ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لژیونر باش، مسافر برزیل شو!


در لیست 30 نفره تیم ملی ابهاماتی به چشم می خورد که یکی از این ابهامات حضور علیرضا حقیقی دروازه بان نه چندان آماده تیم اسپورتینگ كوویلیا پرتغال در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 می باشد.

طرفداری: در لیست 30 نفره تیم ملی ابهاماتی به چشم می خورد که یکی از این ابهامات حضور علیرضا حقیقی دروازه بان نه چندان آماده تیم اسپورتینگ كوویلیا پرتغال در فهرست تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2014 می باشد.

طی روزهای اخیر انقادات از لیست کاملا سلیقه ای کارلوس کیروش به اوج خود رسیده تا به نوعی پس از کشمکش های فراوان با فدراسیون، آل اشپورت، امیر قلعه نویی، باشگاه استقلال و پیشکسوتان کشورمان اکنون نوبت به درگیری کارلوس با یاران و بازیکنان سابق خود رسیده باشد.

بازخوردها و ترکش های منفی این لیست یکی پس از دیگری در حال شکل گیری است، ابتدا رحمتی و عقیلی، سپس صادقیان، امید ابراهیمی، علی کریمی و اکنون نوبت به حامد لک رسیده است تا جملاتی نه چندان شایسته را حوالی اردوی تیم ملی کند!

اما یکی از تاریک ترین نقاط این لیست حضور علیرضا حقیقی گلر تیم کوویلیا در دسته دوم لیگ پرتغال است.

حقیقی که علیرغم یک فصل کابوس وار در روبین کازان و یک نیم فصل پشت خط نیلسون 40 ساله ماندن در پرسپولیس، با یک سری روابط یا به قولی دست های پشت پرده سر از لیگ دسته دوم پرتغال ( بخوانید کشور کارلوس کیروش! ) در آورده تا به نوعی لژیونر اروپایی محسوب شود.

ژیونر باش، مسافر برزیل شو!

در لیگ دسته دو پرتغال 4 بازی کرده که در یک بازی 3 گل خورده و در بازی دیگر 4 گل؛ سپس یک فقره بی‌انضباطی بسیار بزرگ در اسپورتینگ كوویلیا از او سر زده و با مسئولان باشگاه به مشکل برخورد؛ هر چند درگیری اش با دایی در تمرینات پرسپولیس را هم نمی شود فاکتور گرفت تا لحظه به لحظه از حضور او در این لیست نا امید تر شویم.

این شاید تاریك‌ترین نقطه كارنامه كی‌روش باشد؛ اینكه گلری را با خودش به برزیل برده كه امتحانش را بارها در ایران پس داده و شكست خورده است.

ژیونر باش، مسافر برزیل شو!

طی روزهای اخیر در حول و اطراف فدراسیون و دوستان کیروش شایعاتی به گوش رسیده که احتمال این می رود که حتی علیرضا حقیقی در برزیل فیکس باشد تا به نوعی کیروش همه را سورپرایز کرده باشد!

حالا حقیقی چرا باید جای گلرهای آینده‌دار ایران چون فروزان و لک را در جام جهانی بگیرد؟ آیا باید باور كنیم اطمینان به او، با انتقالش به لیگ پرتغال و حضور عجیبش در دروازه تیم ملی در میانه‌های بازی با گینه در ارتباط است؟


ویدیو مرتبط :
سوتی روسری شو داشته باش نوستالوژیه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایتالیا و هلند مسافر برزیل شدند/پیروزی ژرمن‌ها و توقف انگلیس



تفکیک گروه‌های نهگانه مقدماتی جام جهانی

مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا
ایتالیا و هلند مسافر برزیل شدند/پیروزی ژرمن‌ها و توقف انگلیس

تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و هلند به جام جهانی 2014 برزیل صعود کردند.

در شبی شلوغ از مرحله مقدماتی جام جهانی 2014 برزیل در قاره اروپا، 23 بازی برگزار شد که در مهم‌ترین دیدارها از گروه سوم تیم ملی آلمان میهمان جزایر فارو بود که این دیدار در نهایت با نتیجه 3 بر صفر به سود ژرمن‌ها به پایان رسید.

آلمان با این برد 22 امتیازی شد و برای صعود به جام جهانی از دو بازی آخر خود نیاز به دو امتیاز خواهد داشت.

در گروه دوم تیم ملی ایتالیا در دیداری حساس در تورینو از جمهوری چک پذیرایی می‌کرد. این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود ایتالیا به پایان رسید.

ایتالیا با این پیروزی 20 امتیازی شد و به عنوان تیم نخست صعودش به جام جهانی 2014 برزیل قطعی شد.

در گروه هشتم تیم ملی اوکراین در شهر کیف میزبان انگلیس بود که این مسابقه در پایان 90 دقیقه با نتیجه تساوی بدون گل خاتمه یافت.

در گروه چهارم نیز تیم ملی هلند میهمان آندورا بود. این دیدار در پایان با نتیجه 2 بر صفر به سود هلند خاتمه یافت.

هلندی‌ها نیز با این برد 22 امتیازی شدند و به جام جهانی 2014 برزیل صعود کردند.

بدین ترتیب تیم‌های ایتالیا و هلند در پایان بازی‌های شب گذشته صعود خود به جام جهانی برزیل را قطعی کردند.

در سایر دیدارها با تفکیک گروه‌های 9 گانه نتایج زیر به دست آمد:

 گروه اول
مقدونیه 1 اسکاتلند 2
ولز 0  صربستان 3
 
گروه دوم
ارمنستان 0  دانمارک 1
مالت 1   بلغارستان 2
ایتالیا 2  جمهوری چک 1
 
گروه سوم
قزاقستان 0   سوئد 1
اتریش 1  ایرلند 0
جزایر فارو 0  آلمان 3

 گروه چهارم
رومانی 0  ترکیه 2
آندورا 0  هلند 2
مجارستان 5  استونی 1

 گروه پنجم
نروژ 0  سوئیس 2
قبرس 0  اسلوونی 2
ایسلند 2  آلبانی 1

 گروه ششم
لوگزامبورگ 3  ایرلند شمالی 2
روسیه 3   رژیم صهیونیستی 1

گروه هفتم
لیتوانی 2  لیختن اشتاین 0
اسلواکی 1  بوسنی و هرزگوین 2
یونان 1  لتونی 0

 گروه هشتم
سن‌مارینو 1  لهستان 5

اوکراین 0   انگلیس 0

گروه نهم
گرجستان 0  فنلاند 1
بلاروس 2  فرانسه 4

در مقدماتی جام جهانی در قاره اروپا تیم‌ها در 9 گروه با هم رقابت می‌کنند که تیم‌های نخست هر گروه به طور مستقیم راهی جام جهانی برزیل می‌شوند و از هشت تیم برتر دوم که به صورت دو به دو و با قرعه‌کشی با هم روبه‌رو می‌شوند چهار تیم دیگر نیز جواز صعود به جام جهانی را خواهند گرفت.

 همچنین در مقدماتی جام جهانی در قاره آفریقا نیز تیم ملی فوتبال مصر با نتیجه 4 بر 2 گینه را شکست داد.

همچنین در چند بازی دوستانه فوتبال نیز نیجریه 4 بر یک بورکینافاسو را شکست داد و تیم‌های اسپانیا و شیلی به تساوی 2 بر 2 رسیدند./فارس