ورزشی


2 دقیقه پیش

پیرترین و جوان ترین بازیکن یورو 2016

سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ترین، کوتاه ترین و بلندترین بازیکن‌های یورو ۲۰۱۶ پرداخته است. خبرگزاری ایسنا: سایت یوفا در گزارشی به معرفی پیرترین، جوان ...
2 دقیقه پیش

عکس: ارزش تیم های حاضر در یورو 2016

در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ها هستند. وب سایت مشرق: در جمع 24 تیم حاضر در یورو 2016، آلمان گران ترین و مجارستان ارزان ترین تیم ...

قلعه نویی؛ برخاسته از خاکستر



اخبار,اخبار ورزشی , باشگاه استقلال

 

اخبار ورزشی - استقلال با شکست دادن پیکان صدر نشین شد
قلعه نویی؛ برخاسته از خاکستر

همه چیز در ورزش هیجان انگیز قرن می تواند تا این اندازه الاکلنگی باشد. امیر قلعه نویی دوباره از خاکستر برخاست. با یک پیروزی خوب مقابل پیکان و البته خواباندن مچ دروازه بان سابق تیم که اتهامات درشتی را نثار او کرده بود.

 استقلالی ها از نمایش دیشب  تیم شان مقابل پیکان سرمست هستند. حتی امیر قلعه نویی که معمولاً کمتر لبخند می زند هم دیشب به وجد آمده بود و این تیم را با تیم درخشان سال های 83 و 84 مقایسه کرد و گفت «عالی کار کردیم».

سه گل مقابل پیکان تهران؛ در یک بازی تهاجمی که شاگردان ابراهیم زاده شانس آوردند فقط 90 دقیقه طول کشید. آبی ها با اشتیاق بازی می کردند؛ با ولع. مثل گرگ های گرسنه ای که قصد ندارند سیر شوند..

روزنامه های ورزشی امروز صبح هم با هیجان تیتر زده اند: «پوست رحمتی را کندند» ، «حساب استقلال با رحمتی صاف شد»، « به رحمتی رحم نکردند» ، «صدرنشینی دربست»، «دربست با پیکان تا صدر جدول»، «امیر صدرنویی». «آره بابا اس اس ته» و    تیترهای پرهیجان دیگر. حتی پرشورتر از روزنامه های سیاسی و نشریات ورزشی آلمان بعد از فتح جام جهانی.
 
لوئیس فن خال سرمربی جدید منچستر یونایتد بعد از تساوی تازه با این تیم در لیگ برتر جزیره و آغاز انتقادات گفت: «تا چند هفته قبل من در منچستر یک فرشته بودم حالا دیو شده ام. این فوتبال است».

همه چیز در ورزش هیجان انگیز قرن می تواند تا این اندازه الاکلنگی باشد. امیر قلعه نویی دوباره از خاکستر برخاست. با یک پیروزی خوب مقابل پیکان و البته خواباندن مچ دروازه بان سابق تیم که اتهامات درشتی را نثار او کرده بود. او دوباره به مرد محبوب سکوها تبدیل شده است.

دست کم تا چند روز منتهی به بازی جدید می تواند برای مخالفانش کُری بخواند و به آنها بگوید کارش را بلد است. اگربلد نبود امید ابراهیمی، سجاد شهباززاده، یعقوب کریمی و ... را از بین ستاره های نیمه متوسط لیگ دستچین  نمی کرد و به استقلال نمی آورد و اینان تا قبل از اینکه تبدیل به جواد نکونام، ایمان موسوی، میثم بائو و دیگر ناسپاس های آبی شوند برای استقلال و ژنرال خواهند جنگید.
 
منتقدان اما می گویند این پیکان امید اول سقوط است. پیکان مدل 57 قرمز هیچ شباهتی به یک تیم مدرن ندارد. به همان اندازه کُند است، نمی تواند سرعت بگیرد و هر وقت اصرار می کند شتابش را زیاد کند تمام بدنه اش به لرزه در می آید و حریفان می توانند خیلی راحت در یک سربالایی از او سبقت بگیرند و دود حسابی به خوردش بدهند.

آنها می گویند هنوز برای پهن کردن بساط عروسی در کوچه استقلال زود است و کیفیت واقعی این تیم همان بود که مقابل سپاهان دیدیم. امیر قلعه نویی هم به جای گره کردن مُشت و لذت بردن از شکست مهدی رحمتی بهتر است به روزهای آینده فکر کند، به روزهایی که باران می بارد، زمین ها گلی می شوند و جاسم کرار نمی تواند به این ظرافت توپ را بچرخاند.
 
منتقدها همان ها هستند که رابطه شان با امیرقلعه نویی خوب نیست. آن قدر همدیگر را دوست ندارند که گاهی فقط در دادگاه به دیدار هم می روند.

جدول را که نگاه می کنی اما استقلال در صدر است و جدول و نتیجه ها از هر ادعایی گویا تر و صریح تر است ... 

اخبار ورزشی - عصرایران

 


ویدیو مرتبط :
قلعه نویی:اصالتم از قلعه نو نیشابور است

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دو خرید جدید و جنجالی قلعه نویی


تصاویر پیوستن امیر حسین صادقی و آرفی به تراکتورسازی.