ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسی برنده توپ طلای بعد را پیش‌بینی کرد


فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا برنده توپ طلا در سال‌های آینده را پیش‌بینی کرد.

خبرگزاری فارس: لیونل مسی فوق ستاره آرژانتینی بارسلونا و دارنده 5 توپ طلای فوتبال جهان، درباره برنده توپ طلا در سال‌های آینده، به نیمار هم‌تیمی خود اشاره داشت.

وی به حمایت از مهاجم برزیلی پرداخت و اعتقاد دارد که او می‌تواند در آینده هر عنوانی را بدست آورد.

نیمار در این فصل از رقابت‌ها موفق شده در 24 بازی 19 گل به ثمر برساند و پس از لیونل مسی و کریستیانو رونالدو عنوان سومین فوتبالیست برتر سال را بدست آورد.

وی در این باره‌ به فرانس فوتبال گفت: اعتقاد دارم که نیمار روزی برنده توپ طلا خواهد شد. نیمار دارای تمام ویژگی‌های مورد نظر برای تبدیل شدن به یک فوتبالیست بزرگ است و یک بازیکن با کلاس بالا است.

مسی در ادامه تمجید از نیمار افزود: او هر چه بخواهد برایش امکان‌پذیر خواهد بود، او سریع است، تکنیک بالایی دارد و در مصاف‌های تک به تک همواره موفق است، او واقعاً همه چیز دارد.


ویدیو مرتبط :
کریس رونالدو یا لئو مسی ● کدام یک برنده توپ طلای 2015 ؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

رونالدو ، مسی ، اینیستا یا کاسیاس / ال کلاسیکو تعیین‌کننده‌ی برنده‌ی توپ طلای فیفا



دریافت توپ طلا ,  لیگ‌های معتبر اروپائی

دریافت توپ طلا ,  لیگ‌های معتبر اروپائی

بعضی از کاندیداهای دریافت توپ طلا در سال 2012 موفق به کسب افتخارات ملی شده‌اند ، بعضی دیگر موفق به کسب عنوان قهرمانی در لیگ‌های معتبر اروپائی شده‌اند و بعضی هردوی این افتخارات را کسب کرده‌اند. در این میان لیونل مسی ، ستاره‌ی آرژانتینی تیم بارسلونا گرچه هیچ‌ کدام از این افتخارات را کسب نکرده است ، اما همچنان به عنوان یک گزینه‌ی جدی برای کسب این عنوان بسیار معتبر مطرح می‌باشد که در صورت رخ دادن این اتفاق در ماه ژانویه ، او صاحب یک رکورد جاودانه خواهد شد.

انتخاب گزینه‌ی شایسته برای دریافت توپ طلا در سال 2012 وارد فاز بسیار بحث برانگیزی شده است. با وجود درخشش‌های کریستیانو رونالدو در تیم رئال مادرید ، حمایت‌های همه‌جانبه‌ی هواداران و مقامات مادریدی از ایکر کاسیاس ، اسطوره‌ی دروازه‌بانی این تیم ، صورت گرفته است که این امر موجبات ناراحتی ستاره‌ی پرتغالی را نیز فرآهم آورده است. از طرفی دیگر خود کاسیاس به نوعی حامی آندرس اینیستا ، ستاره‌ی تیم ملی اسپانیا و بارسلونا است ، این امر زمانی مشخص شد که کاسیاس تمایل قلبی خود را برای پیروزی اینیستا در کسب جایزه‌ی برترین بازیکن سال اروپا نشان داد ، درحالی که رونالدو نیز کاندیدای دریافت این جایزه بود.

مسی ، رونالدو ، اینیستا و کاسیاس روز یک‌شنبه در سیزدهمین ال کلاسیکو در 18 ماه اخیر در قالب دو تیم بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ به میدان خواهند رفت و طبیعی است که عملکرد این چهار ستاره‌ی ارزنده در این دیدار در تصمیم‌گیری مقامات مسئول برای انتخاب برترین بازیکن جهان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی این دیدار آخرین تیر ترکش این ستاره‌ها برای دریافت توپ طلای فیفا در سال 2012 خواهد بود.

در پایان باید گفت که هت‌تریک مسی در دریافت توپ طلا در سه سال اخیر در کنار درخشش‌ها و گلزنی‌های بی‌سابقه‌ی او در سال اخیر ، برتری جستن اینیستا در کسب عنوان برترین بازیکن سال اروپا در کنار قهرمانی در رقابت‌های یورو 2012 ، کسب عنوان قهرمانی در لالیگا و یورو 2012 توسط کاسیاس و درخشش بی‌نظیر و شاید کم‌نظیر رونالدو در قهرمانی رئال مادرید در لالیگا ، همگی شرایط سخت و دشواری را برای انتخاب شایسته‌ترین گزینه فرآهم می‌آورد و شاید یک نمایش منحصربفرد که بتواند گره کور این انتخاب را بگشاید که بی‌تردید ، ال کلاسیکو بهترین فرصت برای ارائه‌ی آن نمایش منحصربفرد توسط این چهار ستاره است.

دریافت توپ طلا ,  لیگ‌های معتبر اروپائی

امسال برای ایکر مقدس سالی فوق العاده و بسیار پربار بود و خود او نیز بسیار استثنائی و عجیب بود. پس از آن‌که کاسیاس در دو هفته‌ی متوالی بر روی ضربات آزاد در دیدار برابر مالاگا و ویارئال دچار اشتباه شد و نتوانست آن‌ها را دفع کند ، شماره‌ی یک تیم ملی اسپانیا زیر آتش انتقادات صاحب‌نظران و هوادران مادریدی قرار گرفت. در این زمان بود که بسیاری دوران افول اسطوره را پیش‌بینی کردند.

اما او باردیگر خود را به اوج رساند و همان ایکری شد که همگان انتظار داشتند. او در فصلی که رئال با 100 امتیاز و با زدن 121 گل یک قهرمانی استثنائی در لالیگا کسب کرد ، نمایشی فوق العاده و قابل ستایش داشت و فقط 32 گل را دریافت کرد. او در نیمه نهائی لیگ قهرمانان اروپا نیز دوبار در برابر ضربات پنالتی باواریائی‌ها مقاومت کرد ، اما رئال به لطف کم‌دقتی ستارگان پرآوازه‌اش از رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا بازماند.

زمانی که در دونتسک و در نیمه نهائی رقابت‌های یورو ، آن واکنش‌های استثنائی را از ایکر کاسیاس در ضربات مرگ‌بار پنالتی در دیدار برابر پرتغال دیدیم ، اجازه‌ی هرگونه انتقادی را از خود صلب کردیم ، چراکه لاروخا رسیدن به فینال را مدیون درخشش کاسیاس بود.

نمایش تحسین‌برانگیز کاسیاس در رقابت‌های یورو 2012 سبب شد تا بسیاری از بازیکنان سابق دنیای فوتبال او را شایسته‌ی کسب توپ طلای اروپا معرفی کنند و حمایت خود را از او اعلام کنند. در مادرید نیز شایعه شده است که هواداران و مقامات این باشگاه ترجیح می‌دهند که کاسیاس توپ طلای فیفا را از آن خود کند اما حقیقت آن است که کاسیاس برای رسیدن به توپ طلا نیاز به یک فوق درخشش در روز یک‌شنبه در ورزشگاه نیوکمپ و در برابر یاران مسی خواهد داشت.

دریافت توپ طلا ,  لیگ‌های معتبر اروپائی

سن آندرس یکی از ستارگانی است که در اوج شایستگی همواره پشت خط مانده است و دست خود را از رسیدن به توپ طلای فیفا دور دیده است ، اما امسال گویا سالی متفاوت برای سن آندرس است. او حداقل در انتخاب برترین بازیکن سال یوفا گوی رقابت را از مسی و رونالدو دزدید و به سریال تکراری رونالدو-مسی ، حداقل در اروپا پایان داد. گرچه آمار و ارقام اینیستا چندان اغواکننده نیست ، اما عملکرد او در مستطیل سبز فوق العاده اغواکننده و حیرت انگیز است.

اینیستا در مقایسه با سایر رقبای خود ، تعداد بازی‌های کمتری را در میدان بوده است ، اما در مقایسه با سایرین در بازی‌های بزرگ به مراتب تاثیرگذارتر بوده است. سومین موفقیت بزرگ تیم ملی اسپانیا ، بیش از همه مدیون درخشش و تاثیرگذاری سن آندرس بود.

روح لاروخا به قطع متاثر از بازی سن آندرس بود. اگر نگاهی گذرا به دیدار اسپانیا و ایتالیا بیندازیم ، متوجه خواهیم شد که این اینیستا بود که راه نفوذ و به زانو درآوردن ایتالیا را پیش روی شاگردان دل‌بوسکه قرار داد و ارائه‌ای فراتر از سایرین به نمایش گذاشت. نکته‌ی جالب‌تر آن است که اینیستا مطابق همیشه جدا از حاشیه‌ها سطح فنی خود را پس از پایان رقابت‌های یورو 2012 حفظ کرد و توانست خود را همچنان در اوج نگه دارد. شاید بتوان علت عمده‌ی برتری جستن او بر مسی ورونالدو در دریافت جایزه‌ی برترین بازیکن سال یوفا را بتوان همین امر دانست.

نکته‌ای که شاید برای اینیستا کمی گران تمام شد ، آن است که در فصل گذشته و در افکار پپ گواردیولا ، سن آندرس آن‌گونه‌ای که باید بود ، نبود و همین امر سبب شد تا در انتها ناامیدی نصیب گواردیولا و شاگردانش گردد. با این وجود بازهم نبوغ اینیستا در دیدار نهائی کوپا دل‌ری به مدد تیم گواردیولا آمد تا آن پیروزی 3-0 برابر اتلتیک بیلبائو بدست آمد و گواردیولا دست خالی از بارسلونا نرفت. گل دومی که توسط مسی به ثمر رسید ، روی پاس فوق العاده‌ی اینیستا بود.

کسب عنوان برترین بازیکن سال اروپا توسط اینیستا نشان داد که این بازیکن نیز چندان کم‌نفوذ نیست و روزنامه‌نگاران ، مربیان و بازیکنان بسیاری هستند که حداقل در 12 ماه گذشته سبک بازی او را مورد تقدیر قرار داده‌اند و حامی او بوده‌اند. بنابراین چندان نیز غیرقابل تصور و شگفت‌آور نیست که در ماه ژانویه توپ طلا را در دستان او ببینیم.

دریافت توپ طلا ,  لیگ‌های معتبر اروپائی

اگر شما از آن دسته از هوادارانی هستید که به دنبال آمار و ارقام فوق العاده هستید و از شگفت‌زده شدن از آمارهای ناهنجار و نامعمول لذت می‌برید ، بدون شک انتخابی جز لیونل مسی نخواهید اشت. او در سال گذشته در مجموع بازی‌های ملی و باشگاهی ، 63 گل به ثمر رساند که بطور متوسط سهم هر بازی یک گل بوده است. نکته‌ی جالب‌تر آن است که او بطور معمول در هر دوبازی یک موقعیت گل برای هم‌تیمی‌های خود ساخته است.

او در یکی از بهترین و البته پرگل‌ترین روزهای دوران زندگی خود به سر می‌برد. او سالی استثنائی را تاکنون پشت سر گذاشته است و در هشت نوبت بخصوص توانست حداقل سه گل در یک بازی به ثمر برساندو بدون تردید پنج گلی که مسی برابر دورتموند به ثمر رساند را فراموش نکرده‌اید. مسی اولین ستاره‌ای بود که در قالب جدید لیگ قهرمانان اروپا توانست در یک بازی 5 گل به ثمر برساند. البته که اگر هوادار مسی باشید ، نباید هتریک فوق العاده‌ی این بازیکن با پیراهن تیم ملی آرژانتین برابر برزیل در ماه ژوئن را فراموش کرده‌ باشید ، هتریکی که شاید برای مسی و آرژانتینی‌ها بسیار پرارزش  و حیثیتی بود.

در میان طرفداران بسیاری که معتقدند مسی تنها بازیکن شایسته‌ی توپ طلای فیفا در سال 2012 است ، خوزه مورینیو و ایبرا ، معتقدند که مسی به هیچ وجه شایسته‌ی کسب این عنوان نمی‌باشد ، چراکه او هیچ افتخار قابل توجهی را در سال اخیر کسب نکرده است. البته نباید فراموش کرد که نظر این دو چهره‌ی برجسته‌ی دنیای فوتبال تا آن‌جا اعتبار خواهد داشت که از روی قصد و غرض نباشد ، چراکه این دو چهره‌ی مغرور و به نوعی خاص ، در مقاطع خاصی از مسی آسیب دیده‌اند و از رسیدن به موفقیت بازمانده‌اند.

مسی در راه کسب عنوان کوپا دل‌ری توسط بارسلونا ، بسیار تاثیرگذار بود اما این عنوان شاید فاکتور آن‌چنان چشم‌گیری برای معرفی مسی به عنوان برترین بازیکن جهان نباشد.

دریافت توپ طلا ,  لیگ‌های معتبر اروپائی

رقابت‌های یورو 2012 موقعیت بسیار مناسبی بود تا رونالدو تمرکز نگاه کارشناسان را از روی مسی به سمت خود جلب کند و خود را به عنوان جدی‌ترین و البته لایق‌ترین گزینه برای دریافت این عنوان مطرح کند. رونالدو پس از دو نمایش نه‌چندان پرفروغ برابر آلمان و دانمارک ، به یک‌باره اوج گرفت و دو نمایش فوق العاده و بی‌نقص را برابر دو تیم هلند و جمهوری چک ارائه کرد تا به نوعی شروع ضعیف و ناامیدکننده‌ی خود در این رقابت‌ها جبران کند.

گرچه نمایش‌های بی‌نظیر و فوق‌العاده‌ی رونالدو در دوبازی آخر مرحله‌ی گروهی رقابت‌های یورو او را بیش از پیش به دریافت توپ طلا نزدیک کرد ، اما شکست برابر اسپانیا و حذف از رقابت‌های یورو  2012 سبب شد تا معادلات او برای کسب این جایزه‌ای کمی با مشکل روبرو شود. با این وجود برخلاف نظر بسیاری که او را از کسب توپ طلای فیفا در سال 2012 محروم می‌دانستند ، این اتفاق به هیچ وجه دلیل قاطعی برای دور ماندن دست او از توپ طلا نبود.

با این حال رونالدو در لالیگا یکی از آماده‌ترین روزهای دوران حرفه‌ای خود را سپری کرد و توانست نقش برجسته‌ای را در قهرمانی رئال مادرید ایفا کند. او در بازی برگشت ال کلاسیکوی فصل گذشته توانست یکی از موثرترین و البته به یادماندنی‌ترین گل‌های خود را به ثمر برساند ، گلی که سبب شد رئال مادرید قهرمانی خود را مسجل ببیند. دو هتریک متوالی در فصل جاری نیز نشان از آمادگی فوق العاده‌ی رونالدو می‌دهد و نوید فصلی پربار به مانند فصل گذشته برای این فوق ستاره‌ی پرتغالی می‌دهد.

در میان درخشش‌های رونالدو ، نقاط تیره و تاری نیز دیده می‌شود که او را چندین گام از رسیدن به توپ طلا دور می‌کند. یکی از این نقاط تیره در کارنامه‌ی رونالدو به بازی برابر بایرن مونیخ باز می‌گردد ، جائی‌که رونالدو در نیمه نهائی لیگ قهرمانان اروپا ، پنالتی خود را از دست داد تا شک و تردیدهای او برای رسیدن به توپ طلای فیفا بیش از پیش گردد.

رونالدو بدون شک یکی از بهترین و البته پرنفوذترین فوتبالیست‌های حال حاضر و حتی تاریخ فوتبال دنیا است ، اما یک و شاید چند دلیل او را یکی از منفورترین بازیکنان فوتبال دنیا نیز ساخته است. او ستاره‌ای با کیفیت اما نه چندان محبوب است که حتی هم‌تیمی او (کاسیاس) چندان تمایلی به موفقیت او در زمینه‌های فردی ندارد. در مقابل مسی در کنار تمام کیفیت‌های فنی که دارد ، از یک مقبولیت و محبوبیت خاص برخوردار است که سبب می‌شود در رای کارشناسان تاثیر خاص و بسزا داشته باشد.

البته نباید از این نکته غافل شد که سوپراستارهائی همچون رونالدو و حتی مورینیو ، طرفداران خاص خود را دارند که به هیچ وجه نیز قابل نکوهش نمی‌باشند.

منبع:goal.com