ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قهرمانی دراماتیک چلسی در لیگ اروپا



لیگ اروپا,فینال لیگ اروپا

فینال لیگ اروپا

قهرمانی دراماتیک چلسی در لیگ اروپا

تیم فوتبال چلسی با گلزنی در دقیقه‌های پایانی عنوان قهرمانی لیگ اروپا را از آن خود کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، فینال رقابت‌های این فصل لیگ اروپا بین تیم‌های چلسی و بنفیکا از ساعت 23:15 به وقت تهران در ورزشگاه آمستردام آره‌نا آغاز شد.

چلسی با ترکیب پتر چک، برانیسلاو ایوانوویچ، اشلی کول، داوید لوییز، تیم کیهیل، سزار آزپیلیکوئتا، رامیرس، فرانک لمپارد، اسکار، فرناندو تورس و خوان ماتا پا به میدان گذاشت در حالی که بنفیکا با ترکیب آرتور، لوییزائو، گارای، آندره آلمیدا، گایتان، ماتیچ، پرز، اسکار کاردوزو، سالویو، رودریگو و مالگارخو وارد میدان شده بود.

نیمه نخست این دیدار با برتری محسوس بنفیکا آغاز شد. این تیم چندین موقعیت گلزنی را به سادگی از دست داد تا چلسی تیمی خوش شانس لقب بگیرد.

در دقیقه 14، اسکار به دلیل خطایی که روی بازیکن بنفیکا انجام داد از داور کارت زرد گرفت. پس از آن بازی به تعادل رسید و تیم‌ها حمله‌هایی را روی دروازه یکدیگر ترتیب دادند.

دقیقه 38 فرانک لمپارد که بازوبند کاپیتانی را در غیاب جان تری آسیب دیده به بازو بسته بود، با شوتی زیبا دروازه بنفیکا را تهدید کرد که دروازه‌‌بان این تیم با یک دست توپ را به کرنر فرستاد.

در دقیقه 1+45 هم ازکوئل گارای، مدافع آرژانتینی بنفیکا با دریافت کارت زرد از سوی داور جریمه شد. اسکار کاردوزو در دقیقه 51 توپ را با ضربه سر وارد دروازه چلسی کرد ولی داور آن را به دلیل قرار گرفتن وی در موقعیت آفساید مردود اعلام کرد.

دقیقه 60 و روی شروع مجدد پتر چک و اشتباه مدافعان بنفیکا، فرناندو تورس پس از پشت سر گذاشتن 2 مدافع و دروازه‌بان توپ را وارد دروازه بنفیکا کرد تا نتیجه یک بر صفر به سود چلسی شود.

3 دقیقه بعد، لوییزائو از بنفیکا نیز با کارت زردی که از داور گرفت، تعداد بازیکنان کارت گرفته تیمش را به 2 رساند.

دقیقه 66، خورخه خسوس با انجام 2 تعویض همزمان، دست به تغییر ترکیب تیمش زد. لیما به جای رودریگو وارد زمین شد و جان نیز جای ملگارخو را گرفت.

خطای هندی که سزار آزپیلیکوئتا در محوطه جریمه چلسی انجام داد موجب شد تا داور نقطه پنالتی را نشان دهد. کاردوزو دقیقه 68 از روی نقطه پنالتی دروازه چلسی را باز کرد تا دیدار به تساوی یک بر یک برسد.

دقیقه 78 و با آسیب دیدگی ازکوئل گارای، خسوس مجبور شد تا دست به تعویضی اجباری بزند و یاردل را به جای او وارد زمین کند.

دقیقه 88 فرانک لمپارد با شوتی بسیار زیبا تیر دروازه بنفیکا را به لرزه درآورد تا این تیم بسیار خوش شانس باشد که در این دقیقه‌ها گلی دریافت نکرده باشد.

در دقیقه 93 و روی کرنر ارسالی از سمت راست دروازه بنفیکا، برانیسلاو ایوانوویچ، مدافع صرب چلسی با ضربه سر دروازه حریف را باز کرد تا تیمش را پیروز میدان کند.

این دیدار در نهایت با نتیجه 2 بر یک به سود چلسی به پایان رسید تا این تیم پس از فتح لیگ قهرمانان اروپا در سال 2012، در سال 2013 نیز جام قهرمانی لیگ اروپا را بالای سر ببرد./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
قهرمانی رویایی چلسی در لیگ قهرمانان اروپا 2012

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نتایج بازیهای شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا: برد رم ،رئال،میلان و چلسی



 

 

نتایج بازیهای شب گذشته لیگ قهرمانان اروپا: برد رم ،رئال،میلان و چلسی

 

دیدارهای دور پنجم رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، سه شنبه شب با برگزاری 8 دیدار دنبال شد.

دور پنجم رقابتهای مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا، با برگزاری هشت دیدار در 4 گروه دوم رقابتها برگزار شد و در مهمترین بازیها، تیمهای رم، میلان،چلسی، رئال و شاختار مقابل حریفانشان به برتری دست یافتند. در دیدارهای برگزار شده، نتایج زیر به دست آمد:

گروه E

*رم 3– بایرن مونیخ  2

گلها: بوریه لو  (49)، روسی (81) و توتی (84) برای رم و گومس (33) و (39) برای بایرن

* بازل1 - کلوژ  0

گل: آلمرارس (15)

گروه F

* چلسی 2– زیلینا  1

گلها: استوریج (51)   و مالودا (86) برای چلسی و بلو (19) برای زیلینا

* اسپارتاک مسکو0 - المپیک مارسی   3

گلها: والبوئنا (18)، رمی (54) و براندائو (68)

گروه G

* آژاکس آمستردام 0– رئال مادرید  4

گلها: بنزما (36)، آربلوا (44)،کریس رونالدو (70،  و 81(پنالتی))

* اوسر 0 – میلان   2

گل:زلاتان ایبراهیموویچ (65) و رونالدینیو (90)

گروه H

* پارتیزان بلگراد 0 - شاختار دونستک   3

گلها: استپاننکو (52)، جادسون (59) و ادواردو (68)

* براگا 2- آرسنال   0

گلها: ماتئوس (83) و (90)