ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسی: به نیمه نهایی جام قانع نیستیم


کاپیتان تیم ملی آرژانتین تأکید کرد پیروزی تیمش برابر بلژیک پایان راه این تیم در جام جهانی ۲۰۱۴ نیست و آلبی‌سلسته هدف بزرگتری را در سر می‌پرواند.

خبرگزاری تسنیم: لیونل مسی گفت که او و هم‌تیمی‌هایش به هیچ عنوان قصد ندارد به حضور در جمع چهار تیم برتر جام جهانی 2014 بسنده کنند.

مسی و یارانش شب گذشته (شنبه) با کسب پیروزی یک بر صفر برابر بلژیک برای اولین بار در 24 سال گذشته به مرحله نیمه نهایی جام جهانی راه یافتند اما او تأکید کرد که این موفقیت برای آنها کافی نیست.

مهاجم بارسلونا در گفت‎وگو با شبکه گل‌ تی‌وی گفت: حالا ما بیشتر از این می‌خواهیم. ما آماده مأموریت بعدی هستیم. رؤیای ما بالا سر بردن جام است.

مسی افزود: در بازی برابر بلژیک اوضاع بر وفق مرادمان بود. می‌دانستیم که برای رسیدن به اهداف‌مان چه کارهایی باید انجام دهیم. ما هرگز چنین تیم قدرتمند و متحدی نبوده‌ایم. از همه آرژانتینی‌ها در سراسر دنیا به خاطر حمایت‌شان تشکر می‌کنم. سفر ما همچنان ادامه دارد.

بازی بعدی مسی و یارانش در مرحله نیمه نهایی جام جهانی 2014 برابر هلندی است که جزو قوی‌ترین تیم‌های جام بیستم بوده و به عنوان دارنده بهترین خط حمله رقابت‌ها در مرحله گروهی به جمع چهار تیم برتر راه پیدا کرده است.


ویدیو مرتبط :
نیمه نهایی جام جهانی فوتبال 2014

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تغییرکارت زرددرمرحله نیمه نهایی جام جهانی



 

 

تغییرقانون کارت زرددرمرحله نیمه نهایی جام جهانی

 

قانون کارت زرد در مرحله نیمه نهایی جام جهانی تغییر کرد
هواداران فوتبال انگلیس حتما قانون قبلی را به خاطر اشک های "پل گاسکوئین" در نیمه نهایی جام جهانی 1990 مقابل ژرمن ها بعد از گرفتن کارت زرد دوم، به خوبی به یاد دارند...

فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) با هدف کاهش احتمال غیبت بازیکنان بزرگ در مسابقه فینال جام جهانی 2010، قانون کارت زرد در مرحله نیمه نهایی این رقابت ها را تغییر داد.

به نقل از خبرگزاری رویترز، "میشاییل بالاک" آلمانی در جام جهانی 2002، "آلساندرو کاستاکورتا" ایتالیایی در جام جهانی 1994 و "کلودیو کانیگیا" آرژانتینی در جام جهانی 1990 از معروف ترین بازیکنانی هستند که فینال این بازی ها را به دلیل دریافت کارت زرد دوم در مرحله نیمه نهایی از دست دادند.

از این رو فیفا برای مسابقات امسال تصمیم گرفته است قانون کارت زرد دوم را فقط تا پایان مرحله یک چهارم نهایی اجرا کند بدین ترتیب بازیکنان فقط در صورتی که دو کارت زرد یا یک کارت قرمز مستقیم در مرحله نیمه نهایی دریافت کنند، از حضور در بازی فینال محروم خواهند شد.

این در حالیست که در گذشته یک بازیکن ممکن بود با داشتن یک کارت زرد در مراحل قبلی، وارد نیمه نهایی شود و در این مرحله نیز با دریافت یک کارت زرد دیگر، بازی فینال را از دست بدهد.

"ماریوس اشنایدر" سخنگوی فیفا در این باره گفت: فیفا قصد دارد به بهترین بازیکنان شانس بازی در فینال را بدهد. این مسئله اولین بار بعد از محرومیت بالاک مورد بررسی قرار گرفت.

هواداران فوتبال انگلیس حتما قانون قبلی را به خاطر اشک های "پل گاسکوئین" در نیمه نهایی جام جهانی 1990 مقابل ژرمن ها بعد از گرفتن کارت زرد دوم، به خوبی به یاد دارند.

گرچه انگلیس در نهایت مغلوب آلمان شد اما اشک های گاسکوئین که ممکن بود فینال را از دست بدهد، خاطره آن جام را برای همیشه در ذهن ها باقی گذاشت.
با وجود این قانون کارت قرمز همچنان پا برجا است و کمیته انضباطی فیفا بسته به شدت خطا، می تواند بازیکن را در صورت دریافت کارت قرمز یک جلسه یا بیشتر محروم کند.

بر همی اساس یک بازیکن در صورت دریافت کارت قرمز حتی قبل از مرحله نیمه نهایی ممکن است شانس بازی در فینال را از دست بدهد.

مسابقات جام جهانی 2010 تا اینجا شاهد عملکرد خوبی از سوی داوران بوده است گرچه آلمان از اخراج "میروسلاو کلوزه" در بازی مقابل صربستان به دلیل دریافت کارت زرد دوم ابراز ناراحتی کرده و آمریکا اعتقاد دارد، به خاطر اشتباه داور یک گل مسلم را در جریان تساوی 2 بر 2 مقابل اسلوونی از دست داده است. ..../تحلیل:ایرنا