ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

مثالی بارز برای فساد: سپ بلاتر!


در طی سالیان گذشته، شاید بیشتر از 15 مرتبه از فساد های اخلاقی، مالی و رشوه گیری های روسای فیفا پرده برداری شده است، اما آب از آب تکان نخورده.

طرفداری: " ما یک سازمان ورزشی هستیم که دارای یک کمسیون اخلاق مجزا است، هیچ کس، حتی کمیته بین المللی المپیک این چنین نیست."

این جمله را شخصی به زبان آورده، که در نهاد تحت ریاستش تا کنون n رسوایی و فساد کشف شده است. سپ بلاتر در مزرعه ای قدم می گذارد که بیش از 15 سال است آن جا را به تنهایی شخم می زند و به نظر می رسد حتی در سن 79 سالگی هم قصد باز نشستگی ندارد.

بلاتر در ماه ژوئن، در شهر سائوپائولو به شکل رسمی اعلام کرد و گفت: " ماموریت من تمام نشده است، من آماده هستم تا در آینده شما را همراهی کنم."" این جلمه ای بود که پیرمرد نزدیک به 80 سال به زیان آورد تا خیلی ها را متعجب کند، همه این سوال را از خود می پرسند، که آیا فکر نمی کنید دوران شخم زدن و رشوه گیری تمام شده است؟

ساندی تایمز، کشف کرد که در جریان مسابقات جام جهانی برزیل،تمام اعضای کمیته فنی اجرایی فیفا و ده ها تن از مقامات همین بنیاد، ساعت هایی دریفات کرده اند که هر کدام قیمتی نزدیک به 19 هزار دلار دارند.
هفته قبل از آن، بلاتر و دار و دسته اش محکوم به این شده بودند که در فروش و هزینه بلیط فروشی ها سفره ای بزرگ پهن کرده اند و طبق معمول در حال چپاول هستند.
چه گوارا می گوید زمانی که شما با دریایی از فساد و پلیدی رو به رو هستید، نمی توانید قطره ها را محکوم کنید که چرا با آن همزیستی می کنید.

در تابستان  Economist، در مقاله ای بلند بالا نوشت که در تمامی سازمان ها، زمانی که رسوایی مالی رخ می دهد، باعث اخراج ابدی رئیس سازمان مربوط خواهد شد، اما چرا در بزرگ ترین بنیاد ورزشی جهان که این فساد به شکل متوسط، همیشه در جریان بوده چنین اتفاقی نیوفتاده است؟ به خصوص برای شخص بلاتر؟

در واقع همیشه باید از بلاتر پرسید، سال 1998 و زمانی که قصد داشت لنارت یوهانسون را از منصب رئیس فیفا پایین بکشاند، چرا به نصف اعضای آن که همان فدراسیون های فوتبال در سر تا سر جهان هستند، پیشنهاد رشوه 100 هزار دلاری داده شد؟ یکی از آن کشورها سومالی بود که در سال 2002 اعتراف کرد چنین پولی را دریافت کرده اند. به ظاهر اعتراف بسیار سنگینی به نظر می رسد، شما فکرش را بکنید در اتحادیه اروپا کشوری چنین سخنی را به شکل رسمی اعلام کرده باشد، اعتراف کرده باشد برای رای دادن به ریاست بنیاد نام برده شده، مبلغی را دریافت کرده است، خب به نظر شما چه اتفاقی رخ می دهد؟ من فکر نمی کنم به شکل کدخدا منشی همه چیز حل و فصل شود!

هنوز سو ظن های رشوه گرفتن در جریان میزبانی کشورهای روسیه و قطر به شدت خود وجود دارد، هم چنان کمیته های بشر دوستانه فریاد می زنند کارگران در قطر و در گرمای بالای 50 درجه تکه تکه شده اند، اما اصلا انگار نه انگار.  فساد تا جایی در فیفا رخنه کرده که اعضای این نهاد حتی حوصله پاسخ گویی به این اتهامات را هم ندارند. پس از رشوه گیری و فساد مالی و اخلاقی، حال باید نظاره گرد برده داری در قرن جدید باشیم، عملی که فیفا و در راس آن ها شخص سپ بلاتر مسئولش است.

ما با یک نهادی سر و کار داریم که خودش تا گردن در لجن فساد، تبانی، رشوه، فساد اخلاقی و برده داری فرو رفته است و قصد دارد برای دیگران حکم صادر کند، خیلی خوب بود که اگر بنیادی پیدا می شد به مسائل و مشکلات عمیق نهاد سپ بلاتر و دوستانش رسیدگی کند، مطمئنا آن روز دیگر پیرمرد 79 سال در خانه اش در حال چرت زدن بود، نه شخم زدن مزرعه فوتبال...


ویدیو مرتبط :
فساد فیفا سپ بلاتر

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

از سپ بلاتر تا لیونل مسی/ واکنش‌ها به بیماری تیتو ویلانووا



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب
از سپ بلاتر تا لیونل مسی/ واکنش‌ها به بیماری تیتو ویلانووا

فوتبالیست‌ها و ورزشکاران سراسر جهان پس از اطلاع از بیماری مجدد تیتو ویلانووا در واکنش به این خبر برای سرمربی بارسلونا آرزوی سلامتی کردند.

به گزارش ایسنا، تیتو ویلانووا سرمربی بارسلونا پس از عود کردن سرطان غدد بزاق از هدایت بارسلونا کناره‌گیری کرد.
پس از کناره‌گیری ویلانووا از تیم بارسلونا، فوتبالیست‌ها و ورزشکاران سراسر جهان ضمن ابراز همدردی با تیتو ویلانووا برای این مربی 44 ساله اسپانیایی آرزوی سلامتی کردند.

* سپ بلاتر:
تمام حواس و آرزویم امشب سلامتی کامل تیتو ویلانووا است. آرزوی من موفقیت تیتو و خانواده اش است.

* لیونل مسی:
قوی باش تیتو! همه ما در مواجهه با این بیماری پشت تو هستیم.

* باشگاه رئال مادرید :
باشگاه رئال مادرید رقیب بارسلونا نیز در این شرایط رقابت بین دو تیم را به فراموشی سپرد و در پیامی در سایت شخصی باشگاه نوشت : می‌خواهیم تا حمایت، دوستی و همدلی‌مان را با تیتو ویلانووا ، خانواده و دوستان و باشگاه بارسلونا اعلام کنیم.

* پل گاسول :
بسکتبالیست اسپانیایی شاغل در NBA نیز در واکنش به این بیماری تیتو ویلانووا، در شبکه اجتماعی خود نوشت: اولین و مهم‌ترین چیز در زندگی سلامتی است. اکنون تیتو ویلانووا در شرایط سخت زندگی خود قرار دارد و من برای او تنها می‌توانم آرزوی سلامتی کنم.

* فالکائو:
مهاجم سابق آتلتیکو مادرید و فعلی موناکو نیز در صفحه اجتماعی خود نوشت: امیدوارم تیتو ویلانووا به سلامتی کامل برسد. از دوستان، خانواده و همراهان تیتو حمایت می‌کنم.

* باشگاه چلسی:
همه اعضای باشگاه چلسی بهترین آرزوهایشان و دعاهایشان را برای سلامتی تیتو ویلانووا به باشگاه بارسلونا اعلام می‌کنند. ژوزه مورینیو و اعضای کادر فنی چلسی به همراه بازیکنان همگی امیدوارند تا تیتو ویلانووا به زودی سلامتی کامل خود را به دست آورد.

* گری لینه‌کر:
مهاجم سابق انگلیس و باشگاه بارسلونا نیز در واکنش به بیماری ویلانووا نوشت: خیلی ناراحت کننده بود که تیتو ویلانووا به دلیل بیماری از هدایت تیم بارسلونا کناره‌گیری کرد. اکنون فقط می‌توانم برای او آرزوی سلامتی کنم و این که هر چه سریع‌تر به دنیای فوتبال باز گردد.

* اریک آبیدال :
قوی باش تیتو! تو انسان بزرگی هستی. همیشه در کنارت هستیم. آغوش بزرگم از همین جا برای توست.

* داوید ویا :
برایت آرزوی تندرستی و سلامتی می‌کنم. امیدوارم تا در این نبرد و لحظه سخت زندگی موفق باشی.

* خوان ماتا :
از بیماری تیتو ویلانووا خیلی ناراحت شدم. تمام حمایتم را از او اعلام می‌کنم.

* تیاگو آلکانترا :
همه با تو هستیم تیتو! امیدوارم که خیلی سریع سلامتی خود را به دست آوری.

* پپه رینا:
فوتبال پستی و بلندی‌های خود را دارد و با پیروزی‌ها و شکست‌ها جلو می‌رود. تو این نبرد بزرگ را پیروز می‌شوی. ما همه از تو حمایت می‌کنیم.

* آلوارو نگردو:
برایت آرزوی سلامتی کامل می‌کنم. تمام امید و آرزویم سلامتی توست.

پس از استفعای تیتو ویلانووا از هدایت تیم بارسلونا ، قرار است باشگاه بارسلونا ظرف دو تا سه روز آینده سرمربی جدید خود را معرفی کند./ایسنا