ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مرگ یک کوهنورد در دماوند


رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل گفت: شامگاه جمعه یک کوهنورد به دلیل ابتلا به دمای پایین‌تر از دمای طبیعی بدن، در قله دماوند جان خود را از دست داد.

خبرگزاری ایسنا: جمشید نیکزاد رئیس جمعیت هلال‌احمر آمل، با اعلام این‌که در پی تماس تلفنی در ساعت ۱۹ شامگاه جمعه فدراسیون کوهنوردی پلور به ۱۱۲ خبری مبنی بر هیپودرمی (دمای پایین‌تر از دمای طبیعی بدن) یک کوهنورد ایرانی به نام محسن برزگر در ارتفاع ۵۲۰۰ قله آبشار یخی اطلاع داده شد، اظهار کرد: این کوهنورد در حال برگشت از قله دماوند بود که در منطقه آبشار یخی دچار هیپودرمی شدید شد.

وی عنوان کرد: تیم امداد و نجات در حال آماده‌سازی تجهیزات و موقعیت‌سنجی بوده و در ادامه پس از انجام تحقیقات کافی تصمیم به درخواست بالگرد برای پرواز در صبح فردا گرفته شد.

نیکزاد یادآور شد: در ساعت ۲۰:۵۰ با وجود cpr مصدوم توسط همراهان وی که متاسفانه فوت کرده بود در منطقه باقی ماند.

این مسئول با اعلام اینکه علاوه بر فوت یک فرد در ارتفاع ۵۲۰۰ قله به دلیل هیپودرمی در پی تماس تلفنی دیگر در ساعت ۲۳ شخصی به نام مسلم حسین‌پور که در فاصله ۴۰۰ متری بارگاه سوم درگیر بوران و برف شدید شده بود درخواست کمک کرد، گفت: بلافاصله با تماس تلفنی در ساعت ۲ بامداد اقدام به فراخوان نجات‌گران کرده و یک تیم جستجو نجات در ساعت ۲ بامداد به سمت منطقه گوسفند سرا قله دماوند حرکت کرد و با توجه شرایط بد جوی در ساعت ۶ بامداد تیم به سمت قله حرکت و در ساعت ۱۱ صبح با کمک عده‌ای از کوهنوردان خراسانی نسبت انتقال مصدوم اقدام شد.

وی تصریح کرد: با درخواست از مرکز eoc نسبت به پرواز چرخ‌بال جمعیت هلال احمر اقدام و پس از حضور در بارگاه سوم نسبت به انتقال ۳ مصدوم دیگر و جسد کوهنورد به بیمارستان میلاد اقدام کردند.

رئیس جمعیت هلا‌ل‌احمر آمل یادآور شد: این عملیات با ۱۰ نجات‌گر، یک دستگاه آمبولانس و یک دستگاه خودروی کمک دار انجام شد.


ویدیو مرتبط :
مرگ کوهنورد تهرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مرگ غم انگیز یک کوهنورد دیگر



اخبار,اخبارورزشی, مرگ  کوهنورد

 

 اخبار ورزشی  - مرگ غم انگیز یک کوهنورد دیگر

  یک جوان 34 ساله املشی در حین کوهنوردی در ارتفاعات این شهرستان به علت صدمه شدید ناشی از سقوط درگذشت.

اکرم پاکزاد رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان املش اظهارکرد: به دنبال تماس تلفنی یک کوهنورد املشی با مرکز امداد کوهستان مستقر در روستای کجید در ییلاقات بخش رانکوه این شهرستان ساعت 11 ظهر دیروز، یک اکیپ امدادگران با تلاش فراوان از مسیرکوهستانی پوشیده از یخ به روستای چاکدشت نزدیکترین منطقه محل سقوط رسیدند.

وی گفت: عباس پوررمضانی مشکله 34 ساله به اتفاق هفت کوهنورد دیگر این شهرستان قصد صعود به قله ناتشکوه این شهرستان را داشتند که بر اثر سر خوردن از روی یخ و سقوط به دره و آسیب سر و صورت و انگشت پس از شش ساعت فوت کرد و توسط امدادگران هلال احمر به بیمارستان لنگرود منتقل شد.

 اخبار ورزشی  - ایسنا