ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مشکل‌تان تورم است؟ ورزش کنید!



 

 

مشکل تان تورم است ورزش کنید

 

بعضی‌ها وقتی برای مدتی روی مبل یا پشت میز کار می‌نشینند، احساس می‌کنند پاهای‌شان سنگین شده و ورم کرده است. اوایل شاید مشکل را جدی نگیرید اما بالاخره مجبور می‌شوند بروند دکتر و با تشخیص‌های پزشکی مربوطه آشنا شوند.

 

در این خصوص، آنچه خانم‌ها را بیشتر آزار می‌دهد، در واقع، حبس آب است که در نهایت به تورم پا می‌انجامد. بدن ما از ۶۰ درصد آب تشکیل شده و این آب قسمتی از فواصل داخل‌سلولی و خارج سلولی را فراگرفته است؛ مثلا خانمی که ۵۵ کیلو وزن دارد، در بدن‌اش ۳۰ لیتر آب جمع می‌شود که ۸ تا ۱۰ لیتر آن خارج سلولی و متحرک است. وقتی عروق بدن بیش از اندازه آب را به سمت خود بکشانند، این امر در ابتدا سبب محبوس شدن آب در عروق و بعد از آن تورم اندام‌ها می‌شود. یکی از نشانه‌های ابتلا به تورم نیز باقی‌ماندن جای فرورفتگی بعد از فشار دادن انگشت روی موضع تورم، مخصوصا در ساعات پایانی روز است.

 

تورم معمولا مشکل حادی نیست اما هرازگاهی مشکل‌ساز می‌شود و به هر حال، برای درمان آن، یا باید از جوراب‌های مخصوص کمک گرفت، یا باید رفت سراغ درمان‌های دارویی. البته نوع تغذیه و فعالیت بدنی و سبک زندگی هم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ مثلا راه رفتن با پای برهنه روی شن‌های خشک ساحل، ماساژ دادن و کشیدن آرام ماهیچه‌های پا، ریختن آب خنک و پوشیدن جوراب‌های کشی فشرده در صورتی که کارتان ایستاده باشد، می‌تواند سبب کاهش میزان تورم پا شود؛ در حالی که زندگی در نواحی خیلی گرم، پوشیدن کفش‌های تنگ یا پاشنه‌بلند، داشتن اضافه وزن و مصرف برخی داروها می‌تواند مشکل را تشدید کند. اگر شما مبتلا به ورم پا باشید و به پزشک مراجعه کنید، ابتدا آزمایشات لازم برای‌تان تجویز و سپس درمان‌های دارویی لازم، آغاز می‌شود. در کنار آن گاهی لازم است تحت نظر یک متخصص تغذیه و متخصص طب ورزشی هم باشید تا رژیم غذایی مناسب و حرکات ورزشی لازم به شما توصیه شود.ایستاندن طولانی، ممنوع!

 

اگر دچار تورم پا هستید، احتمالا اولین توصیه پزشک به شما پوشیدن جوراب‌های مخصوص واریس است. البته این جوراب‌ها چندان زیبا و راحت نیستند اما پوشیدن شان ضروری است. می‌توانید آنها را از داروخانه تهیه کنید. حتما می‌دانید که زیاد ایستادن ورم پا را شدیدتر می‌کند. پس احتمالا توصیه بعدی پزشک به شما این خواهد بود که سعی کنید از ایستادن‌های طولانی‌مدت و بی مورد در طول روز نیز بپرهیزید.

منبع:arayesh.ir


ویدیو مرتبط :
ورزش های جدید اما مشکل و فوق العاده دیدنی ...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قول سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکل تیم‌ملی فوتبال/کی‌روش: وزارت ورزش و جوانان را با امید ترک می‌کنیم



مشکل تیم‌ملی فوتبال ,تیم‌ملی فوتبال

قول سرپرست وزارت ورزش و جوانان برای حل مشکل تیم‌ملی فوتبال

سرپرست وزارت ورزش و جوانان به مردم ایران قول داد تا تیم ملی بدون مشکل آماده حضور در جام‌جهانی شود.

 رضا صالحی‌امیری پس از پایان جلسه با علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه مشکلاتی که در تیم ملی وجود داشت، بررسی و تصمیم‌های لازم گرفته شد.

وی افزود: در این جلسه به صورت جدی از فدراسیون فوتبال که زحمات زیادی کشیده است قدردانی و حمایت صورت گرفت و همچنین حمایت و تقدیر خود را از کارلوس کی‌روش که تلاش‌های زیادی را برای موفقیت تیم ملی انجام داد به او اعلام کردیم.

 

به هر حال تا پیش از این مشکلات مالی وجود داشت که در این جلسه به توافق رسیدیم که این مشکلات حل شود و اکنون می‌توانیم به مردم بگوییم که تیم ملی ایران برای حضور در جام‌جهانی مشکلی ندارد.

 

مشکل تیم‌ملی فوتبال ,تیم‌ملی فوتبال
کی‌روش: وزارت ورزش و جوانان را با امید ترک می‌کنیم

سرمربی تیم ملی فوتبال می‌گوید جلسه خوبی در وزارت ورزش و جوانان داشته و آنجا را با امید ترک کرده است.

 کارلوس کی‌روش بعد از پایان جلسه در وزارت ورزش در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کفاشیان صحبت‌های شفافی در این جلسه مطرح کرد. امروز جلسه‌ مثبتی داشتیم و امیدوارم بتوانیم از این به بعد برنامه‌ها را بهتر پیش ببریم. قرار شده کفاشیان کارهای اصلی را انجام دهد.

سرمربی تیم ملی افزود: من به گفته‌های وزیر ورزش و کفاشیان اشاره می‌کنم. امروز دفتر وزارتخانه را با امید ترک می‌کنیم و امیدوارم برنامه‌های خوبی داشته باشیم تا در نهایت موفقیت جام‌جهانی از آن ما باشد. /ایسنا