ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لیونل مسى، نابغه اى كه سكوت كرده است


بعد از برد پر گل مقابل الچه، شایعات در خصوص ترك بارسلونا از سوى لیونل مسى فزونى یافته است، هواداران نسبت به عملكرد لوئیز انریكه سرمربى تیم معترض هستند و مسى ابر ستاره بارسا سكوت اختیار كرده است.

طرفداری: بعد از برد پر گل 5:0 مقابل الچه، از رقابت هاى Copa del Rey،‌ لیونل مسى ابر ستاره آرژانتینى بارسلونا خیلى سریع زمین مسابقه را به سمت رختكن ترك نمود، چون تمایلى به روبرو شدن با خبرنگاران كنجكاو نداشت. در این روز لیونل مسى در بازى همانند همیشه درخشان ظاهر شد و گلى نیز به ثمر رساند كه آن را تقدیم به هوادارا حاضر در استادیوم نمود، به هوادارانى كه پیش از آن به نشانه اعتراض به لوئیز انریكه سرمربى تیم، سوت هاى خود را به صدا در آورده بودند.

در این روزها و با اوج گرفتن بحران مدیریتى در باشگاه بارسلونا كه با تایید حكم محرومیت بارسا از فعالیت در بازار نقل و انتقالات شروع شده و با اخراج زوبى زارتا و كناره گیرى پویول تشدید شده، شایعاتى در خصوص تمایل برخى از باشگاه هاى متمول انگلیسى براى جذب لیونل مسى به گوش مى رسد، در تازه ترین این گزارشات، رونامه انگلیسى The Sun، در گزارشى اختصاصى، خبر از آماده شدن بسته اى پیشنهادى به ارزش پانصد میلیون پوند (ششصد میلیون دلار) از سوى یكى از باشگاه هاى لیگ جزیره براى جذب لیونل مسى داده است.

به نقل از این روزنامه، دویست و پنجاه میلیون یورو از این مبلغ جهت آزادسازى لیونل مسى از بارسلونا مى باشد و سیصد و پنجاه میلیون باقى مانده براى بستن قراردادى شش ساله با این ابر ستاره آرژانتینى در نظر گرفته شده است. البته در توانایى پرداخت چنین مبلغ گزافى از سوى هر باشگاهى تردیدهاى فراوانى وجود دارد.

كاندیداى اصلى جذب لیونل مسى، بى تردید باشگاه چلسى لندن است و رومان آرامویچ مالك میلیاردر و بلندپرواز این باشگاه از قدرت مالى كافى براى ممكن نمودن، چنین ناممكنى برخوردار است. از طرفى كارشناسان مالى معتقد هستند كه هیچ باشگاهى با رعایت كردن قوانین فیرپلى مالى فیفا نمى تواند چنین انتقالى را تحقق بخشد. با این وجود سسك فابرگاس هم بازى سایق مسى در بارسلونا كه از تابستان 2014 با چلسى قرارداد بسته است، مى گوید:"به عنوان یك ورزشكار و دوستى صمیمى بسیار مایل هستم كه بار دیگر با مسى هم بازى شوم."

اما دلیل سكوت لیونل مسى چیست؟ آیا او تمایل دارد قدرت خود در بارسا را نمایان سازد؟ وى مى توانست حداقل با بیان چند جمله كوتاه و ساده به چنین شایعاتى در زمینه ترك بارسلونا و پیوستن به لیگ جزیره، خاتمه بخشد و یا آنها را تكذیب نماید. اما مسى ترجیح مى دهد سكوت نماید، این گونه به نظر مى رسد كه وى منتظر چنین شرایطى در بارسلونا براى به رخ كشیدن قدرت خود بوده و شاید اینكه وى واقعا در حال سبك سنگین كردن اوضاع براى ترك بارسلونا مى باشد.

چنین فرضیاتى با برگشت به اظهار نظر این ابر ستاره آرژانتینى در تابستان گذشته قوت مى گیرد، او در آن زمان اعلان نموده بود كه مى تواند سپرى كردن تمام دوران فوتبال خود را در بارسلونا تصور نماید:"اما اگر در بارسلونا من را نخواهند، من هیچ مشكلى با این موضوع ندارم." اینكه لیونل مسى به هر قیمتى به هر باشگاهى نخواهد پیوست كاملا روشن و واضح است، اما سكوت اخیر و این جملات به خوبى نشان مى دهد كه او حاضر به فكر كردن در خصوص پیوستن به باشگاه هاى دیگر مى باشد.

بحران اخیر در كادر مدیریتى بارسا، به اختلافات بین لیونل مسى و لوئیز انریكه سرمربى تیم نیز دامن زده و آن را آشكارتر نموده است. اینكه چنین روابط پر تنشى بین بازیكن و سرمربى به انتقال و جدایى منجر شود كاملا قابل تصور است، حال اگر لوئیز انریكه از باشگاه نرود، شاید مسى با چنین تصمیمى بزرگترین و جنجالى ترین انتقال تاریخ جهان فوتبال را رقم زند. لیونل مسى از روحیه بسیار ظریف و حساسى برخوردار است، اگر شرایط براى او مناسب نباشد و او از اوضاع خود ناراضى باشد، آن را به صورت روشن نمایان نمى سازد، بلكه با رفتارهاى خود به صورتى غیر مستقیم و با ارسال سیگنال هایى نامشخص آن را آشكار مى نماید. پپ گواردیولا سرمربى سابق بارسلونا اما در خواندن این سیگنال هاى كد شده از جانب مسى بسیار توانا بود، مشخصه اى كه به نظر نه تنها لوئیز انریكه بلكه سایر تصمیم گیران باشگاه بارسلونا نیز فاقد آن هستند.

پول در فوتبال مدرن امروزى نقشى اساسى ایفا مى نماید و حتى سبب جاودانه شدن بازیكنى خاص نیز خواهد شد، اما لیونل مسى بازیكنى است كه به جزء قهرمانى در جام جهانى به تمامى افتخارات در دنیاى فوتبال دست پیدا نموده است، با این حال بسته پیشنهادى ششصد میلیون یورویى مى تواند تا حتى چندین دهه، لیونل مسى را به گران ترین و با ارزش ترین بازیكن تاریخ فوتبال تبدیل نماید و از طرفى وى مى تواند، از شرایط بحرانى و بى نظمى كه بارسلونا را فرا گرفته با عزیمت به لندن، خلاصى یابد، چون بارسلونا دیگر اقتدار و قدرت سال هاى پیش را از دست داده است.

لوئیز انریكه بعد از برد مقابل الچه اعلام نمود كه نسبت به باقى فصل كاملا خوش بین است و به موفقیت تیم خود اطمینان دارد و تیمش همانند قبل در همه رقابت ها از مدعیان اصلى به حساب مى آید. ایكر كاسیاس سنگربان رئال مادرید بزرگترین رقیب بارسلونا نیز به نوعى خود را در تشنجات اخیر باشگاه رقیب دخیل كرده و در خصوص مسى و احتمال انتقال او به باشگاهى دیگر گفته است:"اگر من در باشگاهى تصمیم گیرنده بودم، هرگز مسى را جذب نمى كردم."، اما لیونل مسى همانند گذشته بازهم به چنین اظهار نظرى پاسخى نداده است.

شاید بهتر باشد در خصوص توصیف شرایط این روزهاى مسى از این جمله كلیشه اى استفاده نمود،‌ گاهى معناى سكوت بیش از هزاران كلمه است.


ویدیو مرتبط :
مسى با معرفت با فلسطینى ها(مرگ بر اسراییل)(مسى و فلسطین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

لیونل مسى پادشاه اسپانیا


لیونل مسى ابر ستاره بارسلونا بعد از پشت سر گذاشتن ركورد گل زنى در لالیگا به شدت مورد تمجید مطبوعات قرار گرفته است.

طرفداری: گلى كه لیونل مسى را به "پادشاه اسپانیا" تبدیل نمود، از میان سه گلى كه شنبه شب لیونل مسى به ثمر رساند، كم هیجان انگیزترین و ساده ترین بود، چون او از فاصله یك مترى پاس نیمار را به سادگی وارد دروازه سویا نمود. بعد از به ثمر رسیدن این گل استادیوم نیوكمپ به نوعى منفجر شد و هم تیمى هاى مسى نیز موفقیت او در شكستن این ركورد را جشن گرفتند. روزنامه اسپانیایى Marca در روز بعد، از لیونل مسى به عنوان"بازیكنى از دورانى دیگر" نام برد.

لوئیز انریكه سرمربى بارسلونا نیز بعد از برد 5:1 مقابل سویا، از او تمجید نمود:"مسى بى تردید بهترین بازیكنى است كه من تا به حال دیده ام." گل مسى در دقیقه 72 بازى مقابل سویا، دومین گل مسى در این دیدار بود و دویست و پنجاه و دومین گل او در لالیگاى اسپانیا محسوب مى شد. مسى با زدن اولین گل خود در دقیقه 27 بازى مقابل سویا، به ركورد تلمو زاراى اسطوره اى (251 گل در 277 بازى) رسید، بازیكنى كه در سال 2006 چشم از دنیا فرو بسته است و ما بین سال هاى 1940 و 1955 موفق به ثبت ركورد گل زنى در لالیگا با حضور در اتلتیكو بیلبائو شده است.  در دقایق 72و 78 بازى نیز مسى موفق به ثمر رساندن دو گل دیگر شد تا در سن 27 سالگى او دو گل  با ركورد گل زنى اسپانیا فاصله بگیرد.

لیونل مسى پادشاه اسپانیا

لیونل مسى بعد از رسیدن به چنین افتخارى در صفحه فیس بوك خود نوشت:"وقتى كه من این گل را به ثمر رساندم، نمى توانستم تصور كنم كه چه ركوردى را پشت سرگذاشته ام و به احترام تلمو زاراى بزرگ سكوت كردم."

لیونل مسى اولین گل خود در لالیگا را در تاریخ اول ماه مى سال 2005 و در دیدار مقابل آلباسته به ثمر رسانده و در این میان او موفق به ثمر رساندن 368 گل براى بارسا شده است و علاوه بر این ركورد بیشترین گل زده در طول یك فصل (68 گل) و انجام بیشترین هت تریك در طول یك فصل (8 مرتبه) را نیز از آن خود نموده است.

بعد از سپرى شدن این شب رویایى، لیونل مسى هرگز شبیه به بازیكنى نبود كه مایل به ترك بارسلونا باشد، از نظر مسى این ركورد به این دلیل به نام او ثبت شده است چون :"من در تمام دوران فوتبال خود از حمایت هاى خوبى در بارسا برخوردار بوده ام."

البته هفته گذشته لیونل مسى در گفتگویى با روزنامه آرژانتینى Ole گفته بود:"من مایلم با كمال میل در بارسا بمانم، اما همواره شرایط آن گونه كه مى خواهید پیش نمى رود و در فوتبال هیچ اتفاقى قابل پیش بینى نیست." حال این روزنامه روز یكشنیه بعد از شكسته شدن این ركورد نوشت:"مسى پادشاه اسپانیا است." و روزنامه L’Equipe فرانسه نیز با تیتر:"مسى، اسطوره اى بى پایان" از این ابر ستاره آرژانتینى تقدیر نمود.

با وجود درخشش لیونل مسى، رئال مادرید با كسب سى امتیاز و دو امتیاز بیش از بارسا صدر جدول لالیگا را در اختیار خود گرفته است، رئال مادرید در این هفته با دو گل كریس رونالدو و با نتیجه 4:0 موفق به شكست ایبار حریف خود شد، رونالدو هم اكنون با به ثمر رساندن بیست گل در دوازده دیدار بهترین گل زن لالیگا در این فصل است.