ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مسابقات تنیس روی میز آزاد آغاز شد


مسابقات تنیس روی میز آزاد و رده‌بندی نونهالان کشور به میزبانی شهرستان بناب و با استقبال کم نظیر استان‌های کشور عصر امروز آغاز شد.

خبرگزاری فارس: در این مسابقات که به مدت 3 روز در مجتمع ورزشی 4 هزار نفری شهرستان بناب برگزار می‌شود، 148 تنیس باز برجسته کشور برای راهیابی به مسابقات دسته برتر و مسابقات آزاد پینگ‌پنگ کشور از 30 استان به رقابت می‌پردازند.

در پایان رقابت‌های این دوره 8 نفر برتر رقابت‌ها به مسابقات لیگ دسته برتر پینگ پنگ و 6 نفر بعدی نیز به مسابقات 14 نفری آزاد کشور صعود خواهند کرد.

در این مسابقات مربیان تیم ملی پینگ‌پنگ کشور نیز حضور دارند که در قالب کمیته استعدادیابی بازیکنان شرکت کننده در مسابقات را زیر نظر خواهند داشت تا افراد مستعد را به اردوی تیم ملی دعوت کنند.

شهرستان 140 هزار نفری بناب در 120 کیلومتری جنوب تبریز مرکز استان آذربایجان شرقی در منطقه ای مشرف به دامنه‌های کوه‌های قره‌قشون و ساحل دریاچه ارومیه موسوم به دشت بناب واقع شده و این شهرستان یکی از قطبهای مطرح پینگ پنگ در استان است.


ویدیو مرتبط :
بهترین مسابقات تنیس روی میز در سال ۲۰۱۲

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عالمیان از مسابقات تنیس روی میز حذف شد/ شکست برابر اسطوره آلمانی



عالمیان از مسابقات تنیس روی میز حذف شد/ شکست برابر اسطوره آلمانی

نوشاد عالمیان در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تنیس روی میز بازی‏های المپیک 2012 لندن مقابل "تیمو بول" اسطوره آلمانی شکست خورد و از دور رقابت‏ها کنار رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه رقابت‏های تنیس روی میز سی‎امین دوره بازی‏های المپیک لندن و در مرحله یک شانزدهم نهایی این مسابقات، امروز دوشنبه نوشاد عالمیان در ورزشگاه Excel به مصاف "تیمو بول" رفت و مقابل این اسطوره آلمانی که رنکینگ هفتم جهان و مدال نقره تیمی المپیک پیشین را در اختیار دارد، با نتیجه 4 بر صفر شکست خورد.

نوشاد عالمیان که صاحب رنکینگ 77 جهان است، دو امتیاز اول گیم ابتدایی را به نام خود ثبت کرد. البته بازیکنی آلمانی خیلی زود نقش خود را در رقابت پایاپای این دیدار نشان داد طوریکه دو بازیکن تا امتیاز مساوی پنج هم پیش رفتند اما بعد از آن حملات بهتر "تیمو بول" وی را پیش انداخت تا اینکه برنده 11 بر 8 این گیم شد. 

یک بر یک نتیجه‏ای بود که در همان ثانیه‏های ابتدایی گیم دوم برای دو بازیکن رقم خورد. رقابت نزدیک دو بازیکن آنها را در امتیاز 4 هم مساوی کرد اما بعد از آن بازهم این تیمو بول بود که با بهره گرفتن از سرعت بهتر و زدن توپ‏های محکم، اختلاف امتیاز خودش با نوشاد عالمیان را دو برابر کرد و در نهایت هم این گیم را با نتیجه 11 بر 5 برد.

پینگ‎پنگ‎باز ایران وقتی اولین امتیاز خود در گیم سوم را به دست آورد که حریف آلمانی او دو امتیاز گرفته بود. تیمو بول از برتری خود تا رسیدن به امتیاز پنج استفاده کرد اما بعد از آن نوشاد عالمیان با استفاده از خطاهای حریفش و البته تمرکز بیشتر تا چهار اختلاف  امتیاز از حریفش پیش افتاد (9 بر 5)؛ اما این برتری خیلی دوام نداشت چون بازیکن آلمانی به سرعت این فاصله امتیازی را از بین برد و پس از تساوی در عدد 10 موفق شد با نتیجه 12 بر 10 این گیم را هم از آن خود کند.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پیروزی تیمو بول در گیم چهارم برتری نهایی وی را به دنبال داشت. این بازیکن آلمانی با اشراف به این موضوع این گیم را هم با کسب امتیاز آغاز کرد. سرعت بازی در این گیم هم به اندازه سه گیم دیگر زیاد بود با این حال نوشاد عالمیان تا امتیاز مساوی 5 و بعد از آن امتیاز مساوی 10 هم پیش رفت. البته نوشاد عالمیان به سختی خود را در عدد 10 هم امتیاز با تیموبول کرد و در نهایت هم این گیم را نتیجه 12 بر 10 واگذار کرد.

بدین ترتیب نوشاد عالمیان با متحمل شدن شکست برابر "تیمو بول" از صعود به جمع 16 بازیکن برتر بازی‏‎های المپیک بازماند و با مجموع دو پیروزی برابر "جوستین هان"، بازیکن چینی الاصل استرالیا و "تانگ پنگ" هنگ کنگی و یک شکست، به کار خود در مرحله یک شانزدهم نهایی مسابقات تنیس روی میز المپیک پایان داد. این در حالی است که در ادوار گذشته المپیک هیچ یک از نمایندگان ایران صاحب پیروزی نشده بودند.

نوشاد عالمیان در حالی مقابل "تیمو بول" تن به شکست داد که دو سال پیش در رقابت‏های تور حرفه‏ای ژاپن نیز با نتیجه 4 بر یک مغلوب این بازیکن شده بود. "تیمو بول" چهارمین حضور متوالی در المپیک را تجربه می‏کند. این بازیکن چندین حضور در مسابقات جهانی و اروپایی همراه با کسب عنوان را درکارنامه دارد./مهر