ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مدافع نیوکاسل مبتلا به سرطان شد


یوناس گوتیرس مدافع آرژانتینی باشگاه نیوکاسل اعلام کرد به سرطان بیضه مبتلا شده و در کشور خودش تحت درمان قرار گرفته است.

خبرگزاری مهر: گوتیرس اعلام کرد سال گذشته پزشکان توموری را در بدن او تشخیص دادند و او اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفت و اکنون شیمی درمانی را پشت سر می گذارد.

این مدافع 33 ساله در برنامه ای تلویزیونی گفت: وقتی اولین بار فهمیدم سرطان دارم در حالی که به شدت گریه می کردم به خانه رفتم. در ماه می 2013 درد شدید در بیضه ام احساس می کردم. بعد از چند تشخیص اشتباه سرانجام تومور شناخته شد. با وجود اینکه با باشگاه نیوکاسل قرارداد داشتم به آرژانتین برگشتم تا تحت درمان قرار بگیرم. پول برایم مهم نیست، سلامتی حرف اول را برایم می زند. فعلا شیمی درمانی را آغاز کرده ام.

مدافع نیوکاسل مبتلا به سرطان شد

گوتیرس در ادامه افزود: دوستانم مثل گابریل هاینتزه، اسکیل لاوتزی، مارتین دمیکلیس و فابریتزیو کولوچینی بسیار به من کمک کردند. کولوچینی شش سال با در نیوکاسل کنارم بازی کرده، او دیگر یکی از اعضای خانواده من است. تصمیم گرفتم این موضوع را رسانه ای کنم چون ممکن است به افرادی کمک کنم.


ویدیو مرتبط :
کودکان مبتلا به سرطان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طاس ها بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند



 

 

طاس ها بیشتر به سرطان پروستات مبتلا می شوند

 

مردها مواظب موهای خود باشند!

مردانی که از سن ۲۰ سالگی شروع به از دست دان موهای خود می کنند بیشتر احتمال دارد که در آینده به سرطان پروستات مبتلا شوند .

مردانی که از سن ۲۰ سالگی شروع به از دست دان موهای خود می کنند بیشتر احتمال دارد که در آینده به سرطان پروستات مبتلا شوند .

به گزارش گروه علمی پژوهشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران " ایسکانیوز " به نقل از physorg مطالعات در نتیجه غربالگری برای این بیماری است که نتایج آن در مجله سرطان منتشر شده است.

مطالعه فرانسوی ها بر روی ۳۸۸ مرد که مبتلا به سرطان پروستات بودند و نیز ۲۸۱ مرد سالم نشان داده که افراد مبتلا به سرطان کسانی بودند که از سن ۲۰ سالگی در معرض ریزش مو و طاسی قرار گرفتند.

البته ممکن است مردانی از ۳۰ یا ۴۰ سالگی دچار ریزش مو شوند ولی صرفا با ریزش مو سرطان صورت نمی گیرد.

تا به حال شواهد متناقضی در مورد طاس شدن و سرطان پروستات دیده شده ولی این مطالعه برای اولین بار ارتباط بین طاس شدن در سن ۲۰ سالگی و سرطان پروستات در آینده را نشان می دهد و برای تایید حتمی این مساله باید تحقیقات بیشتری صورت پذیرد.

آلوپسی آندروژنیک گاهی اوقات بعنوان طاسی الگوی مردانه شناخته می شود، این الگو بین آندروژن ها و نیز ایفای نقش در توسعه و رشد سرطان پروستات ارتباط برقرار می کند.

بلوک فیناستراید، تستوسترون را به دی هیدروتستوسترون آندروژن تبدیل می کند که تصور می شود علت ریزش مو است و برای درمان این بیماری استفاده می شود و همچنین می تواند سبب کاهش بروز سرطان پروستات شود.

برای تحقیق پرسشنامه ای بین مردان در سنین ۲۰، ۳۰ و ۴۰ ساله برای الگوی ریزش مو و سابقه سرطان پروستات ( در صورت وجود ) پخش شد ، تصاویر شامل چهار مرحله از ریزش مو بود: مرحله اول ،ریزش مو ندارد، مرحله دوم ، ریزش مو فرونتال ( عقب کشیده شدن خط مو )، ریزش مو راس (وصله گرد در بالای سر )، و مرحله چهارم ترکیبی از هردو نوع ریزش مو است.

پس از مطالعات نشان داده شد که مردان با انواع طاسی در سنین ۴۶ تا ۸۴ مبتلا به سرطان پروستات شدند .

محققان اظهار داشتند که ما قادر به پیدا کردن یک ارتباط بین نوع و الگوی ریزش مو و رشد سرطان هستیم ، البته ارتباط بین طاسی و توسعه سرطان پروستات هنوز نامشخص است اما باید تحقیقات بیشتری بر روی گروه بزرگتری از مردان انجام شود و حلقه گم شده ارتباط بین آندروژن ، طاس شدن زودرس و سرطان پروستات بررسی شود...../تحلیل : ایسکانیوز