ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قهرمان آسیا دستفروشی می کند!



اخبار ورزشی - قهرمان آسیا دستفروشی می کند!

در این میان شاید اگر حمایت مسئولان انجام می گرفت این افراد می توانستند علاوه بر طی کردن مسیر پیشرفت و تعالی، برای کشور هم فردی موثر و افتخارآفرین باشند.

امید ستایش پور از قهرمانان رشته پاور لیفتینگ است که مدال های زیادی را از بازیهای کشوری و آسیایی در کارنامه خود دارد.

این در حالی است که این سرمایه ورزشی کشور به دلیلی بی مهری مسئولان، برای گذاران زندگی و تأمین هزینه تمرینات خود مجبور به دستفروشی در کنار خیابان شده است.

به گزارش مهر، تاکنون افراد زیادی بوده اند که با وجود داشتن نام و نشان و موفقیت های فراوان تنها به دلیل ضعف مالی از قافله موفقیت ها بازمانده اند و نتوانسته اند مسیر ترقی را بخوبی طی کنند.

 

اخبار,اخبار ورزشی , قهرمان آسیا

 
در این میان شاید اگر حمایت مسئولان انجام می گرفت این افراد می توانستند علاوه بر طی کردن مسیر پیشرفت و تعالی، برای کشور هم فردی موثر و افتخارآفرین باشند.

در گوشه ای از یکی معابر خیابان خیام شهر قزوین که مغازه های شیک و محصولات رنگارنگ آن همه روزه میزبان خیل جوانان و گروههای مختلفی است که برای خرید یا قدم زدن و سرگرمی وارد آن می شوند، در مقابل مغازه ای جوان تنومندی که مشغول دستفروشی است جلب نظر می کند.

با وی هم صحبت شدیم و در کمال تعجب متوجه شدیم قهرمان آسیا است و برای تأمین مخارج زندگی و تمرینات ورزشی اش به دستفروشی روی آورده است.

نامش امید ستایش پور متولد سال 1366 قزوین است. پس از چند سال سکونت در تهران که با کسب افتخار در رشته پاورلیفتینگ همراه بود چند سالی در قزوین بدنبال کسب افتخارات دیگری است البته اگر مسئولان کمکش کنند.

​در گپ و گفت دوستانه ای که با وی داشتیم از سوابق ورزشی خود گفت و از مدال هایی که در این مدت کسب کرده، از مدال های کشوری گرفته تا مدال های آسیایی.

ستایش پور از سال 79 ورزش را شروع کرده و در سال 81 توانسته در وزن 100 کیلوگرم در رشته پاورلیفتینگ اولین مقام را کسب کند و این موفقیت در سالهای بعد هم تکرار می شود.

وی از سال 83، سه سال متوالی در مسابقات کشوری مقام کسب کرده و در سال 86 در رقابتهای آسیایی در میان هشت کشور جهان مقام اول را در وزن 110 کیلوگرم در سال 2009 در کشور هند کسب کرده است.

در سال 87 در مسابقات ازبکستان قهرمان شد و کسب رتبه در مسابقات قهرمانی کشور در سال 85، مدال طلا در مسابقات هندوستان در سال 88 و موفقیت در چند تورنمنت ورزشی از دیگر موفقیتهای ورزشی ستایش پور محسوب می شود.

قهرمان آسیایی که به دلیل بی مهری مسئولان در حال حاضر شغلی بهتر از دست فروشی عایدش نشده است.

این قهرمان با گلایه و ناراحتی از سالی می گوید که به رقابت های جهانی دعوت شد، اما به دلیل مشکلاتی برایش ایجاد می شود و به دلیل عدم همکاری مسئولان ورزش کشور و نداشتن کارت پایان خدمت از اعزام بازماند می ماند و به عنوان تنها شرکت کننده و نماینده کشور از این صحنه جهانی محروم می شود.

ستایش پور می گوید: در حالی که در این مسابقات به راحتی می توانستم مدال کسب کنم به دلیل حمایت نشدن و نداشتن کارت پایان خدمت از کسب جایگاه بازماندم.

ستایش پور در خصوص علت عدم همکاری برخی متولیان ورزش وقت اظهار می دارد:برایم جای سوال است که چرا براحتی برخی که اسمشان را مسئول می گذارند از این استعدادها چشم پوشی می کنند و اجازه نمی دهند حتی با هزینه شخصی در این میادینی که می تواند افتخاری برای کشور باشیم حاضر شویم.

وی می افزاید: در سال 90 به خدمت رفتم تا دیگر مانعی برای اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی نداشته باشم اما باور کنید در این سالها همه انگیزه خود را ازدست داده ام زیرا با هزینه های سنگین شخصی خود را آماده نگه می دارم و در کمال ناباوری بدون حامی مانده ام و احساس می کنم تا کسی را نداشته باشی حتی اگر قهرمان جهان باشی نمی توانی استعداد خود را نشان دهی.

این قهرمان ورزشی بیان می کند: با عشق به وطن و کشورم برای گذران زندگی حاضر شده ام حتی با دست فروشی روی پای خود بایستم تا هم از راه حلال زندگی خود را اداره و هم مخارج تمرین ورزشی را تامین کنم اما باز هم با بی مهری مواجه شده ام.

وی با ناراحتی از روزی می گوید که مأموران در خیابان خیام قزوین ضمن توهین به وی بساطش را جمع کرده و با خود برده بودند و در مقابل ادعایش که از قهرمانان کشور است با تمسخر گفته بودند مدال که برایت نان و آب نمی شود.

ستایش پور یادآور می شود: بارها از مدیرکل جدید ورزش استان هم وقت گرفتم تا شرایط خود را مطرح کنم، اما هر بار به بهانه جلسات متعدد نتوانستم با وی که خودش قهرمان کشتی است ملاقات کنم. البته باز هم پیگیری خواهم کرد تا دیداری داشته باشم.

ستایش پور با همه این سختی ها هنوز هم امید به کسب افتخار برای کشور دارد و می گوید: امسال هم با جدیت در حال تمرین هستم و با توجه به اینکه مسابقه قهرمانی دارم به رقابت های سال آینده پاورلیفتینگ دعوت خواهم شد. اگر خوب تمرین کنم و مسئولان حمایت کنند به طور حتم مدال خواهم گرفت.

این ورزشکار می افزاید: امیدوارم مسئولان به ما هم توجه کنند و ضمن دلجویی به کمترین خواسته ما که رسیدگی جزئی به وضعیت زندگی و تامین هزینه اعزام به مسابقات جهانی و آسیایی است اهمیت دهند و بدانند این کار موجب گرایش بیشتر جوانان به ورزش و جلوگیری از آسیب های اجتماعی می شود.

*به فکر قهرمانی جدید در آسیا و جهان هستم
این جوانی رشید و پر انگیزه دیده خاطرنشان می کند: حتی حاضرم شهرداری مجوز دست فروشی در بازارچه را به من بدهند تا خودم هزینه زندگی و شرکت در مسابقات را تامین کنم.

پس از پیگیری مهر درباره این موضوع و تماس با مشهدی آقایی مدیرکل ورزش و جوانان استان وی ضمن اظهار بی اطلاعی از حضور این قهرمان اعلام آمادگی کرد ضمن دیدار با این ورزشکار نسبت به پیگیری و حل مشکل این قهرمان مساعدت کند.

خیلی از قهرمانان در پیچ و خم مشکلات طاقت نیاوردند یا به خارج پناهنده شدند یا به انسان هایی بی فایده، مضر و ناسالم تبدیل شدند و امروز هزینه های سنگینی را بر جامعه تحمیل کرده اند لذا باید تا دیر نشده جوانان مستعد خود را دریابیم و با کمی تامل و رسیدگی و تامین هزینه های ناچیز از انسانهای موفق قهرمانانی ماندگار بسازیم. 

اخبار ورزشی - مهر

 


ویدیو مرتبط :
استاد مهسا مردانی قهرمان 15 بار قهرمان جهان و آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فوتبال جام باشگاههای جهان: شكست سنگین الوحده مقابل قهرمان آسیا



 

 

 

فوتبال جام باشگاههای جهان: شكست سنگین الوحده مقابل قهرمان آسیا

 

تیم 'سئونگنام ایلهوا چونما' از کره جنوبی که قهرمانی آسیا را یدک می کشد ، شنبه شب موفق شد الوحده از امارات را با شکستی سنگین مواجه کند.

در این دیدار که از سری مسابقات جام باشگاههای جهان در ورزشگاه ال زاید شهر ابوظبی برگزار شد ، تیم کره ای توانست با نتیجه چهار بر یک الوحده را شکست دهد.

تیم الوحده در اولین بازی خود موفق شده بود نماینده اقیانوسیه را شکست دهد و به مرحله دوم مسابقات جام باشگاههای جهان راه یابد .

در این دوره از مسابقات تیم های اینتر میلان قهرمان اروپا و ''اینترناسیونال '' قهرمان آمریکای جنوبی حضور دارند .

در بازیهای جمعه شب نیز تیم مازیمبی از جمهوری کنگو قهرمان قاره آفریقا اولین شگفتی این بازیها را رقم زد و ''پاچوکا'' از مکزیک و قهرمان آمریکای جنوبی و شمالی شکست داد.

مسابقات قهرمانی باشگاههای جهان از روز پنجشنبه آغاز شده و به مدت یک هفته به طول می انجامد .