ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مرخصی کی‌روش برای معالجه بیماری‌


رئیس فدراسیون فوتبال از مرخصی 50 روز کی‌روش بابت معالجه بیماریش خبر داد.

ورزش سه: چهارشنبه هفته گذشته بود که خبرهایی مبنی بر بیماری جدی سرمربی پرتغالی تیم‌ملی منتشر شد. هر چند این اخبار به طور کامل تکذیب نشد اما مدیران فدراسیون فوتبال اعلام کردند که کی‌روش سرطان ندارد.

 با این حال به گفته رئیس فدراسیون فوتبال در انتهای جلسه با سرمربی تیم‌ملی، او بیماری‌ای دارد که مدتی است در حال معالجه آن است. در روزهایی که اختلاف بین کی‌روش با بعضی از مدیران فدراسیون فوتبال به اوج خود رسیده است، خبر آمد که سرمربی تیم ملی دیشب ایران را ترک کرده است . دوری کی روش از تیم ملی این بار 50 روز طول خواهد کشید .

علی کفاشیان در حاشیه دوره آموزش مدیریت فوتسال و حرفه‌ای سازی باشگاه‌ها درباره اینکه بالاخره کارلوس کی‌روش مرخصی خودش را از فدراسیون فوتبال گرفت، گفت: بحث مرخصی نیست. با کی‌روش برنامه‌ریزی‌های آینده را انجام دادیم. او خواسته‌های به حقی دارد که باید فکری به حال آن بکنیم.

وی  درباره اینکه گفته می‌شود کی‌روش به 4 ماه مرخصی رفته است، گفت: این موضوع کذب است و مرخصی کی‌روش 4 ماه نخواهد بود بلکه 2 ماه است. البته این 2 ماه که می‌گویم کل مرخصی او به حساب می‌آید اما بعضی مرخصی‌ها اجباری است که شامل بیماری کی‌روش می‌شود که نمی‌شود مانع آن شد. او اخیرا عمل جراحی انجام داد و مرخصی‌ای که بابت دوران نقاهت او سپری شد جزو آن دو ماه مرخصی کل نمی‌شد. ما در زمینه مرخصی با هم تفاهم می‌کنیم. در واقع ما از کی‌روش انتظار این را داریم که برنامه‌های خود را در تیم ملی پیش ببرد و در زمینه مرخصی با وی مشکلی نداریم. هر زمان که او مرخصی رفته با تفاهم با ما این کار انجام شده است.

کفاشیان درباره اینکه آیا مرخصی‌های کی‌روش با حقوق است یا بدون حقوق تاکید کرد: ما با کی‌روش یا هر مربی دیگری قرارداد یک ساله یا دوساله و 3 ساله امضا می‌کنیم و طبق قرارداد به وی دستمزد می‌پردازیم. شاید هر مربی دیگری در رده‌های دیگر تیم ملی از 12 ماه 5 ماه کار مفید انجام دهد اما در روزهای دیگر شاید بازی‌ها تعطیل باشد یا اردویی در کار نباشد. در این شرایط نمی‌شود آن مدت را از قرارداد کم کرد. در همه دنیا چنین شرایطی وجود دارد ضمن اینکه در نبود کی‌روش دستیاران وی در ایران هستند و تمام بازی‌ها را زیر نظر دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در واکنش به این موضوع که کی‌روش روزی 15 میلیون حقوق می‌گیرد و خیلی از این روزها را در ایران نیست، خاطرنشان کرد: هنوز مبلغ زیادی از طلب او به حسابش واریز نشده است. او که روزمزد حقوق نمی‌گیرد. من تاکید می‌کنم که قراردادی که با مربیان بسته می‌شود براساس روزهایی که آنها در کشور هستند؛ نیست، بلکه براساس کل زمانی است که هدایت یک تیم را برعهده می‌گیرند. ما قراردادی 3 ساله با کی‌روش امضا کردیم و از عملکرد او بسیار راضی هستیم، ما از کی‌روش می‌خواهیم تیم ملی را به موفقیت برساند و این برای ما مهم است. فرقی نمی‌کند کی‌روش بخواهد در ایران و در هتل استراحت کند و یا اینکه در منزل خودش در پرتغال. مهم این است که کی‌روش تیم ملی را به بهترین شکل هدایت کند. کی‌روش کنترل از راه دور دارد و اگر خودش اینجا نباشد روحش اینجا حاضر است!


ویدیو مرتبط :
توضیحات کفاشیان در مورد مرخصی کی روش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوری: برای بردن استقلال هم قسم شدیم ؛ علت فشار به باشگاه ها مرخصی 53 روزه کی روش است ؛ لیگ برتر باید 24 تیمی شود




 

مس کرمان  , استقلال


سرمربی فجر سپاسی گفت: «ما هم مثل مس کرمان می‌توانیم استقلال را که می‌گویند تیم ملی است شکست دهیم.»

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز به نقل از فارس، محمود یاوری در مورد دیدار فردا برابر استقلال گفت: «یکی از ویژگی‌های این روزهای لیگ فشردگی مسابقات است. این فشردگی اگر چه ظلم است اما چون به طور یکسان اعمال می‌شود خودش نوعی عدالت است. با این حال من بعد از بازی با داماش تیمم را به روشی نمونه ریکاوری کردم.»
وی ادامه داد: «معایب و محاسن هر بازیکن را در دیدار با داماش به طور محرمانه به آنها گفتم. 14 پاکت با 14 یادداشت و فیلم بازی به بازیکنانم دادم تا آنها معایب خود را متوجه شوند. این ریکاوری محرمانه باعث شد بازیکنان بسیار شاداب و بانشاط شوند و روز گذشته تمرین بسیار خوبی انجام دادیم.»
سرمربی فجر سپاسی تاکید کرد: «بازیکنان فجر هم قسم شدند نه فقط بازی با استقلال که در بازی‌های آینده هم پیروز شوند. می‌خواهیم از این دو بازی خانگی 6 امتیاز بگیریم. به ویژه آنکه در دیدار با داماش باخت ناباورانه‌ای داشتیم. باخت ما ناداورانه نبود، ناباورانه بود. داور در تمام صحنه‌ها خوب قضاوت کرد اما در صحنه منجر به گل اشتباه داشت و این اشتباه به ضرر ما تمام شد و به تیم ما ضربه زد.»
یاوری در مورد اینکه برخی می‌گویند استقلال به اندازه تیم ملی بازیکن دارد، گفت: «پس با این شرایط ما با تیم ملی ایران بازی داریم. تیمی که البته مس کرمان توانست آن را در ورزشگاه آزادی شکست دهد. مس توانسته تیم ملی ایران را شکست دهد و ما هم می‌توانیم این تیم را ببریم.»
سرمربی فجر سپاسی در مورد اینکه کارلوس کی‌روش از مربیان لیگ برتری انتقاد کرده و گفته آنها فقط جلوی پای خود را می‌بینند، خاطرنشان کرد: «من طرفدار کی‌روش بوده و هستم و خوشحالم که چنین مربی بزرگی به ایران آمده است اما از او گلایه دارم. ایشان بهتر بود به جای مرخصی 53 روزه، تمرینات مقطعی برای تیم ملی می‌گذاشت تا تیم در شرایط خوب و مناسب قرار بگیرد. او حق دارد هر زمان که خواست تیمش را در اختیار بگیرد ولی بهتر بود به جای مرخصی 53 روزه اکنون به باشگاه‌ها فشار نمی‌آورد. این عادلانه نیست هر چند باز هم کی‌روش را تائید می‌کنم و امیدوارم تاثیر حضور او را ببینیم و تیم ملی ایران با او به جام جهانی برود.»
یاوری در مورد اینکه موافق کاهش تیم‌های لیگ برتری است یا نه، ‌گفت: «بهتر است به جمعیت خود نگاه کنیم، جمعیتی که سال به سال بیشتر می‌شود. بنابراین نمی‌توان فقط لیگ را با 16 تیم برگزار کنیم و سایر جوانان ایران را پشت خط نگه داریم تا آنها به سوی تباهی و فساد کشیده شوند. وظیفه فوتبال پر کردن اوقات فراغت جوانان و مبارزه با تهاجم فرهنگی است. اگر این دو مورد را قبول داریم باید تعداد تیم‌های لیگ برتر را افزایش دهیم و همانطور که شرفی گفت لیگ برتر را با 24 تیم و در دو گروه 12 تیمی برگزار کنیم.»
وی تاکید کرد: «آن طور که من می‌دانم دو میلیون و 500 هزار فوتبالیست در ایران داریم. این فوتبالیست‌ها در همه رده‌ها از فوتبال ساحلی و سالنی گرفته تا فوتبال چمنی و خیابانی حضور دارند. با فوتبالیست‌های خیابانی می‌خواهید چه کنید؟ آنها که در شب‌های مبارک ماه رمضان زیر تیر چراغ برق با دو تیر دروازه کوچک مشغول فوتبال می‌شوند. نباید آنها را نادیده گرفت و باید به آنها فکر کرد. در سال 73 لیگ آزادگان در دو گروه 12 تیمی برگزار می‌شد. بنابراین نباید جوانان ایران را به حال خود رها کنیم. می‌توانیم با ورزش و فوتبال ناهنجاری‌ها را کم کنیم.»
یاوری گفت: «با این حرف کی‌روش موافقم که برخی مسئولان فقط جلوی پای خود را می‌بینند. از این مسئولان می‌خواهم اگر نمی‌توانند لیگ را با تعداد تیم‌های بیشتر برگزار کنند، کارشان را رها کنند و مسئولان دیگری که این توانایی را دارند جانشین آنها شوند. کم کردن تیم‌های لیگ برتری و کم شدن فعالیت ورزشی در جامعه یعنی افزایش مواد مخدر مانند مرفین، شیشه و کریستال. باید حتی در روستاها فعالیت باشگاهی و ورزشی را گسترش دهیم.»