ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مدافع عنوان قهرمانی حذف شد/ صعود گالاتاسرای و سلتیک



لیگ قهرمانان اروپا؛

مدافع عنوان قهرمانی حذف شد/ صعود گالاتاسرای و سلتیک

رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا دقایقی پیش به پایان رسید و تکلیف صعود 8 تیم دیگر به مرحله بعدی رقابتها مشخص شد، اما چلسی مدافع عنوان قهرمانی حذف شد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

به گزارش خبرگزاری مهر، در گروه E چلسی مدافع عنوان قهرمانی رقابتها با وجود پیروزی 6 بر یک مقابل نوردسیالند نتوانست جواز صعود به دور بعدی را کسب کند و حذف شد. چلسی نخستین تیم تاریخ رقابتهای لیگ قهرمانان است که بعد از اینکه قهرمان می شود در فصل آینده در مرحله گروهی حذف می شود.

در دیگر دیدار این گروه یوونتوس در اوکراین شاختاردونتسک را یک بر صفر شکست داد تا به عنوان تیم نخست این گروه به دور بعدی راه پیدا کند. تک گل این دیدار را "الکساندر کوچر" مدافع دونتسک در دقیقه 56 به اشتباه وارد دروازه خودی کرد.

به این ترتیب در این گروه یوونتوس با 12 امتیاز به عنوان تیم نخست و شاختار با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم به مرحله بعدی رقابتها راه یافتند. چلسی نیز با 10 امتیاز و به دلیل شکست در بازی رو در رو مقابل دونتسک در رده سوم قرار گرفتند و راهی لیگ اروپا شدند. نوردسیالند هم با تنها یک امتیاز از دور رقابتها حذف شد.

در گروه F بایرن مونیخ موفق شد در خانه با نتیجه 4 بر یک مقابل باته بوریسوف به پیروزی برسد و به عنوان تیم نخست به دور بعدی صعود کند. گل های بایرن را در این دیدار ماریو گومز (21)، توماس مولر (54)، ژردان شکیری (65) و داوید آلابا (83) به ثمر رساندند.

در دیگر دیدار این گروه والنسیا به لطف تک گل دقیقه 36 "یوناس" که از روی نقطه پنالتی به ثمر رسید موفق شد از سد لیل بگذرد و با 13 امتیاز به عنوان تیم دوم بعد از بایرن راهی دور بعد شود. در این گروه باته با 6 امتیاز سوم شد و به رقابتهای لیگ اروپا صعود کرد و لیل با تنها 3 امتیاز از دور رقابتها کنار رفت.

در گروه G بارسلونا در نیوکمپ مقابل بنفیکا به تساوی بدون گل رضایت داد تا با 13 امتیاز به عنوان تیم نخست راهی دور بعدی شود. اما در دیگر بازی گروه سلتیک موفق شد با نتیجه 2 بر یک اسپارتاک مسکو را از پیش رو بردارد تا با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم به جمع 16 تیم پایانی رقابتها راه پیدا کند.

در این گروه بنفیکا با 8 امتیاز سوم شد و به لیگ اروپا صعود کرد و اسپارتاک مسکو با 3 امتیاز از دور رقابتها کنار رفت.

و سرانجام در گروه H منچستریونایتد که پیش از این صعود خود به مرحله بعدی رقابتها را قطعی کرده بود در اولدترافورد با نتیجه یک بر صفر مغلوب کلوژ شد. در دیگر دیدار هم گالاتاسرای موفق شد با نتیجه 2 بر یک در خانه براگا به برتری برسد.

با این نتایج یونایتد با 12 امتیاز به عنوان تیم نخست و گالاتاسرای با 10 امتیاز به عنوان تیم دوم راهی مرحله بعدی شدند. کلوژ نیز با وجود اینکه 10 امتیازی شد اما با توجه به نتیجه رو در رو مقابل گالاتاسرای در رتبه سوم قرار گرفت و به لیگ اروپا راه یافت. براگا 3 امتیازی هم از دور رقابتها حذف شد.

نتایج کامل رقابتهای چهارشنبه شب به شرح زیر است:

گروه E

چلسی 6 – نوردسیالند یک

شاختار صفر – یوونتوس یک

گروه F

بایرن مونیخ 4 – باته بوریسوف یکلیل صفر – والنسیا یک

گروه G

بارسلونا صفر – بنفیکا صفر

سلتیک 2 – اسپارتاک مسکو یک

گروه H

براگا یک – گالاتاسرای 2

منچستریونایتد صفر – کلوژ یک

مهر

 


ویدیو مرتبط :
گل اول نیمار به سلتیک - بارسا 3 - سلتیک 0

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

حذف مدافع عنوان قهرمانی از جام بیستم


تیم‌های شیلی و هلند اولین صعود کننده‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل به مرحله یک هشتم نهایی این مسابقات نام گرفتند.

خبرگزاری تسنیم: در دور دوم مرحله گروهی رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل و از گروه B تیم‌های ملی اسپانیا و شیلی به مصاف هم رفتند که در نهایت این تیم شیلی بود که موفق شد قهرمان دوره قبل این رقابت‌ها را ۲ بر صفر از پیش رو بردارد و ماتادورها را حذف کند.

نیمه اول:
شیلیایی‌ها که در مسابقه اول خود برابر استرالیا با نتیجه ۳ بر یک پیروز شده بودند از ابتدای این دیدار کار را هجومی آغاز کردند و در دقیقه یک توانستند به گل برسند اما مدافعان اسپانیا توپ را راهی کرنر کردند.

شیلی می‌توانست روی ضربه کرنر هم دروازه ماتادورها را باز کند اما این اتفاق رخ نداد. این ۲ اتفاق جدی‌ترین صحنه‌های بازی بود که در دقیقه اول رخ داد، هر چند در ادامه نیز ۲ تیم شانس‌هایی برای گلزنی داشتند.

در دقیقه ۲۰ این بازی، اسپانیایی‌ها که برای جبران نتیجه بازی اول خود و شکست ۵ بر یک برابر هلند سراپا حمله بودند تا دروازه شیلی را باز کنند در دفاع شکننده نشان دادند تا وارگاس از آشفتگی دفاع اسپانیا و کاسیاس استفاده کند و اولین گل این مسابقه را وارد دروازه ماتادورها کند.

بازیکنان اسپانیا در ادامه برای جبران گل خورده خود توانی نداشتند و انگیزه‌ای از خود نشان ندادند. بی‌انگیزگی بازیکنان اسپانیا یا عدم توانایی آنها به شیلیایی‌ها انگیزه داد و آنها در دقیقه ۴۳ بازی از روی یک ضربه ایستگاهی موقعیت مناسبی برای گلزنی پیدا کردند. سانچز این ضربه ایستگاهی را به سمت دروازه اسپانیا شلیک کرد و در ادامه کاسیاس با دفع این توپ موقعیت مناسبی را برای آرانگوئیز ایجاد کرد تا این بازیکن با یک شوت بیرون پا دومین گل بازی را برای شیلی به ثمر برساند.

نیمه دوم:
شاگردان ویسنته دل‌بوسکه، قهرمان جام جهانی قبلی و یورو ۲۰۱۲ در نیمه دوم کار سختی پیش رو داشتند. اسپانیایی‌ها در نیمه دوم بازی را با ۲ گل خورده آغاز کردند و این کار را برای جبران سخت می‌کرد. از سوی دیگر شیلیایی‌ها با پیروزی ۲ بر صفر در نیمه اول با روحیه و جنگندگی بیشتری کار را دنبال می‌کردند.

اسپانیا با اینکه در آستانه حذف از رقابت‌های جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل قرار گرفته بود اما در نیمه دوم نیز حرفی برای گفتن نداشتند. تعویض‌های دل‌بوسکه هم تغییری در روند اسپانیا ایجاد نکرد و در نیمه دوم نیز این نماینده آمریکای جنوبی بود که نبض بازی را در دست داشت.

بازیکنان تیم شیلی با وجود اینکه ۲ بر صفر از حریف نامدار خود پیش بودند اما باز هم به حملات خود ادامه می‌دادند و بارها شانس باز کردن دروازه اسپانیا برای بار سوم را هم داشتند.

البته در دقایق پایانی این دیدار اسپانیا بر شدت حملات خود اضافه کرد اما مدافعان شیلی در خط دفاع هوشیار بودند و نتوانستند توپی را وارد دروازه حریف خود کنند.

این بازی در ۹۰ دقیقه با نتیجه ۲ بر صفر به سود شیلی خاتمه یافت تا در نهایت اسپانیا و استرالیا اولین حذف‌شدگان و شیلی و هلند نیز اولین صعود‌کنندگان جام جهانی ۲۰۱۴ لقب بگیرند.