ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محمدزاده: در کمیته اخلاق را ببندید


رئیس مستعفی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: اگر قرار است استثنا قائل شوند، بهتر است درِ کمیته اخلاق را ببندند.

خبرگزاری تسنیم: علی‌اکبر‌ محمدزاده در مورد قبول استعفایش از ریاست کمیته اخلاق از سوی کفاشیان، اختلافات بوجود آمده در فدراسیون فوتبال و ... صحبت‌هایی را مطرح کرد که در زیر می‌خوانید:

علی کفاشیان با استعفای شما از کمیته اخلاق موافقت کرد.

در جریان این موضوع نیستم و این مسئله را از زبان شما و یکی از دوستان شنیدم اما خدا را شکر که این اتفاق افتاد.

چرا از کمیته اخلاق استعفا دادید؟

دلیل اصلی استعفای ما عدم اجرای حکم مهرداد خانبان آنالیزور تیم ملی بود. این فرد را به دلیل انتشار کاریکاتوری که در آن به وزیر ورزش و جوانان و کفاشیان توهین شده بود، به 2 جلسه محرومیت از همراهی تیم ملی و 4 میلیون تومان محکوم کرده بودیم ولی متوجه شدیم در بازی با گوام در کنار تیم ملی حضور دارد. فدراسیون محرومیت این شخص را نپذیرفته بود ولی ما اصرار به اجرای حکم داشتیم. پیش از بازی با هند نیز به کفاشیان تذکر دادیم که این فرد نباید همراه تیم ملی برود ولی توجهی به خواسته ما نشد و ناچار شدیم دسته جمعی استعفا دهیم. این کار فدراسیون بی‌احترامی به من نبود، بلکه بی‌احترامی به قانون بود. اینکه پشت میز بنشینی و رای صادر کنی که اجرا نشود، هیچ فایده‌ای ندارد.

اما گفته می‌شد که به خاطر بحث خالکوبی اشکان دژاگه و سردار آزمون استعفا کرده‌اید.

بله، برخی از رسانه‌ها استعفای ما را به ماجرای خالکوبی این دو بازیکن ارتباط دادند که درست نبود و اصل داستان به خانبان بازمی‌گشت.

پس از اینکه استعفا دادید، کفاشیان و دیگر اعضای فدراسیون از شما نپرسیدند که دلیل این کارتان چیست؟

هیچ صحبتی با ما نشد و پس از استعفا دیگر به فدراسیون بازنگشتم. آقایان در فدراسیون اعلام کردند که به خاطر شرایط تیم ملی حکم اجرا نشده است. با آرژانتین و برزیل بازی نداشتیم، بلکه با تیم‌های هند و گوام بازی می‌کردیم که معلوم نیست کجای جدول رده‌بندی تیم‌های ملی هستند. من چسبیده به میز و شیفته ریاست کمیته اخلاق نیستم. وقتی حکم ما اجرا نشد، تصمیم به استعفای گروهی گرفتیم. وقتی قرار است استقلال کمیته اخلاق زیر سوال برود، ماندن‌ در پست‌مان چه فایده‌ای دارد؟

شاید بحث رسانه‌ای شدن خالکوبی دژاگه و آزمون باعث شد کفاشیان با استعفای شما موافقت کند.

اینکه گفته‌اند نباید ماجرای این دو بازیکن رسانه‌ای می‌شد، حرف درستی است اما قانون باید اجرا شود. دژاگه هیچ فرقی با بازیکن شاغل در دسته سوم ندارد. اگر قرار است استثنا قائل شوند، بهتر است درِ کمیته اخلاق را ببندند. دیگر دلیلی ندارد که کمیته اخلاق وجود داشته باشد. چطور یحیی گل‌محمدی به کمیته اخلاق بیاید و توضیحاتش را بدهد اما محرومیت آنالیزور تیم ملی اجرا نشود؟ این فدراسیون فوتبال نیست، بلکه فدراسیون کی‌روش است.

چرا پس از رسانه‌ای شدن بحث احضار دژاگه و آزمون به کمیته اخلاق حرف‌تان را پس گرفتید؟

من حرفم را پس نگرفتم و تنها عنوان کردم کمی بزرگنمایی شده است. شاید برخی‌ مطالب من را به گونه‌ای عنوان کردند که در حال تکذیب کردن هستم اما من این مسئله را تکذیب نکردم.


ویدیو مرتبط :
گفتگو با محمدزاده درباره استعفا از ریاست کمیته اخلاق

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محمدزاده: با منتشرکنندگان فایل‌های صوتی در کمیته اخلاق برخورد می‌کنیم



اخبار,اخبارورزشی,علی اکبر محمدزاده

 
 اخبار ورزشی  - انتشار این فایل‌ها در فوتبال ایران در حال اپیدمی شدن است

محمدزاده: با منتشرکنندگان فایل‌های صوتی در کمیته اخلاق برخورد می‌کنیم

رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: در کمیته اخلاق با افرادی که بخواهند از طریق افشای صدای دیگری با آبرو و حیثیت افراد بازی کرده و آن را لکه‌دار می‌کنند، قطعا در کمیته اخلاق به این موضوعات رسیدگی کرده و با آن برخورد خواهیم کرد.

علی اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با  فارس در مورد فراگیر شدن انتشار فایل صوتی در فوتبال ایران گفت: از لحاظ قوانین کشورمان هرگونه استراق ‌سمع و ضبط کردن صدای افراد بدون اطلاع و بدون رضایت آنها یک کار خلاف شرع و غیر اخلاقی است. ما هم در کمیته اخلاق با افرادی که بخواهند از طریق افشای صدای دیگری و یا پر کردن صدای‌شان و انتشار آنها با آبرو و حیثیت افراد بازی کرده و آن را لکه‌دار می‌کنند، قطعا در کمیته اخلاق با این موضوعات رسیدگی کرده و آن برخورد خواهیم کرد، چرا که می‌بینیم که انتشار فایل صوتی در فوتبال ایران در حال فراگیر شدن و اپیدمی شدن است.

وی تأکید کرد: اگر افراد واقعا می‌خواهند از دیگران سندسازی کنند، باید خیلی مردانه و جوانمردانه جلو‌ آمده و نظراتشان را بگویند و نسبت به هم پاسخگو باشند در غیر این صورت اگر کسی بخواهد صدای دیگری را ضبط کند و آبروی کسی را با پخش صدا ببرد، این کارها را ما کاملا غیراخلاقی و غیر حرفه‌ای می‌دانیم و از این به بعد نسبت به افرادی که صدای افراد دیگر را بدون اجازه او ضبط و منتشر کنند و یا در جلسه‌ای بدون اطلاع از طرف مقابل فیلمبرداری کرده و آن را پخش کنند این کار را خارج از چارچوب عرف، قانون و شرع می‌دانیم و با این مورد در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال رسیدگی خواهیم کرد.

محمدزاده درباره اتفاق شب گذشته برنامه 90 گفت: هنوز فیلم این برنامه را ندیده‌ام اما به طور حتم امروز این موضوع را در کمیته بررسی کرده و یک پرونده در این مورد تشکیل خواهیم داد تا بررسی‌های لازم را به عمل بیاوریم.

رئیس کمیته اخلاق در مورد اینکه آیا با نعیم سعداوی برخورد خواهد شد، گفت: نمی‌خواهم بگویم چیزی امکان‌پذیر است یا خیر؛ اجازه بدهید اول بررسی‌های لازم را به عمل آوریم و پس از جمع‌بندی در این خصوص صحبت کنیم.

وی در پایان در مورد سوء‌ استفاده عرب‌ها از بازیکنان ایرانی در مورد خلیج فارس تأکید کرد: ما به این دوستان هشدار داده‌ایم تا حواسشان را جمع کنند و از فدراسیون فوتبال خواستیم تا هشدارهای لازم را از طریق فدراسیون به این بازیکنان اعلام شود. آنها تخلف نکردند و برای اینکه سوء استفاده‌ای از آنها نشود این هشدار را به آنها دادیم.


  اخبار ورزشی  - فارس