ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مصاحبه با اسنوکرباز نابغه ایرانی; اسنوکر ایران را به رده یک دنیا رساندم اما...



اخبار ,اخبار ورزشی, بهترین اسنوکربازان دنیا


 اخبار ورزشی - حسین وفایی، قهرمان اسنوکر جهان :
اسنوکر ایران را به رده یک دنیا رساندم اما...

اسنوکر ایران با وجود ناشناخته‌بودنش در داخل کشور و بی‌تفاوتی مسوولان نسبت به این رشته ورزشی الان به جایی رسیده که به‌واسطه همان تک‌ستاره‌هایی که دارد حرف اول را در دنیا می‌زند.

حسین وفایی یکی از همین ستاره‌هاست که حالا به یک قدرت در اسنوکر جهان تبدیل شده. وفایی یکشنبه‌شب در مسابقات اسنوکر زیر 21سال جهان در امارات موفق شد برای دومین‌بار عنوان قهرمانی این رقابت‌ها را از آن خود کند و از اسنوکربازان انگلیسی و ایرلندی که قدرت بلامنازع این رشته در دنیا هستند پیشی بگیرد. در ادامه گفت‌وگوی «شرق» را با اسنوکرباز نابغه ایرانی می‌خوانید.

 فکر می‌کردید بعد از دوسال دوری از مسابقات بتوانید چنین نتیجه‌ای بگیرید؟
بله، من رفته بودم که قهرمان شوم. هیچ‌وقت دوست ندارم بازنده باشم. خیلی خوشحالم که توانستم با بهترین بازیکنان دنیا بازی کنم و این نتیجه را بگیرم. مهم‌تر از همه اینکه رکوردی را در این مسابقات ثبت کردم که هیچ اسنوکربازی به آن نرسیده بود. بالاترین امتیازی که می‌شود در این رقابت‌ها گرفت 147امتیاز است که من توانستم آن را کسب کنم و این رکورد را به اسم نماینده ایران بزنم.


 سخت‌ترین بازی‌ای که داشتید در کدام مرحله بود؟
همه حریفان من در این مسابقات واقعا نفرات خوبی بودند و رقابت بینمان تقریبا نزدیک بود.


 اما بازی با حریف استرالیا در مرحله یک‌چهارم نهایی قدری اذیتم کرد و دو فرم به او باختم.

 

ولی در نهایت توانستم با نتیجه 6 بر 4 شکستش بدهم. البته رکورد دیگری که من در مسابقات اسنوکر زیر 21ساله‌های جهان ثبت کردم این بود که در مجموع 12فرم را به حریفانم واگذار کردم و قهرمان شدم. تا پیش از این هیچ‌کس نتوانسته بود در این شرایط، با واگذاری تعداد کمی از فرم‌ها قهرمان شود.


 البته در دیدار فینال هم مقابل حریفی از ایرلند قرار گرفتم که این بازی هم بازی خوبی بود. من این اسنوکرباز را در کشور خودش هم 18 بر 6 بردم اما در امارات 8 بر 3 شکست دادم.


 چرا دوسال از تیم ملی و مسابقات دور بودید؟
به‌خاطر اینکه من حرفه‌ای بازی می‌کردم و بیشتر مسابقات را برده بودم، اجازه شرکت در رقابت‌های آماتور را نداشتم.


 یعنی در این مدت در هیچ مسابقه‌ای شرکت نکردید؟
چرا سال گذشته را کلا در ایرلند بودم و آنجا تمرین می‌کردم. ضمن اینکه در مسابقات داخلی این کشور هم شرکت کردم و عناوین قهرمانی و نایب‌قهرمانی خوبی هم به دست آوردم. حضور در ایرلند برایم خیلی خوب بود و باعث پیشرفتم شد. چون بهترین اسنوکربازان دنیا همه از انگلیس و ایرلند هستند. البته می‌خواستم به انگلیس هم بروم که متاسفانه هرچه تلاش کردم ویزا ندادند.


 با هزینه فدراسیون یک‌سال در ایرلند بودی؟
نه اسپانسر داشتم. شرکت رویال نوان آکادمی اسپانسرم است. مسوولان فدراسیون با رایزنی‌هایی که کردند توانستند این شرکت را به‌عنوان حامی مالی من جذب کنند. آقای اسکندری، رییس فدراسیون خیلی تلاش می‌کنند تا با تمام کمبودها ما بتوانیم در میادین بین‌المللی حضور داشته باشیم. متاسفانه با وجود اینکه این‌همه مقام برای ایران می‌آوریم اما مسوولان اصلا توجهی به این فدراسیون و ورزشکارانش نمی‌کنند.


 هیچ پاداشی در طول این مدت نگرفتی؟
نه فقط زمانی که آقای احمدی‌نژاد، رییس‌جمهور قبلی از همه ورزشکاران تقدیر کردند از ما هم تجلیل شد. آن موقع گفته بودند که به ما 60 سکه می‌دهند اما وقتی  جایزه‌هایمان را دادند دیدیم که یک حواله 30میلیونی است!


 از فدراسیون حقوق می‌گیرید؟
نه.
 پس چرا می‌گویید که آقای اسکندری خیلی فدراسیون را خوب اداره می‌کند؟
ایشان هر کاری از دستش برمی‌آید انجام می‌دهد ولی برای حقوق‌دادن دستشان بسته است.


 مسابقه بعدی که باید بروی کجاست؟
رقابت‌های قهرمانی آسیاست که ظرف 20 روز آینده برگزار می‌شود.


 همچنان برای گرفتن ویزای انگلیس مشکل دارید؟
بله، ولی فکر کنم به امید خدا ایندفعه با این کاری که در امارات کردم ویزایم را بدهند. من دوست نداشتم مشکل صادرنشدن ویزایم سیاسی شود اما آن‌موقع که در ایرلند بودم چندتا از روزنامه‌های ایرلندی به سفارت انگلیس تلفن زدند و مشکل مرا جویا شدند ولی آنها هیچ جوابی ندادند.


 وضعیت تیم‌ملی اسنوکر ایران چطور است، به‌جز‌ شما نفرات دیگری هم داریم که بتوانند مقام بیاورند؟
بله، ما بازیکن‌های خوبی داریم که روزبه‌روز سطحشان بالاتر می‌رود. من خوشحالم که هر مسابقه‌ای می‌رویم دست خالی برنمی‌گردیم ولی افسوس که مسوولان هیچ توجهی به ما و این رشته نمی‌کنند. من با این دو عنوان قهرمانی و عناوینی که قبلا به دست آورده‌ام رنکینگ ایران را در اسنوکر دنیا به رنک یک جهان رساندم. ما تا پنج‌سال پیش تیم هفتادم و صدم دنیا بودیم. البته این را هم بگویم که ملی‌پوشان دیگر هم با امتیازهایی که طی این چندسال به دست آوردند در این موفقیت بزرگ سهیم بودند.


 و حرف آخر... .
حرف خاصی ندارم. ما که هیچ‌وقت به چشم مسوولان ورزش نیامدیم و نمی‌آییم. دیگر مثل گذشته نمی‌خواهم بگویم تو را به خدا این کار را کنید و به ما اهمیت بدهید. تمرینم را می‌کنم 
اخبار ورزشی -شرق

 


ویدیو مرتبط :
بهترین اسنوکر باز (بیشترین امتیاز ممکن توی اسنوکر)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال ایران 14 پله در رده‌بندی فیفا صعود کرد/ 4 آسیا، 44 دنیا



در تازه ترین رده بندی؛

فوتبال ایران 14 پله در رده‌بندی فیفا صعود کرد/ 4 آسیا، 44 دنیا

فوتبال ایران در رده‌بندی ماه اکتبر فدراسیون بین المللی فوتبال، فیفا، با صعودی 14 پله‌ای همراه بود. این صعود چشمگیر در شرایطی صورت گرفته است که تیم ملی توانست در مرحله مقدماتی جام جهانی، کره جنوبی را در ورزشگاه آزادی شکست دهد.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی -  فوتبال ایران در آخرین رده بندی فیفا صعودی 14 پله ای داشته و به رده چهل و چهارم جدول رده‌بندی صعود کرده است. در این رده بندی ایران با 611 امتیاز در آسیا بعد از ژاپن، کره جنوبی و استرالیا در رده چهارم قرار گرفته است. ژاپن با 810 امتیاز در رده 24 جهان و اول آسیا، کره جنوبی با 728  امتیاز در رده 32 جهان و دوم آسیا و استرالیا با 719 امتیاز در رده 33 جهان و سوم آسیا ایستاده‌اند.

ازبکستان، حریف تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، نسبت به ماه قبل یک پله صعود داشته و با 490 امتیاز در رده 69 جهان قرار گرفته است. این تیم در آسیا در رده پنجم قرار دارد. اسپانیا همچون ماه‌های گذشته با 1564 امتیاز در صدر قرار دارد و آلمان با 1421امتیاز در تعقیب برترین تیم جهان است.

رده بندی 10 تیم برتر جهان به این شرح است:

1- اسپانیا 1564 امتیاز

2- آلمان 1421 امتیاز

3- آرژانتین 1349 امتیاز

4- پرتغال 1178 امتیاز

5- ایتالیا 1167 امتیاز

6- انگلستان 1196 امتیاز

7- هلند 1128 امتیاز

8- کلمبیا 1110 امتیاز

9- روسیه 1084 امتیاز

10- کرواسی 1078 امتیاز

مهر