ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسابقات قهرمانی بوکس با طعم درگیری، تصادف عمدی و بازداشت



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات بوکس

 

اخبار ورزشی - حاشیه‌های بوکس قهرمانی کشور؛
مسابقات قهرمانی بوکس با طعم درگیری، تصادف عمدی و بازداشت

در مسابقات بوکس قهرمانی کشور در بروجرد و در اتفاق عجیب یکی از بوکسورهای لرستانی که سن وی بالای ۴۰ سال بوده، قصد داشت با شناسنامه فرد دیگری و در قالب تیم سیستان و بلوچستان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند که مسئولان برگزاری مسابقات، این اجازه را به وی ندادند؛ این تنها بخشی از اتفاقات عجیب این رقابت‌ها بود.

بار دیگر مسابقات بوکس قهرمانی کشور، درگیر حاشیه‌های عجیب و غریبی شده که گویا قرار نیست سایه‌اش را از سر این رشته ورزشی بردارد؛ مسابقاتی که هر ساله با اتفاقات عجیب و غریبی همراه است و گویا قرار هم نیست پایانی برای آن متصور بود.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته بود که خبر عجیبی از این مسابقات مخابره شد؛ جایی که وقتی بردبار، عضو هیأت اجرایی و یکی از داوران این مسابقات توسط خودروی یکی از بوکسورهای خاطی زیر گرفته ‌و راهی بیمارستان شد.

ماجرا از جایی شروع شد که یک بوکسور لرستانی که سن وی بالای ۴۰ سال بوده، قصد داشت با شناسنامه فرد دیگری و در قالب تیم سیستان و بلوچستان در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کند که مسئولان برگزاری مسابقات این اجازه را به وی ندادند. پس از ممانعت داوران با این کار، وی در اقدامی نامناسب در بیرون از سالن مسابقات با خودروی شخصی خود به مسئول اجرایی مسابقه حمله کرد و کارشان به درگیری کشیده شد. حتی بردبار، مسئول اجرایی مسابقات به خاطر این رفتار ناشایست، یک روز را در بیمارستان بستری بود.
این اتفاق منجر به بازداشت بوکسور خاطی شد و او هم اکنون ‌بازداشت است؛ اما این تنها حاشیه این رقابت‌ها نبود و داوران این دوره از رقابت‌ها به دلیل نبود امنیت برای آن‌ها در این دوره از رقابت‌ها ‌قصد اعتصاب و شرکت نکردن در این رقابت‌ها را داشتد.

روح الله حسینی، نایب رئیس فدراسیون بوکس در پاسخ به اینکه آیا داوران در رقابت‌ها قضاوت خواهند کرد، اظهار کرد: پس از اتفاق ناگوار خارج سالن امنیت در محل مسابقات بیشتر شده و داوران رقابت‌ها را قضاوت خواهند کرد. آن موضوع شخصی بوده و بیرون از سالن رخ داده، اما ما رقابت‌های را با نظارت و امنیت بیشتری برگزار می‌کنیم تا ان‌شاءالله همه چیز به خوبی به پایان برسد.

اما در حالی که روزهای نخستین این رقابت‌ها، تحت تأثیر این اتفاق عجیب و ناگوار بود شب گذشته هم هتل محل استقرار هیات اجرایی مسابقات از راه دادن مهمان‌های این دوره از رقابت‌ها خودداری کرد تا داو‌ران و اعضای هیأت اجرایی حدود سه ساعتی را در لابی هتل بمانند. همایون اردلان، رئیس کمیته بین الملل فدراسیون و عضو هیأت ژوری برگزاری رقابت‌های قهرمانی کشور در بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا در مورد اینکه چرا به اعضای هیأت اجرایی و برخی داوران اجازه ورود به اتاق‌هایشان داده نشد، اظهار کرد: برخی مشکلات در بحث پرداخت نشدن پول وجود داشت که مسئولان دو هتل که میزبان هیأت اجرایی و برخی داوران بودند، شب گذشته اجازه ندادند این اعضا وارد اتاق‌هایشان بشوند.

وی افزود: ما مدتی را در لابی هتل نشستیم و بعد از اینکه دبیر فدراسیون و مسئولان ورزش شهرستان کار را پیگیری کردند، این مشکل حل شد و سرانجام توانستیم به اتاق‌هایمان برویم.

رئیس کمیته بین الملل فدراسیون در مورد میزبانی بروجرد گفت: بالاخره مسئولان هتل این تصمیم را برای گرفتن پول خود انجام دادند، ولی کار مطلوبی نبود که بخواهند جلوی ورود میهمانان به اتاق‌هایشان را بگیرند.

اردلان در پاسخ به اینکه شرایط بردبار، عضو کمیته اجرایی که چند روز قبل از سوی یکی از بوکسورهای خاطی مورد حمله قرار گرفته بود و به بیمارستان منتقل شد، چطور است، گفت: خدا را شکر خوب شده و از بیمارستان مرخص شده است.

این اولین باری نیست که رقابت‌های بوکس قهرمانی کشور دچار درگیری‌هایی از این دست می‌شود و این ورزش سال‌هاست که در رده‌های سنی مختلف در کشور درگیر حاشیه‌های از این دست می‌شود. حاشیه‌هایی قوی‌تر از متن که این رقابت‌ها را زیر سایه می‌برد. در دوره قبل مسابقات قهرمانی کشور در گلستان یکی از مربیان توابع تهران در بیرون از سالن با مسئولان اجرایی درگیر ‌و چند روز در بازداشتگاه بود و بالاخره با رضایت فرد شاکی آزاد شد. هرچند مسئولان فدراسیون این مربی را مدتی محروم کردند اما گویا بازتاب مناسبی نداشت و این اقدامات نامناسب همچنان در بوکس دیده می‌شود.

اخبار ورزشی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
مسابقات بوکس قهرمانی تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جزئیات تازه‌ای از حادثه عجیب مسابقات بوکس قهرمانی کشور



اخبار,اخبار  ورزشی,مسابقات بوکس قهرمانی


اخبار ورزشی  - جزئیات تازه‌ای از حادثه عجیب مسابقات بوکس قهرمانی کشور

بابک بردبار فرزند بهمن بردبار، رئیس کمیته اجرایی مسابقات بوکس قهرمانی کشور که در بروجرد کورد حمله یک بوکسور قرار گرفت جزئیات تازه‌ای از اتفاقات بروجرد را مطرح کرده است. خاطیان با نامه‌ای که از ناطق نوری، رئیس فدراسیون دریافت کرده بوند قصد شرکت در مسابقات را داشتند.

بروجرد در استان لرستان میزبان مسابقات بوکس قهرمانی کشور بود. مسابقاتی که روز گذشته سرانجام با قهرمانی استان میزبان خاتمه یافت. اما این مسابقات مانند مسابقات پیشین این رشته خالی از حاشیه نبود. اگر جنس حاشیه‌ها در مسابقات قبلی از جنس اعتراض و درگیری بر سر نتایج و قضاوت‌ها بود در این دوره از رقابت‌ها اتفاق عجیب‌تری رخ داد. جایی که یکی از بوکسورها سعی کرد در یک تصادف عمدی رئیس هیات اجرایی این مسابقات را با خودروی شخصی خود مجروح کرد.

به گزارش تابناک، علاقه‌مندان به بوکس در سال‌های اخیر به یاد ندارند که مسابقات این رشته خصوصا در سطح بزرگسالان و در رده قهرمانی کشور بدون حاشیه و به آرامی برگزار شود و این مسابقات غالبا مانند روح رشته‌اش با اتفاقات عجیب و غریبی همراه بود. اما اتفاقی که در نخستین روز مسابقات قهرمانی کشور در بروجرد رخ داد یکی از عجیب‌ترین‌هادر نوع خودش بود. در روز نخست این مسابقات یک بوکسور لرستانی وقتی با منع قانونی برگزار کنندگان این مسابقات مواجه شد در بیرون از سالن مسابقه و با خودروی شخصی خود بهمن بردبار، رئیس کمیته اجرایی این مسابقات را در یک تصادف عمدی مجروح و راهی بیمارستان کرد.

بابک بردبار که که فرزند بهمن بردبار که از داوران بین‌المللی بوکس و از اعضای هیات اجرایی است و در این مسابقات در بروجرد حضور داشته امروز جزئیات بیشتری از اتفاقات رخ داده در این مسابقات را در اختیار ما قرار داد. بردبار در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک گفت:

من داور بین‌المللی و عضو ژوری مسابقات بودم و همین‌طور در روز وزن‌کشی مسئول وزن‌کشی و کنترل مدارک بودم. پدر من هم رئیس کمیته اجرایی است که همه فرایند وزن‌کشی و تهیه جداول را بر عهده داشتند.

 

در روز وزن‌کشی ما با یک درخواست غیرمعقول و غیرقانونی از سوی دو بردار مواجه شدیم که برادر بزرگتر تقاضا داشت که بردار کوچکتر با نزدیک به 46 سال سن در مسابقات شرکت کند. خب ما طبق قوانین فدراسیون جهانی بوکس به افرادی که بیش از 40 سال سن داشته باشند نمی‌توانیم اجازه مبارزه بدهیم. منتها ایشان به نامه‌ای از حاج آقای ناطق نوری استناد می‌کردند که به وی اجازه شرکت در مسابقات را داده‌اند. البته پی‌نوشتی که آقای دانشمندی، دبیر فدراسیون، بر نامه نوشته بودند این بود که «کمیته اجرایی و کمیته فنی مسابقات مطابق مذاکرات انجام شده اقدام شود.»

این البته در حالی است که هیچ گونه مذاکره‌ای با ما انجام نشده بود و ما در جریان هیچ ماجرایی نبودیم. با اصرار شدید این دو برادر برای شرکت در مسابقات من با موبایل حاج‌آقا ناطق تماس گرفتم اما هر کدام از شماره‌های ایشان را که می‌گرفتم در دسترس نبود.

 

شما توجه دارید که مسابقات بوکس قهرمانی کشور در رده بزرگسالان جز بزرگترین و مهم‌ترین مسابقات این رشته در طول سال است و در زمان برگزاری چنین مسابقاتی رئیس فدراسیون بوکس در دسترس نبودند. من به ناچار به سعید ناطق نوری، رئیس بازرسی فدراسیون زنگ زدم تا شاید از طریق ایشان حاج‌آقا ناطق را پیدا کنم که ایشان به ما گفتند که در جریان نامه هستند و حاج‌آقا ناطق به ایشان مجوز بازی در شهرستان خودشان را داده است نه مسابقات قهرمانی کشور که البته اگر چنین مجوزی هم حتی صادر شده باشد غیرقانونی است.

 بالاخره ما به این جمع بندی رسیدیم که حضور این بوکسور در مسابقات غیر قانونی است اما این تصمیم ما با مخالفت این دو برادر مواجه شد و آن‌ها حتی در محل وزن‌کشی قصد ایجاد درگیری با ما را داشتند. با این حال این اتفاق رخ نداد اما در طول زمان برگزاری مسابقات این دو بردار مدام از فاصله نزدیک به جایگاه ما به من و پدرم فحاشی می‌کردند و با الفاظ رکیک ما به ما بی‌احترامی می‌کردند که حتی یک بار مسئولان انتظامی حاضر در سالن هم آن‌ها را از سالن مسابقات بیرون کردند.

 

در پایان مسابقات وقتی من و پدرم از سالن مسابقه خارج شده بودیم به یکباره مورد حمله این دو برادر قرار گرفتیم که با یک خودروی روآ سفید و با سرعت بالا به سمت ما حرکت می‌کردند که متاسفانه در این تصادف عمدی هم من و هم پدرم مجروح شدیم که پدر من دچار پارگی لب بالا، شکستگی دندان ، آسیب دیدگی زانوی راست و آسیب چشم راست و کوفتگی بدن شدند و با توجه به ابتلای ایشان به دیابت روند درمانشان بسیار طولانی خواهد بود.

بردبار با گلایه از ناطق نوری گفت که بعد از این حادثه رئیس فدراسیون خبری از آن‌ها نگرفته و چهل و هشت ساعت بعد در تماس تلفنی جویای احوال او و پدرش شده و در خصوص مجوز هم به آن‌ها گفته که تنها همان نامه را در اختیار ان‌ها قرار داده و هیچ مجوزی برای شرکت در مسابقات قهرمانی کشور به آن‌ها نداده است.

بردبار با اشاره به پاراف نامه توسط ناطق نوری گفت: اگر در نامه اشاره می‌شد که مطابق مقرارت اقدام شود شاید چنین اتفاقی رخ نمی‌داد اما وقتی نوشته شده بود «مطابق مذاکرات اقدام شود» در حالی که مذاکره‌ای در کار نبود این حق را برای این بوکسور شرور در شهر خودش ایجاد کرده بود که رفتار زشتی را نسبت به ما انجام دهد.»

بردبار همچنین در پایان اشراه کرد که یکی از این دو برادر در حال حاضر بازداشت است. بیست و چهارمین دوره مسابقات بوکس قهرمانی بزرگسالان کشور با حضور 189 بوکسور از 32 استان در بروجرد برگزار شد که در پایان تیم لرستان با 38 امتیاز قهرمان شد،


 اخبار ورزشی  - تابناک