ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مدل جدید و سخت لیگ جهانی والیبال 2016


برگزاری مسابقات المپیک 2016 ریو سبب شده لیگ جهانی سال آینده فشرده تر و با فرمول جدیدی برگزار شود.

عصرایران: برگزاری مسابقات المپیک 2016 ریو سبب شده لیگ جهانی سال آینده فشرده تر و با فرمول جدیدی برگزار شود. فرمولی که درآن 3 تیم ایتالیا ، آرژانتین و صربستان به تهران می آیند و ایران برای مسابقات اش به برزیل و صربستان خواهد رفت. مسابقاتی سریع و البته بسیار هیجان انگیز.

فدراسیون جهانی والیبال (FIVB) با هدف صرفه جویی در زمان و افزایش هیجان، بیست و هفتمین دوره لیگ جهانی را نسبت به ادوار گذشته متفاوت برگزار خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون والیبال، سال 2016 بازی های المپیک نیز برگزار می شود و به همین دلیل فدراسیون جهانی والیبال برای لیگ جهانی این سال فرمول جدیدی طراحی کرد که تیم های شرکت کننده در لیگ جهانی فرصت لازم  برای استراحت و آماده سازی خود برای حضور در المپیک داشته باشند.

به همین دلیل فدراسیون جهانی والیبال تدبیری اندیشید تا برخلاف دوره های گذشته که لیگ جهانی در مدت تقریبی ۲ ماه پیگیری می شد، در سال 2016 در یک دوره یک ماهه ۱۷ جون تا ۱۷ جولای (۲۸ خرداد تا ۲۷ تیرماه ۱۳۹۵) با فرمول و قالب جدید البته تنها در مرحله مقدماتی برگزار شود.

فرمول جدید لیگ جهانی که مختص سال المپیک در نظر گرفته شده، البته سالهاست در رقابت های جایزه بزرگ جهان (گراند پری) در حال انجام است و آزمون و خطاهای خود را نیز به پایان برده است. گراند پری؛ مدل زنانه لیگ جهانی مردان است که که از سال 1993 و پس از توفیق یافتن برگزاری لیگ جهانی مردان، از سوی فدراسیون جهانی برای رقابت های سالیانه زنان طراحی و راه اندازی شد. به گونه ای که حالا علیرغم فشردگی مسابقاتش؛ از هیجان انگیزترین و پر تب و تاب ترین رقابت های جهانی در والیبال محسوب می شود.

تیم های شرکت کننده

بر اساس قالب جدید لیگ جهانی در سال آینده ۳۶ تیم شرکت کننده در ۳ سطح دوازده تیمی دسته بندی شده اند که اسامی تیم های شرکت کننده در هر سطح به قرار زیر است:

سطح یک: فرانسه، ایتالیا، استرالیا، روسیه، آمریکا، برزیل، ایران، آرژانتین، صربستان، بلغارستان، بلژیک و لهستان

سطح دو: هلند، پرتغال، ترکیه، اسلواکی، ژاپن، کره جنوبی، فنلاند، کوبا، کانادا، چین، مصر و جمهوری چک

سطح سه:
تونس، ونزوئلا، اسلوونی، قطر، آلمان، مکزیک، اسپانیا، مونته نگرو، پورتوریکو، چین تایپه، قزاقستان و یونان

فرمول مسابقات

در سال 2015 سطح یک این رقابت با حضور هشت تیم برگزار شد اما در سال 2016 این تعداد به 12 تیم افزایش یافت. در سطح یک ۱۲ تیم به ۹ گروه ۴ تیمی متفاوت تقسیم شده اند. یعنی تیم های هر گروه در سه هفته دور مقدماتی، متفاوت هستند.

هر هفته ۳ تیم میزبان گروه خود هستند و تیم ها به صورت ضربدری با یکدیگر به رقابت می پردازند. در انتها نیز مجموع تمام نتایج و امتیازات ۹ گروه، در یک جدول رده بندی محاسبه می شود.

پس از پایان مرحله گروهی، تیم میزبان مرحله نهایی؛ همراه با 5 تیم برتر جدول مقدماتی برگزارکننده مرحله نهایی مسابقات خواهند بود که در هفته پنجم لیگ جهانی برگزار می شود.

فرمول مرحله نهایی لیگ جهانی اما مانند دوره های گذشته است. ۶ تیم راه یافته به فینال (Final 6) به ۲ گروه ۳ تیمی تقسیم می شوند و ۲ تیم برتر هر گروه به نیمه نهایی صعود می کند. سپس تیم های پیروز در فینال برای قهرمانی رو در روی یکدیگر قرار می گیرند.

در لیگ جهانی 2017، تیم قهرمان سطح دو 2016 به سطح یک صعود می کند و آخرین تیم سطح یک نیز به سطح دو سقوط خواهد کرد.

در سطح دو این دوره لیگ جهانی مانند سطح یک ۱۲ تیم شرکت کننده در ۹ گروه ۴ تیمی متفاوت حضور دارند. در هر هفته ۳ گروه به صورت ضربدری با یکدیگر به رقابت می پردازند و تیم میزبان فینال همراه با ۳ تیم برتر گروهی به مرحله فینال(Final 4) این سطح صعود می کند. مرحله فینال نیز هفته چهارم لیگ جهانی برگزار می شود.

در لیگ جهانی 2017، تیم قهرمان سطح سه 2016 به سطح دو صعود کند و آخرین تیم رده بندی سطح دو نیز به سطح سه سقوط می کند.

در سطح سه ۱۲ تیم حضور دارند اما در ۶ گروه ۴ تیمی به مصاف یکدگیر می روند. در هر هفته ۳ گروه به صورت ضربدری با یکدیگر به رقابت می پردازند و تیم میزبان فینال همراه با ۳ تیم برتر گروهی به مرحله فینال این سطح صعود می کند. مرحله فینال سطح سه هفته سوم لیگ جهانی برگزار می شود.

گروه بندی سطح یک

بر اساس این فرمول گروه بندی تیم ها و زمان برگزاری مسابقات سطح یک سه هفته به قرار زیر است:

هفته نخست: 27 تا 29 خردادماه
گروه A، میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک
گروهB ، میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین
گروهC، میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان

هفته دوم: سوم تا پنجم تیرماه
گروهD ، میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه
گروهE ، میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک
گروهF ، میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل

هفته سوم: 10 تا 12 تیرماه
گروه G، میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان
گروه H، میزبان آمریکا: امریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا
گروه I، میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین


ویدیو مرتبط :
فرمول و گروه بندی لیگ جهانی والیبال 2016

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برنامه لیگ جهانی 2016 والیبال اعلام شد



اخبار,اخبار ورزشی,تیم ملی والیبال

براساس برنامه جدید رقابت‌های لیگ جهانی والیبال، در سال 2016 تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های ایتالیا، صربستان، آرژانتین، برزیل، بلغارستان و آمریکا دیدار خواهد کرد.

به گزارش ایسنا ، لیگ جهانی 2016 با حضور 12 تیم در سطح یک برگزار می‌شود. این تیم‌ها در سه هفته و 9 گروه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند. بر همین اساس تیم ملی والیبال ایران با تیم‌های ایتالیا، صربستان، آرژانتین، برزیل، بلغارستان و آمریکا دیدار خواهد کرد.

نکته قابل توجه مصاف والیبالیست‌های ایران با تیم ملی آرژانتین و شاگردان خولیو ولاسکو است.

*برنامه لیگ جهانی 2016:
گروه A – میزبان استرالیا: استرالیا، فرانسه، ایتالیا، بلژیک.

گروهB – میزبان برزیل: برزیل، ایران، آمریکا، آرژانتین.

گروه C – میزبان روسیه: روسیه، صربستان، بلغارستان، لهستان.

هفته دوم:
گروهD – میزبان لهستان: لهستان، روسیه، آرژانتین، فرانسه.

گروهE – میزبان ایتالیا: ایتالیا، آمریکا، استرالیا، بلژیک.

گروهF – میزبان صربستان: صربستان، ایران، بلغارستان، برزیل.

هفته سوم:
گروه G – میزبان فرانسه: فرانسه، بلژیک، برزیل، لهستان.

گروه H – میزبان آمریکا: آمریکا، بلغارستان، روسیه، استرالیا.

گروه I- میزبان ایران: ایران، ایتالیا، صربستان، آرژانتین.

 اخبار  ورزشی  -  ایسنا