ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لیونل مسى پادشاه اسپانیا


لیونل مسى ابر ستاره بارسلونا بعد از پشت سر گذاشتن ركورد گل زنى در لالیگا به شدت مورد تمجید مطبوعات قرار گرفته است.

طرفداری: گلى كه لیونل مسى را به "پادشاه اسپانیا" تبدیل نمود، از میان سه گلى كه شنبه شب لیونل مسى به ثمر رساند، كم هیجان انگیزترین و ساده ترین بود، چون او از فاصله یك مترى پاس نیمار را به سادگی وارد دروازه سویا نمود. بعد از به ثمر رسیدن این گل استادیوم نیوكمپ به نوعى منفجر شد و هم تیمى هاى مسى نیز موفقیت او در شكستن این ركورد را جشن گرفتند. روزنامه اسپانیایى Marca در روز بعد، از لیونل مسى به عنوان"بازیكنى از دورانى دیگر" نام برد.

لوئیز انریكه سرمربى بارسلونا نیز بعد از برد 5:1 مقابل سویا، از او تمجید نمود:"مسى بى تردید بهترین بازیكنى است كه من تا به حال دیده ام." گل مسى در دقیقه 72 بازى مقابل سویا، دومین گل مسى در این دیدار بود و دویست و پنجاه و دومین گل او در لالیگاى اسپانیا محسوب مى شد. مسى با زدن اولین گل خود در دقیقه 27 بازى مقابل سویا، به ركورد تلمو زاراى اسطوره اى (251 گل در 277 بازى) رسید، بازیكنى كه در سال 2006 چشم از دنیا فرو بسته است و ما بین سال هاى 1940 و 1955 موفق به ثبت ركورد گل زنى در لالیگا با حضور در اتلتیكو بیلبائو شده است.  در دقایق 72و 78 بازى نیز مسى موفق به ثمر رساندن دو گل دیگر شد تا در سن 27 سالگى او دو گل  با ركورد گل زنى اسپانیا فاصله بگیرد.

لیونل مسى پادشاه اسپانیا

لیونل مسى بعد از رسیدن به چنین افتخارى در صفحه فیس بوك خود نوشت:"وقتى كه من این گل را به ثمر رساندم، نمى توانستم تصور كنم كه چه ركوردى را پشت سرگذاشته ام و به احترام تلمو زاراى بزرگ سكوت كردم."

لیونل مسى اولین گل خود در لالیگا را در تاریخ اول ماه مى سال 2005 و در دیدار مقابل آلباسته به ثمر رسانده و در این میان او موفق به ثمر رساندن 368 گل براى بارسا شده است و علاوه بر این ركورد بیشترین گل زده در طول یك فصل (68 گل) و انجام بیشترین هت تریك در طول یك فصل (8 مرتبه) را نیز از آن خود نموده است.

بعد از سپرى شدن این شب رویایى، لیونل مسى هرگز شبیه به بازیكنى نبود كه مایل به ترك بارسلونا باشد، از نظر مسى این ركورد به این دلیل به نام او ثبت شده است چون :"من در تمام دوران فوتبال خود از حمایت هاى خوبى در بارسا برخوردار بوده ام."

البته هفته گذشته لیونل مسى در گفتگویى با روزنامه آرژانتینى Ole گفته بود:"من مایلم با كمال میل در بارسا بمانم، اما همواره شرایط آن گونه كه مى خواهید پیش نمى رود و در فوتبال هیچ اتفاقى قابل پیش بینى نیست." حال این روزنامه روز یكشنیه بعد از شكسته شدن این ركورد نوشت:"مسى پادشاه اسپانیا است." و روزنامه L’Equipe فرانسه نیز با تیتر:"مسى، اسطوره اى بى پایان" از این ابر ستاره آرژانتینى تقدیر نمود.

با وجود درخشش لیونل مسى، رئال مادرید با كسب سى امتیاز و دو امتیاز بیش از بارسا صدر جدول لالیگا را در اختیار خود گرفته است، رئال مادرید در این هفته با دو گل كریس رونالدو و با نتیجه 4:0 موفق به شكست ایبار حریف خود شد، رونالدو هم اكنون با به ثمر رساندن بیست گل در دوازده دیدار بهترین گل زن لالیگا در این فصل است.


ویدیو مرتبط :
مسى با معرفت با فلسطینى ها(مرگ بر اسراییل)(مسى و فلسطین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لو:اسپانیا چند لیونل مسی دارد



 

 

لو: اسپانیا چند لیونل مسی دارد

 

/همگام با جام‌جهانی2010-آفریقای‌جنوبی/

لو: اسپانیا چند لیونل مسی دارد

سرمربی تیم ملی فوتبال آلمان به شاگردان جوانش در آستانه جدال با تیم ملی اسپانیا هشدار داد.

به نقل از روزنامه دی‌ولت، یواخیم لو گفت: بازیكنان من باید بدانند و درك كنند برخلاف جدال با آرژانتین كه تنها یك فوق‌ستاره مثل لیونل مسی داشت، اسپانیا حریفی است كه چندین لیونل مسی دارد و باید برای این منظور آمادگی كافی داشته باشند و تدابیر لازمه را در زمین اجرا كنند.
این مربی 50 ساله و خوش‌فكر كه تیمش در بازی نیمه‌نهایی با قهرمان اروپا دیدار خواهد كرد، افزود: در نقطه مقابل با آرژانتین، تیمی با اصول و منطق همچون اسپانیا حریف ما است. رقیبی كه تحت تاثیر بازی احساسی نیست و با برنامه‌ای مدون و دقیق، به مبارزه با حریفانش می‌رود.
وی افزود: این تیم با مجموعه‌ای از بازیكنان برجسته دو تیم بزرگ این كشور یعنی رئال‌مادرید و بارسلونا،‌ مجموعه‌ای است كامل و پیچیده كه تنها یك سوپراستار همچون لیونل مسی ندارد، بلكه شامل مسی‌های بیشماری است.
این مربی تاكید كرد: حریف اروپایی ما در دفاع بسیار با ثبات عمل می‌كند و مقابل این حریف اجازه نداریم در وقت حمله دچار اشتباه شویم و موقعیت‌ها را بیهوده هدر دهیم. در این تیم ژاوی و اینیستا موتور محركه هستند كه با حركات دیگر ستارگان تیم از جمله داوید ویا، كارشان تكمیل می‌شود.
او ادامه داد: مقابل دو ستاره خط میانی آنها ماموریت‌هایی به شواین اشتایگر و خدیرا می‌دهیم و انتظار داریم در این نبرد، هافبك‌های ما برنده میدان شوند.
این بازیكن تصریح كرد: هر بازی شرایط خاص خودش را دارد. فكر می‌كنم با بازی مقابل اسپانیا،‌ دوستداران فوتبال جهان بازهم شاهد فینالی زودهنگام باشند، البته در رقابت‌های یورو 2008 آنها تیم بهتری نسبت به ما بودند و یك بر صفر در بازی نهایی آلمان را شكست دادند. شاید برخی به این جدال از دید انتقام نگاه كنند؛ ولی من دوست ندارم جنبه احساس به بازی دهم و بازیكنانم را تحت تاثیر بازی احساسی روانه این میدان كنم. بلكه تلاش خواهم كرد همچنان به مانند دیدارهای قبلی، ‌براساس برنامه مشخص روانه میدان شوند.
وی در مورد دو مهاجم شاخص دو تیم یعنی میروسلاو كلوزه و داوید ویا اظهار داشت: شكل كار این دو مهاجم نخبه با هم تفاوت می‌كند و نباید با هم قیاس كرد. ویا مهاجم گلزنی است كه از كناره‌ها خوب حركت می‌كند و پا به توپ می شود و در صدد گلزنی بر می‌آید. ولی كلوزه گلزنی است كه بیشتر در عمق و مركز خط دفاع استقرار دارد و بخوبی از فرصت‌های كه برایش ساخته می شود استفاده می‌كند و در بازی هوایی نیز با تسلط است.
مصاف این دو تیم صاحب سبك برای عبور به بازی نهایی جام‌جهانی فرداشب مقارن ساعت 23 در ورزشگاه موزس ماباهیدا دوربان انجام خواهد گرفت.