ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه نویی:پنالتی استقلال گرفته نشد/کرانچار: با تصمیمات داوری سرنوشت قهرمان در ابهام قرار گرفت



اخبار ورزشی,سپ

پنالتی استقلال گرفته نشد/حاتمی ظرفیت ندارد، برهانی در نمودار ما نیست

قلعه‌نویی: پرامتیازترین مربی آسیا هستم اما قلم‌های آلوده ذره‌ای برای من نمی‌جوشند

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت:پر امتیازترین مربی آسیا هستم اما قلم‌های آلوده ذره‌ای برای من نمی‌جوشند.

به گزارش  فارس، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پس از تساوی مقابل سپاهان اظهار داشت: اول از هر چیز ایام فاطمیه را تسلیت می‌گویم.

من 32 است در فوتبال هستم. این ناعدالتی را ندیدم، این همه موقعیت داشته باشیم اما این اول ما بودیم که گل خوردیم. حریف موقعیت داشت و ما هم داشتیم. مالکیت توپ هم 70 به 30 بود اما این اتفاقات جزئی از فوتبال است. خدا را شکر می کنم که الان صدر جدول هستیم. می‌توانستیم الان دو امتیاز کمتر باشیم اما خدا کمک کرد.

وی افزود: هر توپی که می‌آمد و می‌رفت به صالح می‌گفتم مجید بترس الان یک توپ این طرفی می‌آید. در مجموع بازی خوبی بود و این بازی یک درس برای هواداران بود که تا لحظه آخر تشویق کردند و دیدید چه شد. اگر بازی با الهلال این‌طور بود، همین می‌شد. فرهاد بازیکن خوبی است اما اگر دقیقه 70 به بعد بود به خاطر درگیری‌ها بهتر بود.

مردم طوری رفتار کردند که بیک‌زاده می‌ترسد ارسال کند یا دریبل بزند. این همان استقلالی است که راحت بازیکنانش بازی می‌کردند و هر کاری دوست داشتند انجام می‌دادند.

قلعه‌نویی ادامه داد: من با این استقلال به فوتبال برگشتم و به دسته 3 هم رفتم، این همان استقلالی است که درونش مهندس و دکتر با فرهنگ است. تماشاگران استقلال امروز تا حدودی خوب بودند و خدا هم به خاطر تحمل درس خوبی به هوادار ما داد. خدا را شکر که هنوز هم در صدر جدول هستیم و همین یک امتیاز می‌تواند ما را قهرمان کند اما از ناعدالتی فوتبال ناراضی‌ام. این همه کارهای ترکیبی و تاکتیکی می‌کنیم اما توپ گل نمی‌شود. می‌توانستم امروز رحمتی را عوض کنم چون توپ روی دروازه ما نمی‌آمد.

قلعه‌نویی تصریح کرد: از مظفری‌زاده یک گله دارم. امیدوارم به جام جهانی برود. فیلمی که ما دیدیم نمی‌‌گویم صد درصد اما اصلا شبیه‌سازی نبود، می‌توانست پنالتی برای ما بگیرد چون مدافع حریف تعادل بازیکن استقلال را بر هم زد. به نظر من پنالتی بود.

امروز داوری خیلی خوب کار کرد اما می‌توانست بازیکن سپاهان را اخراج کند که نکرد اما از داوران تشکر می‌کنم. دو امتیاز از ما گرفته شد چون ما می‌توانستیم برنده باشیم. فیلمی که ما داریم نشان می‌دهد که صحنه دیگری که آفساید گرفت، آفساید نبود.

قلعه‌نویی در مورد اینکه انتظار از استقلال این است که با این فوتبال خوب گلزنی کند، گفت: این سوال را در چند بخش باید جواب بدهم. از اول بازی‌ها ناخودآگاه فشار زیادی روی مهاجمان ما بود. در این تاریخ 60 ساله استقلال هواداران این کار را نکردند. 30 سال آن را من یادم است که این‌طور نبوده است.

جلسه‌ای در یوفا بود با معینی به آنجا رفتم. یک کمیته فنی بود که می‌گفت به شاخص‌های اصلی یک تیم باید نمره دهیم. یک اینکه میزان موقعیت و دوم نظم دفاعی طوری باشد که موقعیت روی دروازه ایجاد نشود و امروز هر کاری خواستیم کردیم و بهترین بازی استقلال بود ولی شانس یارمان نبود.

نمی‌دانیم توپ حنیف کجا رفت. یادم است در بازی با الجزیره در لیگ قهرمانان آسیا علیزاده گل نزد و همیشه جلوی چشمم است. مقابل الهلال این‌طور نبودیم. اگر از اول بازی‌ها این نظم‌ها بود فشارها برداشته می‌شد. مجیدی امروز تلاش کرد اما دقیقه 60 به بعد می‌آمد بیشتر کمک می‌کرد. من تعجب می‌کنم، ما می‌بریم، در کنفرانس 3 نفر می‌آیند اما وقتی می‌بازیم اینجا یک لشگر می‌آیند.

وی در خصوص اینکه استقلال 90 دقیقه سر بود ولی به نظر می‌رسید، اشکالات فردی داشت گفت: این نظر را قبول ندارم. مقابل الهلال فیلم را دیدیم خیلی اشتباه داشتیم، بگذارید من هم ریکاوری کنم و بعد در این باره نظر بدهم و فولاد هم تیم خوبی است و باید به آن بازی برسیم تا حرف بزنیم.

قلعه‌نویی در مورد اینکه به نظر می‌رسد تیم تمرکز کامل را ندارد، اظهار داشت: من قبول ندارم. اعتقاد دارم در دو گروه الکی صدر نیستیم. وقتی می‌بینیم که می‌بریم برای بازیکن است و می‌بازیم برای ما. ما در گروه مرگ صدرنشین هستیم و در لیگ هم همین‌طور. اینکه نمی‌شود بگوییم تمرکز نداریم. نیم‌فصل اول اصلا خوب نبودیم اما در نیم‌فصل دوم به نظرم خیلی خوب بودیم و سرآمدش هم بازی امروز بود.

یک تیم نتوانسته در ایران سپاهان را تحت فشار بگذارد. رحمتی یک‌بار هم زمین نخورد اما گردان چند بار زمین خورد. اگر همه بازی‌ها این‌طور بودیم دو هفته دیگر برایمان عادی بود و با اختلاف فاحش می‌بردیم. سعی می‌کنیم برای این بازی دکتر روانشناس بیاید و ببیند.

سرمربی استقلال در ارتباط با اینکه این بازی یک نکته منفی داشت و اینکه وقتی عباس محمدرضایی آمد نظم دفاعی خراب شد، گفت: اشجاری را آوردیم کمک کند که شب عیدی تصادف کرد و همه چیز به هم خورد. صادقی را عوض کردیم تا بلای خسرو سرش نیاید. بیک‌زاده مصدوم شد.

وی در مورد اینکه تحت تاثیر هوادار ترکیب را می‌چیند، گفت: اینها که 20 میلیون نفر هستند، اگر 200 میلیون نفر هم باشند کار خودم را می‌کنم. به خاطر بازی دادن مجیدی به کسی باج نمی‌دهم. فرزاد حاتمی شرایط بدی دارد ولی هیچ‌وقت بازیکنم را زیر سوال نمی‌برم.

سیاوش و آرش برهانی هم شرایط خوبی ندارند. آدم از موجودی خود استفاده می‌کند. مگر با این تشویق‌ها من فرهاد را می‌گذاشتم؟ جعفری که اندازه من است روی سر حاتمی سر می‌زد. خدا به هر کسی که هر چه می‌دهد باید ظرفیت هم بدهد و حاتمی این ظرفیت را ندارد و روزهای اول خوب تمرین می‌کرد اما اکنون نه.

مهاجمان ما اکنون شرایط آرمانی ندارند چون تمرکز ندارند، از اول فصل هواداران ما داستانی را راه انداختند که به ما و خودشان ضربه زدند و سنت غلطی را گذاشتند. چند روز دیگر بخواهیم بازیکن بیاوریم و ببینند شرایط این است، می‌گوید نمی‌آیم. برخی روزنامه‌ها از من خوششان نمی‌آید و می‌دانم قلم آنها چیست. قلم اینها ایرانی نیست اما شعارم این است یک دقیقه با عزت بهتر از 10 سال بی‌عزت است. برخی آدم‌ها قلم‌شان آلوده است و می‌سوزند. اگر مهاجمان ما آن شرایط را داشتند خوب می‌شد. مجیدی بازیکنی است که می‌تواند نیم ساعت بازی کند. به لیگ تبریک می‌گویم که هر دو تیم خوب کار کردند و افکارشان را خوب پیاده کردند.

وی در مورد ساموئل گفت: من یک چیزهایی در لورکوزن یاد گرفتم، وقتی بازیکن مصدوم می‌شود در اختیار پزشک است و تا اجازه ندهد نمی‌گذارد به تمرین بیاید. روند تمرین ساموئل را پیگیری کردیم و گفتند دیروز تکلیفش روشن می‌شود. برای من سلامت بازیکن مهم است.

وقتی می‌بینیم به خطر می‌افتد از لیست او را خارج کردیم و او را آماده می‌کنیم برای بازی‌های بعدی. البته با برهانی قطعا برخورد می‌کنیم. یکسری یادداشت‌ها داریم و با سعه صدر همه چیز مشخص می‌شود. بازیکنی که تلاش کرده مشخص است و بازیکنی که این‌طور اشتباه کرده باید مشکلش را ببیند. آرش بازیکن خوبی است اما قدر خودش را نمی‌داند و در نمودار ما جایی ندارد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه مربی خارجی هم بود این نظر شما را داشت، گفت: متاسفانه برخی‌ها بیگانه‌ها را دوست دارند. چون امیر قلعه‌نویی بوده همیشه عادت داریم که بزنیمش.

البته ما در بازی امروز طراوت داشتیم. یک چیزی در تئوری است و یک چیزی در کار عملی تیم. قلم‌های اجنبی‌پرست بمانند اما ما همیشه در نیمه مربیان با تغییرات خوب بودیم. من همیشه دوست دارم تیم از دقیقه یک با وجود اینکه حواسمان به کارهای دفاعی است، حمله کند. هرکاری کنیم نوشته می‌شود. سه تیم در آسیا هستند و من مربی آنها بودم، حالا شاید یک خارجی جای من بود ببینید چه کار می‌کردند.

پر امتیازترین مربی آسیا هستم، اما یک ذره برای من نمی‌جوشند اما اگر مربی خارجی بود چه؟ دانش مربیان ما بالاست. کلاوس روته مولر می‌گفت «ایرانی‌ها در آسیا سطح بالایی دارند» و آنها ایرانی‌ها را قبول داشتند اما بعضی قبول ندارند. آنها دوست داشتند عزت داشته باشیم. یک‌سری برنامه‌های تلویزیونی هم این‌طور است. اگر امکاناتی که در خلیج‌فارس بود را داشتیم می‌گفتم دانش مربی ما چقدر بود.

وی ادامه داد: به غیر از آزادی بدترین زمین‌ها را داریم اما ببینید با مربی ایرانی چه فوتبال زیبایی نمایش داده می‌شود. برخی ایرانی‌ها را در فوتبال قبول ندارند و برخی‌ها این مدلی هستند. خارجی‌ها را دوست دارند. البته عصر، عصر ارتباطات است. اگر با پزشک متخصص دو ماه ارتباط نداشته باشی همه چیز عوض می‌شود. گفته‌اند که امیر گفته دو رگه‌ها بد هستند اما اولین نفر من و ناظمی با دژاگه حرف زدیم، پدرش گفت چون زندی تجربه تلخی دارد اجازه دهیم فکر کنند.

هر کسی پرچم ایران را به عنوان فرزند ایران زمین بالا برد دستش را باید ماچ کرد اما چون من از جنس قلمشان نیستم می‌زنند. حالا اگر مربی چشم آبی کار من، جلالی و فرکی را می‌کرد می‌دیدید چه می‌کردند. ایرانی را باور کنید و دانشمندان هسته‌ای داریم که بسیار مخلص هستند و 23 سال دارند. مخلصانه خدمت می‌کردند و جدیدا می‌بینید که چه کارهایی را بهره‌برداری کردند. در بحث کشاورزی و مسائل دیگر. اما خیلی‌ها قلمشان برای چشم آبی‌هاست. ما بازی سختی در اهواز داریم و امیدواریم زمین آنجا خوب باشد. خاطرات خوبی در اهواز دارم و امیدوارم ادامه‌دار باشد.

سرمربی استقلال در مورد اینکه نیمه اول آبی‌پوشان خوب بودند اما بی‌دقت بودند ولی در نیمه دوم تعویض مجیدی باعث شد تیم احساسی بازی کند، گفت: وقتی بیک‌زاده مصدوم شد تشخیص دادیم محمدرضایی را دفاع چپ بگذاریم چون کسی نبود. رضایی در گل هم موثر بود. بلافاصله برای اینکه گل دوم را نخوریم تغییر تاکتیک دادیم و سیاوش را عقب آوردیم و عباس را جلو بردیم و برخلاف بازی گل خوردیم. از زمین استفاده کردیم و آنها گل به خودی زدند اما روی فشار ما بود. یک بازی احساسی بود اما به نفع ما شد.

مذاکره با پرسپولیس حدس و گمان است

کرانچار: با تصمیمات داوری سرنوشت قهرمان در ابهام قرار گرفت

سرمربی تیم فوتبال سپاهان گفت: با کسب این تساوی سرنوشت قهرمان در ابهام قرار گرفت.

به گزارش فارس، زلاتکو کرانچار در صحبت با دوربین‌های تلویزیونی در مورد داوری دیدار استقلال و سپاهان که با تساوی یک بر یک به پایان رسید، گفت: نحوه داوری به شکلی بود که سرنوشت قهرمان لیگ را در ابهام قرار داد.

در کنفرانس مطبوعاتی نیز اعلام کردم از عملکرد داوری راضی نیستم، دو کارت زردی که به طالبی داده شد مقدار زیادی سختگیرانه بود. در صحنه گل استقلال قبل از اینکه بازیکن این تیم صاحب توپ شود و بخواهد سانتر کند او در موقعیت آفساید قرار داشت. این تصمیمات باعث شد در ابهام به سر ببریم و تیم‌ها ندانند که سرنوشتشان به چه شکلی است. دوست داشتیم امروز تکلیف قهرمان مشخص شود.

وی در مورد مکان نامعلوم فینال جام حذفی گفت: در همه جای دنیا مکان فینال قبل از سر رسیدن این مسابقه مشخص می‌شود اما اکنون تیم‌های فینالیست معلوم شدند اما هنوز جایی که قرار است در آن بازی برگزار شود معلوم نیست، این اتفاق غیر منطقی است، فکر می‌کنم برای اینکه نفع دو باشگاه در نظر گرفته شود نام شهرهایی که می‌توانند میزبان باشند در یک جام قرار داده شود و از بین آن یک شهر انتخاب شود.

سرمربی سپاهان در مورد اینکه خوروش سرپرست تیم‌شان اعلام کرده برنامه‌ریزی‌ها به شکلی رقم می‌خورد که سپاهان قهرمان نشود، عنوان کرد: هر 4 روز و در برخی اوقات هر دو روز یک‌بار به میدان رفتیم، 4 بازی پیاپی و سنگین را پشت سر گذاشتیم که یکی از این دیدارها نیمه‌نهایی جام حذفی مقابل استقلال بود که هر دو تیم در آن دیدار پرفشار و پرنوسان متضرر شدند.

وی افزود: سپس در دو روز بعد در خانه با الاهلی بازی کردیم که دیدید به چه شکلی شکست خوردیم. 4 روز بعد با نفت تهران روبرو شدیم و پس از آن به مصاف الاهلی عربستان رفتیم. امروز هم با استقلال بازی داشتیم که شرایط این مسابقه به صورت مبهمی شکل گرفت.

کرانچار خاطرنشان کرد: به عنوان مربی و بازیکن تجربه حضور در لیگ‌های مختلفی را داشته‌ام، معمولاً برنامه لیگ را با در نظر گرفتن تعطیلات برنامه تیم ملی و ... در ابتدای فصل مشخص می‌کنند نه اینکه اکنون هرچند وقت یک‌بار به صورت اتفاقی بازی را در نظر بگیرند و اصلاً معلوم نباشد که آیا جام حذفی برگزار می‌شود یا نه، فکر می‌کنم تعطیلی‌های زیادی که برای تیم ملی بود سازمان لیگ را دچار مشکل کرد.

کرانچار در مورد شایعه حضورش در پرسپولیس عنوان کرد: صحبت‌هایی که مطرح می‌شود حدس و گمان رسانه‌ها و شاید مسئولان پرسپولیس است که من اطلاعی از آن ندارم، به عنوان یک مربی که دارای سابقه حرفه‌ای هستم تمام فکر و ذهنم معطوف به باشگاه سپاهان است و نه افکارم و نه زمان اجازه می‌دهد که اکنون به چنین موضوع‌هایی فکر کنم./فارس

 

 

 


ویدیو مرتبط :
برد استقلال برابر فولاد و هت‌تریک قهرمانی استقلال با قلعه‌نویی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قلعه‌نویی: کاش دیرتر به سپاهان می‌رسیدیم/کرانچار: جباری تحت‌تاثیر تماشاگران استقلال قرار نمی‌گیرد



تیم فوتبال استقلال,تیم فوتبال سپاهان

قلعه‌نویی: کاش دیرتر به سپاهان می‌رسیدیم/ جباری کار قشنگی نکرد

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت، کاش سپاهان و استقلال دیرتر با هم برخورد می‌کردند، چون تیمش در وضع ایده‌آلی نیست و سپاهان وضعیت بهتری دارد. به باور امیر قلعه‌نویی، جباری برای رفتنش از استقلال دلایلی داشته که قطعا برای خودش قابل‌قبول است اما بهتر بود دراین‌باره حرفی نمی‌زد.

به گزارش ایسنا، امیر قلعه‌نویی در نشست خبری پیش از بازی فوتبال استقلال و سپاهان از هفته دوم لیگ برتر سیزدهم فوتبال اظهار کرد: بازی‌های این دو تیم همیشه در سال‌های گذشته خوب بوده است. پارسال سه مسابقه انجام دادیم که بار فنی خوبی داشت. البته می‌ترسم در کنفرانس خبری صحبتی بکنم، چون بعدا می‌گویند شماره فلان آن تیم را مدنظر داشته‌ای.

وی افزود: زمانی گفتم شماره فلان تیم الهلال خوب است و همان بازیکن آمد و در تهران به ما گل زد. نمی‌دانم چرا این حرف‌ها را می‌زنند. الان سپاهان خط هافبک قدرتمندی دارد و طبیعی است که باید برای جباری و امید ابراهیمی برنامه داشته باشیم. کجای این حرف ایراد دارد؟

قلعه‌نویی ادامه داد: استقلال هنوز به کیفیتی که مدنظر دارم، نرسیده و طبیعی است، چون دیر شروع ‌کرده‌ و چندین تغییر هم داشته‌ایم. ضمن این که دو،‌ سه بازیکن مصدوم هم داریم. کاش این دو تیم چند هفته‌ دیگر با هم برخورد می‌کردند. سپاهان زودتر از ما شروع کرد ولی در آزادی بازی می‌کنیم و برد می‌خواهیم و نسبت به هفته‌ اول متفاوت هستیم.

وی درباره بازیکنان مصدوم تیمش خاطرنشان کرد: احمد جمشیدیان جراحی کرده، هاشم بیگ‌زاده چهار، پنج هفته‌ از میادین دور است و ساموئل هم به دلیل اخراج و همین طور مصدومیت همراه ما نیست اما از طرفی آندرانیک تیموریان و جواد نکونام و نیکبخت شرایط بازی کردن در طول 90 دقیقه‌ را دارند.

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که نیکبخت سانترهای خوبی می‌کند ولی انگار به لحاظ بدنی خیلی آماده نیست، گفت: فوتبال فقط ارسال نیست. نیکبخت مقابل دیناموکیف فراتر از چیزی که فکر می‌کردیم، ظاهر شد اما طبیعی است چون مدتی از شرایط مسابقه دور بوده، کمی دیر به وضع ایده‌آل می‌رسد. او به لحاظ فنی و بدنی بازیکن بزرگی است. نیکبخت قطعا به ما کمک خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که کرانچار سرمربی سپاهان معتقد است که سپاهان تمریناتش را زودتر آغاز کرده و شانس بیشتری برای پیروزی (فردا) پنجشنبه دارد، اظهار کرد: به نظر همکارم احترام می‌گذارم. کرانچار فرد بزرگی است. من هم همین اعتقاد دارم که سپاهان تمریناتش را زودتر شروع کرد ولی ما استقلال بهتری را نسبت به هفته‌ اول به نمایش می‌گذاریم.

وی در واکنش به این که چه تیم‌هایی را مدعی قهرمانی امسال می‌داند، گفت: روی کاغذ و نظرسنجی‌ها چند تیم کاندید هستند اما باید پنج، شش هفته‌ بگذرد تا مشخص شود. با همه این احوال تیم‌هایی همچون سپاهان و استقلال همیشه از مدعیان هستند.

قلعه‌نویی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این که صحبت‌های مجتبی جباری علیه فتح‌الله‌زاده را در آستانه این مسابقه چطور ارزیابی کرده و درباره اعلام کمیته‌ انضباطی مبنی بر این که استقلال نمی‌تواند از رفتار هوادارانش در بازی فردا سلب مسئولیت کند، چه نظری دارد، تصریح کرد: فتح‌الله‌زاده جزو مدیران زحمتکش استقلال است که افتخارات زیادی را هم آورده. روزی که از استقلال رفتم، یک کلمه درباره این تیم صحبتی نکردم. از تیم‌های دیگر هم که رفتم، همین موضعگیری را داشتم. نه درباره تراکتورسازی، نه سپاهان و نه تیم ملی حرفی نزدم.

 

زمان مدیریت خود فتح‌الله‌زاده بود که بازیکنانی همچون مجتبی جباری در پایه استقلال رشد کردند. حالا به خاطر یک اختلاف به وجود آمده میان پدر و پسر خانواده، بیرون بردن این اختلاف‌نظرها به خارج از خانواده کار قشنگی نیست. مجتبی برای رفتنش از استقلال دلایلی داشته که قطعا برای خودش قابل‌قبول است اما بهتر بود دراین‌باره حرفی نمی‌زد.

وی افزود: از طرفی ما هم باید به جباری احترام بگذاریم. اصلا فوتبال باید طوری باشد که اگر هر بازیکنی از تیمی رفت، زحماتش را نادیده نگیرند. پیرلو از میلان به یوونتوس رفت اما وقتی که به میلان برگشت، همه به او احترام گذاشتند. جباری در شرایط سخت بدنی به ما کمک کرد و واقعا برای استقلال زحمت کشید. انتظار داشتم که این صحبت‌ها را بیان نمی‌کرد. با همه این احوال خطاب به هوادارانمان می‌گویم که فردا به مجتبی جباری و تیم سپاهان احترام بگذارند. قشنگی فوتبال به همین احترام‌هاست. نتایج‌ها از ذهن می‌رود اما این کارها در ذهن می‌ماند. از رسانه‌ای که مصاحبه جباری را 48 ساعت مانده به بازی منتشر کرد، گله کردم که بهتر بود این کار را انجام نمی‌داد.

سرمربی استقلال در پایان در پاسخ به این سوال که آیا اندیشه‌ای برای گل زدن و از دست ندادن موقعیت در دستور کار دارد، گفت: از دست دادن فرصت از خاصیت‌های فوتبال است. سال گذشته با وجود موقعیت‌های زیادی که در اختیار داشتیم، از آنها کمتر استفاده می‌کردیم اما با کارهایی که انجام داده‌ایم، تلاش می‌کنیم از فرصت‌سوزی جلوگیری و به ویژه موقعیت‌هایمان را در بازی با سپاهان به گل تبدیل کنیم.

کرانچار: جباری تحت‌تاثیر تماشاگران استقلال قرار نمی‌گیرد

سرمربی سپاهان ضمن تمجید از تیمش می‌گوید انتظار واکنش نه چندان خوشایند تماشاگران استقلال نسبت به جباری را دارد.

به گزارش ایسنا، زلاتکو کرانچار در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر استقلال در هفته دوم رقابت‌های لیگ برتر با تمجید از حضور پررنگ رسانه‌ها در این نشست گفت: حضور زیاد رسانه‌ها در این مکان نشان دهنده علاقه‌مندی آن‌ها برای دیدار فرداست. به نظرم برای هواداران دو تیم هیچ چیز زیباتر از برخورد دو تیم قدرتمند با یکدیگر نیست. دو مسابقه قبلی ما برابر استقلال در جام حذفی و لیگ برتر چند ماه پیش در تهران بود. در دیدار جام حذفی یک بازی دراماتیک را دیدیم. ما توقع یک بازی خوب برای بازی فردا را داریم چرا که هر دو تیم از بازیکنان و وضعیت تاکتیکی مناسبی برخوردار است. همین نکات است که جذاب‌تر شدن بازی را تضمین می‌کند.

او در ادامه افزود: از دیدگاه من سپاهان نسبت به سال گذشته قوی‌تر شده است. ما احمدی، حمودی، کریمی، جباری و افشین را به تیم‌مان اضافه کرده‌ایم. آن‌ها کسانی هستند که با حضورشان در زمین به کیفیت کار اضافه می‌کند. اگر ما همان بازی که در 75 دقیقه نخست برابر فولاد به نمایش گذاشتیم را اجرا کنیم می‌توانیم بازی زیبا و خوبی را به نمایش بگذاریم. ما انتظار حضور هواداران زیادی را داریم چرا که این دیدار یک دیدار جذاب است. مصدومی در این بازی به جز سوکای نداریم که حتما می‌دانید او دچار مصدومیتی شدیدی در اردوی ما شد. همه نفرات حتی حاج صفی که به خاطر محرومیت از سال گذشته بازی قبل را از دست داده بودند، در این بازی در اختیار داریم.

سرمربی سپاهان در پاسخ به این سوال که چرا در نظرسنجی برنامه «90» تیمش رتبه سوم را در بین تیم‌های حاضر در نظرسنجی درباره نقل و انتقالات کسب کرده است اظهار کرد: به هر حال هر تیمی به دنبال نفرات مورد نیاز خود است. ما برای بک راست حمودی را جذب کردیم چرا که فکر کردیم می‌تواند به ما در آن منطقه از زمین کمک کند. حضور دو دفاع با نام‌های خلیل‌زاده و عقیلی به ما کمک می‌کند تا کیفیت بهتری را ارائه دهیم. نویدکیا که با یک مصدومیت کهنه همواره روبه‌روست، در کنارش جباری را آوردیم که جایگزین خوبی می‌تواند برای او باشد. دو جوان به نام‌های کریمی و افشین که از ملی‌پوشان بودند را به تیم اضافه کردیم و بازگشت دوباره احمدی امنیت را به تیم ما باز می‌گرداند. البته این را هم بگویم که سال گذشته از دروازه‌بانی کردان راضی بودم. ما می‌توانیم مجددا در لیگ و جام حذفی نقش بسزایی داشته باشیم. جدا از استقلال و پرسپولیس فکر می‌کنم فولاد هم شانس قهرمانی بالایی دارد. آنها می‌توانند خودشان را به مدعیان قهرمانی اضافه کنند، هر چند که تراکتورسازی هم می‌تواند در این بین حضور داشته باشد، ولی من فکر می‌کنم که آنها کمی از سال قبل ضعیف‌تر شده‌اند.

وی در پاسخ به سوالی درباره مجتبی جباری، بیان کرد: من انتظار دارم که تماشاگران واکنش نچندان خوشایندی نسبت به او داشته باشند. چرا که او بازیکن محبوبی در استقلال بوده است. با این حال جباری بازیکن بزرگ و حرفه‌ای است که تحت تاثیر فشار قرار نمی‌گیرد و بازی خودش را ارائه می‌دهد.

کرانچار در پاسخ به این سوال که چقدر برای تیمش در این دیدار شانس پیروزی برای تیمش قائل است، گفت: البته ما هم سعی می‌کنیم با کار تیمی خودمان به دنبال پیروزی باشیم. سال گذشته یک بار در خانه به استقلال باختیم و دو بار در تهران مساوی کردیم. با این حال من چند هفته‌ زودتر کارمان را آغاز کردیم و به همین دلیل یک اولویت برد اندک فردا با ما خواهد بود.

سرمربی سپاهان در پایان در پاسخ به این سوال که مصدومیت نویدکیا چگونه است؟ اظهار کرد: نوید کیا در لیست مصدومان ماست، او از ناحیه زانو مصدوم است و یک فصل با وجود درد و آسیب دیدگی برای ما بازی کرد. با تمرینات سبک و درمان به دنبال بازگرداندن او به تیم هستیم. سعی می‌کنیم او را آرام آرام به تیم ملحق کنیم. اگر هم گفته‌ام که در لیست مصدومان حاضر نیست به خاطر این بود که او به تیم ما قطعا اضافه خواهد شد، اما کسی مثل سوکای به تیم اضافه نخواهد شد.