ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محسن قهرمانی و پایان روزهای تلخ


به‌کارگیری مجدد محسن قهرمانی در چرخه داوران فوتبال کشور اقدام درست و مفیدی بود.

ایران ورزشی: به‌کارگیری مجدد محسن قهرمانی در چرخه داوران فوتبال کشور اقدام درست و مفیدی بود. درست از آن بابت که به همگان گوشزد کرد حتی اگر یک داور در گذشته خطایی کرده باشد، بعد از تحمل تبعات آن باید دوباره جذب شود و مفید از آن رو که نوع برخورد با وی در ارتباط با ماجراهای دو سال پیش مسابقه سپاهان - پرسپولیس طوری یکطرفه بود که ناظران احساس می‌کردند شاید بعضی بی‌عدالتی‌ها درباره وی شکل گرفته باشد و بدتر از همه عکس‌العمل انفعالی کمیته داوران بود که هرگز از یکی از داوران شاخص خود در قبال اتهامات وارده به وی از سوی یک باشگاه و تبعات آن به‌طور کامل دفاع نکرد و مثل تماشاگران عادی فقط ناظر آن اتفاقات تلخ بود.

مدیون «عنایت»

الان هم بازگشت «قهرمانی» به کار داوری در لیگ برتر کشور نه محصول همت کمیته داوران بلکه نتیجه بازگشت مسعود عنایت به صحنه کارهای اجرایی و سپرده شدن پست رییس دپارتمان داوری به وی است. عنایت با تثبیت مجدد «قهرمانی» به همه داوران کشور این امید و دلگرمی را داد که اگر بکوشند و شایسته باشند و شریف جلوه کنند، همیشه جایی برای آنها هست و همواره می‌توان مکان و پستی مهم را از نو به آنها اختصاص داد.

از همان نقطه

از آن‌هم جالب‌تر مکانی بود که برای بازگشت «قهرمانی» به صحنه لیگ برتر انتخاب شد و از وی خواستند در فولادشهر بازی مهم سپاهان - ذوب‌آهن در هفته دوم فصل جدید لیگ برتر کشور را سوت بزند و این همان مکانی است که جنجال مسابقه دو سال پیش پرسپولیس - سپاهان در آن حادث شد و با شکایت سرخ‌ها و تایید شدن اتهامات وارده به قهرمانی، بنای محرومیت 8 ماهه وی گذاشته شد. اینکه چطور یک محرومیت 8 ماهه این داور خراسانی را عملا 2 سال از صحنه قضاوت در لیگ برتر دور نگه داشت، به عدم تعادل و انصاف در کار فوتبال ما برمی‌گردد و به محافظه‌کاری‌های حاکم بر کمیته داوران که حتی نکوشیدند پس از اتمام محرومیت «قهرمانی» محیط را برای رجعت او بررسی و شرایط را مزمزه کنند و معلوم نیست اگر مسعود عنایت نمی‌آمد، سرنوشت «قهرمانی» چه می‌شد.

جامعه‌ای شرافتمند

همه اینها بدین معنا نیست که زندگی «قهرمانی»  یا برخی داوران دیگر بری از هر اشتباهی بوده است اما باید تاکید کرد که جامعه داوری ایران کلا یک قشر شریف و سالم و فاقد هرگونه آلودگی و مبرا از ایراداتی است که در پرونده «قهرمانی» به آنها اشاره شده است. قهرمانی هنوز هم می‌گوید خطایی نکرده و قربانی شرایط شده است اما صرفنظر از اینکه ماجرا چه بوده، بد نیست به یاد بیاوریم که خدشه‌ها و برخی تخلف‌های رایج در شئون مختلف فوتبال ما بسیار بزرگتر از چیزی است که قرمزهای تهرانی مدعی بودند در ارتباط با «قهرمانی» روی داده است و چه چیزی از این تاسفبارتر که بخشی عمده از اتهامات وارده به «قهرمانی»‌در پرونده دیدار پرسپولیس - سپاهان مربوط به عملکرد وی در گذشته می‌شد و نه وقایع همان مسابقه!

همان ایرادگیری‌های همیشگی

امروز که ذوب‌آهن مدعی است در دیدار جمعه گذشته اصفهان ایرادهایی در کار داوری وجود داشته، این نیز به همان ایراداتی شبیه نشان می‌دهد که معمولا از زبان تیم‌های بازنده شنیده می‌شود. حقیقت امر این است که به اعتقاد اکثر اهالی فوتبال منجمله جامعه داوری، قهرمانی بازگشت موفقی به صحنه داوری داشت و نشان داد که هنوز یک وزنه در این حرفه است و چه چیزی بهتر از این برای کل فوتبال کشور؟


ویدیو مرتبط :
پایان کار مسابقات قهرمانی کشتی آزاد جهان با قهرمانی کشتی گیر ایرانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

داود حقی: تصادف محسن قهرمانی چوب خدا بود





 

محسن قهرمانی همانند قضاوت دو سال پیش دردیدار راه‌آهن - مس کرمان که گل رضا نورمحمدی بازیکن راه‌آهن را به شکل عجیبی مردود اعلام کرد، این بار نیز در دیدار صبای قم - سپاهان یک پنالتی بحث‌برانگیز برای تیم اصفهانی گرفت تا نشان دهد که همچنان در قضاوت‌هایش نوسان دارد.

این اتفاق باعث شد قهرمانی با اسکورت ویژه مسئولان ورزشگاه قم به رختکن داوران برود و سپس با کمک نیروی انتظامی ورزشگاه را ترک کند.در ضمن قهرمانی هنگام بازگشت از قم در جاده با سانحه تصادف رانندگی مواجه شد و به همین دلیل به بیمارستان رفت.حقی هافبک صبای قم که قهرمانی به شکل عجیبی پس از برخورد توپ با او پنالتی گرفت در رابطه با این موضوع و سایر موارد به سئوالات خبرگزاری فوتبال ایران پاسخ می‌دهد.

▪ اعتقاد داری که پنالتی گرفته شده به سود سپاهان در دقیقه ۹۴ درست بود؟

ـ قسم می‌خورم که آن صحنه پنالتی نبود. به داور هم این موضوع را گفتم اما محسن قهرمانی به من جواب داد که برو فیلم را نگاه کن. من هم در پاسخ او گفتم مثل دو سال قبل فیلم بازی را نگاه کنم که در بازی تیم ما (راه‌آهن) مقابل مس، گل نورمحمدی را قبول نکردی و بعد هم با یک عذرخواهی به قضیه فیصله‌ دادی. به نظر من قضاوت قهرمانی واقعا مغرضانه بود.

▪ یعنی تو به هیچ وجه قبول نداری پنالتی گرفته شده درست بود؟

ـ بازیکن سپاهان در یک قدمی ضربه زد و من هم تنها در حالی که پشتم به او بود به هوا پریدم و توپ به پشت من برخورد کرد و فکر می‌کنم کمک داور هم که نزدیک‌تر از داور نسبت به آن صحنه قرار داشت به راحتی می‌توانست نقطه کرنر را نشان دهد اما نمی‌دانم داور با چه استدلالی آن ضربه را پنالتی اعلام کرد و مرا به دلیل گفتن حرف حقیقت از زمین اخراج کرد.من، بازیکنان و نیمکت تیم‌ از گرفتن پنالتی به سود سپاهان شوکه شدیم.

▪ خبر داری که قهرمانی پس از بازی تصادف کرده؟

ـ واقعا نمی‌دانم چه بگویم که برای یک تیم در دقیقه ۹۴ پنالتی ناحق می‌گیرد. من فکر می‌کنم تصادف قهرمانی چوب خدا بود که داور دیدار ما با سپاهان به آن دچار شد.

▪ اگر پنالتی گرفته نمی‌شد به نظر تو سپاهان می‌توانست با صبا در دقیقه ۹۴ به مساوی برسد؟

ـ ما به برد در دیدار با سپاهان نیاز مبرم داشتیم و حق‌مان هم سه امتیاز بود اما داور مغرضانه با گرفتن یک پنالتی تیم ما را از کسب سه امتیاز محروم کرد.

▪ در پایان بازی بازیکنان سپاهان حرفی به تو نزدند؟

ـ نه چون من در دقایق پایانی اخراج شدم و به رختکن رفتم اما واقعا بعضی مواقع پنالتی‌هایی می‌گیرند که بازیکن نمی‌داند چه کارهایی را انجام می‌دهد.