ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محرومیت مادام‌العمر به خاطر نژادپرستی


مالک تیم بسکتبال لس آنجلس کلیپرز به خاطر صحبت‌های نژادپرستانه تا پایان عمر از تمام فعالیت‌های رسمی در حوزه بسکتبال آمریکا محروم شد.

خبرگزاری تسنیم: اتحادیه بسکتبال آمریکا، مالک تیم لس آنجلس کلیپرز را تا آخر عمر از فعالیت در بسکتبال آمریکا محروم و او را 2.5 میلیون دلار جریمه کرد. NBA همچنین به زودی فشار برای فروش تیم کلیپرز را بر روی دانلد استرلینگ، مالک 80 ساله این تیم آغاز خواهد کرد. البته 75 درصد از مالکان NBA باید رأی به فروش کلیپرز بدهند تا استرلینگ مجبور شود تیمش را بفروشد. این سنگین‌ترین جریمه‌ای است که NBA می‌توانسته علیه یک نفر وضع کند.

اتهام استرلینگ که با جریمه سنگین NBA مواجه شده این است که به یکی از نزدیکانش، حرف‌های نژادپرستانه زده و این حرف‌ها ضبط و صحت آنها به تأیید مقامات مسئول رسیده است. استرلینگ طبق حکم صادر شده، حق شرکت و حضور در هیچ فعالیت بسکتبالی و حتی اجازه داخل شدن به سالن بسکتبال و دیدن بازی‌ها را هم ندارد.

آدام سیلور، رئیس NBA در این باره می‌گوید: اظهار نظر و صحبت‌های نفرت‌انگیز ضبط شده، متعلق به دانلند استرلینگ است. از شنیدن حرف‌های او به شدت ناراحت شدم و متاسفم. من امیدوارم مالکان NBA هم با ما همکاری کنند تا کلیپرز را از استرلینگ بگیریم.

در این حال، اروین مجیک جانسون، بازیکن سابق تیم لس آنجلس لیکرز با حمایت دوستان ثروتمندش، پیشنهادی یک میلیارد دلاری برای خرید کلیپرز ارائه کرده است.

از طرف دیگر،‌ مالکان NBA هم اعلام کرده‌اند که با گرفتن کلیپرز از استرلینگ موافق هستند.


ویدیو مرتبط :
گریه های امیر علی اکبری پس از محرومیت مادام العمر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محرومیت مادام‌العمر برای بن همام



 

محرومیت مادام‌العمر برای بن همام

 

دادگاه حکمیت ورزش درخواست بن همام را نپذیرفت

محرومیت مادام‌العمر برای بن همام

دادگاه حکمیت ورزش (CAS) درخواست محمد بن همام در تاریخ 28 مرداد مبنی بر تجدید نظر در حکم محرومیت مادام‌العمر را نپذیرفت.

به نقل از کنفدراسیون فوتبال آسیا، پس از تصمیم کمیته اخلاقی فیفا در تاریخ 8 خرداد مبنی بر محرومیت مشروط بن همام از تمام فعالیت‌های فوتبالی، ژانگ جیلونگ، نایب رئیس ارشد ای‌اف‌سی به صورت موقت ریاست ای‌‌اف‌سی را بر عهده گرفت.

پس از تصمیم کمیته اخلاقی فیفا در تاریخ اول مرداد که محمد بن همام را مادام‌العمر از تمام فعالیت‌های فوتبالی محروم کرد، جیلونگ از سوی کمیته اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا به عنوان نماینده ای‌اف‌سی به کمیته اجرایی فیفا معرفی شد. محرومیت مادام‌العمر بن‌همام در تاریخ 24 شهریور از سوی فیفا تأیید شد تا جیلونگ رسماً به عنوان رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیا مشغول به کار شود.

بن همام از CAS خواست حکم کمیته اجرایی ای‌اف‌سی لغو و وی به عنوان رئیس و نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا به کمیته اجرایی فیفا معرفی شود. بن همام همچنین تعلیق حکم دادگاه حکمیت ورزش را خواستار شد.

حکم CAS برای رد درخواست بن همام مبنی بر ابقای مشروط به این معنا است که این درخواست به کمیته استیناف ارجاع داده نخواهد شد.