ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قهرمانی بی سر و صدای یک مازندرانی


مهدی رانی پور، ورزشکار جوان مازندرانی، قهرمان جهان در رشته بادی کلاسیک و پرورش اندام در مسابقات جهانی 2014 در کشور اسپانیا گردید.

خبرآنلاین: مهدی رانی پور، ورزشکار جوان مازندرانی، قهرمان جهان در رشته بادی کلاسیک و پرورش اندام در مسابقات جهانی 2014 در کشور اسپانیا گردید.

برخورد تبعیض آمیز با قهرمانان رشته های ورزشی مختلف و عدم قدرشناسی مسئولانه نسبت به تلاش های پیدا و پنهان آنها در درخشش نام ایران بر فراز میادین ورزشی جهانی، پدیده نام آشنای سالهای اخیر بوده که رشته بادی کلاسیک نیز نسبت بدان بیگانه نیست. قهرمان جهانی سال 2014 نیز از این برخورد تبعیض آمیز و عدم برخورد و استقبال مناسب مسئولان متاثر شده است..!!

مهدی رانی پور، متولد 1362 در بهشهر مازندران،کارشناس تربیت بدنی، دسته چهارم بادی کلاسیک است که بدن سازی خویش را از سال 1378 آغاز نمود. در اولین مسابقه رسمی خود در سال 1381 به مقام قهرمانی جوانان استان مازندران دست یافت. 7 سال بعد در سال1388 در نخستین حضور در مسابقات قهرمانی بادی کلاسیک کشور در بابل شرکت کرد و به مقام پنجم رسید. شروع جدی مسابقات وی از سال 1390 بود و درخش و موفقیت های متعدد منطقه ای، ملی و بین المللی را نیز در این رشته در طی سه سال اخیر،با خود به همراه داشت.

کسب مستمر و مکرر مقام های نخست قهرمانی و مدال های طلای دراستان تهران(شهریور 1390)، قهرمانی کشور، تبریز( 1390)،قهرمانی استان تهران و مازندران(1391)،قهرمانی کشور،ساری(1391)، کسب مدال برنز در مسابقات قهرمانی کشور در همدان(1392)، مدال طلا درمسابقات جایزه بزرگ دبی استار(اردیبهشت 1393)، اخذ مدال طلای قهرمانی استان تهران و قهرمانی کشور در سندج(1393)؛ از زمرۀ بخشی از دستاوردهای موفقیت آمیز این قهرمان جهانی بهشهری و مازندرانی می باشد. اخیراً، نیز در مسابقات جهانی اسپانیا (2014) نیز موفق به کسب مدال جهانی بادی کلاسیک گردید و با برتری بر قهرمانان جهانی قبلی این رشته از کشورهای آذربایجان، اوکراین و روسیه،بعنوان قهرمان جهانی رشته بادی کلاسیک و پرورش اندام انتخاب و معرفی شده است.

مهدی رانی پور بعد از مسابقات قهرمانی کشور در سنندج به اردو تیم ملی دعوت گردید و در چندین مرحله انتخابی و بازبینی منتخب تیم ملی برای مسابقات جهانی انتخاب شد و در طی کمتر از چند ماه، با تلاش های موثر و فراگیر خویش و عزم متعارف و تاریخی جوانان مازندرانی و ورزشکاران شمالی در مقام قهرمانی جهانی و تحصیل مدال طلای جهانی در اسپانیا قرار گرفت.دراین مسابقات،تعداد ۱۸نفراز ورزشکاران معروف از کشورهای مختلف در رده قدی 180سانتی متر حضور داشتند.دراین میان،علاوه بر رقبای اوکراینی و روسی رانی پور و دارندۀ سوابق متعدد قهرمانی در مسابقات آرنولد کلاسیک- حریف ترک وی از کشور آذربایجان و نایب قهرمان جهان در سال گذشته بود که به ناچار، عنوان قهرمانی را به قهرمان جهانی مازندرانی واگذار کرد.مسابقات جهانی اسپانیا، به نظر این قهرمان از سطح نسبتاً بالایی برخوردار بود و حریف ترک وی نیز با کیفیت بالاتری نسبت به سال گذشته در این مسابقات حضور بهم رساند.شیوه برگزاری مسابقه بسیار عالی و به موقع و با کمترین تاخیرهمراه بود.

با وجود قهرمانی این نام آور ورزشی جهانی کشور در مسابقات جهانی اسپانیا و موفقیت ارزشمند وی در کسب مدال جهانی و قهرمانی این رشته در اروپا و علی رغم اطلاع رسانی های به عمل آمده نسبت به این رویداد بزرگ ورزشی در کشور و منطقه،استقبال مناسبی از سوی مسئولان دولتی، ورزشی، استانی و شهری از این مدال آور طلای جهانی و ورزشکار نامدار مازندرانی در کشور، استان مازندران و شهرستان بهشهر صورت نپذیرفت و در مقابل، ابراز لطف و همراهی مردم و جوانان و حضور بسیار محدود برخی از دست اندرکاران ورزشی مازندران چون درویش، متولی ریاست هیت بدنسازی استان و اسحاق قویدل به مانند شهروندان ورزش دوست بهشهری، موجب تقدیر و قدر شناسی است.

بنا به اظهار این قهرمان جهانی،متاسفانه در ایران به ورزش مدال آور و جذاب بادی کلاسیک و پرورش اندام توجه زیادی نمی شود.! این ورزش، هرساله مدال های زیادی در میادین مختلف ورزشی آسیایی و جهانی کسب می کند، ولی مسئولان دولتی و ورزشی، کمترین توجهی به این افتخارآفرینی ها و موفقیت های جهانی ورزشکاران ایرانی نکرده و شان و جایگاه حرفه ای و ورزشی این قهرمانان، برخلاف بسیاری از رشته های ورزشی متعارف، در نگاهی تبعیض آمیز و ناعادلانه، به درستی مورد تقدیر و تشویق قرار نمی گیرد و موجبات دلسردی آنها و مهاجرت احتمالی آنان به کشورهای دوستدار و علاقمند به ورزشکاران بادی کلاسیک و پرورش اندام نیز در اثر این اقدامات غیرمسئولانه فراهم می گردد.!

رانی پور جهانی و مازندرانی طلائی، با وجود بی مهری ها و کم لطفی های بسیاری از مسئولان ورزشی و دولتی محلی و کشوری، در حال حاضر، در دفتر مشاوره ورزشی سپهر و باشگاه سپهر شهرستان زیبا، اما کوچک بهشهر مشغول مربیگری، ارائه مشاوره و نیز آموزش و تربیت ورزشکاران جوان مازندرانی و تربیت قهرمانان آتی و جدید ملی و بین المللی، بدور از هر گونه هیاهوهای مرسوم حرفه ای و ورزشی است و در پی استراحت کوتاه ناشی از خستگی و فشردگی مسابقات جهانی اسپانیا، خود را برای مسابقات آینده نیز آماده خواهد ساخت. تصاویر قهرمانی این ورزشکار نامدار مازندرانی و جهانی، این روزها در بهشهر و مناطق اطراف، مشهود بوده و مورد تحسین شهروندان و مردم قرار دارد.

جا دارد شورای اسلامی شهرستان بهشهر و شهرداری آن شهر، در مقام تجلیل از این قهرمان جهانی، در مقام نامیدن یکی از خیابان های اصلی شهر یا یکی از ورزشگاههای اصلی آن به نام این مدال آور طلایی و جهانی بهشهری و مازندرانی برآمده و اندکی از بی مهری ها و کم توجهی های مسئولان منطقه ای و کشوری نسبت به ایشان بکاهد.

با این وجود،موفقیت جهانی این قهرمان بهشهری و مازندرانی جای تبریک و تقدیر فراوان دارد و بی توجهی و بی مهری بلاوجه مسئولان نسبت به دستاوردهای قهرمانی جهانی ایشان نیز به مانند گذشته، محل تاسف و تاثر خواهد بود... و ماحصل صحبت، تکرار مکررات!! 


ویدیو مرتبط :
بسیار خنده دار یک مازندرانی صدای آمریکا رو سر کار میزاره

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقرار بی سر و صدای هواپیماهای اف 22 آمریکا در امارات



گزارش یک رسانه غربی از

استقرار بی سر و صدای هواپیماهای اف 22 آمریکا در امارات

در حالی که تنش بین ایران با اسرائیل و امریکا در حال افزایش است،امریکا بی سر و صدا در حال استقرار جت های "استیلث" یا نامرئی "اف 22" خود در امارات است.

 

 اخبار,اخبار سیاسی,روزنامه سیاسی

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

اوییشن ویک نوشت: در حالی که تنش بین ایران با اسرائیل و امریکا در حال افزایش است،امریکا بی سر و صدا در حال استقرار جت های "استیلث" یا نامرئی "اف 22" خود در امارات است.

به گزارش سرویس بین الملل انتخاب، چندین  هواپیمای "لاکهید مارتین" در پایگاه هوایی الضرفا عملیات برگزار خواهند کرد. این پایگاه هوایی همان پایگاهی است که پس از حملات 11 سپتامبر ، هواپیماهای بدون سرنشین هاک و یو2 در آن مستقر شدند.

فیل ونتورا، سحنگوی نیروی هوایی آمریکا گفت: آمریکا هواپیمای اف 22 در جنوب غربی اسیا مستقر کرده است.

وی افزود: چنین اقداماتی روایط نظامی، نیروهای بین عملیاتی و تجهییزات را بهبود می بخشد.

ونتورا در خصوص اینکه ماموریت این جنگنده ها چیست، حاضر به اظهار نظر نشد.

به دلیل  "سوپر کروز" بودن هواپیمای اف 22 یا میزان بالای کارامدی سرعت، این هواپیما پیشرفته ترین جنگنده در جهان شناخته می شود.

یک کارشناس مسائل نظامی می گوید: استقرار چنین هواپیمایی باعث معطوف شدن توجهات به انها می شود.

وی افزود: استقرار این جنگنده ها می تواند سیگنال آمریکا به ایران باشد که اعتراضات به برنامه هسته ای خود را جدی بگیرد./انتخاب