ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محصص: تیم ملی در دوره انتقالی است


کارشناس فوتبال ایران در ارزیابی‌اش از بازی مقابل ترکمنستان با تمجید از عملکرد تیم و شیوه بازی ارائه شده، می‌گوید سعید عزت اللهی بهترین گل ایران مقابل ترکمنستان را به ثمر رساند.

خبرگزاری ایسنا: مرتضی محصص درباره دیدار تیم ملی ایران مقابل ترکمنستان اظهارکرد: گلی که ما در این دیدار دریافت کردیم بر اثر کمبود تمرکز لازم بود یعنی بازیکنان ما در آن لحظه تمرکز کافی را نداشتند. واقعیت این است که تیم ملی ایران در دیدار مقابل ترکمنستان تیم برتر ایران بود و این موضوع کاملا آشکار بود. کاملا مشخص بود که تیم کی‌روش روی حفظ توپ کار کرده است و در این امر هم موفق عمل کرد. درست است که بازیکنان باتجربه ما در این بازی حضور نداشتند اما باید به نحوه انتخاب بازیکنان و همین‌طور تاکتیک تیم ملی احترام گذاشت.

وی افزود: دو هافبک دفاعی ما در دیدار مقابل ترکمنستان عملکرد خوبی داشتند و امید ابراهیمی و عزت اللهی عملکرد فوق العاده خوبی داشتند. اگر هماهنگی لازم در تیم وجود داشت شاید گلی هم که دریافت کردیم را نمی‌خوردیم.

محصص در مورد حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم ملی نیز گفت: ما وارد مرحله انتقال شده‌ایم. فوتبال ما باید پیش از این وارد مرحله انتقال می‌شد. ما باید از فوتبالی که در گذشته ارائه می کردیم درس بگیریم و به نسل جوان خودمان انتقال بدهیم. باید طوری رفتار کنیم که به نسل جوان خودمان احترام بگذاریم. امروز این مساله ثابت شد و تعویض‌هایی هم که کی روش انجام داد بازیکنان جوان وارد میدان شدند. بنابراین می‌شود به آینده این تیم امیدوار بود. کاوه رضایی هم عملکرد خوبی داشت و از دوندگی بالایی برخوردار بود. با توجه به حضور سردار آزمون و علیرضا جهانبخش می توانیم در خط حمله خیال‌مان راحت باشد. بازیکنانی در اختیار داریم که از دوندگی و تکنیک خوبی برخوردارند و می‌توانند آینده فوتبال ایران را بسازند.

او با بیان اینکه تیم ملی در دیدار مقابل ترکمنستان در ابتدا با سیستم 4-2-3-1 بازی کرد اظهار کرد: ابتدا امیری در جناح چپ و ترابی در جناح راست بازی کردند اما با تعویض‌هایی که انجام ترابی به سمت چپ آمد تا جای امیری را پر کند و کمی تغییر سیستم دادیم. این تغییرات هم خیلی خوب جواب داد و باعث شد فشار ایران روی دروازه حریف بیشتر شود. تعویض‌هایی که کی‌روش انجام داد کاملا تهاجمی بود.

محصص با اشاره به فرصت‌هایی که ملی پوشان ایران در دیدار مقابل ترکمنستان از دست دادند گفت: باید نگران این موضوع باشیم که فرصت‌هایمان گل نمی‌شود اما داشتن میل به حمله و ایجاد موقعیت گل، هرچه بیشتر باشد برای تیم خوب است. نباید فراموش کنیم که همه فرصت‌های گل در یک بازی به گل تبدیل نمی‌شود. این گونه بازی کردن باعث می‌شود تیم حریف در لاک دفاعی باشد. ترکمنستان یکی از تیم های خوب آسیا محسوب نمی‌شود اما روز گذشته عملکرد خوبی داشت.

وی اضافه کرد: مطمئنا بهترین گل بازی گل عزت اللهی بود، زیرا با تکنیک خوب این گل را به ثمر رساند. این نشان می‌دهد که عزت اللهی از اعتماد به نفس بالایی برخوردار است. من پیش از این دیدار هم گفته بودم که ایران بازی سختی مقابل ترکمنستان دارد. الان هم می گویم که بازی سختی مقابل گوام در پیش داریم. امیدوارم که در آن بازی هم بتوانیم به پیروزی برسیم. مطمئنا حضور این جوانان در تیم ملی پتانسیل تیم را بالا برده و می توانیم امیدوار باشیم که پیروز شویم.


ویدیو مرتبط :
‫تماشاگر // محصص: کلاس تیم امید ژاپن با همه فرق دارد‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیراهن تیم ملی فوتبال در 4 دوره جام جهانی


بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در ۴ دوره جام‌ جهانی پیراهن‌های متفاوتی را بر تن کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران در ۴ دوره جام‌ جهانی پیراهن‌های متفاوتی را بر تن کرده‌اند.

 تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی چهارمین جام جهانی خود را 130 روز دیگر در برزیل تجربه می‌کند که بازیکنان کشورمان در سه دوره دیگر پیراهن‌‌های متنوع و متفاوتی را بر تن کرده است.

بر همین اساس شب گذشته از پیراهن جدید تیم ملی با طرح یوزپلنگ ایرانی رونمایی شد و اعضای تیم ملی در جام جهانی 2014 در برزیل این پیراهن را بر تن خواهند کرد.

در زیر تصاویری از حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی جهانی را خواهید دید.

*جام جهانی 1978 آرژانتین:




 
جام جهانی 1998 فرانسه:





جام جهانی 2006 آلمان:





جام جهانی 2014 برزیل: