ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محمدی: کی‌روش را خوب مدیریت نکردیم


رئیس اتحادیه فوتبال معتقد است که می‌توان با مبلغ بسیار کمتری مربی بهتری را نسبت به کی‌روش به ایران آورد.

خبرگزاری تسنیم: عزیز محمدی پس از پایان جلسه مدیران باشگاه‌ها با وزیر ورزش و جوانان گفت: فساد در فوتبال ما رشد کرده و اکنون حاشیه بر متن چربیده است که این موضوع برای مردم ذهنیت ایجاد می‌کند در حالی که ورزش باید باعث شادابی و نشاط شود. پیش از این هم گفتم که وقتی تیم ملی فوتبال ما به آرژانتین باخت مردم خوشحال شدند و این نشان می‌دهد که ورزش و فوتبال باعث شادابی مردم می‌شود اما حاشیه‌ها کار را خراب می‌کند و باید به صورت ریشه‌ای با این موضوع برخورد کنیم. بحث‌های خوبی در جلسه با وزیر مطرح شد تا حاشیه‌ها را کم کنیم.

وی با اشاره به صحبت‌هایی که در خصوص درآمدزایی در فوتبال و حق پخش در جلسه با گودرزی مطرح شده بود، افزود: درباره درآمدزایی همان موقع که در سازمان لیگ بودم صحبت‌هایی را انجام دادم و با پافشاری‌هایی که انجام دادیم از صداوسیما حق پخش را گرفتیم چرا که الزام AFC است که حق پخش از سوی صداوسیما پرداخت شود. حتی در آن زمان احمدی‌نژاد که در سازمان ملل سخنرانی داشت پس از بازگشتش این موضوع را به صورت جدی دنبال کرد و ضرغامی راضی شد حق پخش را بدهد و این موضوع حل شد. در سال اول 11.5 میلیارد، در سال دوم 13.5 میلیارد و در سال سوم 17.5 میلیارد بابت حق پخش دریافت کردیم و با درآمد تبلیغات محیطی درآمد فوتبال 3 برابر شد.

رئیس اتحادیه فوتبال تاکید کرد: وقتی می‌بینیم که اکنون درآمد تبلیغات محیطی فوتبال چند برابر شده صداوسیما نیز باید حق پخش واقعی را بدهد. البته صداوسیما هم می‌گوید بودجه‌ای که مجلس برای آنها تعیین کرده همین است و این موضوع باید توسط مجلس حل شود. ما به آقای لاریجانی نامه‌ای را نوشتیم که درآمد 270 میلیاردی صداوسیما از فوتبال بررسی شود تا فوتبال نیز به حق واقعی خود برسد.

محمدی ادامه داد: موضوع حق پخش باید توسط قانونگذار حل شود و مجلس و دولت باید برای حق واقعی فوتبال تبصره‌ای را برای بودجه مشخص کند تا این موضوع از راه قانونی حل شود.

وی در واکنش به اینکه قرار است حق پخش با همکاری شورای امنیت ملی حل شود، گفت: فوتبال همیشه باعث نشاط مردم می‌شود، کجا دیده‌اید این مشکل امنیتی باشد. شورای امنیت ملی به فدراسیون فوتبال اعلام کرد که دوربین‌های صداوسیما را به ورزشگاه‌ها راه بدهند اما چرا یک بار به صداوسیما از طریق شورای امنیت نگفتند که حق فوتبال را بدهند.

رئیس پیشین سازمان لیگ در پاسخ به این سوال نظرش در خصوص کارلوس کی‌روش و بحث‌های تمدید قرارداد او چیست، عنوان کرد: بارها در خصوص کی‌روش صحبت کرده‌ام، می‌خواهم بدانم او چه کاری می‌تواند برای فوتبال ما بکند؟ در حال حاضر کی‌روش به ما می‌گوید چه کار کنیم و چه کار نکنیم. ما نتوانستیم موضوع کی‌روش را به خوبی مدیریت کنیم و اکنون او می‌خواهد همه چیز را در دست بگیرد در حالی که تنها یک مسئول فنی است و باید به عنوان سرمربی تیم ملی کارهای فنی فوتبال را انجام دهد نه اینکه به جای رئیس فدراسیون، تمام تصمیم‌گیری‌ها به او محول شود.

محمدی با انتقاد از کارلوس کی‌روش افزود: اکنون خیلی‌ها بهتر از کی‌روش در فوتبال دنیا هستند که می‌توانیم آنها را با مبلغ بسیار کمتری به ایران بیاوریم تا سرمربی تیم ملی شود.

وی در پاسخ به این سوال که ایا در جلسه وزیر درباره پرونده فساد افراد حاضر در فدراسیون نیز صحبتی شد یا نه، گفت: این مسائل به هیچ وجه مطرح نشد. بحث‌ها بیشتر به موضوعات تخصصی ارتباط داشت و بنده پیشنهاد دادم برای تخصصی‌تر شدن فوتبال، مربیان را وارد مجمع فدراسیون کنیم اگر نمی‌توان همه مربیان را به مجمع آورد حداقل آنهایی که تیم‌هایشان در آسیا حضور دارند یا توانسته‌اند افتخاری در سطح بین‌المللی کسب کنند وارد مجمع کنیم.

محمدی خاطرنشان کرد: باید داوران بین‌المللی‌مان و آن دسته از فوتبالیست‌هایی که بالای 100 بازی ملی دارند تا بتوانند در خصوص مسائل فوتبال تصمیم‌گیری کنند چرا که آنها حق دارند درباره فوتبال اظهارنظر کنند و در حالی که باید در مجمع حضور داشته باشند اما هر کدام تنها یک سهمیه دارند و در کنار مدیران فوتبالی قرار می‌گیرند.

رئیس اتحادیه فوتبال در خصوص اینکه آیا قرار است این موضوع به زودی عملی شود، گفت: نمی‌توان همین حالا این کار را انجام داد و افراد را وارد مجمع کرد اما اگر قرار باشد اساسنامه تغییر کند باید این موضوع را مطرح کنیم، به هر حال وزیر ورزش و مدیرانی که در این جلسه بودند عضو مجمع هستند و می‌توان این موضوع را عملی کرد.


ویدیو مرتبط :
نواع مدیریت دولتی انواع مدیریت نوین انواع روش های مدیریت مدیریت پدارنه مدیریت دم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کفاشیان: بلاتر برای بخشش کی‌روش قولی نداد/ مشکل گل‌محمدی با تعامل حل شد!



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایران در انتخابات ریاست AFC نامزد ندارد

کفاشیان: بلاتر برای بخشش کی‌روش قولی نداد/ مشکل گل‌محمدی با تعامل حل شد!

رییس فدراسیون فوتبال می‌گوید مشکل یحیی گل‌محمدی با تعامل حل شده است!

رییس فدراسیون فوتبال درباره آشتی کنان با رویانیان اظهار کرد: ما موظف هستیم که اگر باشگاهی مشکلاتی داشت یا سو تفاهمی وجود داشت باید جلسه بگذرایم و آن را برطرف کنیم. این کار را نه فقط برای رویانیان بلکه برای همه انجام می‌دهیم تا هر کسی مشکلی دارد برطرف شود. از طرفی ما با رویانیان قهر نبودیم که آشتی کنیم.

وی در واکنش به خبرنگاری که گفت چطور شد که یک باره یحیی گل محمدی بی‌تقصیر شد و عملکرد کمیته‌ داوران ضعیف؟ تصریح کرد: ما بعد از هر عملکردی نظارت و بررسی هم داریم. عملکرد توسط کمیته‌ داوران ارزیابی می‌شود و تصمیم گرفته می‌شود. ما برای این که نگوییم همیشه باید حرف فدراسیون انجام شود بررسی مجدد می‌کنیم .در این باره هم کمیته‌ داوران گزارش داد و کمیته‌ انضباطی هم کار مورد نظر را انجام داد. این مشکل با یک تعامل حل شد.

رییس فدراسیون فوتبال درباره 16 تیمی شدن رقابت‌های فصل آینده لیگ برتر تاکید کرد: بحث 16 تیمی شدن لیگ برای بالا بردن کیفیت فنی مسابقات از سه سال پیش مطرح و تصویب شده است. هر گونه تغییری هم قبل از آغاز لیگ آتی گرفته خواهد شد.

در واکنش به این اظهار نظر کفاشیان خبرنگاری پرسید که عزیز محمدی گفته لیگ ما ظرفیت 20 تیم را دارد که رییس فدراسیون فوتبال پاسخ داد: شاید تشخیص امسال ایشان 20 تیم باشد. سال گذشته تشخیص ما برگزاری لیگ با 16 تیم بود. کی‌روش هم در این قضیه دخالتی ندارد. هیات رییسه لیگ تصمیم می‌گیرد و به هیات رییسه فدراسیون اعلام می‌کند تا در آینده در مورد آن تصمیم گیری شود، اما آنچه که قطعی است سال آینده لیگ با 16 تیم برگزار می‌شود .

رییس فدراسیون فوتبال درباره برداشته شدن سقف قراردادها ادامه داد: قرار بود بودجه باشگاه‌ها محدودیتی برای اجرا داشته باشد. باشگاه می‌تواند طبق بودجه اش به یک ورزشکار یا مربی پول بیشتری بدهد. قطعا بودجه باشگاه‌های دولتی و صنعتی با هم فرق دارند. همیشسه پولدارترها تیغشان بیشتر می‌برد. سقف قراردادها ایرادی بود که به فدراسیون‌ها گرفته می‌شد. کلیه باشگاه‌ها از ما می‌خواستند که این مساله اجرایی نشود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا از عملکرد خودش در سال 91 راضی است، خاطر نشان کرد: خدا باید راضی باشد. AFC ما را اول کرده است، من هم راضی هستم.

کفاشیان در واکنش به خبرنگاری که پرسید فکر می‌کنید در نظرسنجی سایت‌های خبری اول می‌شوید، تاکید کرد: این مساله به رسانه‌ها بر می‌گردد. وقتی رسانه‌ها اول شدن ما را در آسیا نپذیرفتند بهتر بودنمان در ایران را هم نمی‌پذیرند. هدف ما رفتن پنج تیم به جام جهانی بود که سه تیم صعود کردند، تکلیف تیم بزرگسالان هم خرداد ماه معلوم می‌شود. به نظرم عملکرد فدراسیون خوب بوده است.

به گزارش ایسنا،‌ رییس فدراسیون فوتبال درباره انتخابات AFC یادآور شد: با توجه به این که برای ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا روی یکی، دو نفر به اجماع می‌رسند و

از ما می‌خواهند که از آنها حمایت کنیم . من هم دیگر در انتخابات شرکت نخواهم کرد، ولی سعی داریم یک نفر را در هیات رییسه داشته باشیم که به همین دلیل فریده شجاعی را معرفی کردیم.

وی درباره میزبانی ایران در مسابقات جوانان و فوتسال ادامه داد: ما میزبانی مسابقات جوانان و فوتسال را درخواست کردیم و به دنبال گرفتن مجوزهای لازم هستیم. یکسری ارگانها باید تضمین دولتی بدهند تا میزبانی بگیریم. ما توانمندی داریم و حق داریم که به گرفتن میزبانی فکر کنیم.

رییس فدراسیون فوتبال درباره حکم محرومیت کی‌روش در بازی قطر اضافه کرد: فیفا به ما قول مساعدی نداده است و اعلام کرده که بخشش محرومیت کارلوس کی‌روش دست کمیته‌ انضباطی فیفاست. این کمیته‌ هم زیر نظر فیفا نیست. به پیشنهاد فیفا و تاثیر مجمع این حکم برداشته می‌شود.

کفاشیان درباره جلسه حکمیت انتخابات فوتبال هیات اردبیل که هفته‌ گذشته در وزارت ورزش و جوانان برگزار شد، به خبرنگار ایسنا گفت: در اردبیل اختلافاتی وجود دارد. ما سال گذشته انتخابات این هیات را برگزار کردیم و رییس هیات در حضور مدیر کل وقت اردبیل انتخاب شد. گاهی به دلیل اختلاف سلیقه با آمدن مدیر ان کل جدید مشکلاتی برای هیات‌ها به وجود می‌آید. به نظر من –برای برکناری یک رییس هیات باید یک مجمع تشکیل شود فرد مورد نظر عزل شود یا گزینه جدیدی انتخاب گردد. برخی از مدیران می‌گویند که ابتدا رییس هیات را عزل کنید بعد سرپرست می گذاریم و بعد از آن انتخابات برگزار شود که من با این موضوع مخالفم. حتی من به عنوان رییس فدراسیون فوتبال از عملکرد هیات رییسه‌ها راضی نیستم،‌اما این اختیار را ندارم که رییس هیاتی را عزل کنم.

رییس فدراسیون فوتبال در پاسخ به این پرسش که شنیده می‌شود مدیر کل امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان در کار شما دخالت می‌کند و انتخابات هیات‌های استانی با مشکلات زیادی مواجه است، گفت: برخی با ما مشکل دارند./ایسنا