ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

ماتا: کرایف پدر ایدئولوژیک فوتبال بود


هافبک اسپانیایی شیاطین سرخ نسبت به مهاجم فقید تیم ملی هلند و بارسلونا ادای احترام کرد.

خبرگزاری تسنیم: یوهان کرایف، ستاره تیم ملی فوتبال هلند که سابقه بازی و سرمربیگری در بارسلونا را در کارنامه‌اش داشت، پنجشنبه هفته گذشته در سن 68 سالگی به دلیل بیماری سرطان ریه درگذشت. کرایف بین سال‌های 1988 تا 1996 هدایت تیم رویایی بارسلونا را بر عهده داشت.

خوان ماتا در ادای احترام به ستاره فقید تیم ملی فوتبال هلند در وبلاگ شخصی خود نوشت: کرایف را به عنوان پدر ایدئولوژیک فوتبال می‌دانم، کسی که سعی می‌کنم شبیه به او بازی کنم و به عنوان یک تماشاگر سعی می‌کردم از او چیزهایی بیاموزم. یوهان بازیکنی بود که استفاده هوشمندانه‌ای از توپ و فضاها داشت و به اهمیت استعداد، بیش از وضعیت جسمانی و درک فوتبال به عنوان یک ورزش گروهی واقف بود، مفاهیمی که قطعاً من هم آنها را تأیید می‌کنم.

وی در ادامه یادداشت خود نوشت: در کنار اینها، فکر می‌کنم که ایده بازی هجومی و در دست گرفتن ابتکار بازی‌ها (ایده مورد علاقه کرایف) با فلسفه و عظمت منچستریونایتد، تیمی که جوردی کرایف، پسر یوهان در آن بازی می‌کرد، به خوبی وفق پیدا کرد. ما انسان بزرگی را از دست دادیم، ولی میراثی که او از خود بر جای گذاشت، همیشه با ما خواهد بود.


ویدیو مرتبط :
یوهان کرایف اسطوره فوتبال

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برخی مربیان در کشتی دلالی می‌کنند/ پدر فوتبال را درآوردند حالا نوبت کشتی است



اخبار,اخبار داغ,اخبار جدید

افشاگری سرمربی اسبق تیم‌ ملی :

برخی مربیان در کشتی دلالی می‌کنند/ پدر فوتبال را درآوردند حالا نوبت کشتی است

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد گفت: دلالی فضای کشتی را آلوده کرده است و برخی از مربیان با دریافت مبالغی از قرارداد کشتی‌گیران با جابجایی کشتی‌گیر نفع می‌برند.

منصور برزگر در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، با انتقاد از نحوه برگزاری لیگ و عملکرد برخی مربیان در جریان این رقابت‌ها دست به افشاگری زد و مسائلی را مطرح کرد که کم‌تر شاهد آن بودیم.

سرمربی اسبق تیم‌ ملی کشتی آزاد با پرده‌برداری از پشت پرده دلالی در کشتی افشاگری کرد و با بازگو کردن ناگفته‌هایی از لیگ کشتی عنوان کرد: دلالی فضای کشتی را آلوده کرده است و برخی مربیان با دریافت مبالغی از قرارداد کشتی‌گیران با جابجایی کشتی‌گیر نفع می‌برند.

وی با اشاره به نفوذ دلالی به کشتی مدعی شد: از چند کشتی‌گیر سوال کنید، متوجه می‌شوید. متأسفانه دلالی در کشتی باب شده است. برخی از مربیان با کشتی‌گیران قرارداد می‌بندند و درصد می‌گیرند. نیاز به کار تحقیقاتی دارد و باید فدراسیون وارد شود و جلوی این مسائل در سال‌های آینده گرفته شود.

برزگر تصریح کرد: در سال‌های قبل هم شاهد چنین مسائلی بودیم. به عنوان مثال یک کشتی‌گیر 20 میلیون تومان قرارداد می‌بست اما حتی برای نمایش هم که شده، یک کشتی هم نمی‌گرفت. به هر حال حامیان مالی متوجه و ناراحت می‌شوند و فرار می‌کنند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد افزود:‌ اتفاقاتی که این روزها در کشتی رخ می‌دهد، موجب شده است نگاه‌ها به این رشته عوض شود. زمان مسابقات درست نیست، قضاوت‌ها مشکل دارد همه اینها دست به دست هم داده است تا کشتی به این روز بیفتد.

دارنده مدال نقره المپیک ادامه داد: عده‌ای به کشتی آمده‌اند که تنها به دنبال منافع خود هستند و دلالی می‌کنند. برخی مربیان کشتی با جابجایی کشتی‌گیران نفع می‌برند و همین رفتارها موجب شده تا اصالت این رشته از بین رفته و فضای کشتی آلوده شود.

برزگر در پاسخ به این سوال که آیا دلایلی هم برای اثبات این ادعای خود دارد عنوان کرد: لابد دلیل دارم و چیزهایی دیده و شنیده‌ام. وقتی در کشتی ایران به راحتی از کشتی‌گیر می‌خواهند درصدی از پول خود را بدهد، دیگر جای بحث نمی‌ماند.

سرمربی اسبق تیم ملی گفت: برخی از کشتی‌گیران خیلی خوب می‌دانند چه می‌گذرد. مربیانی هستند که به کشتی‌گیر گفته‌اند 20 میلیون قرارداد می‌بندیم به شرطی که فلان درصد از آن را به ما بدهی! همانطور که دلال‌ها پدر فوتبال را در آوردند، به کشتی هم ضربه زدند. فوتبال پول بیشتری دارد و دلال‌های بیشتر و کشتی پول کمتر و دلال‌های کمتر.

برزگر افزود: متأسفانه ارزش‌ها از بین رفته است؛ زمان ما معنویات و اخلاق حرف اول را می‌زد، اما الان فقط پول حرف می‌زند. متاسفانه کارهایی انجام شد که با یک تحقیق ساده از حضور کشتی‌گیران و مربیانی که در لیگ حضور داشتند صورت گیرد همه چیز روشن خواهد شد و زیاد نیازی به تحقیقات پیچیده نیست. از کشتی‌گیرانی که کشتی گرفتند، از کشتی‌گیرانی که قرارداد بستند و کشتی نگرفتند از افرادی که در حاشیه حضور داشتند خیلی راحت مشخص می‌شود، موضوع چه بوده است.

مدیرفنی تیم داماش بابل گفت: باید هم فدراسیون کشتی و هم مربیان و کشتی‌گیران از برگزاری لیگ هدف داشته باشیم؛ اگر به دنبال تنها سود باشیم، ارزش‌ها از بین می‌رود، اما اگر دنبال ارزش‌ها باشیم سود هم نصیبمان می‌شود. متاسفانه با حرکاتی که انجام می‌شود حضور در لیگ انحصاری شده است.

وی ادامه داد: از این مختصر هم افراد معدودی برای خودشان بهره‌برداری می‌کنند و در نهایت دودش به چشم کشتی می‌رود. به تیم‌های سال‌های گذشته نگاه کنید از فصل قبل تیم‌های دوم تا چهارم کناره‌گیری کردند و در سال‌های قبل هم همینطور؛ تیم‌ها بعد از یک فصل حضور قید شرکت در لیگ کشتی را می‌زنند، چرا؟ به خاطر همین مسائلی که عنوان شد.

وی افزود: یک نفر هم، از مسئولان این تیم‌ها سوال نکرد چرا امسال شرکت نمی‌کنید. هر تیم را باید موظف کنند تا یک تیم رسانه‌ای هم داشته باشد تا رسانه‌ها و خبرنگاران هم درگیر لیگ باشند. متأسفانه فدراسیون کشتی هم به لیگ به عنوان یک برنامه مدون نگاه نمی‌‌کند؛ در حالی‌که پولی‌که از لیگ به کشتی می‌آید 2 تا 3 برابر بودجه این فدراسیون است.

برزگر تصریح کرد: اگر برنامه‌ریزی خوبی باشد می‌توان از این موضوع به نفع کشتی استفاده کرد و دردی از کشتی دوا خواهد شد. فدراسیون کشتی بی‌تفاوت تنها با برگزاری لیگ کشتی به دنبال رفع تکلیف است. بهتر بود مسابقات در یک گروه و به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شد تا زمان بیشتری تیم‌ها و حامیان مالی درگیر لیگ باشند و به این زودی و به صورت فشرده تمام نکنند.

سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد خاطر نشان کرد: کشتی‌گیر خارجی هم که می‌آوریم باید موظف شوند تا یکی دو ماه در اردوهای ما حضور داشته باشد نه اینکه پول بگیرد بیاید چند کشتی بگیرد و برود. هدف ما از حضور کشتی‌گیران مطرح خارجی در لیگ آشنایی کشتی‌گیران داخلی با نحوه مبارزه آنها و آشنایی با سبکشان است؛ نه اینکه تنها چند کشتی بگیرند آن وقت می‌توان گفت که ما از کشتی سود بردیم در غیر این صورت باید لیگ را تعطیل کنیم./فارس