ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

لاپورتا: رؤسای بارسا یک مشت زالو هستند


نامزد ریاست باشگاه بارسلونا به انتقاد از رؤسای فعلی این باشگاه پرداخت.

خبرگزاری فارس: لاپورتا در گفت‌و‌گو با رسانه‌های اسپانیایی اعلام کرد که در هنگام شام خوردن با خورخه مندس درباره ژوزه مورینیو صحبتی نکرده و مدعی شد که نوع دیگری از مربیان را ترجیح می‌دهد.

وی اظهار داشت: مربیانی از جنس کرویف را ترجیح می‌دهم. مورینیو یک مربی حرفه‌ای است و من به او احترام می‌گذارم اما با خورخه مندس درباره او حرفی نزدم. ما سال‌های زیادی است که با هم دوست هستیم و من درباره برخی مسائل با او مشورت می‌کنم اما درباره ژوزه حرفی به او نزدم.

رئیس سابق باشگاه بارسلونا ادامه داد: اگر دوباره به عنوان رئیس باشگاه بارسلونا انتخاب شوم، کاری که در سال 2003 انجام دادم را تکرار نخواهم کرد. می‌خواهم با نوآوری و ایجاد عقایدی اساسی که ما را در دوران‌های گذشته موفق کرده بود، دوباره بارسلونا را به معیاری در دنیای فوتبال تبدیل کنم. به کارهایی که کرویف انجام داد، وفادار خواهم ماند و به دنبال پرورش استعدادهای خانگی هستم و جواب برخی از لطف‌هایی را که جامعه کاتالونیا به باشگاه داشته را بدهم.

لاپورتا همچنین با کنایه به ساندرو روسل، ماریا بارتومئو و همکارانشان که پایه‌های باشگاه بارسلونا را که او بنا نهاده بود، ویران کردند، گفت: خیلی ناامیدکننده است زیرا آنها بسیاری از چیزهای خوبی را که ما با الگوی یوهان کرویف ساخته بودیم، ویران کردند. آنها یک مشت زالو هستند. باشگاه در حال نشان دادن خودش به دنیا بود و به خاطر این رؤسا دیگر این را نمی‌بینیم.


ویدیو مرتبط :
لاپورتا: مسی در بارسا بازنشسته می شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

انتقاد شدید لاپورتا از جانشینانش در بارسا


رییس پیشین باشگاه بارسلونا در اظهارنظری عجیب اعلام کرد با ستاره آرژانتینی این تیم تله‌پاتی دارد.

خبرگزاری ایسنا: خوان لاپورتا که نامزدی‌اش برای انتخابات ریاست باشگاه بارسلونا را اعلام کرده است، از برنامه‌های خود در این تیم و رابطه‌اش با لیونل مسی صحبت کرد. او می‌خواهد بار دیگر یوهان کرویف را به باشگاه بازگرداند، روی بازیکن‌سازی در لاماسیا تمرکز کند، برای پیشرفت کاتالونیا تلاش کند و ارتباط با یونیسف را نیز از سر بگیرد.

لاپورتا در مورد یوهان کرویف گفت: او بنای روحیه و ذهنیت پیروزی را در باشگاه بارسلونا ایجاد کرد. شیوه فوتبالی یگانه‌ای را هم درست کرد. کارهایی که او در این باشگاه انجام داد، مورد توجه و ستایش فوتبالی‌ها در تمام دنیا قرار گرفت. اگر بخواهیم از جنبه فوتبال زیبا نیز به کارهایی که کرویف انجام داده است نگاه کنیم، پایه‌های اساسی این مساله را نیز این مربی هلندی ایجاد کرده است. زمانی که چیکی بگریستین مدیر فوتبالی بارسلونا بود هم کارهای بزرگی در باشگاه انجام گرفت. فرانک ریکارد را سرمربی بارسلونا کردیم و موفقیت‌های زیادی به دنبال داشت. پس از او جوزپه گوآردیولا را آوردیم. لوییس انریکه را به مربیگری در تیم B بارسلونا رساندیم تا او تیم دوم بارسلونا را از دسته سوم به دسته دوم بیاورد. تمام کارهایی که انجام گرفت موجب شد تا ترس ما از ناکامی از بین برود.

لاپورتا در مورد ارتباطی که با لیونل مسی دارد نیز گفت: با مسی تله‌پاتی دارم. او همیشه می‌داند چه فکری در سرم است. حتی پیش از آن که بخواهم در انتخابات ریاست باشگاه نامزد شوم، او می‌دانست که این کار را انجام می‌دهم. او یک نابغه است. فکر می‌کنم می‌توانم در انتخابات پیروز شوم چون همه بازیکنان باشگاه از من حمایت می‌کنند.

لاپورتا در مورد فعالیت‌های لاماسیا نیز به صحبت پرداخت. او دراین‌باره گفت: این که باشگاه در شرایط خوب اقتصادی قرار داشته باشد همواره اهمیت بسیار بالایی دارد. کودکانی که در لاماسیا حضور پیدا می‌کنند باید بدانند ارزش‌هایی که وجود دارند چه چیزهایی هستند. آنها که بیشترشان بازیکنان بااستعدادی هستند، باید با چنین چیزهایی نیز آشنایی پیدا کنند. می‌خواهیم شخصیت‌شان را نیز شکل دهیم. ارزش دادن به لاماسیا در طول سال‌های گذشته نتیجه‌های خیلی خوبی برای ما داشته و موجب کسب موفقیت‌های بسیاری شده است. برایم هیجان‌انگیز است که بازیکنان لاماسیا در تیم نخست باشگاه بازی می‌کنند. این همان انگیزه‌ای است که موجب می‌شود ما باز هم روی لاماسیا کار کنیم تا این روند برای آینده نیز ادامه پیدا کند. می‌خواهیم کاری کنیم که بارسلونا از همه این بازیکنان حمایت کند. کارهایی که در طول دهه گذشته در این باشگاه انجام شدند را ادامه خواهیم داد. می‌خواهیم کارکرد لاماسیا را درست به همان‌جایی برسانیم که در گذشته بود زیرا اکنون فکر می‌کنم کمی از آن دور شده‌ایم.

لاپورتا که همواره برای استقلال ایالت کاتالونیا فعالیت کرده است در این مورد هم اظهار داشت: پروژه من این است که کاتالونیا تبدیل به یک کشور شود. اگر کاتالونیا استقلال پیدا کند، بارسلونا به هیچ وجه در دنیای فوتبال گم نخواهد شد. ما تلاش‌مان را به کار می‌گیریم تا بتوانیم کاتالونیا را به استقلال برسانیم.

پس از آن که لاپورتا از ریاست بارسلونا کنار گذاشته شد، ساندرو روسل که دستیار او بود به همکاری با یونیسف پایان داد و کارش را با بنیاد قطر آغاز کرد. او پس از یک قرن که هیچ تبلیغی روی پیراهن بارسلونا نبود، تاریخچه باشگاه را تغییر داد و گفت که برای اداره یک تیم باید روی پیراهنش تبلیغات شود تا پول اداره باشگاه تامین شود. لاپورتا با این مساله مخالف است و می‌گوید اگر رییس بارسلونا شود، به همکاری با قطری‌ها پایان می‌دهد. لاپورتا در این مورد هم عنوان کرد: این که ما به موسسه‌هایی مانند یونیسف اهمیت می‌دهیم و می‌خواهیم با آنها همکاری کنیم، موجب می‌شود احساس کنیم قوی‌تر هستیم. ما قهرمانان جهان هستیم. می‌دانیم که باید به این مسایل اهمیت بدهیم. بارسلونا همواره به خاطر شیوه فوتبالی که ارائه می‌کند مورد تمجید قرار می‌گیرد اما دوست دارم یادآوری کنم که ما فقط می‌خواهیم کاری که دنیا با تمجید از ما انجام داد را نیز در قبال همه انجام دهیم. جوزپ ماریا بارتومئو (رییس پیشین بارسلونا) و ساندرو روسل (رییس اسبق بارسلونا) با قطری‌ها همکاری کردند اما من می‌خواهم با یونیسف ادامه دهم. به هیچ وجه نمی‌خواهیم با کشوری همکاری کنیم که تفکر ما با آنها هرگز یکی نیست. آنها فکر می‌کنند در دنیا همه چیز را می‌توانند بخرند. در اختیار داشتن پول خیلی اهمیت دارد اما باید بگویم که پول همه چیز نیست. اصول برای ما مهم‌تر از پول هستند. اصولی که بارسلونا دارد، گزینه‌های مختلفی را پیش پای ما می‌گذارد. باید از مدیران قبلی سوال کرد چرا دوست داشتند با قطری‌ها ارتباط نزدیکی داشته باشند.

لاپورتا در مورد لوییس انریکه نیز گفت: او یک سیستم بسیار خوب را در تیم پایه‌گذاری کرده است و فقط بارسلونا در دنیای فوتبال است که اینچنین بازی می‌کند. فکر می‌کنم ادامه حضور او روی نیمکت بارسلونا عادلانه است و لوییس در واقع یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم ماست. البته باید تاکید کنم بازیکنان هستند که با نمایش خوبشان برای تیم جام‌های مختلف می‌آورند.

لاپورتا در پایان با طعنه در مورد مدیران پیشین بارسلونا صحبت کرد. او در این مورد گفت: مردم باید انتخاب کنند. کسانی که به سایرین تهمت می‌زنند، زمانی که ما در حال ترک کردن باشگاه در دوره قبل بودیم، هر چه دوست داشتند در مورد ما گفتند. مدتی گذشت تا همه متوجه شدند حقیقت چیز دیگری است. کسانی که به ما تهمت زدند در نهایت متوجه شدند که ما هیچ کار اشتباهی انجام نداده‌ایم. دوست ندارم آنها به خاطر کارهایی که انجام دادند به زندان بیفتند اما از آنها می‌خواهم به دروغ گفتن‌شان پایان دهند. آنها پیراهن باشگاه را به مبلغ ناچیزی فروختند. وقتی قاضی پرونده می‌گوید ما هیچ کار اشتباهی نداشته‌ایم، بهتر است آنها دیگر حرف‌های قبلی‌شان را به زبان نیاورند. زمانی که آنها مدیر باشگاه شدند، در واقع بهترین باشگاه و بهترین تیم دنیا را تحویل گرفتند. آنها قطری هستند و ما یونیسف هستیم. ما پاکیم. این آنها هستند که به دروغ، فرار مالیاتی، رشوه و کلاهبرداری متهم هستند. بدتر از همه این که به خاطر دروغ‌های آنها باشگاه بارسلونا هم متهم شده است.