ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسی: نمی‌خواهیم جامی به رئال برسد


لیونل مسی یک روز بعد از اینکه به بارسلونا کمک کرد با 5 گل اسپانیول را در هم بکوبد و به قهرمانی فصل 2016-2015 لیگ اسپانیا نزدیک‌تر شود، با کیکه ولف خبرنگار سایت ورزشی ESPN مصاحبه کرد...

ورزش سه: لیونل مسی یک روز بعد از اینکه به بارسلونا کمک کرد با 5 گل اسپانیول را در هم بکوبد و به قهرمانی فصل 2016-2015 لیگ اسپانیا نزدیک‌تر شود، با کیکه ولف خبرنگار سایت ورزشی ESPN مصاحبه کرد...
    [مسی: نمی‌خواهیم هیچ جامی به رئال برسد]

لیونل مسی در مصاحبه با سایت ESPN به نکات خواندنی زیادی اشاره کرد. مصاحبه کیکه ولف با او به شرح زیر است:

خیلی وقت پیش با تو مصاحبه کردیم، وقتی که آن کلاه لانوس را به سر داشتی. همه رویاهایت تعبیر شده، نه؟


‌ ‌زمان زیادی گذشته. خوشبختانه لحظات شاد زیادی داشتم اما بعضی غم‌انگیز بوده و این در فوتبال طبیعی است، در مجموع خوشحالم از آنچه تاکنون رخ داده بخصوص در زمینه باشگاهی. وقتی تیمی بیش از حد انتظار جام می‌برد هوادارانش خیلی خوشحال می‌شوند. در تیم ملی هم به فینال‌های متعددی رسیدیم اما هنوز نتوانستیم چیزی ببریم اما به هر حال فوتبال همین است.

یک بازی تا قهرمانی بارسلونا باقی مانده و خوشبختانه سرنوشت تیم دست خودش است...

‌ بله ما با خوش‌شانسی چندامتیاز جلو افتادیم اما وقتی که انتظارش را نداشتیم فرم‌مان افت کرد. بعد از تعطیلی بازی‌های ملی‌ به رئال مادرید باختیم، بعد دیدار لیگ قهرمانان با اتلتیکومادرید و دو بازی متوالی در لالیگا امتیازات زیادی از دست دادیم اما اعتماد به نفس ما از بین نرفت و در صدر ماندیم.

اینکه تیم انسجامش را حفظ کند و بازیکنان قوی بمانند و تلاش کنند سرنوشتشان دست خودشان بماند، کلیدی است؟

 ‌بله و ما همینطور بودیم. واقعیت این است که حذف از لیگ قهرمانان سخت و تلخ بود. در بازی رفت خیلی برتر بودیم و می‌توانستیم سرنوشت را به نفع خودمان رقم بزنیم اما از فرصت‌ها درست استفاده نکردیم و در بازی برگشت در زمین آنها به مشکل خوردیم چون اتلتیکومادرید کارش را خیلی خوب بلد است.

دوست دارید اتلتیکومادرید لیگ قهرمانان را ببرد؟

‌ راستش در بارسلونا، هواداران هیچ وقت نمی‌خواهند جامی به رئال مادرید برسد همانطور که آنها درباره ما اینطور هستند. به هر حال دو تیم دوباره به فینال رسیدند و ما باید روی وضعیت خودمان و اینکه می‌توانیم ببریم، تمرکز کنیم. ما دو فینال داریم که باید هر دو را ببریم تا فصل خوبی را رقم بزنیم. خیلی خوب‌ می‌شد اگر به فینال لیگ قهرمانان هم می‌رسیدیم اما اینطور نشد. بردن دو جام از سه جام فوق‌العاده است.

بازی با تیم دیگو سیمئونه سخت است، نه؟

‌ مقابل آنها قرار گرفتن آسان نیست. سیمئونه به خاطر کاری که کرده و باوری که نسبت به خودش در میان بازیکنانش ایجاد کرده شایسته تحسین است. او عالی شده چون مدتی است که آنجا مانده. غیر از آن بازیکنان و ذخیره‌های خیلی خوبی در اختیار دارد که می‌توانند سرنوشت بازی را به نفع خود رقم بزنند.

درباره گلت به اسپانیول، خیلی‌ها آن را شانسی می‌دانند اما واقعیت این است که تو در تمام زندگی‌ات روی این ضربات آزاد کار کرده‌ای

‌ بله ما در تمرین روی این حرکات کار می‌کنیم. اینکه چطور توپ را بزنیم با چه زاویه‌ای و چه قدرتی ضمن اینکه شما در طول مدت بازی خود چیزهای زیادی را یاد می‌گیرید.

تو دروازه‌بان‌ها را گیج کرده‌ای چون مطمئن نیستند مستقیم به سمت دیوار دفاعی ضربه می‌زنی یا از بالای سرشان توپ را راهی می‌کنی. این در ذهن آنها تردید ایجاد می‌کند و برای تو کمی برتری به وجود می‌آورد، درست است؟

‌ راستش را بخواهید بله. دوست دارم توپ را از بالای خط دفاعی بزنم اما گاهی اوقات ترجیح می‌دهم جور دیگری بزنم تا دروازه‌بان‌ها ندانند چه قصدی دارم و کمی گیج شوند. برای همین است که می‌خواهم دروازه‌بان‌ها در تردید بمانند.

کوپا آمریکا، یک رویای جدید...

 این یک کوپای متفاوت است. خیلی خوب است که در آمریکا برگزار می‌شود و مطمئنا متفاوت خواهد بود با آنچه قبلا در آن بازی کرده‌ام به خاطر هواداران و جو استادیوم‌ها. این یک فرصت تازه برای ما است.

المپیک؟ مطمئنم دوست داشتن بازی کنی!

‌ دوست داشتم بروم چون تجربه فوق‌العاده‌ای از المپیک 2008 دارم مثل جام جهانی زیر20 سال در سال 2005. نه فقط به خاطر آنکه آنها را بردم بلکه به دلیل تجربه‌ای که به دست آوردم. بودن در دهکده المپیک و دیدن بهترین‌های ورزش جهان و قرارگرفتن در میان‌ آنها تجربه منحصر به فردی است هرچند خیلی فرصت نداشتیم در دهکده بمانیم.

همه ورزشکاران می‌گویند المپیک خاص است

بله جام جهانی عالی است اما المپیک خاص است.

رسیدن به فینال جام جهانی و نبردن آن برایت سخت بود بخصوص با توجه به آن هجمه رسانه‌ای علیه تو؟

‌ خب این اتفاقات می‌افتد. ما به فینال رسیدیم نه مرحله دوم آن هم با سختی فراوان. به قهرمانی نزدیک بودیم اما به آلمان باختیم یک تیم فوق‌العاده با بازیکنان عالی. مثل کوپا آمریکا که در ضربات پنالتی به شیلی باختیم اما اگر رسانه‌ها بخواهند من را خراب کنند از آنها رد می‌شوم.

تو پنج توپ طلا داری، پنج تا!

-‌ هرگز تصور چنین چیزی را نمی‌کردم. همانطور که قبلا گفتم تمام چیزهایی که در طول دوران حرفه‌ای به آن رسیدم فراتر از رویاهایم بوده. برای من بردن جام‌های تیمی ارزش زیادی دارد اما این توپ‌های طلا کاملا خاص هستند.


ویدیو مرتبط :
شعار "مسی ، مسی" در کمپ تمرینی رئال مادرید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توهین مسی مقابل همه بدرفتاریهای رئال



 

توهین مسی مقابل همه بدرفتاریهای رئال

 

پرداختن سایت‌های مادریدی به یک نقطه ضعف

توهین مسی مقابل همه بدرفتاریهای رئال 

سایت‌های مادریدی بدون اشاره به بد رفتاریهای عجیب بازیکنان و مربیان رئال مادرید حرکت توهین آمیز مسی را تا حد افراطی برجسته کرده‌اند.   به نقل از اسپورت کاتالونیا، خطای عجیب خدیرا روی صورت آبیدال، خطای وحشیانه مارسلو روی مسی و فابرگاس، حرکات کاملا غیر ورزشی په‌په و راموس، رفتار تاسف برانگیز خوزه مورینیو در طول بازی و انتهای آن هیچ کدام از دید روزنامه‌هایی چون مارکا، آس و ABC مهم نبوده و تنها با اشاره‌ای کوتاه از کنار آن عبور کرده‌اند؛ اما یکی از حرکات لیونل مسی که اشاره به دستور به سکوت بازیکنان رئال مادرید داشته مسئله‌ای عجیب و به شدت توهین آمیز شده است.منابع خبری مادریدی حتی در متن منتشر شده از فدراسیون فوتبال اسپانیا خواسته‌اند درباره این توهین مسی تصمیم قاطعانه بگیرد که البته در این صورت باید تصمیم درباره مورینیو و حداقل 5 بازیکن رئال مادرید را در اولویت قرار داد.