ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مجیدی: چشمی نبود، از قطر 5 تا می‌خوردیم


مدافع ملی‌پوش استقلال برای رسیدن به شرایط مطلوب قبل از تعطیلات سفت و سخت گرم تمرینات دونوبتی پرویز مظلومی است اما دلش با تیم امید بود و تا حدودی هم نگران استقلالی‌های این تیم.

بانک ورزش: مدافع ملی‌پوش استقلال برای رسیدن به شرایط مطلوب قبل از تعطیلات سفت و سخت گرم تمرینات دونوبتی پرویز مظلومی است اما دلش با تیم امید بود و تا حدودی هم نگران استقلالی‌های این تیم. میثم مجیدی در دیدار دوستانه استقلال برابر امیدهایش هم یک گل زد.

اوضاعت رو به راه است؟
شكر خدا خوب هستم. در این مدت هم به اندازه كافی استراحت كردم و هم با شروع دور جدید تمرینات توانستم در خدمت كادر فنی خوب بدنسازی كنم.

فكر نمی كنی این تعطیلات بد زمانی بود؟
به هر حال شرایط تیم امید ایران خیلی حساس بود و علاوه بر آن نیم‌فصل در همه جای دنیا هست ولی قبول دارم كه این تعطیلات خیلی طولانی شد اما ما تابع تصمیمات سازمان لیگ هستیم. تا پیش از شروع تعطیلات ما خوب كار كرده بودیم و سیاه‌جامگان را بردیم و یك بازی محكم هم با تیم ملوان انجام دادیم ولی به هر حال بازی‌ها تعطیل شد.

از نیم‌فصل اول تیمت راضی بودی؟
فكر كنم راضی‌كننده بود. البته ما در چند بازی می‌توانستیم بهتر نتیجه بگیریم و هم گل ‌آوراژ بهتری پیدا كنیم، هم چند تا از مساوی‌های‌مان را با برد عوض كنیم ولی نشد. هم بدشانسی آوردیم، هم خودمان كم‌دقتی كردیم.

فكر می‌كنی نیم‌فصل دوم كارتان به شكل نیم‌فصل اول پیش برود؟
قطعاً كارمان سخت‌تر است. همه تیم‌ها با انگیزه‌های مضاعف بازی می‌كنند. تیم‌های بالای جدول رقابت خاص خودشان را برای قهرمانی دارند كه ما هم شامل‌شان می‌شویم و پایین جدولی‌ها هم كه برای از دست ندادن امتیاز، یك‌جورهایی انتحاری بازی می‌كنند. در كل، كار سختی پیش روی تیم‌مان قرار دارد.

سختی‌ها از اولین بازی‌تان در دور برگشت آغاز می‌شود.
قطعاً روز سختی در اصفهان خواهیم داشت. این بازی 6 امتیازی محسوب می‌شود. ذوب‌آهن هم از رقبای جدی ما برای قهرمانی است و قطعاً خیلی هم انگیزه دارند اما ما دور رفت 3 امتیاز به این تیم دادیم و تنها باخت‌مان را برابر ذوب‌آهن دادیم. از این‌رو باید 3 امتیازمان را از این تیم پس بگیریم.

فكر می‌كنی نقطه قوت‌شان چیست؟
همه چیز این تیم، نقطه قوت است. بازیكنانی كه سال‌هاست كنار هم بازی می‌كنند، كادر فنی خوب و هماهنگی بین نفرات تیم‌شان، همه از محسنات این تیم محسوب می‌شود اما ما هم استقلال هستیم؛ تیمی بزرگ كه هدف‌مان هم قهرمانی در هر دو جام است.

شما یك بار سپاهان را در فولادشهر شكست دادید. این‌بار هم در فولادشهر برنده می‌شوید؟
ما همه تلاش‌مان را می‌كنیم و بقیه‌اش دست خداست.

پس از 17 روز تعطیلی مسابقات، با امیدهای‌تان بازی كردید!
خیلی به‌موقع بود. در این دو هفته و خرده‌ای، اصلاً بازی نكرده بودیم و هرچند كه زیر فشار تمرینات بدنسازی كار كردیم ولی با این حال خیلی مسابقه مفیدی بود.

گل زدی؟
من از بچگی عاشق گل زدن هستم و حتی اوایل كه فوتبالم را شروع كردم، در تیم آذراب اراك فوروارد بودم و بعدها مدافع شدم. مقابل امیدهای استقلال هم امید ابراهیمی سانتر كرد و من هم با سر گل زدم.

دوست داری دوباره فوروارد بازی كنی؟
تفاوتی برایم ندارد چون شم گلزنی هم دارم، می‌توانم در همین پست مدافع هم جلو بروم و گل بزنم ولی در تیم هرجا كه كادر فنی صلاح بداند، بازی می‌كنم. فعلاً كه سال‌هاست مدافع هستم.

چند روز قبل افشارزاده برای حل مشكل مالی به تمرین‌تان آمده بود. مسائل مالی‌تان حل و فصل شد؟
درباره مسائل مالی هیچ صحبتی نمی‌كنم.

مسابقات تیم امید را دنبال می‌كنی؟
این روزها همه به دنبال نتایج بازی‌های تیم امید هستند و خیلی پیگیر هستند كه این تیم به المپیك برسد. من هم از این قاعده مستثنی نیستم ضمن آن كه هم‌تیمی‌های خودمان از استقلال هم آنجا هستند. برای‌شان آرزوی موفقیت می‌كنم و امیدوارم با قهرمانی كارشان را تمام كنند.

با بازی‌ای كه جلوی قطر از تیم امید دیدی، باز هم به قهرمانی‌اش امید داری؟
اتفاقاً فكر می‌كنم تیم امید مقابل قطر خوب بازی كرد. متأسفانه موقعیت‌های‌مان به گل تبدیل نشد وگرنه در نیمه دوم به ویژه 20 دقیقه آخر قطر كاملاً تحت فشار تیم ما بود. شاید ما فقط دیر شروع كردیم وگرنه همه‌جوره از قطر سرتر بودیم. حتم دارم 10 بار دیگر با قطر بازی كنیم، به این تیم نمی‌بازیم.

رفیقت (چشمی) هم كه پنالتی‌اش را گل نكرد!
به هر حال پیش می‌آید.

ولی بعد از بازی و آن باخت، حمله وحشتناكی به صفحه اینستاگرامش شد، طوری كه اشكش را درآوردند! دیدی؟
بله دیدم و ابراز تأسف كردم. متأسفم كه آن همه كاری كه او در آن بازی كرد را ندیدند. اگر روزبه آن روز در دفاع امید ایران نبود، ما به جای 2 گل، 4، 5 گل می‌خوردیم. او در بازی با قطر بهترین بازیكن ایران بود و متأسفانه این روزها باب شده كه تا یك نفر به هر دلیلی درست یا غلط كاری می‌كند، همه در صفحات اجتماعی سراغش می‌روند و از این كارها می‌كنند. حالم از این كارها در اینستاگرام به هم می‌خورد. دیگر شور این كارها درآمده است.

با او حرف نزدی؟
به او گفتم روزبه، من به تو ایمان دارم كه كاپیتان لایقی برای تیم امید هستی و با تیم امید قهرمان خواهی شد. نه تنها او بلكه همه بچه‌های تیم امید لایق این همه هجمه نبودند و فكر می‌كنم منصفانه به آنها حمله نشد.

اما او در بازی با چین هم یك گل به خودی زد!
تقصیر او نبود، در مسیر توپ قرار داشت. من خودم مدافع هستم و می‌دانم كه در آن شرایط هیچ كاری از دست مدافع برنمی‌آید. او هم خواست مانع گل شدن ضربه بازیكن چینی شود اما توپ به بدنش خورد و به داخل دروازه چرخید. در جریان بازی از این اتفاقات رخ می‌دهد.

پس به این تیم امید داری؟
صددرصد، تقریباً بیشتر این بچه‌ها را می‌شناسم و فكر می‌كنم هنوز 50 درصد از توانایی‌های‌شان را هم نشان نداده‌اند. من مطمئن هستم كه ژاپن را بزنیم، در فینال هستیم و آنجا هم قهرمان می‌شویم.

بازی جمعه را چطور پیش‌بینی می‌كنی؟
كار آسانی نداریم ولی بچه‌ها همه هم‌قسم شده‌اند كه بازی را ببرند. این ژاپن قبل از بازی‌ها حاضر نشد با تیم ما بازی دوستانه برگزار كند.

پیشكسوت باشگاه‌تان هم كه فوت كرد!
از شنیدن این خبر شوكه شدم. البته مرحوم احدی مدتی بود در بیمارستان بستری شده بود اما باورم نمی‌شود كه یك ورزشكار در سن 53 سالگی از دنیا برود. از این طریق به خانواده آن مرحوم تسلیت می‌گویم. خدا به آنها صبر بدهد.


ویدیو مرتبط :
گل دوم فرهاد مجیدی به السد قطر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

الغرافه باز هم باخت؛ روزهای بد مجیدی در قطر



 

 

تیم فوتبال الغرافه , مجیدی

 

تیم فوتبال الغرافه در هفته سیزدهم لیگ برتر قطر مقابل الخور شکستی دیگر را پذیرا شد.

به گزارش سرویس ورزشی جام نیوز، الغرافه تیم پرستاره قطری در یک مسابقه دیگر در لیگ ستارگان قطر، با دو گل مغلوب تیم الخور شد. این شکست در خانه الغرافه رخ داد.

الغرافه در این دیدار برای چهارمین بازی پیاپی از مهاجم ایرانی خود فرهاد مجیدی در حالی از ابتدا استفاده کرد که باز هم این بازیکن برای تیمش گلزنی نکرد تا مشخص شود بحران الغرافه با مجیدی هم پایانی ندارد.

در این مسابقه مجیدی در نیمه اول یک فرصت مسلم گلزنی را از دست داد و در نیمه دوم نیز دیگو تاردلی خرید جدید برزیلی الغرافه در دقیقه 89 یک ضربه پنالتی را برای این تیم از دست داد.

الغرافه معروف به پلنگ‌ها با این شکست در پایان هفته سیزدهم با 15 امتیاز در مکان هشتم قرار گرفت.

اما نکته این شکست همزمانی آن با اتفاقاتی است که برای استقلال رقم خورده است. استقلال که دیروز 2 بر یک مغلوب فجرسپاسی شد، در چهار بازی گذشته چهار امتیاز گرفته و دو شکست متوالی در کارنامه دارد.

این در حالی است که طرفداران این تیم عقیده دارند با وجود فرهاد مجیدی هرگز چنین چیزی به وقوع نمی پیوست. البته مجیدی پول خوبی از این انتقال گرفته اما خوب این وسط چیزهای دیگری هم هست.