ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مرزبان: باید به کی‌روش آزادی عمل بدهیم


سرمربی تیم فوتبال پدیده مشهدخواستار اعطای آزادی عمل به کی‌روش در تیم ملی شد.

خبرگزاری تسنیم: علیرضا مرزبان اعلام کرد که فوتبال ایران فاقد فوتبالیست‌های خوب و بزرگ است و این مسائل به مشکلات فوتبال پایه‌ای و آکادمیک مربوط می‌شود. مرزبان که تیمش در هفته اخیر لیگ برتر با شکست دادن گسترش فولاد از بحران خارج شد در مورد شرایط پدیده، وضعیت فعلی فوتبال ایران و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبرگزاری تسنیم پاسخ داد:

به نظر می‌رسد با شکست دادن گسترش به آرامش نسبی رسیده‌اید؟

همچنان بحث مهم در تیم ما این است که بتوانیم 35 امتیاز بگیریم و هدف‌های ما در مسیری که قرار داریم، جابه‌جا نخواهد شد.

مثل اینکه قرار است بازیکن جدید جذب کنید؟

ما قطعا در پست هافبک دفاعی و هجومی 2 بازیکن می‌خواهیم و گزینه‌های خارجی را مدنظر داریم. در بین بازیکنان ایرانی هم اگر امکان داشته باشد، احتمال دارد که بازیکن جذب کنیم.

از میزان امتیازهایی که در 11 هفته گذشته گرفتید، راضی هستید؟

من فکر می‌کنم عملکرد بسیار خوبی داشته‌ایم. به جرأت می‌گویم که در بازی با ملوان و صبا امتیازهای بدی از دست دادیم و الان باید 4 امتیاز بیشتر داشتیم با این حال ما فاصله زیادی با تیم‌های بالایی نداریم.

درمورد فهرست کارلوس کی‌روش که انتقادهای زیادی به همراه داشته است، چه صحبتی دارید؟

ما باید اجازه بدهیم تا مربی انتخاب‌هایش را انجام دهد و هر فردی تفکرات و فلسفه خودش را دارد. نکته مهم در تیم‌های کی‌روش اتحاد بازیکنان است. ما باید اجازه بدهیم هر کاری که کی‌روش دلش می‌خواهد انجام بدهد و لازم نیست او در این مورد به حرف کسی گوش بدهد، چون اختیار تام دارد.

پس تکلیف بازیکنان شایسته‌ای که بیرون مانده‌اند، چیست؟

شما باید به این موضوع نگاه کنید که این بازیکنان شایسته از دیدگاه چه افرادی این چنین توصیف می‌شوند. من فکر می‌کنم جدا از 2،3 بازیکن، کی‌روش بهترین‌ها را انتخاب کرده است. البته باید بگویم ساختار فوتبال ایران در بحث فوتبال پایه و آکادمیک افتضاح است و ما بابت این موضوع مشکلات زیادی داریم. شما الان می‌بینید که زمین‌های خاکی دیگر وجود ندارد و دیگر شاهد فوتبالیست‌های خیابانی و زمین خاکی نیستیم. الان قلیان‌کش‌ها جای فوتبالیست‌های خیابانی را گرفته‌اند و هیچ برخوردی هم با قهوه‌خانه‌داران نمی‌شود.


ویدیو مرتبط :
آزادی از حرف تا عمل...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

به یکی از فرماندهانش روش گزینش نیروهای عمل‏کننده



ترجمه فارسی نهج البلاغه
به یکی از فرماندهانش
روش گزینش نیروهای عمل‏کننده
اگر دشمنان اسلام به سایه اطاعت باز گردند پس همان است که دوست داریم، و اگر کارشان به جدایی و نافرمانی کشید با کمک فرمانبرداران با مخالفان نبرد کن، و از آنان که فرمان می‏برند برای سرکوب آنها که از یاری تو سر باز می‏زنند مدد گیر، زیرا آن کس که از جنگ کراهت دارد بهتر است که شرکت نداشته باشد، و شرکت نکردنش از یاری دادن اجباری بهتر است.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ کِتابٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ ) إِلى بَعْضِ أُمَراءِ جَیْشِهِ: فَإِنْ عادُوا إِلى ظِلِّ الطَّاعَةِ فَذاکَ الَّذِى نُحِبُّ، وَ إِنْ ‏تَوافَتِ‏ الْأُمُورُ بِالْقَوْمِ إِلَى الشِّقاقِ وَ الْعِصْیانِ فَانْهَدْ بِمَنْ أَطاعَکَ إِلى مَنْ عَصاکَ، وَ اسْتَغْنِ بِمَنِ انْقادَ مَعَکَ عَمَّنْ تَقاعَسَ عَنْکَ، فَإِنَّ ‏الْمُتَکارِهَ‏ مَغِیبُهُ خَیْرٌ ‏مِنْ‏ ‏مَشْهَدِهِ‏، وَ قُعُودُهُ أَغْنى مِنْ نُهُوضِهِ.