ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مصدومیت نگران کننده بوفون


مصدومیت دروازه‌بان ایتالیا باعث نگرانی در اردوی این تیم پیش از دیدار حساس با انگلیس شده است.

ایسنا: مصدومیت دروازه‌بان ایتالیا باعث نگرانی در اردوی این تیم پیش از دیدار حساس با انگلیس شده است.

حضور جان لوئیجی بوفون در دیدار نخست ایتالیا مقابل انگلیس پس از مصدومیت این بازیکن در تمرین روز گذشته (جمعه) در هاله‌ای ابهام قرار دارد.

کاپیتان آتزوری که یکی از مهره‌های کلیدی تیمش در کسب قهرمانی در سال 2006 بوده، تصمیم داشت روز گذشته به همراه پراندلی در نشست خبری شرکت کند، اما به دلیل مصدومیت نتوانست در ورزشگاه آره‌نا آمازونیا حضور یابد و به جای او آنتونیو کاندروا پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

پراندلی در این نشست اظهار کرد: قوزک پای بوفون کمی آسیب دیده است. مصدومیت او بسیار جزئی است. او امروز فیزیوتراپی می‌کند و فکر نمی‌کنم مساله جدی باشد.

ایتالیا که به گفته خیلی از کارشناسان در گروه مرگ جام جهانی قرار گرفته‌، باید برای صعود از این گروه از همان بازی نخست مقابل انگلیس امتیازات لازم را کسب کند، اما غیبت بوفون می‌تواند ضربه سنگینی به این تیم باشد. دروازه‌بان‌های ذخیره ایتالیا سالواتوره سیلگو و ماتیا پرین هستند.

البته ماتیا ایشیلیو به دلیل مصدومیت به بازی مقابل انگلیس نمی‌رسد.


ویدیو مرتبط :
نگران نباش، مایع سفید کننده و ضدعفونی کننده صحت اینجاست

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مصدومیت های نگران کننده وزنه برداران


تزریقات و دیگر درمان ها روی انوشیروانی و رستمی جواب نداده است. گفته می شود مصدومیت آنها به جراحی نیاز دارد. سجاد می گوید بعد از خداحافظی از وزنه برداری جراحی می کند، کیانوش هم از جراحی اش بی خبر است

تماشا: تزریقات و دیگر درمان ها روی انوشیروانی و رستمی جواب نداده است. گفته می شود مصدومیت آنها به جراحی نیاز دارد. سجاد می گوید بعد از خداحافظی از وزنه برداری جراحی می کند، کیانوش هم از جراحی اش بی خبر است

طولانی شدن مصدومیت ملی پوشان المپیکی وزنه برداری دارد کم کم دردسرساز می شود. پس از گذشت شش ماه از المپیک لندن به جز بهداد سلیمی که تقریبا تکلیفش روشن شده، هنوز خبر دقیقی درباره وضعیت درمان سجاد انوشیروانی و کیانوش رستمی اعلام نشده است. دو هفته پس از تزریق در کتف بهداد سلیمی بود که دکتر لطفعلی پور کاظمی، رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی اعلام کرد که درد شانه و وضعیت بهداد با تزریق و انجام اقدامات کمک درمانی مثل ماساژ و فیزیوتراپی رو به بهبود است و او از هفته آینده تمرینات سبک را زیر نظر کوروش باقری از سر می گیرد.

با این حال پورکاظمی وضعیت دیگر ملی پوشان المپیکی ایران را توضیح داده و گفته که تزریق ها روی آنها جواب نداده است: «اقدامات درمانی مثل تزریق و آنچه که روی بهداد انجام شده، روی کیانوش رستمی و سجاد انوشیروانی هم امتحان شده اما نتیجه ای نداده است. اگر پزشکان این دو ملی پوش موافقت کنند، قبل از نوروز جراحی می شوند.»

سجاد انوشیروانی درباره شرایط خودش و احتمال جراحی زانویش به تماشا حرف های دیگری می زند: «وضعیتم بد نیست. تمریناتم را شروع کرده ام. چند وقتی بدنسازی کرده ام. فعلا با صلاحدید و مشورت آقای باقری دارم تمرینات سبک را در اردبیل  انجام می دهم. با آقای باقری دو ماه پیش صحبت کردم اما تلفنی در تماس هستیم. با وضعیتی که دارم از اواخر خرداد ماه سال آینده تمرینات اختصاصی را برای مسابقات جهانی شروع می کنم.»

به نظر می رسد انوشیروانی می خواهد با همین شرایط و با مصدومیتی که دارد، به وزنه زدن ادامه بدهد: «چیزی که من از مصدومیتم فهمیدم این است که باید جراحی را به بعد از کنار گذاشتن وزنه برداری موکول کنم. اگر زانویم جراحی شود، احتمال اینکه دیگر آن کارایی را که می خواهم، برایم نخواهد داشت. الان داخل زانویم فقط رباط کار می کند. در واقع بدون مینیسک، زانویم زیر فشار است. با شرایطی که دارم باید اصلا تمرین نکنم یا با درد زانویم بسازم. برای زانویم هر اتفاقی ممکن است بیفتد. پزشکان می گویند یا زانویم زیر وزنه زدن می ترکد یا اینکه اتفاقی نمی افتد. در المپیک موقع وزنه زدن کنترل زانویم دست خودم نبود.»

با این شرایط کارهای دیگری جز جراحی دارد روی زانوی انوشیروانی انجام می گیرد که او به تمریناتش برسد. سجاد می گوید: «برای درمان زانویم از روش «پی آر تی» که کشت سلول های بنیادی است استفاده می شود. ماهی یک بار از من خون می گیرند. پس از آن پلاسما را از گلبول های قرمز خون جدا می کنند و پلاسما به زانویم تزریق می شود.

دو هفته قبل یک مرحله از این کار انجام شده و باید چهار ماه دیگر هم ادامه داشته باشد. اولش که سلول سازی می شود درد حتی بیشتر هم می شود اما کم کم بهتر می شود. قبل از این در یک مرحله سه تا از غضروف های زانویم که جدا شده و معلق بود از زانویم برداشته شده است. این هفته چهارشنبه به تهران می آیم و می خواهم با دکتر پورکاظمی صحبت کنم.»