ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ما دیر به دنیا آمدیم یا شما زود؟




 اخبار ورزشی - ما دیر به دنیا آمدیم یا شما زود؟

هواداران پرسپولیس این روزها از قرار گرفتن تیم محبوب شان در رده نهم جدول دلخورند. جوان ترها به عکس های قدیمی پرسپولیس نگاه می کنند و می گویند « ما دیر به دنیا آمدیم یا شما زود؟». پیروزی هایی خفیف با حداقل گل و موقعیت، تساوی های توام با بخت و اقبال و شکست های دردناک چیزی نیست که آنها بتوانند در دراز مدت تحملش کنند.

 پرسپولیس تهران در شبی که به پیروزی مثل نان شب محتاج بود مقابل تراکتورسازی تبریز شکست خورد. 3-1. هواداران این تیم به نشانه اعتراض علی کریمی را تشویق کردند! مردی که اختلاف نظرش با علی دایی چنان بالا گرفت که وقتی دید امیدی به بازگشت به اردوی قرمزها برایش نمانده، از فوتبال خداحافظی کرد و به چالش آب یخ پیوست و حالا او را نه در زمین سبز که در فعالیت های عام المنفعه می توان دید. 

پرسپولیس باز هم ناکام ماند. هواداران جز در دقایقی اندک باز هم شاهد نمایشی کم رمق بودند. مثل بازی مقابل ملوان. مثل بازی با ذوب آهن. مثل بازی در برابر فولاد. انگار بازیکنان فراموش کرده اند که میلیون ها هوادار این تیم منتظر نمایش درخشانی از پرسپولیسی هستند که با آن خاطره دارند. کیفیت بعضی از بازیکنان پرسپولیس آنقدر حقیرانه است که به نظر می رسد همین که از باشگاه یکدست لباس گرمگن می گیرند و در عکس های یادگاری این تیم می ایستند از سرشان زیاد است! آخرین باری که از رضا حقیقی، هادی نوروزی، حسین ماهینی و ... یک بازی درخشان دیدید خاطرتان می آید؟

 منتقدان به دایی خُرده می گیرند که تیم را وارد حاشیه های غیرضروری کرده است. زیادی مصاحبه می کند. تمرکزش برای دریافت حق و حقوقش بیش از تمرین و هدایت تیم است. با راندن علی کریمی تیم را از داشتن مهره ای تاثیرگذار که جوان ترها حرفش را گوش بدهند خالی کرده. تیم فاقد هافبکی خلاق در ابعاد پرسپولیس است که بتواند در لحظات فروپاشی آن را به بازی برگرداند. بازیکنان بیش از اندازه لازم پرخاشگر و تندخو هستند. منتقدان دایی بیرحمانه به او حمله می کنند. می گویند از دقیقه 60 هر بازی به جای اینکه ایده و طرح و پلن تازه ای داشته باشد تنها به ذکر گفتن بسنده می کند.

 

می گویند پرسپولیس با این بازیکنان و با دایی به جایی نمی رسد. او پس از شکست مقابل تراکتور گفت « این شکست خواست خدا بود»! بسیار بعید است که در جهانی چنین پرآشوب، با وجود آدمخواران داعش و هیولاهای سیاه نیجریه و ... اصولاً پروردگار اراده اش را صرف گل زدن تراکتورسازی و شکست دادن پرسولیس کند.

علی دایی دوستان اندکی دارد. بسیاری از پیشکسوتان پرسپولیس در ردیف اول منتقدان او قرار دارند. ادبیاتش گزنده است اما آنقدر تجربه دارد که بتواند در لحظه های دشوار تیم را دوباره به ریل برگرداند. در چند سالی که روی نیمکت پرسپولیس نشسته است، دستکم در کسب جام و امتیاز کارنامه خوبی دارد. سال گذشته علیرغم نمایش پرنوسان تیم را به بازی های آسیایی رساند. اما این فصل انگار داستان تازه ای دارد.

 

دایی در لحظاتی از بازی به اندازه هواداران از نمایش مایوس کننده تیمش حیرت زده به نظر می رسد، کنار خط به همه اعتراض میکند، از بازیکن خودی تا داور مسابقه. دایی از هیچ چیز راضی نیست. از هیچکس. بازیکنانش با گام هایی معلق عطشی برای جنگیدن ندارند ولی بعد از بازی با اشتیاق در مورد مدیریت باشگاه حرف می زنند! جدال لفظی پولادی – رحیمی دیگر حتی حوصله هواداران را هم سر برده است. هدر دادن بی حاصل انرژی بازیکن و مدیر باشگاه.

 

اخبار,اخبارورزشی, باشگاه  پرسپولیس

ایستاده از راست: بهروز رهبری فرد، بهزاد داداش زاده، ادموند بزیک ، مهدی هاشمی نسب، احمدرضا عابد زاده و افشین پیروانی


ردیف پایین از راست: پایان رافت، مهدی مهدوی کیا، علی کریمی، حامد کاویان پور و رضا شاهرودی

 

هواداران پرسپولیس این روزها از قرار گرفتن تیم محبوب شان در رده نهم جدول دلخورند. آنها انتظار بازی های بهتر را دارند. جوان ترها به عکس های قدیمی پرسپولیس نگاه می کنند و می گویند « ما دیر به دنیا آمدیم یا شما زود؟». پیروزی هایی خفیف با حداقل گل و موقعیت، تساوی های توام با بخت و اقبال و شکست های دردناک چیزی نیست که آنها بتوانند در دراز مدت تحملش کنند.

اکبر عبدی در فیلم جاودانه مادر ساخته علی حاتمی دیالوگی ماندگار دارد: مادر مُرد از بس که جان ندارد!.... حالا پرسپولیس نبُرد از بس که جان ندارد. 

 

 اخبار ورزشی - عصر ایران


ویدیو مرتبط :
خیلی زود دیر می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بالاخره زود ازدواج کنیم یا دیر ؟!



 

 

زودازدواج کردن,دیرازدواج کردن

 

از بچگی به ما یاد داده ‌اند که ازدواج پیوندی ثابت و ماندگار بین دو نفر است که عمیقاً به هم متعهدهستند و می‌خواهند با هم زندگی نو بسازند ، اما از کی ؟!

 


آمار بالای طلاق سوالات زیادی مطرح می‌کند : آیا ازدواج به اندازه کافی جدی گرفته نمی‌شود ؟ آیا زوج‌ ها خیلی جوان ازدواج می‌کنند ؟

 

از بچگی به ما یاد داده ‌اند که ازدواج پیوندی ثابت و ماندگار بین دو نفر است که عمیقاً به هم متعهد هستند و می‌خواهند با هم زندگی نو بسازند. ازدواج باید سرشار از عشق، همراهی، اعتماد، حمایت و شادی باشد.

 

اما وقتی جوان و در حال رشد هستیم، وقت این است که آزاد باشیم و فردیتمان را رشد دهیم—یک شغل برای خودمان انتخاب کنیم ، مسافرت کنیم ، مستقل شویم. اینها چیزهایی هستند که به شکل زوج هم می‌توان انجام داد اما وقتی یک خانواده تشکیل می‌دهید، محدودتر می‌شوید.


وقتی جوان ‌تر هستیم و دهه بیست سالگیمان را پشت سر می‌گذاریم، بعضی وقت ‌ها نمی‌دانیم که بعنوان یک "فرد" چه هویتی داریم. همین باعث می‌شود در رابطه ‌مان خود را گم کنیم. بیشتر زوج‌هایی که در سنین پایین ازدواج می‌کنند به خاطر همین عدم بلوغ احساسی و تجربیات محدود زندگی با طلاق روبه رو می‌شوند.


دختر و پسری که از 16-17 سالگی رابطه خود را شروع می‌کنند، احساس می‌کنند که ازدواج ، قدم بعدی برای آنها در دهه بیست زندگیشان است. بااینکه این می‌تواند موثر باشد اما خیلی مهم است که بدانند مشکلاتی هم در راه خواهد بود. بعنوان مثال، اگر به این دلیل که از دبیرستان فقط با یک نفر دوست بوده‌ اید و از او برای خود یک بت ساخته اید ، این را بدانید که وقتی بزرگ تر و بالغ تر شدید و به اجتماع راه پیدا کردید دیگرانی را خواهید دید و شناخت کامل تری از ازدواج و تعهد پیدا خواهید کرد .

 

همچنین داشتن امنیت مالی هم اهمیت زیادی دارد. مراسم عروسی خرج و مخارج بالایی دارد و چیزهایی مثل تهیه مسکن و شروع یک خانواده نیاز به مقدار زیادی پول دارد. وقتی جوان ‌تر هستیم، می‌توانیم بدون خرج پول زیادی زندگی را بگذرانیم اما وقتی به کسی متعهد شوید، خیلی مهم است که هر دوی شما ثبات مالی داشته باشید.

 

هیچ چیز بدتر از دعوا کردن بر سر پول یا بالا آوردن بدهی برای مخارج خانه نیست. این مشکلات ایجاد رنجش می‌کند و استرس زیادی بر رابطه وارد می‌کند. هرچه سنمان بالاتر می‌رود، یاد می‌گیریم که چطور بودجه ‌بندی کنیم و چطور مدیریت مالی داشته باشیم. لازم به ذکر نیست که وابستگی مالی به خانواده‌ ها هم فشار زیادی بر زوج وارد می‌کند.


اگر بدانید ازدواج کاملاً متعهد چیست، هیچوقت برای رسیدن به آن عجله نمی‌کنید. طلاق گرفتن سخت است. همه جدایی‌ها همینطور هستند اما طلاق بسیار مشکل سازتر است، مخصوصاً اگر پای بچه هم وسط باشد. در ازدواج کردن هیچوقت نباید عجله کنید. درست است که ازدواج قدم بسیار خوبی در زندگی می باشد که نشان‌ دهنده عشق و محبت است، اما نباید به آن بعنوان راهی برای مقابله با بی وفایی کسی که دوستش دارید ، به دست آوردن امنیت بیشتر یا نجات از تنهایی به آن نگاه کنید.

 

ازدواج تعهدی واقعا جدی است و نباید آسان به آن نگاه کرد. وقتی هنوز جوان هستیم و فردیت خودمان را کشف نکرده ‌ایم، بهتر است این قدم را برای زمانی که بزرگتر و بالغ‌تر شدیم و از نظر مالی و احساسی ثبات و امنیت بیشتری به دست آوردیم، نگه داریم.

منبع : mardoman.net