ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مرفاوی و سه‌گانه استعفا در لیگ برتر


صمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبای قم پس از اعلام استعفا بعد از دیدار تیمش با راه آهن جزو مربیانی است که سه بار در لیگ برتر استعفا داده است.

خبرگزاری مهر: صمد مرفاوی از جمله مربیانی است که به نظر می‌رسد وابستگی زیادی به فعالیت در فوتبال ندارد و به همین خاطر رکوردی را در استعفا از مربیگری از خود بر جای گذاشته است. مرفاوی که این فصل قراردادش را با تیم صبای قم تمدید کرده بود، به یکباره در پایان هفته هفتم اعلام کرد که دیگر در تیم صبای قم فعالیت نخواهد کرد. این کناره گیری سومین استعفای مرفاوی از سرمربیگری یک تیم لیگ برتری است.

مرفاوی برای اولین بار روز 29 اردیبهشت 1389 و زمانی که سرمربی استقلال تهران بود، در هفته آخر لیگ کنار کشید. در حالی که امیر رضا واعظ آشتیانی برای فصل بعد از آن از صمد مرفاوی برنامه گرفته و قرار بود وی سرمربی استقلال بماند.

مرفاوی بعد از تساوی مقابل پیکان در آن سال گفته بود: "خیلی ها با من غرض ورزی شخصی داشتند و به همین سبب درصدد ضربه زدن به تیم استقلال هستند. هدف من خدمت به استقلال است ولی خیلی ها در این مدت چوب لای چرخ کار می گذاشتند. نمی خواهم کارشکنی افرادی که با من مشکل دارند به ضرر تیم استقلال تمام شود".

مرفاوی بعد از خروج از استقلال حدود یک فصل از لیگ برتر دور ماند. با این حال وی در سال 1390 به عنوان سرمربی تیم مس کرمان انتخاب شد و کارش را در این تیم به همراه محمود فکری آغاز کرد. اما فعالیت مرفاوی در تیم مس هم دوام چندانی نداشت.

استعفای مرفاوی از سرمربیگری مس بعد از شکست تیمش در فجر در سوم شهریور 1390 رقم خورد. مس در آن مقطع زمانی از 5 بازی فقط یک امتیاز کسب کرده بود و در رده هفدهم جدول 18 تیمی قرار داشت. مرفاوی همانند جدایی‌اش از استقلال به یکباره در نشست خبری همه را غافلگیر کرد و گفت که دیگر در تیم مس نمی‌ماند: "تصمیم گرفته‌ام دیگر در مس فعالیت نکنم. این تصمیم خودم بوده است. هیچکس با من صحبتی نکرده است و ممکن نیست که دیگر به این تیم بازگردم.

البته این نوع جدایی از تیم مس کرمان برای مرفاوی تا حد زیادی گران تمام شد و با مدیران وقت باشگاه مس، در پرداخت قراردادش به مشکل خورد.

آخرین و جدیدترین استعفای مرفاوی هم در حالی رقم خود که تنها هفت هفته از مسابقات لیگ برتر سپری شده بود. مرفاوی در پایان دیدار تیم‌های صبای قم با راه آهن تهران که با نتیجه تساوی 2 بر 2 به اتمام رسید، به یکباره همه را غافلگیر کرد. وی دلیل اصلی جدایی‌اش را نه نتایج صبا و نه وجود مشکل با مدیران باشگاه، بلکه مشکلات خانوادگی عنوان کرد: "من به خاطر مشکلات خانوادگی از سمتم استعفا کردم. نمی‌توانم دیگر راه تهران تا قم را طی کنم واقعاً برایم سخت است. من از همان اول می‌دانستم که قرار است در قم تمریناتمان را ادامه بدهیم اما مشکلاتی وجود دارد که دیگر نمی‌توانم با این تیم کار کنم".

مدیران باشگاه صبا هنوز موضعگیری مشخصی در قبال این استعفا نداشته‌اند. مدیرعامل باشگاه اعلام کرده که هنوز استعفای کتبی به دستش نرسیده است و باید جلسه هیات مدیره تشکیل شود تا درباره وضعیت سرمربی، تصمیم گیری شود. با این حال صحبت‌های مرفاوی در نشست خبری نشان می‌دهد تصمیمش برای جدایی از صبا جدی بوده و مسئولان باشگاه باید به فکر مربی دیگری باشند.


ویدیو مرتبط :
ای مادر گرامی، استعفا، استعفا! ـ دکتر هلاکویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمدی: تکلیف تعطیلی بازی های هفته هجدهم لیگ برتر سه شنبه مشخص می شود.



 

محمدی: تکلیف تعطیلی بازی های هفته هجدهم لیگ برتر سه شنبه مشخص می شود.

 

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال گفت: تکلیف تعطیلی یا برگزاری بازی های هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال در تهران سه شنبه هفته جاری مشخص می شود.

عزیز اله محمدی روز یکشنبه در خصوص خبر تعطیلی بازی های هفته هجدهم فوتبال در شهر تهران اظهار داشت: جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران روز گذشته برگزار و در پایان تصمیم گرفته شد تا بازی های هفته جاری فوتبال در روزهای پنجشنبه و جمعه تعطیل شود.

وی افزود: فعلا اجرای تصمیم این کمیته را مد نظر داریم و در جلسه ای که روز سه شنبه برگزار می شود در این خصوص نظر نهایی خود را اعلام می کنیم.

رئیس سازمان لیگ برتر فوتبال تاکید کرد: شدت آلودگی هوای تهران زیاد است و اگر این آلودگی تا روز جمعه ادامه داشته باشد قطعا بازی ها را تعطیل می کنیم.

نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال از روز پنجشنبه آغاز می شود که طی آن تیم های استیل آذین با فولاد خوزستان و نفت تهران با ملوان بندر انزلی در تهران به مصاف هم می روند.

همچنین طبق برنامه پیشین سازمان لیگ، تیم فوتبال استقلال نیز روز جمعه در ورزشگاه آزادی میزبان شهرداری تبریز است.

روز گذشته، محمدرضا محمودی جانشین رییس کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران در پایان جلسه کمیته اضطراری آلودگی هوای تهران اعلام کرد که بر اساس تصمیم امروز این کمیته تا زمان کاهش آلودگی هوای تهران رقابت های فوتبال لیگ برتر در شهر تهران برگزار نخواهد شد.

هفته گذشته نیز، این کمیته مصوبه ای مبنی بر لغو فعالیت های ورزشی عمومی در شهر تهران داشت اما بازی های تیم های استقلال و پرسپولیس در رقابت های لیگ برتر فوتبال برگزار شد.