ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ماجرای قتل فوتبالیست پس از جام جهانی ۹۴



اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی

 

اخبار ورزشی - ماجرای قتل فوتبالیست پس از جام جهانی ۹۴

در این مستند هم به دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا پرداخته می‌شود و هم به تاثیر قتل اسکوبار بر فوتبال این کشور.

شبکه مستند سیما روز جمعه همزمان با آغاز جام جهانی مستندی را پخش می‌کند که در آن به یکی از حوادث خونبار مرتبط با جام جهانی پرداخته می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، این مستند «دو اسکوبار» نام دارد و روایتی از زندگی آندریاس اسکوبار مدافع مقتول تیم ملی کلمبیا و پابلو اسکوبار صاحب یکی از بزرگترین کارتل‌های مواد مخدر جهان در قرن بیستم است.

در این مستند هم به دخالت مافیا در فوتبال ملی کلمبیا پرداخته می‌شود و هم به تاثیر قتل اسکوبار بر فوتبال این کشور.

آندریاس اسکوبار مدافع تیم ملی کلمبیا درجام جهانی1994در بازی این تیم مقابل آمریکا مرتکب اشتباه شد و یک گل به خودی زد.

او زمانی که به کشورش برگشت، با 12 گلوله به قتل رسید، قاتل او که محافظ یکی از سران باندهای قاچاق مواد مخدر بود پس از شکلیک هر گلوله فریاد گل سر می‌داد.

پابلو اسکوبار رهبر کارتل بدنام «مدلین» و یکی از مخوف ترین رهبران قاچاقچی دنیا بود. او و گروهش نه تنها عامل قاچاق کوکائین به آمریکا و دیگر نقاط دنیا بودند بلکه با بمب‌گذاری در بوگوتا پایتخت کلمبیا عملا رعب و وحشت ایجاد می‌کردند. اسکوبار دسامبر 1993 در مرکز فرماندهی خود در شمال غربی کلمبیا در 44 سالگی کشته شد.

 

اخبار,اخبار ورزشی ,مسابقات جام جهانی

 لحظه اشتباه اسکوبار که به قتل او با 12 گلوله منجر شد


دخالت کارتل های مواد مخدر در فوتبال کلمبیا همواره یکی از بحث برنگیز ترین موارد مورد مناقشه در زمینه رابطه فوتبال و مافیا بوده است. گفته می شود حمایت مالی اسکوبار از تیم ملی این کشور باعث حضور تیم ملی کلمبیا در جام جهانی شد و قتل اسکوبار هم تاثیر منفی روی روند موفقیت این تیم داشت. تیم کلمبیا پس از مرگ اسکوبار نتوانست به جام جهانی راه یابد.

مستند «دو اسکوبار» را جف و مایکل زیمبالیست کارگردانی کرده اند. این مستند در برنامه «آنسو» به تهیه‌کنندگی محمد حمیدی مقدم پخش می‌شود. برنامه «آنسو» با هدف پخش و تحلیل بهترین مستندهای جهان، جمعه‌ها ساعت ۲۲ از شبکه مستند روی آنتن می‌رود. 

اخبار ورزشی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
فوتبالیست ها در راه جام جهانی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیرترین فوتبالیست جام های جهانی درگذشت ؛ عکس



اخبار ,اخبار ورزشی ,مرگ قدیمی‌ترین فوتبالیست فرانسه

 

اخبار ورزشی - پیرترین فوتبالیست جام های جهانی درگذشت ؛ عکس

قدیمی‌ترین فوتبالیست فرانسه و آخرین بازمانده جام‌جهانی ۱۹۳۴ و ۱۹۳۸، روز گذشته در پاریس درگذشت.

به گزارش جام نیوز، "رنه لینس" که در دو جام جهانی 1934 و 1938 از دروازه "خروس‌‌های آبی" (فرانسه) محافظت کرد،‌ در سن 101 سالگی درگذشت.

 وی که متولد 14 ژوییه سال 1913 در «کولیوارق» در سال‌های 1935 تا 1939 دروازه‌بان اصلی تیم کشورش بود. وی در دوران جوانی در تیم «اف.ث.سته» بازی می کرد.

 رییس فدراسیون فوتبال فرانسه در پیامی درگذشت قدیمی‌ترین فوتبالیست کشور فرانسه را تسلیت گفت. در بیانیه‌ای که به همین منظور انتشار یافت، عنوان شد "لینسه" باعث افتخار و مباهات فوتبال کشور بوده و این کشور به همین دلیل عزادار است.

 

اخبار ,اخبار ورزشی ,مرگ قدیمی‌ترین فوتبالیست فرانسه

اخبار ورزشی - جام نیوز