ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مصاف ایران با تیمی که 11 پله سقوط کرد


تیم ملی فوتبال کشورمان در دیداری تدارکاتی به مصاف تیمی خواهد رفت که در آخرین رده‌بندی فیفا سقوطی ۱۱ پله‌ای را تجربه کرده است.

خبرگزاری تسنیم: پس از هت تریک سردار آزمون، جوان اول این روزهای فوتبال ایران مقابل مقدونیه و پیروزی تیم ملی مقابل این حریف تدارکاتی، شاگردان کارلوس کی‌روش به دنبال کسب تجربه در دومین مصاف تدارکاتی‌شان در این اردو هستند. مقابل قرقیزستان، تیمی که در حال حاضر با 11 پله سقوط در رنکینگ فیفا در رتبه 111 جهان ایستاده و البته تیم پانزدهم قاره آسیاست. این حریف آسیای مرکزی در آخرین دیداری که داشته، در مسابقات انتخابی جام جهانی مقابل استرالیا قرار گرفت و بازی را با نتیجه 3 بر صفر واگذار کرد.

وقتی به نام قرقیزستان و رتبه این تیم در رنکینگ فیفا نگاه کنیم، این تیم حریفی بسیار ساده به نظر می‌رسد. تیمی که حداقل روی کاغذ نمی‌تواند حریفی درخور برای ایرانی باشید که خودش را برای صعود به جام جهانی 2018 روسیه آماده می‌کند، اما باید دید آیا این تیم کارلوس کی‌روش را به اهدافش می‌رساند. سرمربی تیم ملی در مدت زمان حضورش در ایران بیشتر تیم‌هایی را به عنوان حریف تدارکاتی برای تیمش انتخاب کرده که قدرت چندان بالایی نداشته‌اند؛ شاید این هم روشی است برای اینکه بازیکنان فوتبال ایران که اعتماد به نفس چندان بالایی ندارند، به پیروزی عادت کنند. به پیروزی عادت کردن، البته شمشیری دو لبه است؛ از سویی می‌تواند حس برتری جویی را بین بازیکنان تیم ملی افزایش دهد و از سویی هم آنها را گول می‌زند تا هر حریفی را ساده بگیرند.

با این حال قرقیزستان را می‌توان در این مقطع جدا از نام و جایگاهش حریفی مناسب برای تیم ملی ایران در نظر گرفت. تیمی که در حال پوست‌اندازی است و بازیکنان جوان زیادی به ترکیب آن اضافه شده‌اند. شاید این بازیکنان جوان که تعداد بازی‌های ملی خیلی از آنها هنوز به تعداد انگشتان دو دست هم نرسیده است، نیاز به بالا رفتن اعتماد به نفس و عادت کردن به برد داشته باشند. البته نباید قرقیزستان را صرفاً یک حریف تمرینی فرض کرد که مقابل تیم ایران تبدیل به کیسه گل شود، بلکه شاگردان کی‌روش در این دیدار تدارکاتی باید به دنبال برطرف کردن ضعف‌های خود باشند. آن هم مقابل حریفی که شاید بتواند شبیه به یکی از حریفان فوتبال ایران در راه صعود به جام جهانی باشد. قرقیزستان که همسایه شرقی ازبکستان است، شاید باتوجه به نوع فیزیک بازیکنانش و شباهت بازی‌اش به همسایه غربی خود، بتواند شاگردان جوان کی‌روش را کمی با ازبکستان آشنا کند.

دیدار تدارکاتی ایران و قرقیزستان سه‌شنبه، 18 خردادماه 95 از ساعت 21 در ورزشگاه آزادی آغاز خواهد شد. دیدار تیم‌هایی که آخرین بار 19 خردادماه 76 در همین ورزشگاه آزادی رو در روی هم قرار گرفتند و تیم ایران با ستاره‌هایی چون احمدرضا عابدزاده، علی دایی و... با سه گل از سد این تیم گذشت. فوتبال ایران و قرقیزستان در رده بزگسالان حالا پس از 19 سال دوباره با هم رو در رو می‌شوند.


ویدیو مرتبط :
هم تیمی های سابق به مصاف هم می روند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال ایران پنج پله سقوط کرد/ قهرمان یورو 2012 همچنان در صدر جدول



فوتبال ایران پنج پله سقوط کرد/ قهرمان یورو 2012 همچنان در صدر جدول

فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فیفا پنج پله نزول کرده و اسپانیا همچنان بر صدر فوتبال جهان حکومت می کند.

 

به گزارش خبرگزاری مهر، ایران که در رده بندی ماه گذشته فیفا به دلیل پیروزی بر ازبکستان در چارچوب رقابت های مقدماتی جام جهانی هفت پله صعود کرده بود، در رده بندی اخیر با نزولی پنج پله ای مواجه شده و به رده پنجاهم جهانی سقوط کرده که بی ارتباط با تساوی خانگی مقابل قطر در همین چارچوب نیست.

فوتبال ایران در تازه ترین رده بندی فدراسیون جهانی فوتبال با 581 امتیاز و پنج پله نزول پس از تیم های ژاپن (829)، استرالیا (807) و کره‌جنوبی (740) در رده چهارم تیم های آسیا قرار دارد.

اسپانیا که مدت زمان مدیدی است در صدر رده بندی فیفا قرار دارد در رده بندی جدید همچنان در صدر قرار دارد ضمن اینکه آلمان به دلیل انجام بازی های خوب در مسابقات یورو 2012 موفق شد جایگاه خود را از اروگوئه در رده دوم جدول پس بگیرد.

 

رده بندی 10 تیم برتر جهان به این شرح است:

1- اسپانیا 1691 امتیاز

2- آلمان 1502 امتیاز

3- اروگوئه 1297 امتیاز

4- انگلستان 1294 امتیاز

5- پرتغال 1213 امتیاز

6- ایتالیا 1192 امتیاز

7- آرژانتین 1095 امتیاز

8- هلند 1079 امتیاز

9- کرواسی 1050 امتیاز

10- دانمارک 1017 امتیاز

منبع:مهر