ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مرور خاطرات دیدار ایران - استرالیا


سایت جام ملتهای استرالیا در تازه ترین مطلبی که بر روی خروجی خود منتشر کرده، بازی ایران - استرالیا در مقدماتی جام جانی 1998 را دستمایه خود قرار داده است.

خبرگزاری مهر: تاریخ 29 نوامبر سال 1997 (هشتم آذر سال 1376) حس دردناکی برای استرالیایی‎ها به یادگار گذاشته است. پس از پنج دوره ناکامی برای حضور در رقابتهای جام جهانی، استرالیایی‌ها با تیمی فوق‌العاده در آستانه راهیابی به جام جهانی 1998 فرانسه بودند که ایران مقابل این تیم ایستاد.

ایران در بازی رفت پیش چشم 100 هزار طرفدار فوتبال در تهران، با استرالیا به نتیجه تساوی یک بر یک رسید و گل ساکروس را "هری کیول" به ثمر رساند. استرالیایی‎ها با این نتیجه، بخت صعود بالا به مرحله بعدی را حفظ کردند. در بازی برگشت که در کریکت ملبورن و مقابل 85 هزار تماشاگر برگزار شد، استرالیایی‎ها با گل‏‌های کیول و آئورلیو ویدمار با نتیجه دو بر صفر از ایران پیش افتادند. اینطور به نظر رسید که استرالیا صعود کرده است.

مرور خاطرات دیدار ایران - استرالیا

بسیاری از مفسران انگشت اشاره خود را به سوی "پیتر هور" بدنام نشانه رفته‎اند. این تماشاگر دیوانه وارد زمین شد و تور را پاره کرد که این آغاز اتفاق بود. البته برخی از تدابیر مربیگری از سوی "والدیر ویه‎را"ی برزیلی موجب تغییر اساسی در بازی بود. ایران در فاصله‎ای پنج دقیقه‎ای، دو بار گل زد و به عنوان تیم سی و دوم راهی رقابتهای جام جهانی شد و استرالیا ناکام باقی ماند.

بسیاری از بازیکنان استرالیا پس از بازی بر روی زمین افتادند و "جانی وارن"، گزارشگر تلویزیونی، از تلویزیون ملی استرالیا گریست.

ویه‎را که به این مصیبت بزرگ استرالیایی‎ها پی برد، حرف‎های فوق العاده‎ای در مصاحبه خود مطرح کرد. وی گفت: واقعا متاسفم. من جانی وارن را می شناسم... می دانم که این تیم از سال 1974 به جام جهانی نرفته و چقدر مردم از این بابت رنج می‌کشند. می‌دانم بچه‌های استرالیایی که فوتبال بازی می‎کنند چقدر زجر می‎کشند. من واقعیتی را به شما خواهم گفت. اگر امروز بخواهیم برنده واقعی بازی را معرفی کنیم باید بگویم که آن برنده باید تیم استرالیا می‌بود.

از آن زمان تا به حال، استرالیا هرگز با ایران بازی نکرده است. مقداری از این درد با سه حضور پیاپی در جام‎های جهانی 2006، 2010 و 2014 فروکش کرده است. اگرچه این موضوع هنوز برای استرالیایی‎ها به عنوان یک کار تمام نشده باقی مانده است.

در سال 2015، استرالیا برای نخستین بار میزبان جام ملتهای آسیا خواهد بود. اگر نتایج خوب پیش بروند، ایران و استرالیا می‎توانند همدیگر را در نیمه نهایی ملاقات کنند. این برای دو تیمی که بالاترین جایزه آسیا را می‎خواهند یک دیدار جذاب خواهد بود.

ایران که در میان آسیایی‎ها بالاترین درجه را در رده بندی فیفا دارد به عنوان یکی از گزینه‎های قهرمانی مطرح است و استرالیا به عنوان میزبان برای رسیدن به بازی پایانی، زیر فشار قرار دارد. البته در این دو تیم هیچ بازیکنی از سال 1997 باقی نماده است اما این دیدار می‎تواند یک دیدار ایده‌آل برای تجدید دشمنی‌ها باشد.


ویدیو مرتبط :
خاطرات بازی ایران و استرالیا با افشین پیروانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشریه استرالیایی: تیم ملی ایران خاطرات بدی را برای استرالیا تداعی می کند!



اخبار,اخبارورزشی,تیم ملی ایران


 اخبار ورزشی  -  جام ملت های آسیا؛
نشریه استرالیایی: تیم ملی ایران خاطرات بدی را برای استرالیا تداعی می کند!

یک نشریه استرالیایی در آخرین شماره خود ضمن اشاره به تیم‌های حاضر در جام ملت‌های آسیا، ایران را تیمی توصیف کرد که مردم استرالیا خاطره خوشی از آن ندارند.

 تیم ملی فوتبال ایران فردا یکشنبه در اولین دیدار خود در شانزدهمین دوره جام ملت‌های آسیا در استرالیا به مصاف تیم ملی بحرین می‌رود. نشریه "کوانتاس" در شماره جدید خود ضمن انتشار گزارش‌هایی درباره تیم‌های مختلف حاضر در جام، به تیم ملی ایران هم اشاره کرده است.

در این گزارش آمده است: «ایران تیمی است که مردم استرالیا از آن خاطره خوبی ندارند. نکته جالب اینکه ایران اولین دیدار خود را در ورزشگاهی انجام می‌دهد که روبروی ورزشگاه کریکت است که ایران موفق شد از آن به جام جهانی 1998 فرانسه برسد. هر چند ایران بازیکنان محبوب زیادی دارد ولی برای مردم استرالیا خاطرات خوبی را تداعی نمی‌کند.»

  اخبار ورزشی  -  مهر