ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مزایده دوم سرخابی‌ها در حضور خبرنگاران


مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روز سه‌شنبه با حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد.

خبرگزاری تسنیم: مرحله دوم مزایده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال روز سه‌شنبه برگزار خواهد شد و متقاضیان تا ساعت 16 فردا (دوشنبه) فرصت دارند پاکت‌های پیشنهادی خود را به سازمان خصوصی‌سازی ارائه کنند.

طبق اعلام مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی در صورتی که درخواست کننده‌ای وجود داشته باشد و پاکتی به سازمان خصوصی‌سازی برسد، مزایده روز سه‌شنبه 19 اسفند در حضور خبرنگاران برگزار خواهد شد. قرار است خبرنگاران تا زمان باز شدن پاکت‌ها در مراسم مزایده حضور داشته باشند اما قیمت و نام درخواست کنندگان تا زمان محرز شدن اهلیت آنها اعلام نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
واکنش مجلس به حضور خودروسازان به مزایده سرخابی ها

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش‌‌ مسئولان‌ به‌ حضور خودروسازان‌ در مزایده‌ سرخابی‌ها



اخبار,اخبار اقتصادی ,  وزارت صنعت

در حالی نمایندگان مجلس خبر از دخالت وزارت صنعت، معدن و تجارت در واگذاری خودروسازان می‌دهند که معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز معتقد به سکوت در این زمینه هستند. مدیرعامل ایدرو به عنوان سهامدار 20 درصدی خودروسازان می‌گوید که اظهارنظر در مورد ورزش را باید به کاردان سپرد و معاون صنعتی می گوید که اصلا در جریان این امر نیست. گویا سیاست سکوت، استراتژی وزارت صنعت در این رابطه است.

 مزایده چهارم پرسپولیس و استقلال را شاید بتوان جنجالی ترین مزایده واگذاری این دو باشگاه ورزشی دانست. جنجالی که در پی دخالت یک وزارتخانه که البته عضو هیات عالی واگذاری هم نیست، به پا شده است.

برخی می‌گویند که وزارت صنعت، معدن و تجارت خودروسازان را مجبور به خرید استقلال و پرسپولیس کرده و حتی رقمی که این دو خودروساز؛ یکی برای خرید پرسپولیس و دیگری برای خرید استقلال به سازمان خصوصی سازی پیشنهاد شده، نشانگر این ابراز بی تمایلی خود خودروسازان است.

از سوی دیگر، سناریوی دیگری هم وجود دارد و آن اینکه خودروسازان خود خواسته اند به جای مخالفت با وزارتخانه متبوعشان که البته دستشان هم به نوعی زیر سنگش است، ساز موافق کوک کنند و بنابراین خودروسازان وارد مزایده شوند.

در این میان اما، معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی نسبت به اظهارنظر در این زمینه ابراز علاقه نمی کنند؛ گویا دستوری دارند که نباید راجع به این موضوع حرفی بزنند.

محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در پاسخ به سئوال خبرنگار تابناک اقتصادی مبنی بر اجبار وزارت صنعت به خودروسازان برای خرید استقلال و پرسپولیس، می گوید: تمایلی ندارم در این زمینه صحبت کنم. بنده اصلا در جریان نیستم.

وی در مواجهه با این سئوال که شما معاون امور صنایع هستید و مسئولیت خودروسازان با شما است؟ می افزاید: به هیچ عنوان در جریان واگذاری استقلال و پرسپولیس نیستم.

اما معاون دیگر وزیر صنعت، معدن و تجارت فردی است که دستگاه متبوعش، 20 درصد سهام خودروسازان را در اختیار دارد، سهامی که اگرچه 20 درصد است اما شاید نقش 80 درصدی را در سیاستگذاری این بنگاههای اقتصادی بازی می کند.

سیدرضا نوروززاده، مدیرعامل ایدرو در گفتگو با خبرنگار تابناک اقتصادی می گوید: صحبت در خصوص ورزش را باید به اهالی ورزش سپرد، من در این رابطه نظر خاصی ندارم.

وی در پاسخ به این سئوال که شما 20 درصد سهام خودروسازان را در اختیار دارید؟ می گوید: من راجع به مسائل ورزشی تا به حال اظهار نظر نکرده ام. بنگاه‌ها در درون خود خیلی کارها می کنند که به ما مربوط نیست. مردم باید راجع به واگذاری استقلال و پرسپولیس قضاوت کنند ما قضاوت نمی کنیم.

از سوی دیگر، قرار بر این است که فردا نتیجه مزایده چهارم هم روشن شود.

پیش از این وزیر صنعت عنوان کرده بود واگذاری دو باشگاه سرخابی‌ها به شرکت‌های خودروساز ایرادی نداشته و می‌توانند آنها نیز باشگاه‌داری کنند

اخبار اقتصادی - تابناک