ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسابقات کاراته قهرمانی جهان/چهارمین طلای تاریخ بر سینه مهدیزاده



مسابقات کاراته قهرمانی جهان - فرانسه

چهارمین طلای تاریخ بر سینه مهدیزاده/ سانتوز برزیلی دوم شد

ملی پوش وزن 60- کیلوی کاراته ایران با اجرای نمایشی تحسین برانگیز، حریف قدرتمند و عنوان‌دار برزیلی‌اش را شکست داد و قهرمان جهان شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در چهارمین روز بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان، امیر مهدی زاده نماینده شایسته کاراته کشورمان در آخرین مبارزه خود امروز (شنبه) برای کسب نشان طلا به مصاف داگلاس سانتوز، دارنده مدال طلا و برنز جهان در سالهای 2010 و 2008 از برزیل رفت و در یک مبارزه فکورانه موفق شد این حریف نامدار را شکست دهد و بر سکوی اول جهان بایستد.

این مبارزه در پایان وقت قانونی 3 بر 3 به اتمام رسید که در نهایت داوران به دلیل تحرک بیشتر و حملات پردامنه مهدی زاده، کاراته کای شایسته کشورمان را به عنوان مرد پیروز میدان معرفی کردند.

امیر مهدی زاده برای رسیدن به بازی نهایی این وزن، ابتدا مخسیوف ازبکستانی را 3 بر یک شکست داد. در گام دوم نماینده مالزی را 3 بر صفر برد تا مقابل رندون قهرمان پان امریکن از کلمبیا قرار بگیرد. در این مبارزه مهدی زاده موفق شد 2 بر صفر به برتری دست یابد.

مهدی زاده در مبارزه چهارم مقابل کایا از ترکیه قرار گرفت و 7 بر 3 پیروز شد. این کاراته کای 23 ساله قمی در آخرین مبارزه برای رسیدن به فینال موفق شد آنتیک از صربستان را شکست دهد و راهی پیکار نهایی وزن منهای 60 کیلوی مسابقات جهانی شود.

مدال طلای امیر مهدی زاده در بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان، چهارمین طلایی است که توسط کاراته کاهای کشورمان در تاریخ پیکارهای جهانی به دست آمده است. پیش از این مهدی عموزاده در سال 1996، جاسم ویشگاهی و حسین روحانی در جهانی 2006 موفق شده بودند بر سکوی اول اوزان خود قرار بگیرند مردان طلایی کاراته ایران در رقابت های جهانی نام بگیرند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

احمدی با اخطار داوران صاحب مدال نقره جهان شد

ملی پوش وزن 67- کیلوی کاراته ایران با قبول شکست برابر حریف مصری به مدال نقره مسابقات قهرمانی جهان دست یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، در چهارمین روز بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان، سعید احمدی نماینده شایسته کاراته کشورمان در آخرین مبارزه خود امروز برای کسب نشان طلا به مصاف مگدی حنفی، حریف قدرتی از مصر رفت و در حالی که 3 بر یک از حریف پیش بود روی ضربه پا کاراته کای مصری 3 امتیاز از دست داد تا در نهایت با دریافت چهارمین اخطار از سوی داوران بازنده این دیدار باشد.

احمدی برای رسیدن به مبارزه وزن خود، روز پنج شنبه (2 آذر) مبارزات خود را با پیروزی 8 بر صفر برابر رایا پان از سری لانکا آغاز کرد. در دور دوم لبت از بلاروس را با رای داوران 4 بر یک برد تا در گام سوم به مصاف کاسک سو از مراکش برود. در این پیکار احمدی موفق شد این حریف آفریقایی را 3 بر 2 شکست دهد و به مرحله یک هشتم نهایی راه یابد. در این مرحله احمدی مقابل پینزاس از آرژانتین قرار گرفت و 3 بر صفر پیروز شد. در گام پنجم با گاگلر از آلمان مبارزه کرد و توانست او را با نتیجه 5 بر صفر شکست دهد و راهی نیمه نهایی بیست و یکمین دوره مسابقات قهرمانی جهان شود. در آخرین مبارزه قبل فینال هم این کاراته کای 23 ساله کرمانشاهی 2 بر صفر از سد رام روپ آمریکایی گذشت و به فینال رسید.

امروز و در ادامه رقابت های کاراته قهرمانی جهان، ذبیح الله پورشیب در وزن 84+ کیلو گرم برای کسب نشان برنز به مصاف استفانو مانیسکالکو از ایتالیا می رود.

پرونده بیست و یکمین دوره مسابقات کاراته قهرمانی جهان فردا ( 5 آذر) با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال کومیته تیمی بسته می شود. در آخرین روز این مسابقات، تیم کومیته ایران برای کسب نشان برنز به مصاف هلند می رود./فارس


ویدیو مرتبط :
قهرمانی و اولین مدال طلای تاریخ تیرو کمان مسابقات 2015

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مسابقات كاراته قهرمانی جهان /روحانی مقابل صربستان تن به شكست داد



 

برنامه هفته دوم لیگ دسته اول فوتبال اعلام شد

 

 

قهرمان وزن 60- كیلوگرم جهان از ایران در دور اول مسابقات صربستان تن به شكست داد.به گزارش خبرگزاری فارس، حسین روحانی كه 4 مدال جهانی را در كارنامه خود دارد در همان دور اول درحالی‌كه شروعی بسیار خوبی داشت و توانست یك امتیاز از حریف خود بگیرد با نتیجه 3 بر 2 مقابل نماینده كشور میزبان تن به شكست داد.

 

حالا روحانی باید منتظر راهیابی صربستان به فینال باشد تا بتواند به كارش در جدول بازنده ها برای كسب مدال برنز ادامه دهد.../فارس