ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

محدودیت‌های عجیب در المپیک ریو 2016


بحران اقتصادی در برزیل باعث شده تا مسئولان برگزاری المپیک ۲۰۱۶ ریو کمربند اقتصادی خود را سفت کنند.

خبرگزاری تسنیم: آمادگی برزیل برای میزبانی مسابقات المپیک 2016 به 80 درصد رسیده اما بحران اقتصادی باعث شده تا سازمان‌دهندگان این بازی‌ها به طرز چشمگیری کمربند اقتصادی خود را سفت کنند.

از 6 سال قبل که ریودوژانیرو به عنوان میزبان این مسابقات معرفی شد، برزیل در یک رکود و البته یک بحران سیاسی فرو رفته است. همین فشار باعث شده تا طبق گفته «ماریو آندرادا» سخنگوی ریو 2016 سختگیری بیشتری در هزینه‌ها صورت بگیرد.

آندرادا عنوان کرد که بین 20 تا 25 درصد از بودجه کلی برای این بازی‌ها کاهش یافته است.

در المپیک 2016 ریو ورزشکاران در اتاق‌های‌شان تلویزیون نخواهند داشت و باید از یک تلویزیون مشترک در آپارتمان‌های دهکده مسابقات استفاده کنند، همچنین برای آنکه در مصرف کاغذ صرفه‌جویی شود، کارهایی از قبیل اطلاع رسانی بدون کاغذ در نظر گرفته شده است.

پیش از این عنوان شده بود که ورزشکاران برای استفاده از تهویه هوای مطبوع در اتاق‌های‌شان باید پول بپردازند که این موضوع پس از بحث‌هایی که صورت گرفت، منتفی شد.


ویدیو مرتبط :
طراحی مشعل المپیک 2016 ریو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از مشعل المپیک ریو 2016 رونمایی شد(+عکس)



از مشعل المپیک ریو با حضور رئیس جمهور برزیل رونمایی شد.

مراسم رونمایی از مشعل المپیک 2016 روز گذشته برگزار شد. جنبش، نوآوری و سلیقه اینها سه موردی هستند که در مشعل المپیک ریو به چشم می‌خورد که روز جمعه از آن رونمایی شد. هدف از طراحی این مشعل بازتاب تعامل پرچم المپیک با گرمی و محبت مردم برزیل است که میزبانی المپیک را برای نخستین بار در آمریکای جنوبی برعهده دارند.

این مشعل با حضور دیلما روسف رئیس جمهور برزیل، کارلوس نازمن رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ریو و ستارگان ورزشی این کشور رونمایی شد.

قرار است این مشعل از 83 شهر برزیل در زمان 100 روز مانده به آغاز المپیک ریو عبور کند.

رئیس کمیته برگزاری بازی‌های ریو در این مراسم گفت: ریو سخت در تلاش است تا میزبانی خوبی در این بازی‌ها داشته باشد، اما این موضوع به همه شرکت‌کنندگان در این مسابقات بستگی دارد.

رئیس جمهور برزیل نیز در این خصوص گفت: روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد و به زمان آغاز المپیک نزدیک می‌شویم. ما نخستین کشوری هستیم که در آمریکای جنوبی میزبانی این بازی‌ها را برعهده داریم. در فاصله 399 روز مانده به المپیک ریو همه مردم جهان ما را می‌بینند و اهتزاز پرچم المپیک را تماشا می‌کنند.

وی افزود: اطمینان کامل از برگزاری این رقابت‌ها داریم. رقابتی که در سطحی بالا برگزار می‌شود و چالشی بزرگ محسوب می‌شود.

اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

اخبار ورزشی - فارس