ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ماجراهای عجیب قرارداد پرسپولیسی ها


انتشار لیست قرارداد بازیکنان پرسپولیس نکات جالب توجهی در خود جای داده است؛ از حضور اومانیا به عنوان گرانترین بازیکن این تیم تا هادی نوروزی که به عنوان کاپیتان از هفت هم تیمی اش کمتر پول می گیرد!

ورزش سه: پرسپولیسی ها در این فصل 13 میلیارد و 965 میلیون تومان برای قرارداد بازیکنان خود هزینه کرده اند.

اومانیا گرانترین – رحمتی ارزانترین

مایکل اومانیا که در ابتدای فصل زمزمه فسخ قراردادش نیز به گوش می رسید جزو گرانترین قراردادهای پرسپولیس محسوب می شود. این بازیکن که البته نوع قراردادش به گونه ای بود که در صورت فسخ هم این باشگاه باید مبلغ زیادی به عنوان ضرر به او پرداخت می کردند سبب شد تا مسوولان این تیم چاره را در ادامه همکاری با او ببینند. قرارداد یک میلیارد و 180 میلیونی این مدافع کاستاریکایی او را در زمره بازیکنان میلیاردی فوتبال ایران قرار داده است. بازیکنی که کیفیت فنی اش در طول یک سال گذشته به شدت کاهش یافته است و زیاد هم مورد علاقه برانکو ایوانکوویچ نیست.

در این میان محمد رحمتی، قدیمی پور، سید علی فاطمی جزو ارزانترین بازیکنان پرسپولیس محسوب می شوند. قدیمی پور جزو بازیکنان امید پرسپولیس محسوب می شود که در فصل گذشته با توجه به درگیری ها پیاپی همامی و سوشا مکانی این فرصت را یافت تا چندین بازی را بعنوان دروازه بان شماره دو روی نیمکت حضور یابد.

صادقی هر گل 18 میلیون و 700 هزار تومان

ایمان صادقی با توجه به محرومیت سوشا مکانی در سه بازی ابتدایی پرسپولیس به عنوان دروازه بان شماره دو جذب شد. صادقی در طول این سه بازی آمار ناامید کننده 8 گل را به نام خود ثبت کرد، 150 میلیون طبق اعلام به عنوان مبلغ قراردادش درج شده است تا هر گل دریافتی اش 18 میلیون و 700 هزار تومان برای این تیم آب بخورد!

چند میگیری لژیونر نشی؟

مهدی طارمی که در ابتدای فصل زمزمه حضورش در القادسیه کویت شنیده می شد و حرف و حدیث زیادی نیز بابت تمدید قراردادش شنیده می شد با مبلغ 800 میلیون حاضر شد تا به همکاری اش با پرسپولیس ادامه دهد. تصمیمی که البته از نظر فنی به نظر برای این بازیکن جنوبی بد تمام نشد و او با درخشش در 4 بازی اخیر سرخپوشان به پیراهن ثابت تیم ملی نیز با توجه به غیبت قوچان نژاد رسیده است.

این مساله برای امید عالیشاه هم به همین صورت بوده است و این بازیکن که در ابتدای فصل ادعا می کرد از تیم های خارجی پیشنهاد دارد در نهایت با 900 میلیون تومان حاضر به تمدید قرارداد شد. یعنی چیزی کمتر از سیصدهزار دلار! احتمالا پیشنهادات خارجی این بازیکن از خارج ازکشور مبلغی کمتر از این بوده که او حاضر نشده به این مساله تن بدهد!

سوشا مکانی در یک قدمی میلیاردی ها

قرارداد سوشا مکانی در هیات فوتبال 910 میلیون تومان ثبت شده است تا این دروازه بان هم طعم میلیاردی شدن را بچشد. مطمئنا در قرارداد او بندهایی گنجانده شده در صورت گل نخوردن و اتفاقات دیگر پاداش هایی به او تعلق گیرد و با توجه به آنالیزهای دقیقی که این دروازه بان در نظر گرفته است مطمئنا رسیدن به قرارداد یک میلیارد تومان و حضور در جمع باشگاه میلیاردی های فوتبال ایران دور از دسترس نخواهد بود.

تناقض در قرارداد ماریچ

مسوولان باشگاه پرسپولیس اعلام کرده بودند حاضرند برای عقد قرارداد با لوکا ماریچ مبلغ 120هزار دلار پرداخت کنند اما در قرارداد این بازیکن مبلغ 715 میلیون ثبت شده است. اختلاف فاحش این دو مبلغ تناقض های عجیبی را به وجود می آورد که مطمئنا تنها کادرفنی و مسوولان باشگاه پرسپولیس می توانند پاسخ روشنی به آن بدهند.

594 میلیون برای نیمکت نشینی

در باب کیفیت مهاجم هندوراسی پرسپولیسی ها صحبت های زیادی شده است و البته این مهاجم در حال حاضر فرصت چندانی برای خودنمایی به دست نیاورده است. جری بنگستون که با قراردادی 594 میلیونی به پرسپولیس پیوسته هنوز نتوانسته درخشش مورد نظر را در ترکیب این تیم داشته باشد و با توجه به درخشش علی علی پور 170 میلیونی به نظر می رسد همچنان باید روی نیمکت حضور داشته باشد.

وقتی کاپیتان هفتمین نفر می شود.

کاپیتان اول پرسپولیس در این فصل هفتمین قرارداد را بین هم تیمی هایش دارد. هادی نوروزی هشتصد میلیون در این فصل دریافتی داشته و بعد از مایکل اومانیا، رامین رضاییان، سوشا مکانی، امید عالیشاه، رضا نورمحمدی و محسن بنگر در کنار مهدی طارمی به عنوان هفتمین بازیکن گرانقیمت پرسپولیس شناخته می شود.

ارقام پرداخت پرسپولیس در فضای کلی فوتبال ایران معقول است اما به نظر می رسد می شد این عدد کلی را یکی دو میلیارد کاهش داد. چرا که برخی بازیکنان گرانتر از حد حضورشان در پرسپولیس پول گرفته اند.


ویدیو مرتبط :
ثبت قرارداد پرسپولیسی ها و گزارش کامل نقل و انتقالات

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

راز عجیب انتشار لیست قرارداد پرسپولیسی ها؛ دایی را فراری دادند



اخبار,اخبارورزشی, فوتبال ایران


 اخبار ورزشی - راز عجیب انتشار لیست قرارداد پرسپولیسی ها؛ دایی را فراری دادند

با توجه به تعطیلی فردای نشریات در ایران، رقم قرارداد دایی تا شماره‌های روز شنبه برای اغلب مطبوعات دور از دسترس باقی می‌ماند و تا آن زمان هم فضا کمی آرام‌تر شده است.

یک نکته عجیب در مورد انتشار لیست قرارداد پرسپولیسی‌ها، به زمان قرار گرفتن این خبر روی سایت باشگاه مربوط می‌شود.

به طور قطع مختصر آشنایی با قواعد کار رسانه‌ای در ایران نشان می‌دهد وقتی خبری بعد از ساعت 10 شب اعلام می‌شود، احتمال رسیدن آن به روزنامه‌های فردا بسیار ضعیف است.

با این وجود پرسپولیسی‌ها بر خلاف باشگاه استقلال لیست قراردادهای بازیکنان و مربیان خودشان را در ساعت 23 و 30 دقیقه چهارشنبه‌شب منتشر کردند تا احتمال پوشش مطبوعاتی این خبر بسیار ضعیف شود.

 یک حدس می‌تواند این باشد که مسئولان این باشگاه از یورش ناگهانی مطبوعات به رقم قرارداد دایی هراس داشته‌اند و از عمد خبر را دیر اعلام کرده‌اند تا آب‌ها از آسیاب بیفتد.

با توجه به تعطیلی فردای نشریات در ایران، رقم قرارداد دایی تا شماره‌های روز شنبه برای اغلب مطبوعات دور از دسترس باقی می‌ماند و تا آن زمان هم فضا کمی آرام‌تر شده است.

 اخبار ورزشی - بانک ورزش