ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مدیران عامل باعث فساد در فوتبال!


پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: مدیران عامل باشگا‌ه‌ها باعث فساد در فوتبال هستند، بازیکن به هر تیمی که بیشتر پول بدهد می‌رود.

باشگاه خبرنگاران: نادر فریاد شیران اظهار داشت: "بیت‌المال، مالی است که دولت برای تمام عموم مردم در نظر گرفته و نباید از آن هزینه‌های نامناسب انجام داد که از نظر شرعی هم اشکال دارد، مثلا نباید آب و برق را بیش از حد استفاده کنیم حتی اگر بگوییم پولش را از جیب خودمان میدهیم اسراف است و مشکل شرعی دارد. بعضی از مدیران سرخابی‌های سابق همین اسراف را انجام می‌دادند."

پیشکسوت فوتبال کشورمان بیان کرد: "من در یک برنامه زنده رادیویی که بحث دادن ماشینها بود با یکی از مدیران باشگاه‌ها این موضوع را مطرح کردم، مدیر عامل جواب داد شاید من بخواهم هواپیما بدهم. در پاسخ این مدیر عامل گفتم اگر شما هواپیما بدهید یک بال آن هواپیما هم به من می‌رسد، من الان یک سال است که مربی گری نکرده‌ام آیا شما که می خواهید هواپیما بدهید یک میلیون از پول هواپیما را خودتان تقبل کرده‌اید؟"
 
وی ادامه داد: "فوتبالیست‌ و مربی مقصر نیستند، وقتی مدیر عامل به من مربی یک میلیارد پیشنهاد دهد خوب من به تیم آن مدیر عامل می‌روم."
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان افزود: "مدیران عامل باشگاه‌ها باعث فساد در فوتبال هستند، بازیکن و مربی هر تیمی که بیشتر پول بدهد به آن تیم می‌روند، این پول بیت‌المال است که به همین راحتی خرج می‌شود."
 
 فریاد شیران تاکید کرد: "برای اولین بار با فشار وزیر ورزش و جوانان بعضی از قرار دادهای بازیکنان انتشار یافت، اما من به جرات می‌گویم که بعضی از قرار داد‌ها درست نیستند."
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان اذعان کرد: "برخی تیم ها از سقف قرارداد برای باشگاه‌‌ها بالاتر هزینه کرده‌اند، چه کسی قدرت برخورد با این تیم‌ها را دارد؟ هم‌اکنون برای تیم‌هایی که در لیگ آسیا می‌خواهند حضور پیدا کنند 18 میلیارد و بقیه تیم‌ها 15 میلیارد سقف قرارداد گذاشته‌اند، الان با کسانی که تخلف کرده‌اند چه کاری می‌کنند."
 
وی افزود: "مدیران عامل و مدیران ورزشی عامل فساد در فوتبال هستند، وقتی دلالی برای اینکه بازیکنی را انتقال دهد مدیرعامل باشگاه آن دلال را می‌پذیرد و با وی قرارداد می‌بندد، یکی از عاملان فساد می شود. اجنت رسمی یا واسطه یا مدیربرنامه باید مجوز داشته باشد که در ایران اکثرا هیچ مجوزی ندارد و با آنها هم هیچ برخوردی نمی‌شود."
 
فریاد شیران بیان کرد: "مدیرعامل است که می‌تواند با یک بازیکن قرارداد میلیاردی یا میلیونی ببندد و همین مدیرعامل است که باید سقف قرارداد را رعایت کند، متأسفانه پولی که از جیب خودشان نمی‌رود و هر خلافی که می‌خواهند انجام می‌دهند و یک بار هم کسی از باشگاه‌ها بازرسی نکرده است."
 
پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: "وقتی مدیرعامل یک شرکت دولتی باشد، بازرسی کل کشور به آنجا می‌آید و دفاتر را بازرسی می‌کند اما یک بار هم از باشگاه‌های ما بازرسی نکرده اند که فوتبال ایران به اینجا رسیده که یکی از مدیران بمب می‌ترکاند و دیگری هواپیما می‌دهد!"
 
وی افزود: "متأسفانه دستگاه نظارتی برای رسیدگی به باشگاه‌ها نداریم، فقط تیم پدیده مشهد است که به صورت خصوصی اداره می شود و بقیه تیم‌ها یا توسط دولت یا وزارت بازرگانی و یا توسط وزارت نفت اداره می‌شوند که هیچ کنترل و نظارتی برای خرج کردن ندارند. وقتی باشگاهی سه مربی عوض می‌کند و آن وقت هم به لیگ پایین‌تر سقوط می‌کند چه نظارتی وجود دارد؟ یا باشگاه دیگری با عوض کردن پیاپی مربیان خود تازه با زحمت بسیار در لیگ باقی می‌ماند."
 
نادر فریاد شیران در پایان خاطرنشان کرد: "اگر مدیران عامل باشگاه‌ها زیرساخت‌ها را درست کنند و برای جوانان هزینه کنند این کار خوب و درستی است اما نمی‌دانم مدیران عامل پول بیت‌المال را چطور هزینه می‌کنند؟"


ویدیو مرتبط :
‫حواشی نشست مدیران صدا و سیما با مدیران فدراسیون فوتبال‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخشان: پول عامل فساد در فوتبال است


سرمربی سابق پرسپولیس تهران معتقد است از زمانی که پول وارد فوتبال شده است ما شاهد وجود فساد هستیم.

باشگاه خبرنگاران: حمید درخشان سرمربی سابق پرسپولیس تهران پاسخگوی سوالات شد. وی در خصوص پرونده فساد در فوتبال که این روزها توسط مجلسی‌ها مطرح شده است چنین گفت: از جزئیات این پرونده اطلاعی ندارم اما می دانم که از مدت ها پیش دوستان پیگیر این مسئله بوده‌اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان همه موارد فساد در فوتبال را اثبات کرد یا خیر گفت: برخی از مسائل فوتبال که مربوط به فساد است به راحتی توسط مدارک قابل اثبات نیست اما حتی اگر مدرکی هم باشد باید مستدل و محکم باشد.

سرمربی سابق پرسپولیس در پاسخ به سوال دیگری که از وی پرسیده شد و در آن گفته شده بود که آیا با  مسئله فساددر دوران بازیگری یا مربیگری رو به رو شده‌اید یا خیر اظهار داشت: در دوران بازیگری من چنین مسائلی نبود یا بسیار کم بود اما در سالهای بعد و از وقتی که پول وارد این رشته شد این مسئله گسترش یافت.

درخشان عامل اصلی فساد در فوتبال رااین گونه معرفی کرد: زمانی که پول در این رشته زیاد شد به طبع آن فساد هم گسترش یافت. زمانی که پول زیاد باشد و برای آن حساب وکتاب ومعیاری وجود نداشته باشد ممکن است که این سو استفاده ها صورت بگیرد.

سرمربی سابق پرسپولیس در انتها در مورد این که آیا این مسئله پیگیری می شود یا خیر عنوان کرد: امیدوارم که پیگیری شود زیرا در این صورت در آینده شاهد جو سالمتری هستیم که تر و خشک باهم نمی‌سوزند.