ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قهرمان المپیک دوپینگی از آب در آمد


قهرمان پرتاب دیسک المپیک به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد.

خبرگزاری تسنیم: قهرمان پرتاب دیسک المپیک به استفاده از مواد نیروزا اعتراف کرد.

«ریا استالمن» قهرمان پرتاب دیسک زنان در المپیک 1984 اعتراف کرد که در طول زندگی حرفه‌ای خود اقدام به استفاده از مواد نیروزا کرده و پیش از المپیک 1984 نیز این کار را انجام داده است.

او که حالا 64 ساله است، در این باره گفت: در طول دو سال پایانی دوران حرفه‌ای خود من هر روز مقداری از مواد استروئید آنابولیک استفاده کردم. می‌خواستم رقبایم را خیلی سخت شکست بدهم.

قهرمان المپیک دوپینگی از آب در آمد

استالمن در طول دوران بازیگری‌اش نزدیک به 15 مدال طلا به دست آورد. او در المپیک 1984 لس آنجلس دیسک را 65 متر و 36 سانتی‌متر پرتاب کرد و این در حالی بود که بهترین رکورد او یعنی 71 متر و 22 سانتیمتر قبل از این مسابقات به ثبت رسیده بود.

این پرتابگر که یکی از 17 پرتاب طولانی در تاریخ این ماده را به ثبت رسانده، در سال 1984 به عنوان برترین ورزشکار کشور هلند انتخاب شد. هنوز مشخص نشده که چرا استالمن پس از سه دهه از قهرمانی‌اش در المپیک اقدام به این افشاگری کرده است.

بعید به نظر می‌رسد مدال طلای استالمن از او پس گرفته شود، چرا که با توجه به قوانین و گذشتن بیش از 10 سال از این مدال، پس گرفتن این مدال غیر قانونی است.

در مسابقات پرتاب دیسک زنان در المپیک 1984 دسلی دنیز از آمریکا نایب قهرمان شد و ورزشکار رومانیایی به مدال برنز دست یافت.


ویدیو مرتبط :
یادش بخیر اون وَختا! - قهرمان ِ دوپینگی !

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قهرمان المپیک، دوپینگی از آب درآمد



اخبار,اخبارورزشی, کشتی فرنگی

 

 اخبار ورزشی  - قهرمان المپیک، دوپینگی از آب درآمد

  قهرمان المپیک لندن دوپینگی است.

به گزارش جام جم ورزشی ،استیو گینو فرنگی کار فرانسوی که سابقه قهرمانی در المپیک 2008 پکن را دارد به مدت یک سال محروم شد.

استیو گینو قهرمان کشتی فرنگی 2008 پکن از فرانسه با مثبت شدن نمونه دوپینگش به مدت یک سال از دنیای قهرمانی محروم شد. گینو دارنده مدال نقره جهان در سال 2007 و مدال برنز المپیک 2012 لندن در وزن 66 کیلوگرم نیز است.


 اخبار ورزشی  - جام جم