ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مصدومیت بکن‌باوئر به هنگام اسکی


اسطوره فوتبال آلمان و جهان هنگام انجام ورزش اسکی مصدوم شد و دنیای فوتبال را بعد از چندین دهه به یاد نمایش غرور و تعصبش انداخت.

خبرگزاری فارس: فرانتس بکن‌باوئر 69 ساله دوشنبه نتوانست در مراسم جشن تولد 75 سالگی «دکتر فریتس شرر»، مدیر اسبق بایرن شرکت کند. علت این امر ربط به حادثه‌ای دارد که هنگام انجام ورزش اسکی برایش رخ داد.

بازیکن، مربی و رئیس سابق مونیخی‌ها برای تحلیل بازی سه‌شنبه (دیشب) بایرن و شاختار دونتسک، با چهره‌ای کاملا «گریم شده»‌ در استودیو شبکه اسکای حضور یافت. علت این امر به خاطر حادثه‌ای بود که یکشنبه به هنگام اسکی‌‌ برایش رخ داده بود و به خاطر چهر‌ه‌ای تقریبا مجروح می‌خواست مثل همیشه ظاهری آراسته برابر دوربین‌های تلویزیونی داشته باشد.

 در این ارتباط وی اظهار داشت که یک روز قبل از رویارویی با تیم محبوبش با حریف اوکراینی موقع اسکی‌کردن چه اتفاقی برایش رخ داده است.

مصدومیت بکن‌باوئر به هنگام اسکی

*وسوسه اسکی کردن در 69 سالگی

کاپیتان و مربی بزرگ اسبق آلمان در مورد این اتفاق چنین توضیح داد: هوا روز یکشنبه خیلی عالی و وسوسه‌کننده بود که مرا به پیست اسکی کشاند اما ناگهان در ارتفاع 2200 متری همه جا را مه گرفت. هیچ چیزی را نمی‌توانستم ببینم که به همین خاطر با سر زمین خوردم و روی دنده راست افتادم.

به خاطر این اتفاق لب وی زخمی شد، گونه‌اش سرخ شد و شانه‌ای که در جام جهانی مکزیک با کتف شکسته بازی کرد، آسیب دید و دردناک شد.

*بازهم آن شانه راست مصدوم شد

بکن‌باوئر ادامه داد: بازهم آن سمت راست کتفم آسیب دید. درست همان جایی که در جام جهانی 1970در مکزیک آسیب دیده بود.

ستاره نامی فوتبال آلمان و جهان به این خاطر با صورتی زخمی و گریم شده و بدن مجروح به کار تحلیل بازی بایرن و شاختار در استودیو پرداخت. اما بعد از گذشت چندین دهه همه دوستداران دنیای توپ گرد، به یاد آن بازی فراموش‌نشدنی او مقابل ایتالیا در نیمه نهایی جام جهانی 1970 افتادند. جدالی که ژرمن‌ها 4 بر 3 مغلوب شدند و بکن‌باوئر با تعصب با کتفی شکسته و بانداژ شده، 45 دقیقه تمام درد و فشار زیاد را تحمل کرد که با تیمش موفق باشد.

*شوخی بکن‌باوئر

بکن باوئر بعد از این اتفاق به شوخی عنوان کرد سنش گویا برای انجام ورزشی سنگین مثل اسکی بالا رفته و باید ورزش سبک‌تری را انتخاب کند.

او اظهار داشت: به نظر می‌رسد دیگر در اسکی تمرین و توانایی ندارم. شاید لازم باشد به ورزشی که ریسک و خطر کمتری دارد، مثلا پیاده روی بپردازم.


ویدیو مرتبط :
جوونیای بکن باوئر و کرایف.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گواردیولا پاسخ بکن‌باوئر را داد



اخبار,اخبار ورزشی , گواردیولا

 

اخبار ورزشی - گواردیولا پاسخ بکن‌باوئر را داد

سرمربی اسپانیایی بایرن مونیخ پاسخ انتقادات اخیر رئیس افتخاری باواریایی‌ها را داد.

به گزارش تسنیم، پپ گواردیولا واکنش خونسردانه‌ای به انتقاد تند اخیر فرانتس بکن‌باوئر نشان داد و اعلام کرد برای رئیس افتخاری باشگاه بایرن مونیخ احترام قائل است.

بکن‌باوئر 68 ساله چند روز پیش ادعا کرد پپ گواردیولا در حال بردن بایرن مونیخ به سمتی است که بازی‌های این تیم مانند بازی‌های بارسلونایی که هدایت آن را بر عهده داشت، غیرقابل تماشا شود. پپ گواردیولا که پیش از این هم ثابت کرده بود شخصیت انعطاف پذیری برای شنیدن انتقادات دارد، این بار نیز ترجیح داد جو تیمش را آرام نگه دارد.

گواردیولا در اظهارنظری کنایه آمیز، ادعای بکن‌باوئر 68 ساله را اینگونه پاسخ داد: فرانتس یک اسطوره است. او اسطوره بایرن مونیخ است. من برای نظر وی بی‌نهایت احترام قائلم اما باید بگویم که دارم تمام تلاشم را برای بایرن مونیخ انجام می‌دهم و همان کاری را که در بارسلونا انجام دادم، اینجا هم تکرار خواهم کرد. من همیشه چنین نظراتی را پذیرفته‌ام.

بایرن مونیخ به لطف همان شیوه‌ای که بکن‌باوئر مدعی شده است بازی باواریایی‌ها را غیرقابل تماشا می‌کند،‌ با حاشیه امنیتی 23 امتیازی به صدر جدول رده‌بندی بوندس‌لیگا تکیه زده است و با کسب 4 امتیاز دیگر از 2 بازی بعدی خود، سریع‌ترین قهرمانی تاریخ بوندس‌لیگا را به نام خود ثبت خواهد کرد.

اخبار ورزشی - تسنیم