ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مجید جلالی: وقت آن رسیده با مردم صادقانه صحبت و شکست را قبول کنیم



مجید جلالی: وقت آن رسیده با مردم صادقانه صحبت و شکست را قبول کنیم

سرمربی سابق تیم فوتبال فولاد خوزستان معتقد است حالا زمان آن است که به خاطر این ناکامی ها از مردم عذرخواهی شود و دکترین جدیدی در فوتبال ایران ایجاد شود.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

اخبار ورزشی - مجید جلالی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره شکست تیم ملی ایران برابر ازبکستان و ناکامی‌های پی در پی فوتبال گفت: نمی‌خواهم خیلی روی بازی با ازبکستان متمرکز شوم و قصد دارم نکاتی را به صورت کلی بیان کنم و کمی باید بی‌مهاباتر صحبت کنم. به هر حال فوتبال ما به نقطه ای رسیده است که نیاز به تعمق و تجدید نظر دارد. 40 سال است که در رده نوجوانان قهرمان نشده‌ایم، در حالی که قهرمان بودیم و همچنین 40 سال است که به المپیک راه پیدا نکرده ایم و قهرمان جام ملت‌های آسیا نشده‌ایم. در حالی که در گذشته این عنوان‌ها را کسب کرده بودیم. بنابراین باید بپذیریم که دکترین فوتبال ما شکست خورده است و باید از همه مردم عذرخواهی کنیم و دکترین جدیدی را طراحی کنیم.

وی ادامه داد: به غیر از این راه دیگری وجود ندارد. تمام راه‌هایی که در طول 40 سال گذشته رفتیم، راه‌هایی بودند تا در آن مدت افکار عمومی را عوض کنند. این‌ها چیزهای نخ نما شده است و باید خیلی فراتر فکر و عمل کنیم، چون تقریبا مردم دست همه را خوانده‌اند و دیگر زمان این که کمیته‌ شکست تشکیل دهیم گذشته است. باید بپذیریم که نیاز به یک دکترین جدید داریم.

این کارشناس فوتبال در ادامه بیان کرد: ما هشت سال پیش برابر ازبکستان چهار بر یک پیروز شدیم، چهار سال پیش دو بر یک این تیم را شکست دادیم، سه ماه پیش یک بر صفر پیروز شدیم و حالا یک بر صفر از این تیم شکست می‌خوریم. این روندی است که نشان می‌دهد ازبکستان روند رو به جلویی را طی می‌کند و ما صاحب رقبای جدیدی می شویم که در گذشته نه چندان دور از تیم‌های درجه دو آسیا بودند. این که بخواهیم دوباره درباره این صحبت کنیم که در 20 دقیقه اول بازی خوب بودیم و اگر آن شوت گل می‌شد یا درباره عملکرد داور یا تاثیرش بر روی نتیجه‌ بازی صحبت کنیم، جزو کارهایی است که در این 40 سال گذشته انجام داده‌ایم اما حالا نیاز به برنامه و طرح جدید داریم. معتقدم به احتمال بالای 80 درصد این جام جهانی را هم از دست داده‌ایم. از همین حالا باید ازبکستان را 14 امتیازی و صعود کرده به جام جهانی بدانیم و شاید بین ما و کره یکی به جام جهانی صعود کند.

وی افزود: شرایط ما مشکل است و شانس بسیار کمی داریم . بنابراین بهترین موقع است که بیاییم با مردم صادقانه صحبت کنیم و شکست را قبول کنیم و به دنبال راهکارهای کاملا جدید برای تغییرات بگردیم.

جلالی در پاسخ به این سوال که چرا پس از ناکامی‌های مختلف فوتبال ایران مسئولان فدراسیون پاسخگو نیستند و این که آیا اصلا آنها به فکر راه حل هستند؟ گفت: آنها به فکر هستند و دوست دارند که کاری انجام دهند، اما چیزی که گفتم کلی بود و ما سال‌ها است که می‌بازیم. ما نیاز به یک بازنگری عمیق داریم و این که بخواهیم یکی را محکوم کنیم و یا بگویم کفاشیان باید استعفا دهد و امثال این موارد تنها کارهایی برای آرام کردن افکار عمومی است. باید دست به کارهای کلان‌تری برای نجات فوتبالمان بزنیم. وقتی که از دکترین فوتبال صحبت می‌کنیم یعنی کسانی که برای فوتبال سیاستگذاری کلان می‌کنند باید طراحی جدیدی را ایجاد کنند.

این کارشناس فوتبال ادامه داد: ما این جام جهانی را هم از دست داده‌ایم و نمی‌دانم که آیا باز هم می‌خواهیم این ناکامی را هم توجیه کنیم یا این که افراد درجه دو، سه را قربانی کنیم. اما فکر می‌کنم قربانی اصلی، جامعه و مردمی هستند که در شب بازی برابر ازبکستان از شدت ناراحتی خوابشان هم نبرده است. باید به این شکست‌ها با دید کلان‌تری نگاه کنیم./ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
کنفرانس خبری جنجالی مجید جلالی پس از شکست سایپا مقابل استقلال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: دوست داشتم در تراکتور بمانم اما شروطم را قبول نکردند/جلالی: امیدوارم با شکست استقلال قهرمان نیم‌فصل شویم



امیرقلعه نویی

در استقلال جوان‌گرایی نکردم زیرا تجربه برایم مهم‌تر بود
قلعه‌نویی: دوست داشتم در تراکتور بمانم اما شروطم را قبول نکردند/ باید به نبود مجیدی عادت کنیم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: مجیدی برای استقلال زحمات زیادی کشیده است و ما باید به بازی کردن بدون او عادت کنیم.

به گزارش خبرگزاری فارس، امیر قلعه‌نویی سرمربی استقلال در نشست خبری پیش از بازی استقلال مقابل تراکتورسازی و احتمال شعار دادن علیه او اظهار داشت: ملت بزرگ ایران ملتی بافرهنگ است و مردم آذربایجان هم نشان داده‌اند مردمی بزرگ هستند که به فوتبال عشق می‌ورزند.

قلعه‌نویی افزود: من در یک سالی که در تبریز حضور داشتم دوران خوبی را با تراکتور سپری کردم و محبت‌های زیادی را از مردم این شهر دیدم.

سرمربی استقلال درباره خداحافظی مجیدی از استقلال اظهار داشت: مجیدی برای استقلال زحمات زیادی کشیده است و ما باید بازی کردن بدون او را تجربه کنیم و به آن عادت کنیم. برای فرهاد آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم در عرصه‌های جدید و مربی‌گری موفق باشد.

وی در واکنش به فحاشی گروهی از تماشاگرنماها گفت: ما نباید فحاشی تعداد معدودی را به کل مردم تبریز نسبت دهیم. همیشه بازی تراکتور با استقلال جزء دیدارهایی بوده است که حساسیت بالایی داشته و همواره بازی خوبی در آمده است.

تراکتور تیم بسیار خوبی است و ما باید خطوط هافبک این تیم که پل ارتباطی بین دقیقی و انصاری‌فرد است را قطع کنیم و نباید اجازه دهیم آنها تغذیه شوند.

سرمربی استقلال درباره شرایط تیمش گفت: ما روز به روز شرایط خوبی پیدا می‌کنیم. در بازی فردا خسرو حیدری و بیک‌زاده را در اختیار نداریم. ما طبیعتاً در نیم فصل چند بازیکن خارجی را مدنظر داریم و می‌توانیم یکی، دو بازیکن را به تیممان اضافه کنیم.

قلعه‌نویی ادامه داد: استقلال در ابتدای فصل فرصت چندانی برای بدنسازی و ریکاوری نداشت چون هم درگیر تیم ملی بودیم و هم جام باشگاه‌های آسیا. از استقلالی که مدنظرمان است فاصله داریم البته در رابطه با نتایج تیم‌ها زمین‌های نامناسب ورزشگاه‌ها هم مؤثر بوده است تقریباً به غیر از ورزشگاه آزادی اکثر زمین‌ها بی‌کیفیت هستند و باعث می‌شود در نهایت در بازی‌ها تأثیرگذار باشد.

وی ادامه داد: من در استقلال جوانگرایی نکردم چون بحث تجربه برایم مهم‌تر بود به خصوص تجربه بازیکنان در لیگ قهرمانان آسیا برایم اولویت داشت.

سرمربی درباره انتقادات اخیر نسبت به داوران و قضاوت آنها گفت: در دو سال گذشته که من مربی تراکتور بودم دو بازی به من لطمه زد بازی مقابل سپاهان و بازی برگشت مقابل استقلال. من اعتقاد دارم باید فضا را عوض کنیم. فضای داوری فضای بسیار پاکی است و اینکه بگوییم که نسبت به عملکرد داوران نگرانیم درست نیست. ما هیچ نگرانی بابت داوری نداریم. داوران احتمال دارد که دچار اشتباه شوند به طور مثال در بازی مقابل داماش، داور واقعاً می‌توانست برای ما یک یا دو پنالتی بگیرد اما این اتفاق رخ نداد. ما نباید به داوران فشار وارد کنیم و من بابت داوری اصلاً نگران نیستم و نتیجه هم دست خداست.

قلعه‌نویی درباره دیدار فردا مقابل تراکتور افزود: ما در اینجا دو هدف را دنبال می‌کنیم اول اینکه با امتیاز از تبریز خارج شویم و دوم اینکه بتوانیم امتیاز کامل مقابل تراکتور را به دست آوریم. ما به دنبال حضور در بالای جدول هستیم و برای قهرمانی در نیم فصل به کسی جام نمی دهند.

وی درباره تیم تراکتورسازی گفت: تراکتور چه در خانه و چه در بیرون خانه فوتبال خوبی ارائه می‌کند و این تیم هم به دنبال قهرمانی است. ما هم کار خودمان را انجام می‌دهیم و به دنبال آن نیستیم که چه تیمی اول می‌شود یا اینکه چه نتایج دیگری رقم خواهد خورد. برای من هر بازی مهم است و بازی فردا نیز اهمیت بالایی دارد.

قلعه‌نویی افزود: خوشبختانه در نیم فصل دوم بازیکنان مصدوم به تیم اضافه خواهند شد و اکثر بازی‌های ما در تهران خواهد بود و این پوئن مثبت برای ما است. ساختار دفاعی استقلال خوب شده است و جناح چپ ما هم عملکرد مناسبی را به خصوص پس از حضور نیکبخت واحدی مقابل سایپا ارائه کرده است. قطعاً با بازگشت خسرو حیدری و هاشم بیک‌زاده شرایط ما در نیم فصل دوم بهتر هم خواهد شد.

سرمربی استقلال درباره زمان حضورش در تبریز به صحبت پرداخت و گفت: من سال خوبی با مردم آذربایجان داشتم و بسیار خوشحالم که توانستم این تیم را آسیایی کنم و این موضوع را افتخار خودم می‌دانم و مطمئنم مردم آذربایجان هم از اینکه در سال اول حضورم تراکتور آسیایی شد ناراحت نیستند.

وی افزود: هر مربی بزرگی آرزو دارد هدایت تراکتورسازی را به دست بگیرد حساب مردم تراکتور جدا از گروهی از هواداران است. در حال حاضر فکر و ذهنم موفقیت استقلال است.

وی درباره ترک باشگاه تراکتورسازی گفت: من سه شرط را برای مدیریت باشگاه تعیین کردم که در صورتی که این شروط محقق می‌شد قراردادم را تمدید می‌کردم. اول اینکه می‌خواستم بازیکنانی که می‌خواهم را در باشگاه حفظ کنم، دوم بازیکنانی که می‌خواهم را جذب کنند و سوم، نفراتی که از تیم جدا می‌شوند با آن ها به طور کامل تسویه کنند. من دوست داشتم در تراکتورسازی بمانم اما قسمت نبود متأسفانه باید بگویم برخی از شما هستید که فکر مردم را خراب می‌کنید و می‌گویید که من قصد جدایی از باشگاه را داشتم.

 

----------------------------------------------------------------
اردوی ۶ روزه تراکتورسازی در امارات
جلالی: امیدوارم با شکست استقلال قهرمان نیم‌فصل شویم/ هواداران به حریف کاری نداشته باشند

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: امیدوارم با شکست استقلال قهرمان نیم‌فصل شویم.

سرمربی تیم فوتبال تراکتورسازی گفت: امیدوارم با شکست استقلال قهرمان نیم‌فصل شویم.


به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، مجید جلالی در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل استقلال تهران اظهار کرد: بازیکنان تیم تراکتورسازی با انجام تمرینات منظم در شرایط خوبی قرار داشته و با روحیه خوب و انگیزه بالا به مصاف استقلال می‌روند و امیدواریم با پیروزی در این بازی به قهرمانی نیم فصل دست یابیم.

وی به اهمیت حضور تماشاگران و پر شدن ورزشگاه در بازی فردا اشاره کرد و ابراز داشت: از تماشاگران تیم تراکتورسازی می‌خواهم فقط به تشویق تیم خود پرداخته و با تیم حریف کاری  نداشته باشند و ما نیز نهایت تلاش خود را خواهیم کرد تا هواداران تیم را خشنود روانه خانه‌هایشان سازیم.

معدل تراکتور 62 درصد است
جلالی با تاکید بر اینکه در ارزشیابی‌های صورت گرفته معدل کیفی تیم تراکتورسازی 62 درصد است، عنوان کرد: در بازی مقابل استقلال سعی به ارائه بازی منطقی و پرهیز از نمایش  احساسی خواهیم داشت و تلاش می‌کنیم که به صورت معقولانه به مصاف تیم استقلال برویم.

سرمربی تراکتورسازی درباره برنامه‌های این تیم در نیم فصل گفت: تمرینات تیم تا روز چهارشنبه تعطیل است و بعد از آن اردوی 6 روزه در امارات برگزار کرده و دو بازی  تدارکاتی نیز انجام خواهیم داد  تا با آمادگی کامل به مصاف تیم پرسپولیس برویم.

جلالی ابراز امیدواری کرد؛ در نقل و انتقالات نیم فصل بتواند سه بازیکن جدید را جذب تیمش کند.
/فارس