ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مجری زن برزیلی: در مراسم توپ طلا طوری لباس می‌پوشم که ایرانی‌ها هم ببینند!



اخبار,اخبار ورزشی,مجری مراسم توپ طلا,فرناندا لیما


اخبار ورزشی - مجری زن برزیلی: در مراسم توپ طلا طوری لباس می‌پوشم که ایرانی‌ها هم ببینند!

هفته گذشته مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برگزار شد. پس از اتمام قرعه کشی صفحه شخصی فرناندا لیما، مجری زن این مراسم، با واکنش گروهی از کاربران ایرانی فیس بوک مواجه شد. اما این مجری زن برزیلی می‌گوید لباس او..

 ...گمان می‌کنم اینترنت این اجازه را به مردم می‌دهد تا خود را آنگونه که می‌پسندند بروز و ظهور دهند. معمولا اظهارنظرهای خشونت آمیزتر باعث جلب توجه بیشتری می‌شوند و این خود به گستاخی بیشتر منجر خواهد شد. اما من ترجیح می‌دهم فکر کنم انسان‌های بیشتری با قصد و نیت خوب و خوش قلب وجود دارند.

 

کسانی که تفاوت را بین انسان ها به رسمیت می‌شناسند و با ذهنی بازتر و هوشمندانه‌تر از کسانی که حمله می‌کنند، به مخالفت و مناظره می‌پردازند. در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین آمیز تغییر نکرده است...

هفته گذشته مراسم قرعه‌کشی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل برگزار شد. پس از اتمام قرعه کشی صفحه شخصی فرناندا لیما، مجری زن این مراسم، با واکنش گروهی از کاربران ایرانی فیس بوک مواجه شد.

یک روزنامه‌نگار ایرانی در ار اف آی گفتگویی با این مجری زن درباره این اتفاق انجام داده است که می‌خوانید:

«اینترنت این اجازه را می‌دهد تا مردم خود را آنگونه که می‌پسندند بروز دهند»
فرناندا لیما، 36 ساله مدل و مجری معروف بزریلی، مجری برنامه قرعه کشی جام جهانی 2014 می‌گوید:
 من فارغ‌التحصیل رشته روزنامه نگاری هستم و 15 سال است که در رسانه‌ها مشغول به کارم، در نتیجه معتقدم آماده مجری‌گری چنین برنامه‌هایی هستم. من بسیار خوشحال بودم که مجری‌گری برنامه بین‌المللی دیگری را بر عهده داشتم. برنامه‌ای که در سرتاسر جهان به نمایش در می‌آید و کار من بیشتر دیده می‌شود.

 

اخبار,اخبار ورزشی,مجری مراسم توپ طلا,فرناندا لیما

 

این برنامه به نوعی به رسمیت شناختن توانایی‌های من بعد از سال‌ها تلاش در این زمینه بود و البته فرصتی برای به چالش کشیدن خودم. زمانی که از من خواسته شد تا مجری برنامه باشم، همچنین از من خواسته شد تا لباسی طلایی رنگ بپوشم که تا زانوی من بود، لباسی که به نوعی مناسب آب و هوای «باهیا» هم بود. [محل برگزاری مراسم]

من لباسی را پوشیدم که از من خواسته شد. من یک حرفه‌ای هستم و آنچه را که عرف است دنبال می‌کنم. نه من و نه هیچ کس دیگری در این برنامه فکر نمی‌کرد چنین اتفاقی رخ دهد و گرنه، معتقدم میشد تیپ و ظاهر دیگری نیز انتخاب شود. من درمورد حملات و عذرخواهی ها شنیدم، البته شبکه‌های اجتماعی را خیلی دنبال نکردم.

هر فردی محصول فرهنگی است که در آن زندگی می‌کند در نتیجه من همانگونه که یک زن غربی در یک برنامه عظیم بین‌المللی لباس می‌پوشد، لباس پوشیدم. باهیا هم جایی است که دمای هوای آن غالبا بالا است.

من گمان می‌کنم اینترنت این اجازه را به مردم می‌دهد تا خود را آنگونه که می‌پسندند بروز و ظهور دهند. معمولا اظهارنظرهای خشونت آمیزتر باعث جلب توجه بیشتری می‌شوند و این خود به گستاخی بیشتر منجر خواهد شد. اما من ترجیح می‌دهم فکر کنم انسان‌های بیشتری با قصد و نیت خوب و خوش قلب وجود دارند.

 

کسانی که تفاوت را بین انسان ها به رسمیت می‌شناسند و با ذهنی بازتر و هوشمندانه‌تر از کسانی که حمله می‌کنند، به مخالفت و مناظره می‌پردازند. در مورد مردم ایران باید بگویم، نظر من به خاطر کامنت‌های توهین آمیز تغییر نکرده است.

 

من همچنان به فرهنگ و همه انسان‌ها احترام می‌گذارم و سعی می‌کنم هیچ کس را قضاوت نکنم تا خودم نیز مورد قضاوت دیگران قرار نگیرم. من انتظار ندارم مورد عشق و علاقه همه قرار بگیرم، اما تلاش می‌کنم عاشق همه باشم و هر روز انسان بهتری نسبت به گذشته شوم. فرهنگ‌های مختلف و نقطه نظرات متفاوت همیشه زمینه‌ای برای گفتگو بین انسان‌هاست، گفتگو و مناظره پدیده‌ای «سلامت» است اما خشونت هیچ گاه اینگونه نخواهد بود.

 من می‌خواهم بگویم به خاطر تمام اتفاقاتی که افتاده متاسفم. من به هیچ وجه قصد نداشتم هیچ کشور، فرهنگ و یا مردمی را به هر شکلی مورد حمله و بی احترامی قرار دهم. من به هیچ‌وجه قصد نداشتم باعث نوعی از جنجال و یا رفتار خجالت‌آور شوم. من اطمینان می‌دهم که این اتفاق را به عنوان یک درس یاد خواهم گرفت و در انتخاب لباس برنامه «توپ طلا» آن را در نظر خواهم داشت تا همه بتوانند آن را تماشا کنند.
اخبار ورزشی - کافه سینما

 


ویدیو مرتبط :
مراسم توپ طلا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش مجری زن برزیلی در مواجهه با حملات ایرانی‌ها



 

اخبار فرهنگی - واکنش مجری زن برزیلی در مواجهه با حملات ایرانی‌ها

مجری زن برنامه قرعه کشی جام جهانی که صفحه هوادرانش در فیس بوکش مورد هجمه سنگین گروهی از ایرانیان عصبانی قرار گرفت، پس از افزایش این حملات، صفحه هوادارانش را برای عموم مسدود ساخت تا بدین طریق از هجوم دیگر چهره های مودبی که او را مورد خطاب قرار داده بودند، کاسته شود و البته ماجرا به شدیدترین نقطه ممکن رسید.

به گزارش «تابناک»، انگار حاشیه های قرعه کشی جام جهانی برای کشورمان پایان ندارد و سلسله حرکت هایی که برخی از ایرانی‌ها پس از این اتفاق انجام دادند، حالا کم کم عوارضش را نشان می‌دهد تا تنها بتوان ابراز امیدواری کرد این دامنه اثرگذاری بیش از این توسعه نیابد و ثلمه‌ای به چهره ایرانیان در سراسر جهان وارد نسازد.


اخبار,قرعه کشی جام جهانی,فرناندا کاما پریرا لیم


هنوز از عوارض حملات به صفحه هواداران لیونل مسی خبری در دسترس نیست و به جز آنکه 51 میلیون نفر در سراسر جهان نوشته های فارسی و انگلیسی و عربی هموطنامان مشتمل بر شدیدترین توهین ها به این بازیکن تیم ملی آرژانتین را دیدند و برخی رسانه ها نیز اشاراتی به این حملات داشتند، بازیکن تیم ملی بارسلونا و ملی پوش آرژانتین واکنشی نشان داده و با سکوت از کنار این حملات مملو از توهین و تحقیر گذشته است.

در کنار او اما «فرناندا کاما پریرا لیما» مجری، مدل و بازیگر ۳۶ ساله برزیلی شرایط متفاوتی داشت و هجم هتاکی به او و همسر و فرزندانش با شنیع ترین الفاظ جنسی همراه شد و در واقع هرچند حجم نظردهندگان به صفحه هواداران این مجری زن، کمتر از یک چهارم حمله کنندگان به صفحه هواداران لیونل مسی بود اما در عین حال نوع نظرات به مراتب بی ادبانه تر و دارای تعرض بیشتر به حریم شخصی بود و حقیقتاً هر خواننده ای را شرمنده می ساخت.

 

اخبار,قرعه کشی جام جهانی,فرناندا کاما پریرا لیم

 

تفاوت اساسی آنجا بود که صفحه این مجری برزیلی بیش از حد شخصی بود، حال آنکه فضای صفحه مسی با 51 میلیون هوادار به مراتب رسمی تر بود. حملات به پیج فرناندا لیما حتی به نظرسنجی صفحه او نیز کشیده بود، تا جایی که نظرسنجی که او طرح کرده بود با حجم وسیعی از گزینه های فارسی رکیکِ افزوده شده توسط فارسی زبانان همراه شده بود که اتفاقاً این گزینه ها بیشترین رای ها را گرفته بود.

در این میان نکته جالب آنجا بود که این عده ظاهراً در اعتراض به نوع پوشش این مجری که باعث شد صداوسیما نتواند مراسم را حتی به طور غیرزنده نشان دهد و دقایق بسیار اندکی از قرعه کشی پخش شد، به صفحه او و همسرش در فیس بوک حمله کرده بودند اما در عین حال صفحه او را لایک می کردند تا به این تفریح شان در بلندمدت ادامه دهند و اینچنین شد که به یک باره صفحه چند هزار لایکی این مجری به 35 هزار لایک رسید که اکثراً ایرانی بودند!


اخبار,قرعه کشی جام جهانی,فرناندا کاما پریرا لیم

صفحه‌ای که مراجعه کنندگان به صفحه اصلی فرناندا لیما، به آن هدایت می‌شوند

 

حال این مجری احتمالاً با مطالعه این کامنت ها که مترجم گوگل نیز برخی شان را به سلیسی می تواند ترجمه کند، به این نتیجه رسیده که نمی تواند با این حملات مقابل به مثل کند و در تازه ترین اقدام که از ساعتی پیش رخ داده، صفحه فیس بوکش را برای عموم مسدود نموده و بر روی صفحه ای لینک کرده که تنها مشخصاتش ذکر شده است. این جدی ترین واکنش به رفتارها ایرانیان عزیزی است که قصد اعتراض به این مجری را داشتند و ممکن است برخی تصور کنند ایرانی نبوده اند اما مگر می توانیم خودمان را گول بزنیم؟!

البته شاید این اقدام مجری زن برزیلی در مسدود کردن صفحه فیس بوکش را برخی به حساب بی جنبگی او بگذارند، چرا که در ورزشگاه آزادی، بارها یکصدهزار نفر یک صدا، داور یا بازیکنان را با رکیک ترین الفاظ مورد خطاب قرار داده اند و بازیکن یا داور نیز زمین را ترک نکرده اند که ای کاش چنین می کردند و تماشاچی فوتبال را وادار می ساختند تا حداقل برای خانواده ورزشکاران حرمت قائل شود!

با این اوصاف باید امیدوار بود ظرفیت لیونل مسی برای فحش شنیدن بالاتر باشد و احیاناً او یا همین مجری خانم گفت و گوهایی با غول های خبری جهان درباره حملات سایبری ایرانی‌ها نداشته باشند که اگر داشته باشند، توسط گروهی نهایتاً 50 هزار نفری ضربه بدی به اعتبار و چهره مردمانِ ایران نزد جهانیان وارد می آید.

اخبار فرهنگی تابناک