ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسی:رونی یک استعداد استثنایی است



اخبار,اخبار ورزشی,مسی

لیونل مسی، ستاره بارسلونا، با ستایش از وین رونی، او را بازیکنی توصیف کرد که در هر نسل فقط یکی ‏از آنها وجود دارد‏.

 رونی با گلزنی در دیدار این سه شنبه شب انگلیس مقابل سوئیس، به بهترین ‏گلزن تاریخ سه شیرها تبدیل شد. ‏


البته رونی هم مانند مسی همیشه متهم بود که بهترین بازی هایش را برای تیم باشگاهی اش انجام می دهد ‏اما مسی معتقد است انگلیسی ها باید از مسی به خاطر کیفیت استثنایی اش متشکر باشد.‏


او به خبرنگاران گفت:" به نظر من وین رونی بازیکنی است که در هر نسل فقط یکی از آنها وجود دارد. ‏یکی از آن بازیکنان ویژه که با هیچ بازیکن دیگری قابل مقایسه نیست. بازیکنان خاص زیادی وجود ‏دارند اما رونی کیفیت و توانایی تکنیکی استثنایی دارد و یکی از بهترین بازیکنانی است که مقابل شان ‏بازی کردم. بازیکن دیگری مثل او نیست.‏


رونی یک برنده است. او اکنون تنها روی موفقیت با انگلیس در رقابت های اروپایی تمرکز دارد. من ‏همیشه در مورد خودم و آرژانتین همین را گفته ام که شکستن رکوردهای گلزنی و بازی ملی، اگر با کسب ‏جام همراه نباشد، معنایی ندارد.‏


همانطور که گفتم، وین یک برنده است. برای او هم همیشه تیم در درجه اول اهمیت است و موفقیت فردی ‏در درجه دوم."‏

اخبار ورزشی - ورزش سه


ویدیو مرتبط :
رقص رباتیک و استثنایی در مسابقات استعداد یابی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برانکو: استعداد کریمی برابر مسی بود / بازی مقابل کره بهترین دیدار تاریخ جام ملت‌های آسیا بود



اخبارورزشی,خبرهای ورزشی,برانکو

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که استعداد فوتبالی علی کریمی برابر لیونل مسی بوده و او بزرگترین استعداد فوتبالی ایران است.

به گزارش ایسنا، برانکو ایوانکویچ درباره تفاوت فوتبال ایران از 10 سال گذشته تاکنون اظهار کرد: این مقایسه بسیار سخت است چراکه دو نسل و دوره‌ متفاوت فوتبال ایران مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. آن زمان فوتبال ایران از بازیکنان بسیار قوی‌ای برخوردار بود و امروز نیز به شکل متفاوتی فوتبال ایران تغییر کرده است. آن زمان بهترین بازیکنان فوتبال ایران خارج از کشور حضور داشتند. بازیکنانی چون دایی، کریمی، زندی، مهدوی‌کیا و رضایی در حالی که امروز بسیاری از بازیکنان درون کشور قرار دارند هرچند بعضی بازیکنان چون آزمون و دژاگه لژیونر هستند.

وی ادامه داد: در آن زمان سوپراستارهای فوتبال ایران در اروپا بازی می‌کردند هرچند درحال حاضر لیگ برتر فوتبال ایران منسجم‌تر و کیفیت بالاتری دارد. دلیل این انجسام نیز این است که سال گذشته تا دقیقه‌ آخر مشخص نبود چه تیمی قهرمان می‌شود و امسال نیز سه تیم مدعی کسب عنوان قهرمانی هستند. به راحتی می‌توانیم بگوییم که لیگ فوتبال ایران نسبت به کشورهای اطراف شرایط کاملا بهتری دارد هرچند که کشورهای همسایه هزینه های هنگفتی را انجام داده و بازیکنان بسیار خوبی را از سراسر دنیا جذب کرده اند.

سرمربی سابق تیم فوتبال ملی ایران درباره خاطراتش از بازی های آسیایی بوسان عنوان کرد: ما بعد از سال‌ها توانستیم یک موفقیت بزرگ را برای فوتبال ایران کسب کنیم. آن سال زمانی بود که جام جهانی به تازگی در کره و ژاپن برگزار شده بود. کره‌ای‌ها 8 بازیکن که در جام جهانی به میدان رفته بود را در اختیار داشتند. ژاپنی‌ها هم تیمی بودن که به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی راه پیدا کرده بودند اما ما توانستیم در مرحله‌ نیمه نهایی ابتدا کره را از پیش رو برداریم و در فینال نیز ژاپن را شکست دهیم آنهم در حالی که علی دایی به دلیل فوت پدرش مجبور شد کره را به مقصد تهران ترک کند.

وی گفت: من اهل گریه کردن یا توجیه کردن نیستم و نیازی هم نیست که بگوییم علی دایی در آن زمان چقدر برای ما مهم بود.

برانکو درباره‌ نظر منتقدانش مبنی بر محتاط بودن سیاست های تاکتیکی او خاطرنشان کرد: وقتی ایران بودم اینگونه مسائل مطرح می‌شد. مسائلی که بارها از خودم پرسیدم این اطلاعات از کجا می‌آید. حتی با خودم آمار را مرور می‌کردم. این که ما در بوسان اول شده بودیم، به قهرمانی تورنمنت الجی رسیدیم، در رقابت های غرب آسیا قهرمان شدیم، در چین و در رقابت های جام ملت ها بدون هیچ گونه باختی سوم شدیم و در نهایت خیلی راحت توانستیم به جام جهانی برویم. ما بالغ بر هشتاد درصد بازی های خود را برده بودیم. علاوه بر این من خارج از ایران با دیناموزاگرب در سال اول قهرمان لیگ و جام حذفی شده بودم. در سال دوم با چهارده امتیاز اختلاف در صدر جدول بودیم که به دلیل مشکلات پیش آمده با مدیرعامل کار خود را با این تیم خاتمه دادم آن هم در حالی که 28 برد پشت سر هم را کسب کرده بودیم. همانطور که می‌دانیم بنفیکا با 29 برد رکورددار دنیاست و دیناموزاگرب پشت سر آن قرار گرفت. پس از آن به چین رفتم و با 13 امتیاز اختلاف بدون اینکه حتی یک ملی پوش در اختیار داشته باشم قهرمان لیگ شدیم.

سرمربی سابق تیم ملی ایران درباره‌ی شرایط جام جهانی 2006 آلمان نیز گفت در آن برهه از زمان پای علی کریمی شکست. مهدوی کیا مشکل مهره کمر داشت و زندی نیز مشکل عضله پیدا کرده بود علاوه بر این وحید هاشمیان نیز با مصدومیت دست و پنجه نرم می‌کرد. هر تیمی هم پنج بازیکن اصلی خود را از دست دهد، دچار اختلال می‌شود. ما با مکزیک بازی خوبی را به نمایش گذاشتیم و در مقابل پرتغال که بهترین نسل فوتبال خود را در اختیار داشت بازی خوبی انجام دادیم. طبیعی است که بیرون از زمین دوست داشتم با ایران قهرمان جهان شوم. اما متأسفانه نسلی که در اختیار داشتیم علی رغم پتانسیل بالایی که داشت نتوانست موفق باشد.

وی در پاسخ به اینکه بهترین بازیکن فوتبال ایران از نظر او چه کسی است، اظهار کرد: به نظر من علی کریمی بزرگترین استعداد فوتبال ایران است. استعداد کریمی مساوی استعداد مسی بود. او در بدترین شرایط دچار شکستگی پا شد و فوتبالش متوقف گردید. هرچند که از سایر بازیکنان عذر می‌خواهم. بازیکنانی چون دایی، مهدوی‌کیا و غیره که در زمان خود عالی بودند.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه بهترین خاطره شما از تیم فوتبال ایران چیست؟ گفت: من پنج سال بسیار عالی را پشت سر گذاشتم اما به نظر من برتری چهار بر سه مقابل کره جنوبی در بازی های آسیایی بهترین دیدار تاریخ جام ملت های آسیا بود. علاوه بر این برد مقابل ژاپن را با نسل طلایی که در اختیار داشتیم بسیار شیرین می‌دانم.

سرمربی فعلی پرسپولیس همچنین در خصوص اینکه چه نظری در مورد کارلوس کی روش سرمربی فعلی تیم دارد، گفت: خیلی‌ها از من می‌پرسند که می‌خواهی سرمربی تیم ملی شوی؟ من نمی‌دانم این صحبت‌ها از کجا نشأت می‌گیرد اول باید بگویم که کی‌روش با تیم ملی فوتبال ایران قرارداد دارد. علاوه بر این او مربی منچستر و سرمربی رئال و تیم ملی پرتغال بوده است و تمامی استانداردهای جهانی را می‌داند. وقتی قرارداد او تمدید شد همه از این مسئله راضی بودند چراکه دانش و تجربه او می‌تواند کمک بسیاری به فوتبال ایران بکند. او در مسائل فنی و در استانداردها سرمربی خوبیست.

ایوانکویچ همچنین درباره اینکه به چه دلیل پس از سالیان سال مجدداً به ایران بازگشت؟ گفت: باید بگویم فضای عجیبی بر فوتبال ایران حاکم است که هیچ جای دنیا نمی‌توانید شاهد آن باشید. آخرین بازی ای که مقابل بحرین در انتخابیه جام جهانی انجام دادیم را به یاد آورید. فکر می‌کنم هیچ چیز نمی‌تواند بیشتر از این برای یک مربی انگیزه ایجاد کند. علاوه بر این عشق و علاقه‌ای از طرف مردم به خودم می‌دیدم که باعث شد مجددا به فوتبال ایران بازگردم.

وی درباره اینکه چه چیزی او را در ایران می‌آزارد و اذیت می‌کند؟ گفت: رانندگی در ایران اذیت‌کننده است. بعضی وقت ها نیازی به ژل زدن به موهایم ندارم خود به خود که درون ماشین قرار می‌گیرم موهایم هنگام رانندگی از ترس سیخ می‌شود.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در بخش دیگری از صحبت هایش که به این تیم مربوط می شد در ارتباط با سه بازی پیش روی این تیم تا انتهای فصل عنوان کرد: هنوز سه بازی دیگر پیش رو داریم و کارمان سخت است. همه‌مان می‌دانیم که پرسپولیس چه فرصتی را پیش رو خواهد داشت و از این قضیه مطلعیم که بازیکنان عجیب و غریبی را در اختیار داریم که می‌توانند تاریخ پرسپولیس را رقم بزنند. ما بیشتر از باشگاه‌ها و بازیکنان دیگر تلاش کرده‌ایم و به بهترین نحو جواب تلاش‌هایمان را می‌گیریم. ما همچنان جا داریم که پیشرفت کنیم.

برانکو در مورد اینکه طاهری اعلام کرده که طبق قرارداد دو ساله با برانکو هدف حضور در فینال جام باشگاه های جهان را در سر می‌پرورانند، گفت: طبیعی است که روز به روز اهداف ما بزرگتر می‌شود. ابتدا دوست داریم قهرمان ایران شویم پس از آن می‌خواهیم در قهرمانی آسیا موفق باشیم و به قهرمانی فکر کنیم و پس از آن نیز به همین طریق فوتبال ایران را در باشگاه‌های جهان معرفی کنیم. ایران ثروتی از بازیکنان دارد که می‌تواند به نحو مطلوب از آن‌ها استفاده کند.

وی درباره‌ دیدار این تیم مقابل نفت تهران عنوان کرد: درباره‌ نفت باید بگویم آن‌ها سه بازیکن استاندارد ملی دارند و علاوه بر این ایمان مبعلی را در اختیار خواهند داشت. حتی باید به این نکته توجه کنید که هر کسی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد با سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌دود.

علاوه بر این علیرضا منصوریان سرمربی این تیم است و دوست دارد تیمش موفق شود. علاوه بر این او می‌خواهد به استقلال برای قهرمان شدن کمک کند هرچند همه می‌دانیم که یک مربی بیش از هر چیزی تیم خودش برایش اهمیت دارد.

سرمربی تیم پرسپولیس درخصوص اینکه آیا قبل از داربی پیش بینی می‌کرد که سرخ‌پوشان با این نتیجه استقلال را شکست دهند، گفت: داربی بازی‌ای است که در آن بازیکنان نیاز به انگیزه دادن نخواهند داشت. آن‌ها از مدت ها قبل بی‌صبرانه خودشان را برای این دیدار آماده می‌کنند. در داربی جزئیات بسیار تعیین‌کننده است شاید اگر ما سه هیچ جلو بودیم و به فاصله یک دقیقه دیگر بازی 3-1 شد اگر آن عکس العمل خیلی خوب سوشا نبود ممکن بود بازی 3-2 شده و ورق برگردد.

برانکو در خصوص این که چه دلیلی دارد سرخ پوشان تا این حد پنالتی از دست می‌دهند، گفت: از دست دادن پنالتی ها در ابتدای فصل مقداری ترس را برای بازیکنان به ارمغان آورد پس از آن درگذشت نوروزی که پنالتی‌زن ما بود این قضیه را تشدید کرد. پس از آن من تصمیم گرفتم پنالتی‌های تیم را طارمی بزند و پس از این نیز او همچنان پنالتی زن تیم خواهد ماند. طارمی سال گذشته هفت گل به ثمر رساند و امسال نیز تاکنون شانزده گل زده است. امیدوارم او تا پایان فصل بازهم گلزنی کند و سال بعد به گونه ای خود را معرفی کند که برای لیگ ایران و تیم ملی بازیکن متفاوتی باشد.

وی در خصوص اینکه داربی بازی سخت‌تری بود یا تقابل مقابل استقلال اهواز گفت: قطعا داربی دیدار سخت‌تری بود اما درباره‌ی بازی با استقلال اهواز باید بگویم ما حتی نمی‌توانستیم وارد زمین شویم و شرایط درون زمین بسیار سخت بود. هرچند از همه بازیکنان استقلال اهواز تشکر می‌کنم که می‌خواستند با ما فوتبال بازی کنند حتی آن‌ها با ما وارد زمین شدند تا تماشاچیان سنگ‌اندازی نکنند.

وی در پاسخ به اینکه حضور بلاژویچ در فوتبال ایران را چگونه می‌بیند و چه نظری درباره تیم‌هایی همچون کرواسی، بوسنی و صربستان و حتی اسلونی دارد، گفت: بلاژویچ یکی از بزرگترین مربیان جهان است که فوتبال ایران این شانس را داشته تا او را به خدمت بگیرد. او پس از جام جهانی عنوان بهترین مربی در جهان انتخاب شد چرا که با کرواسی به مقام سوم جهان رسیده بود و پس از آن به ایران آمد تا استاندارد و تفکر جدیدی را به فوتبال ایران تزریق کند. شاید بدشانسی بود که ایران به جام جهانی نرفت اما من خوش شانس بودم که هشت سال در کنار وی کار کردم.

برانکو ادامه داد: شما به تیم هایی همچون کرواسی، بوسنی و صربستان و حتی اسلونی توجه کنید. کرواسی به مقام سوم جهانی رسید و در سیزده بازی بزرگ جهانی حضور داشته درحالی که جمعیت آن‌ها 4.5 میلیون نفر است. بوسنی با جمعیتی کم به جام جهانی رفته و صربستان درحالی که تنها 500 هزار نفر جمعیت دارد چیزی نمانده بود به جام جهانی صعود کند. در کرواسی ما بیشتر صادرات بازیکن و مربی داریم و ایرانی‌ها صادرات نفت و پسته و می‌توانیم آن‌ها را با هم تبادل کنیم.