت رسانه ای تصمیم مدیریتی خود را بگیرد و پس از برگزاری جلسه هیات مدیره و ایجاد تغییرات، احکام اعضای هیات مدیره و مدیرعامل منصوب را رسانه‌ای کند؛ تصمیمی که بیش از همه به خاطر تجربه‌ی قبلی و بازتاب‌های منفی تصمیم‌ مدیریتی گرفته شده است./ایسنا