ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ماجرای تبریک کلی به امامعلی حبیبی


امامعلی حبیبی پیشکسوت کشتی و دارنده مدال طلای المپیک ملبورن معتقد است کشتی‌گیران امروز نسبت به گذشته از نظر انگیزه بسیار متفاوت هستند و با حمایت مالی می‌توانند به بهترین مدال‌ها برسند.

خبرگزاری فارس: به نقل از صندوق اعتباری حمایت از قهرمانان و پیشکسوتان ورزش کشور، امامعلی حبیبی سریعترین کشتی‌گیر اسبق جهان درباره موفقیت کشتی‌گیران تیم‌های فرنگی و آزاد در المپیک 2016 ریو گقت: کشتی‌گیران ما پر تلاش هستند و مسئولان باید از آنها به هر شکل حمایت کنند زیرا اکثر کشتی‌گیران مشکلات مالی زیادی دارند.

این پیشکسوت کشتی با بیان اینکه اگر به کشتی‌گیران توجه شود راحت به مدال طلا می‌رسند، ادامه داد: در نهایت بی پولی و بی توجهی تلاش فراوانی انجام دادم و در سایه خداوند تبارک و تعالی و با همت امام رضا (ع) توانستم در مسابقات جهان و المپیک مدال طلا به دست بیاورم، اما وضعیت کشتی‌گیران امروز با کشتی‌گیرهای قدیمی زمین تا آسمان فرق می‌کند. آن زمان فداکاری‌ها و انگیزه‌ها با امروز تفاوت داشت.

حبیبی درباره خاطره شیرین کسب مدال طلای المپیک ملبورن اظهار داشت: سال 1335 (1956) با زحمت فراوان، تلاش شبانه روزی و با عشق به وطن توانستم نخستین مدال طلای المپیک را میان تمام مسلمانان جهان به عنوان یک ایرانی کسب کنم. آن زمان «محمد علی کلی» در المپیک ملبورن شرکت کرده و هنوز بوکسور آماتور بود و در این مسابقات مقامی به دست نیاورد. «کلی» در فینال مسابقه، به تماشای کشتی من نشسته بود، زمانی که مسابقه را بردم دوید و مرا در آغوش کشید و از جانب همه مسلمانان دنیا به من تبریک گفت.

اسطوره کشتی کشور درباره شرایط حال حاضر خود گفت: من کشاورز بوده و هستم و خداراشکر در کنار کار توانستم با تلاش و تمرین موفق شوم. در حال حاضر نیز در باغ خود کشاورزی می‌کنم.

امامعلی حبیبی متولد 5 خرداد 1310در روستای درزی کلای بابل در استان مازندران و کشتی‌گیر نامی ایرانی است. او دوران خدمت سربازی را در تیپ گرگان گذراند و اولین کشتی‌هایش را در لشکر گرگان شروع نمود. امامعلی حبیبی، کشتی‌گیر اسطوره مازندرانی، ملقب به «ببر مازندران» است. وی در حالی‌که بیمار بود، موفق به کسب مدال طلای بازی‌های المپیک تابستانی1956 ملبورن در وزن 67 کیلوگرم شد. او در دوران حضورش در عرصه جهانی معروف به سریعترین کشتی‌گیر جهان بود و معروف است که در مسابقه‌های جهانی تهران موفق شد دو تن از بزرگان کشتی جهان «واختانگ بالاوادزه» از اتحاد شوروی و «اسماعیل اوغان» از ترکیه را مجموعاً در کمتر از سه دقیقه ضربه‌فنی کند.


ویدیو مرتبط :
فیلم کشتی امامعلی حبیبی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویری از دلداری امامعلی حبیبی به تختی



اخبار,اخبار ورزشی,تختی

امامعلی حبیبی و غلامرضا تختی دو تن از اسطوره های کشتی ایران و جهان بودند.

امامعلی حبیبی و غلامرضا تختی دو تن از اسطوره های کشتی ایران و جهان بوده و هستند.حبیبی یکی از بهترین کشتی گیران جهان بود و تختی هم که همیشه لقب جوانمرد را با خودش یدک می کشید.

 

چندی پیش امامعلی حبیبی درباره یکی از عکس هایی که در کنار تختی قرار دارد توضیحاتی را ارائه داد.او به خبرنگار خبر آنلاین گفت: «تختی مرد بود.من هیچوقت در 12 سالی که با تختی زندگی کردم هیچ رفتار ناشایست از او ندیدم.

 

در این عکس تختی در یکی از مسابقات جهانی شکست خورد و من که دوست صمیمی اش بودم بغلش کردم و اشکش را پاک کردم.تختی دوست صمیمی من بود.متاسفانه برخی واقعیت ها را نمی گویند و می گویند من و تختی رابطه خوبی با یکدیگر نداشتیم.»

 

اخبار,اخبار ورزشی,تختی

 
اخبار ورزشی - خبر آنلاین